Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2020-10-24 |
[vc_row][vc_column][vc_column_text]Choreografinių miniatiūrų koncertas „Dėmesio! Baletas“ atskleidė talentus, dirbančius Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro Baleto trupėje. Profesionalai pranašauja, kad jie dar nustebins žiūrovus ne tik savo šokiu scenoje, bet ir choreografiniais kūriniais, pasidžiaugė Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras.
Atstumus tarp miestų ir valstybių padėjo įveikti tiesioginė „Dėmesio! Baletas“ transliacija socialiniuose tinkluose. Renginį stebėję tarptautinės baleto trupės šokėjų pedagogai, giminės ir gerbėjai iš įvairiausių šalių rašė jiems susižavėjimo kupinus komentarus ir linkėjimus.
„Bet kuris šokio re(n)ginys šiuo laikmečiu džiugina akį, be kita ko, dar pripildydamas sielą naujų raiškos formų (pa)matymu. Muzikinio teatro pristatytas projektas „Dėmesio! Baletas“ – tarsi LNOBT inicijuoto „Kūrybinio impulso“, vykstančio nuo 2012-ųjų, analogas. Net 15-ka skirtingų – savo struktūra, muzikiniu akompanimentu, dalyvių skaičiumi bei, žinoma, šokio stilistika – parodytų kompozicijų byloja apie pozityvų baleto trupės potencialą ne vien profesinėje, atlikėjo srityje, bet ir akstiną tobulėti kitame – kūrėjo amplua. Įvyko! Ir buvo įdomu. Plačiau – „Duryse“, – sako lektorė, knygų apie šokį autorė, šokio kritikė Violeta Milvydienė.
Choreografas, baletmeisteris, tarptautinių programų koordinatorius Arūnas Peštenis sako, kad choreografinių miniatiūrų koncertas „Dėmesio! Baletas!“ tapo išskirtine pažintimi su atjaunėjusia Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro baleto trupe. „Visi vakare dalyvavę atlikėjai demonstravo puikią choreografinę techniką. Tai liudija, kad dabartinė trupė pajėgi ir pasiruošusi sudėtingiems kūrybiniams-meniniams iššūkiams, kurių viltingai lauksime. Labai sveikintina, tad ir nekritikuotina, kad matome ne tik šokėjus, bet ir kūrėjus, atrandančius laiko ir noro individualiai saviraiškai. Nors šokio kompozicijos-etiudai sukurti skirtingų Vilniaus ir Klaipėdos autorių, visi vakaro metu atlikti numeriai (solo, duetai, trio, kvartetai etc.) „susižiūrėjo“ kaip vientisas šokio spektaklis. Bet norėtųsi išskirti itin sužavėjusias dvi solines kompozicijas – buvusio LNOBT solisto Žilvino Beniuševičiaus „Tamsa šviesoje“ (šoko Artem Kolbasynskyi) ir jau anksčiau kaip talentinga choreografė išgarsėjusios bei „Auksiniu scenos kryžiumi“ apdovanotos Muzikinio teatro balerinos Aušros Krasauskaitės „Leisk man verkti“ (šoko Angelina Rakova)“, – sako A. Peštenis.
Muzikinio teatro garbės dirigentas Stasys Domarkas renginį su malonumu stebėjo kaip žiūrovas. „Labai džiaugiuosi pagausėjusia Muzikinio teatro baleto trupe. Scenoje išvydau daugybę jaunų entuziastų degančiomis akimis, vedinus begalinio noro šokti, kurti, vaidinti. Kiekviena šokio miniatiūra buvo išskirtinė, tačiau meistriškai jungėsi su kitomis bei sudarė vientisą nuostabų renginį. Jaunieji profesionalai puikiai atrodė šalia ilgiau trupėje dirbančių šokio meistrų. Svarbiausia, kad juos visus jungia noras šokti, kurti ir garsinti Muzikinį teatrą! Sveikinu visus su šia premjera!“ – sakė maestro S. Domarkas.
Tiesioginę vaizdo transliaciją stebėjo O. Konošenko-Zariankina – vilnietė primabalerina, Lietuvos kultūros ir meno premijos, „Auksinių scenos kryžių“ laureatė, baleto pedagogė, choreografinių projektų autorė. „Buvau sužavėta renginio transliacijos lygio: patiko, kaip puikiai profesionalai kameromis pagavo „Dėmesio! Baletas“ nuotaikas. Puikus renginys netgi stebint jį telefonu automobilyje! Noriu pagirti Muzikinio teatro Baleto trupės narius: jauni, stiprūs, įdomūs savo individualumu žmonės. Tai buvo taip stipru ir drąsu! Labai džiaugiuosi už jaunus profesionalus, gražiai pristačiusius savo kūrybos vakarą. Noriu palinkėti, kad iš įvairiausių pasaulio šalių į Klaipėdą šokti atvykę jaunuoliai joje ir liktų. Tai ne tik šokėjai, kuriems žadu puikią ateitį scenoje, bet ir choreografinį pašaukimą turintys jaunuoliai su savitu požiūriu į meną. Matau dideles jų perspektyvas“, – sakė O. Konošenko.
Tiesioginės transliacijos liko sužavėta ir žinoma balerina Kristina Tarasevičiūtė: „Nežinau, kodėl žmonės priešinasi idėjai rodyti spektaklius internetu, tačiau Muzikinis teatras įrodė, kad galima tai atlikti profesionaliai. Kinematografinis meistriškumas įtraukė žiūrovus, nesvarbu kokiame pasaulio mieste jie buvo. Man, kaip artistei, tokio pobūdžio kūrybiniai vakarai labai patinka. Tai galimybė šokėjams sužibėti ne tik kaip kūrėjams, bet ir atskleisti savo bei kolegų judesio technikos, emocines, kūrybines galias. Šokio laboratorijos labai reikalingos artistų tobulėjimui. Specialiai šiam vakarui sukurta įžanga ir kulminacija, scenografija, šviesos dailininko potėpis ir projekcijos paliko ypatingo vakaro įspūdį“.
Žiūrovai išvydo Muzikinio teatro vyriausio choreografo Aurelijaus Liškausko, baleto trupės šokėjų Aušros Krasauskaitės, Darios Verovkos, Viktorijos Galvanauskienės, Oleksandros Borodinos, Romano Semenenko, Denyso Tarasiuko bei kviestinių šokėjų Olgos Konošenko-Zariankinos, Eivos Dobilaitės ir Žilvino Beniuševičiaus sukurtas choreografines miniatiūras. Tarptautinei šokio dienai skirtas renginys žiūrovus turėjo pradžiuginti balandžio 29 d., tačiau dėl karantino buvo nukeltas rudeniui.
Tokių iniciatyvų, kaip „Dėmesio! Baletas“, dėka atrandami pasaulinio lygio choreografai. Panašūs projektai kituose teatruose atskleidė ne vieną talentingą kūrėją. Juk ir genijai visuomet pradeda nuo pasitikėjimo savimi bei pirmojo bandymo…
KVMT nuotr.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_gallery interval=”3″ images=”162403,162404,162405,162406,162407,162409,162410,162411,162412,162413,162414,162415,162416,162417″ img_size=”gallery”][/vc_column][/vc_row]
Parašykite komentarą