„Važiuoja kaip važiavę. Koks buvo srautas, toks ir yra”, – apie baltarusiškų krovinių krovą Klaipėdos uoste ketvirtadienį surengtos spaudos konferencijos metu sakė Uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.
Pasak jo, buvo tikimasi, kad rugsėjis jau leis orientuotis į praėjusių metų krovos lygį, tačiau trūko nedaug – „trijų „Panax” laivų ir vieno tanklaivio”. Per rugsėjį krova išaugo 19,5 proc – iki 4,31 mln. tonų. O lyginant devynių mėnesių rezultatus atsilikimas siekia 1,1 proc. – perkrauta 34,5 mln. tonų, kai pernai tuo pačiu metu krova siekė 34,9 mln. tonų.
„Tikrai devyni mėnesiai nėra blogi, spalį daug krovinių, laivų, tai gal jau pastatys jis į priekį”, – sakė A. Latkas.
Pasak jo, baltarusiškų krovinių dalis uosto krovoje toliau sudaro apie 32-35 proc. Naftos produktų krovos smukimas, uosto vadovo nuomone, yra susijęs su bendru jos poreikio rinkoje mažėjimu, o ne politiniais įvykiais kaimyninėje šalyje.
Nors agentūra „Reuters” praėjusią savaitę skelbė apie į Ust-Lugos uostą neva važiuosiantį baltarusiškų naftos produktų krovinį, A. Latakas teigė, kad iki šiol neturima žinių apie kokius nors Baltarusijos eksporto logistinės grandinės pokyčius.
Anot jo, baltarusiams žvalgantis į Rusijos uostus „kaina nesueina, ekonomika nesueina”, o kalbant apie birias trąšas trūksta ir infrastruktūros.
A. Latako pateiktais duomenimis, Rygos uoste per devynis mėnesius krova yra kritusi 26, Ventspilyje – beveik 42, Liepojoje – 12, Kaliningrade – 6, Gdanske – 9 proc., o Vyborge net 46 proc.
Iki rugsėjo pabaigos šiais metais į Klaipėdos uostą atplaukė 4 854 laivai – 3 proc. arba 142 laivais mažiau, apsilankė 165 608 keleiviai, – net 51 proc. arba 173 334 keleiviais mažiau nei 2019 m. per tą patį laikotarpį. Keleivių skaičiaus mažėjimas tiesiogiai siejamas su pandemija ir atšauktu kruizinės laivybos sezonu. Šiais metais į Klaipėdos uostą turėjo atplaukti 66 kruiziniai laivai, kuriais turėjo atkeliauti apie 80 tūkst. turistų, tačiau neatplaukė nė vienas.
0 Comments