Dvilypumo labirintai šokio spektaklyje „Altorių šešėly“

Kultūra

Spalio 10-ąją, šeštadienį, Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro šokio spektaklis „Altorių šešėly“ praskleis uždangą į pašaukimo ir meilės kamuojamo vyro gyvenimą. Kunigystė, mylima moteris – kaip tai suderinti?

Spektaklio choreografas – Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro vyriausiasis choreografas Aurelijus Liškauskas, Liucę šokanti Aušra Krasauskaitė – šokėja bei choreografė 2018 m. už šokio spektaklį „Karmen“ pelniusi „Auksinį scenos kryžių“, jos scenos partneriu – Liudo Vasario vaidmens atlikėju – tapsiantis šokėjas Mantas Černeckas, neseniai matytas spektakliuose „Eglė žalčių karalienė“, „Karmen“ ir „Spragtukas“ –  šiems klausimams turi paaiškinimus, tačiau kiekvienam žiūrovui linki atrasti savus.

A. Krasauskaitė sako, jog „Altorių šešėly“ vaizduojama meilė ir aistra apsuka galvą bei priveda prie kraštutinumų.

„Žmogus visai netenka pagrindo po kojomis, kai užplūsta tokie stiprūs, komplikuoti jausmai. Savo personažu atskleidžiu patiklią pirmąją meilę, kuri išauga iki nebesuvaldomo viesulo, keičiančio žmonių likimus. Tai tapo man didžiausia užduotimi kaip šokėjai ir aktorei: išauginti vaidmenį nuo naivios mergaitės iki moters, patyrusios tragišką meilės istorijos finalą. Bet juk tos istorijos pradžia buvo labai graži… Stengiuosi, kad žiūrovas „perskaitytų“ istoriją, kurią romano siužeto interpretacijoje norėjo pateikti choreografas Aurelijus Liškauskas“, – akcentuoja šokėja.

A. Krasauskaitei ši istorija įrodė, kad „kunigas – paprastas, mirtingas žmogus su savo silpnybėmis ir dorybėmis. Iš tos pačios mėsos, kaulų ir kraujo. Ir žmonėms, pašventusiems savo gyvenimą kilniems tikslams, tenka susidurti su išbandymais ir gundymais… Sakoma, kad pagundos išrinktuosius puola dvigubai aršiau nei eilinius. Aš savo scenos mylimąjį Liudą Vasarį suprantu kaip žmogų. Jo istorija nesenstanti, praėjus dešimtmečiams liko tokia pat aktuali, kaip užrašymo dieną. Be to, aukščiausiuose dvasininkijos sluoksniuose vis dažniau diskutuojama, palikti celibatą ar panaikinti. Skaičiau V. Mykolaičio-Putino romaną mokykloje, dar labiau domėjausi statydama spektaklį, nes buvau choreografo A. Liškausko asistentė. Kaupiantis gyvenimiškajai patirčiai, šią istoriją suprantu vis kitaip… Atradau ir Liucės tragizmą, nors ši herojė labai šviesi, teigiama“.

M. Černeckas  – apie kūrybines paieškas

Liudą Vasarį šokantis M. Černeckas tikina, kad gilintis į personažą jam padėjo spektaklio kūrėjai

„Tai jų vizija, kurią turiu įgyvendinti ir išgyventi. O pajautimas – kintantis dalykas, jis ypač priklauso nuo scenos partnerių, su kuriais kartu išgyvenam šią istoriją. Besigilinant į Liudo santykius su Dievu, moterimis, poezija man darėsi aišku, kad Liudas stovi kryžkelėje draskomas pasirinkimo, nulemsiančio jo likusį gyvenimą. Pagalvoju, kaip pats pasielgčiau jo vietoje…“, – neslepia šokėjas.

Pasak M. Černecko, sunkiausia buvo išsiaiškinti personažo motyvacijas ir jas sujungti, kad žiūrovas juo patikėtų.

„O patarimų būta daug ir todėl sunku išskirti, kuris svarbiausias, nes man visi svarbūs. A. Liškauskas  dažniausiai prašė nebijoti ieškoti, o ką atradom – pamatysite spektaklyje“.

