Uosto direkcijos taršos matavimo stotelės klaidina miestiečius? (atnaujinta)

Svarbu, Uostas ir jūra

„Atvira Klaipėda“ skelbė apie praėjusią savaitę uostamiestyje užfiksuotą didžiulę oro taršą. Ji buvo stebima visoje šalyje. Tuo metu klaipėdietis, spalio 2-3 dieną stebėjęs Klaipėdos valstybinio jūrų uosto taršos matavimo stotelių rodmenis, stebisi, kodėl jos padidėjusios taršos nefiksavo.

Pasak Pauliaus, tuo metu, kai kietųjų dalelių ore vidutinė paros ribinė vertė buvo viršijama iki trijų kartų ir daugiau, Jūrų uosto taršos matavimo stotelės dalelių koncentracijos viršijimų nerodė, nors, jo teigimu, tomis dienomis vėjas buvo rytų-pietryčių kryties, t.y. pūtė iš miesto pusės.

„Penktadienį, spalio 2-ąją, Aplinkos apsaugos agentūros stotelė Klaipėdos centre rodė 151,03 mg/m3, (KD10 24 valandų vidurkis), tuo pačiu metu uosto taršos matavimo stotelė (tas pats rodiklis) rodė tik 23,81 mg/m3. Taip pat ir šeštadienį, spalio 3-ąją, Aplinkos apsaugos agentūros stotelė rodė 95,54 mg/m3, tuo pačiu metu uosto taršos matavimo stotelė rodė tik 16,11 mg/m3″, – „Atvirai Klaipėdai” adresuotame laiške teigė klaipėdietis, pridėjęs ir minėtos stotelės rodmenis.

„Kodėl uosto stotelės rodo 6 kartus mažesnę taršą? Jei jos neveikia ar veikia neteisingai, kaip galima tuos duomenis viešinti ir nuolat klaidinti visuomenę, remiantis stotelių parodymais kaip įrodymais, kad „Klasco“/uostas neteršia oro?” – retoriškai klausė Paulius.

Paprašyta pakomentuoti situaciją, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto atstovė Dovilė Ringis teigė, jog taip galėjo atsitikti dėl stotelių gedimo. Pasak jos, šiuo metu Klaipėdos uoste oro taršą matuojančios stotelės yra tikrinamos.

„Praėjusią savaitę, įtarus galimą gedimą, buvo iškviesti gamintojo atstovai. Laikinai stotelių duomenys nebus teikiami”, – sakė Uosto direkcijos atstovė.

D. Ringis teigimu, Uosto direkcija yra įdiegusi 3 stacionarias oro taršos matavimo stoteles prevenciniais tikslais, kurios yra pastatytos skirtingose uosto dalyse.

ATNAUJINTA. Spalio 26-ąją klaipėdietis sulaukė ir oficialaus atsakymo iš Aplinkos apsaugos agentūros (AAA). Jame informuojama, kad Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija nesikreipė į AAA dėl leidimo išdavimo vykdyti aplinkos oro taršos matavimus. Todėl ši institucija neturi informacijos apie direkcijos naudojamų matavimo priemonių atitiktį reikalavimams, taikomas duomenų kokybės užtikrinimo procedūras ir negali komentuoti jų vykdomų matavimų kokybės.

12 Comments

  1. laimės visiems

    Niekada negalvojau, kad gyvenimas uoste turės kažkokios įtakos mano sveikatai… Deja, sveikata smarkiai sušlubavo (dėl įvairių priežasčių), ir siekiau sužinoti priežastį, todėl iš smalsumo išsityriau organizme toksinus… Rezultatai – gausybė sunkiųjų metalų ir kitų kenskmingų cheminių medžiagų, viršijančių normas… Buvau šoke. Iš pradžių nepatikėjau, kad tai gali būti nuo oro ar vandens (ir, be abejo, maisto) taršos… Tačiau pradėjau domėtis giliau, ir sužinojau, kokioj aplinkoj gyvenu Klaipėdoje… O ne tik uostas, bet dar ir pačių žmonių įvairių atliekų deginimas, gretimos gamyklos ir nuolatiniai fejerverkai — visa tai susidėjo į tokį šaltinį, kuris realiai visą organizmą pavertė tarsi atliekų nusėdimo tašku… Žodžiu, išsikraustome iš čia, ir sudiev jūrai ir Dangei, ir Girulių miškui, kurių gaila, nes tokios nuostabios gamtos dovanos nevertinamos. Verslo ir valdžios godumas pražudys Lietuvą, jei žmonės nepradės kovoti už savo teises, tad linkiu žmonėms atsibusti… Mums dėl sveikatos nebeliko jėgų kovoti, kaip tik gelbėtis, kol dar galime ir ieškoti, kur švariau. O patys mes, be abejo, visad rinksimės tik ekologinį gyvenimo būdą, nes įsitikinom, kad be jo — nepadės jokie daktarų išrašyti cheminiai preparatai.

