Praėjusį savaitgalį Klaipėdoje daugiau nei 70 jaunų žmonių suko galvas, spręsdami socialines problemas SOCIAL TECH hakatone „Potyrių laboratorija“. Renginio tikslas buvo sukurti ir pristatyti idėjas, leidžiančias įsijausti į kito žmogaus kūną ir jausmus.
Projekto „Klaipėda – Europos jaunimo sostinė 2021“ ir „Light House“ komandos inicijuotame renginyje dalyvavo 8 jaunimo komandos iš Klaipėdos, Kauno, LCC tarptautinio universiteto, Klaipėdos valstybinės kolegijos ir kt. Komandos kartu su mentorių pagalba kūrė ir pristatė įvairiausias idėjas, pradedant simuliatoriumi, padedančiu įsijausti į neregio būklę, neįgaliojo judėjimo ypatybes ir baigiant žaidimu su situacijomis.
Pasak vieno iš hakatono mentorių Rolando Dockevičiaus, tai buvo pirmasis Lietuvoje tokio tipo hakatonas, kuriame nagrinėjamos sudėtingos socialinės temos. Pasak jo, pastaruoju metu pasaulyje socialinės temos informacinių technologijų srityje yra itin finansuojamos, siekiant skatinti ieškoti šių problemų sprendimų.
Pirmoji vieta –hiperkinezijos sutrikimo sprendimui
Hakatono komisijos sprendimu pirmąją vietą laimėjo komanda „Neuroena“.
„Tai buvo vienbalsis komisijos sprendimas, nes jautėsi idėjos įdirbis ir svoris, jog tai ne tik problemos pažintinis produktas, bet ir realiai sprendžiantis sveikatos problemą“, – komentavo komisijos narys D. Jonikas.
Nugalėtojai laimėjo 1000 eurų piniginį prizą, kurį įsteigė UAB “Real Job Finders”, bei galimybę kitąmet sukurti savo idėjos prototipą ir jį pristatyti naujame Jaunimo centre Klaipėdoje – Eksperimentiniame atvirumo kultūros inkubatoriuje.
Komandą „Neuroena“ sudarė Kauno technologijų universiteto (KTU) robotikos studentas Simas Bačinskas, Lietuvos sveikatos mokslų universiteto studentė Deimantė Kurtulytė bei KTU Programų sistemų studentai Antanas Ramanauskas, Ugnė Glinskytė, o idėją hakatone gyvai pristatė KTU studentas, cerebriniu paralyžiumi sergantis 21 metų Lukas Arlauskas.
Jis pateikė kostiumo, kuris padėtų žmonėms, kenčiantiems dėl nevalingų judesių, idėją. Tokį kostiumą vilkintis žmogus gautų į raumenis elektros impulsus, kurie mažintų nevalingą raumenų susitraukinėjimą.
„Aš pats sergu cerebriniu paralyžiumi nuo pat vaikystės ir patyriau viską – nuo skausmo iki socialinės atskirties“, – teigė vaikinas. Pasak Luko, toks kostiumas galėtų padėti žmogui atlikti sudėtingesnius, tikslumo reikalaujančius veiksmus.
Vaikinas teigia, jog komanda planuoja kurti dviejų tipų kostiumą: vieną, kuris pagelbėtų sergantiesiems, ir kitą, kuris sukeltų empatijos jausmą žmonėms, neturintiems fizinių sutrikimų.
„Aš paauglystėje susidūriau ir su psichologinėmis problemomis bei patyčiomis, todėl norėtųsi, kad žmonės suprastų, ką reiškia kasdien gyventi su nevalingais judesiais“, – teigė L. Arlauskas.
Antrą vietą laimėjo komanda „Quadrum“ iš Klaipėdos, kurie pateikė simuliatoriaus idėją, leidžiančią suvokti, kaip gyvena judėjimo bei regos negalią turintys asmenys. O trečioji vieta atiteko LCC tarptautinio universiteto studentų komandai „Empify“, kurie pateikė virtualios realybės žaidimo idėją.
Oho, kaip įdomu. Šaunuoliai jaunimas. Tik prizai, mano supratimu, menkoki.