M. Liškauskas – apie spektaklių brandinimą

Muzikinio teatro vyriausiasis choreografas A. Liškauskas sako, kad auga ir bręsta ne tik žmonės, bet ir spektakliai.

„Ir su branda jie tik gerėja. Rizikinga tik neapgalvotai įkišus žmogų į tam tikrą vaidmenį. Bet mes taip nesielgiame. Darbas su naujai paskirtų vaidmenų atlikėjais prasideda nuo ilgų pokalbių, scenarijaus aptarimo, diskusijų apie jų misiją šiame spektaklyje. Bet būna šokėjų, kurie neneša jausmų, o tik judesį… Ar žinote, kodėl spektaklių premjeras šokėjai juokais vadina „žaliomis“? Todėl, kad spektaklio energetikai pajausti reikia laiko, o pirmuose spektakliuose šokėjas galvoja, kaip taisyklingai ir gerai šokti, o vaidmens atlikimui lieka mažiau dėmesio. Baletas yra ne tik šokis, bet ir vaidyba. 2014 m. gimęs šokio spektaklis „Altorių šešėly“ taip pat keičiasi sulig kiekvienu nauju šokėju bei atranda naujas formas ir spalvas. Šiandien jį jau galima vadinti subrendusiu, nes nauji šokėjai matytuose personažuose atranda stebinančių spalvų“, – konstatuoja A. Liškauskas.

Liudo partija – Aurelijus ar Mantas?

M. Liškauskas visai neliūdi, kad jo pamėgtą Liudo partiją perima vis nauji šokėjai.

„M. Černeckas juda puikiai. Būtent Muzikiniame teatre prasidėjo jo, kaip šokėjo ir solisto, kūrybos pradžiamokslis, ir jis sėkmingai kuria iki šiol. Dabar net klausiama, kas geriau atlieka Liudo partiją: Aurelijus ar Mantas? Mes labai skirtingi: aš labiau aktorinio prado, o Mantas šoka idealiai; aš impulsyvus, o Manto Liudas labiau melancholiškas… Toks, manau, ir buvo „Altorių šešėly“ pagrindinis herojus“, – svarsto A. Liškauskas.

Romanas „Altorių šešėly“ buvo vienas iš nedaugelio jo perskaitytų kūrinių iš mokyklinės programos: kitas knygas rinkdavosi pats.

„Patiko ir daugiau klasikos kūrinių, bet šis veikalas tiesiog sužavėjo jaunystėje savo išskirtinumu, kone fantastine, mistine istorija. Man visos religijos įdomios“, – sako A. Liškauskas.

Klaipėdoje į šio gilaus ir sudėtingo kūrinio gelmes 2014 m. leidosi choreografas A. Liškauskas, režisierius Ramūnas Kaubrys ir dailininkė Iveta Ciparytė. Libretą šokio spektakliui sukūrė rašytoja, aktorė ir režisierė Birutė Mar.

0 Comments

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Fotoreportažai, Kultūra

Muzikinis teatras pagerbė geriausius savo kūrėjus

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras jau šeštą kartą Teatro dienos proga įteikė apdovanojimus „Pagauk bangą“, skirtus ambicingiausius kūrybinius iššūkius praėjusiais metais ...
2024-03-28
Skaityti daugiau

Regionas

Istorijų opera „Klaipėda" skambės Tauragėje ir Šilutėje

Vienas naujausių Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro spektaklių – mažasis spektaklis istorijų opera „Klaipėda“ išvyksta gastrolių: kovo 7 d. 18 val. ...
2024-01-26
Skaityti daugiau

Kultūra

Koliažinė opera „Mažvydas" atvyksta į Klaipėdą

Žiūrovų prašymu į didžiąsias scenas sugrįžta abejingų nepalikusi, sėkmingą įvertinimą pelniusi „Mažvydo“ drama pagal Just. Marcinkevičių. Naujausiam turui po Lietuvą ...
2023-11-01
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This