„Meridianą“ plukdys penktadienį

Uostas ir jūra
Avatar photoAtvira Klaipėda
2020-11-05

„Meridiano“ savininkai patvirtino jau anksčiau skelbtą informaciją, jog Klaipėdos simbolis į savo vietą prie Dangės upės krantinės bus plukdomas šį penktadienį, lapkričio 6 d.

„Meridianas“ doke

Pasak „Meridiano“ parplukdymui vadovausiančio kapitono Valdemaro Vizbaro, įvertinant rytojaus orų prognozę, tempimui yra ruošiamasi, kaip ir buvo numatyta.

Pagal suderintą darbų grafiką, rytoj, lapkričio 6 d., 8 val., „Meridianas“ bus pradėtas leisti į vandenį. Doko nardinimas truks apie 2 val.

Apie 10 val. „Meridianas“ bus pradėtas tempti iš doko Dangės upės žiočių link. Į upę burlaivis bus įtemptas galu, nes Danė per siaura, kad joje jis vėliau būtų apsuktas.

Apie 11 val. turėtų būti pakeltas Pilies tiltas „Meridiano“ praplukdymui. Įveikus šį tiltą, iškart bus keliamas Biržos tiltas. Jis liks pakeltas tol, kol „Meridianas“  bus praplukdytas bei prišvartuotas prie krantinės ir kol pro tiltą atgal išplauks darbą atlikę vilkikai. Jų išplaukimui iš upės darsyk trumpam reikės pakelti ir Pilies tiltą. Jeigu viskas vyks sklandžiai, operacija turėtų būti baigta iki vidurdienio.

Didžiausias iššūkis yra praplaukti Biržos tiltą, mat tarpas tarp paketų tilto dalių yra labai siauras ir reikia labai didelio tikslumo, kad burlaivio vantai nekliūtų už tilto. Stipresnis vėjas šioje vietoje keltų papildomą riziką.

Spalio 20 d. išplukdant „Meridianą“ į doką buvo susidurta su dar viena problema – prie Danės krantinių keliais bortais prišvartuoti laiveliai praktiškai nepaliko vietos vilkikų manevrams. Šį kartą jau yra kreiptasi į krantinių koncesininką, taip pat Danės upės administratorių su prašymu, kad pavojingiausiose vietose prišvartuoti laivai „Meridiano“ tempimo metu trumpam būtų patraukti. 

Pasak „Meridiano“ savininko Aloyzo Kuzmarskio, pastarosios dvi savaitės bendrovės „Klaipėdos laivų remontas“ doke buvo išnaudotas didžiausią dėmesį ir darbų apimtis koncentruojant į povandeninę laivo dalį.

Nuo jos teko nuvalyti storą kriauklių bei vandens augmenijos sluoksnį, nušveisti, kelis kartus nugruntuoti ir nudažyti specialiais dažais, dėl kurių povandeninė dalis tapo nebe žalia, o tamsiai raudona. Kai kuriose vietose prireikė ir virinimo darbų, papildomų darbų atsirado dėl balasto dėžių permontavimo ir kt. Sykiu buvo atnaujinama ir medinė bortų apkala, tačiau tolesnis jos lentų keitimas, dažymas, taip pat kitų medinių paviršių tvarkymas numatytas ir laivui grįžus prie krantinės.

„Padaryta daug svarbių ir reikalingų darbų, kurie prisidės prie tolesnio „Meridiano“ išsaugojimo. Tačiau nebus taip, kad po šio remonto bus galima atsipalaiduoti ir kuriam laikui pamiršti apie laivo priežiūrą, nes tai – nesibaigiantis procesas“, – pranešime spaudai cituojamas A. Kuzmarskis.

Žymos: |

Komentarai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Kultūra

Laimai Vilimienei – teatro „Mūza“

Klaipėdos valstybiniam muzikiniam teatrui premjera pradedant naują sezoną naujuose teatro rūmuose, uostamiesčio savivaldybė kartu su teatro rėmėja Klaipėdos jūrų krovinių ...
2024-10-05
Skaityti daugiau

Miestas

Remontuojama krantinė ir skveras

Kairiajame Dangės upės krante pradėti krantinės tarp Biržos tilto ir pėsčiųjų-dviračių tako remonto darbai. Juos numatoma pabaigti šį rudenį. Tuo ...
2024-06-19
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Klaipėdos uoste rengiamasi naudoti techniką, varomą žaliuoju vandeniliu

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija su Klaipėdos jūrų krovinių kompanija „Bega“ pasirašė memorandumą, kuriuo susitarė bendradarbiauti siekiant klimato kaitos mažinimo. ...
2024-05-22
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This