    Reply
  2. Mindaugas

    :):):)
    Komedija su tuo uostu.Akmens amziaus mastymas

    Reply
  3. Rimas

    Praėjusią savaitę vaikščiodami I. Kanto gatvėje esančioje pievoje ant batų matėsi panašu į geležies rudos dulkes. Ir taip buvo visą savaitė.

    Reply
  4. Nuvarė miestą

    Klaipėdoje kas ką nori tą ir daro, teršia, smardina, nuodija ir niekas nieko negali padaryti nes nenori, kur meras žadėjęs gaivų orą? Kaip jam negėda?

    Reply
    • Anonimas

      todėl meras ir saugo Janušonį, kad kartais deguonies kaukę duotų pakvėpuoti. Nejau nuo pahmelo. Kol tikinčiųjų pažadais pilnas miestas kodėl nežadėti?

  5. Štumbergui

    Lenda tavo ylos iš klaipėdiečių durninimo maišo. Paaiškink kaip nors, nes Achema į gatvę išspirs. Juk ant Achemos grupės debesį užtraukei.

    Reply
  6. Twin Pyksas

    Kai tik tarša padidėja, kažkokiu mistiniu būdu tos matavimo stotelės ima ir „sugenda”.

    Reply
  7. Se

    Iš Klasco dirbančio prasitarusio pažįstamo nesupratau kas ten daroma su tomis stotelėmis, tačiau supratau, kad sukčiaujama ir kažkas daroma mechaniškai ypač tamsiu paros metu. Vienas iš galimų variantų aplink stotelės įjungti vandens patrankas. Taigi yra žmonių, žinančių kas ten vyksta iš tikrųjų. Gaila, kad tai sunkiai pasiekia miestiečių ausis.

    Reply
  8. Klakso

    Klasco: „Nieko nežinome, vsio zakonno, mes ramiai čia vitaminus krauname, medžius ir krūmynus sodiname, vaikus į ekskursijas vežiojame. Greičiausiai miesto transportas prisiteršė, bet iki mūsų nedaėjo.”

    Reply
  9. XX XX

    Tikra tiesa. Senai jau aišku kad nureguliotos KLASCO naudai. Gyventojų langai nuo geležies rūdos per 3 metus surudijo o stotelės taršos nerodo KORUPCIJA!

    Reply
    • Anonimas

      reikalavot stotelių, žadėtos buvo stotelės ir jos yra. Niekas nežadėjo, kad taršos nebebus ar stotelės taršą rodys, naivuoliai. Dar labai ekranų norite, medžių visokių. O kas žiemą ant jų lapus kabins? Vėl bus blogai. Tarši uosto krova turi išsinešdinti iš miesto, kitos išeities nėra.

  10. Anonimas

    Negi dar buvo tokių naivių žmonių, kurie galvojo, kad tos stotelės rodo teisingą statistiką? Akivaizdu, kad jos suprogramuotos rodyti mažesnę taršą, nei yra iš tikrųjų. Jeigu rodytų tikslią taršą, uosto įmonės tokių stotelių nebūtų statę.

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Transportas

Baigta Baltijos pr. žiedinės sankryžos rekonstrukcija

Klaipėdos savivaldybė praneša, jog baigti Baltijos pr., Šilutės pl. ir Vilniaus pl. žiedinės sankryžos rekonstrukcijos darbai. Šiuo metu rengiama techninė ...
2024-04-19
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Pradėta Uosto direkcijos laivyno bazės statyba

Pietinėje Klaipėdos uosto dalyje, Marių gatvėje, prasidėjo Uosto direkcijos laivyno bazės statyba. Darbų pradžia paženklinta kapsulės su laišku ateities kartoms ...
2024-04-18
Skaityti daugiau

Aplinkosauga, Svarbu

Klaipėdoje - didelė tarša kietosioms dalelėmis (atnaujinta)

Uostamiestyje, Šilutės plente esanti taršos matavimo stotelė antradienį fiksuoja daugiau nei dvigubai didesnį už leistiną kietųjų dalelių kiekį ore, o ...
2024-04-02
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This