P0

Miestas, Svarbu

Klaipėdoje padaugės pėsčiųjų perėjų

Virginija Spurytė

Virginija Spurytė
2020-11-06


Judriose uostamiesčio vietose, kuriose pėstiesiems buvo sudėtinga pereiti gatvę, taps saugiau. Eismo saugumo komisija nusprendė, jog naujų pėsčiųjų perėjų turi būti atsirasti ir Klaipėdos centre, ir prie „Akropolio“, ir prie besivystančio kvartalo.

Naujos pėsčiųjų perėjos bus įrengtos keturiose miesto vietose. Martyno Vainoriaus nuotr.

Eismo saugumo komisija nagrinėjo DNSB „Mano namai“ patektą prašymą įrengti pėsčiųjų perėją S. Šimkaus gatvėje ties M. Mažvydo alėja.

„Bendravome su bendrija. Jie akcentuoja, kad perėjos reikia ne tik namo gyventojams, bet ir todėl, kad „Manto namų“ pastate pradėjo veikti bankas, paštas, tad žmonių srautas išaugo. Mes siūlome įrengti iškiliąją pėsčiųjų perėją su kryptiniu apšvietimu“, – teigė Klaipėdos savivaldybės transporto skyriaus vedėjas Rimantas Mockus.

Tačiau akcentuota, kad norint įrengti perėją reikia panaikinti S. Šimkaus gatvėje esančias bent šešias automobilių stovėjimo vietas.

„Ta perėja jau buvo būtina. Žmonės čia kerta gatvę visokiais būdais, toks lengvas chaosas vyrauja, Šita perėja sureguliuotų pėsčiųjų vaikščiojimą, nes dabar sugaudyti, kur jie eina, labai sudėtinga, o iki nelaimės yra labai arti“, – konstatavo Klaipėdos apskrities Kelių policijos vadovas Mindaugas Džermeika.

Ir kiti komisijos nariai pritarė, kad perėja S. Šimkaus gatvėje ties M. Mažvydo alėja būtų įrengta.

Eismo saugumo komisija patenkino ir viešosios įstaigos Jūrinio sektoriaus darbuotojų rengimo centro prašymą įrengti pėsčiųjų perėją Statybininkų prospekte ties Rambyno gatve. Ši įstaiga veika nuo rugsėjo, kai susijungė dvi profesinės mokyklos, rengusios jūrininkus.

„Vienoje Statybininkų prospekto pusėje yra jų mokykla, o kitoje – bendrabutis, todėl studentai nuolat migruoja per gatvę, o perėjos nėra. Artimiausia pėsčiųjų perėja yra už kokių 300 metrų, prie Statybininkų pr. ir Minijos g. sankryžos, todėl prašymą tikslinga patenkinti“, – teigė Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriaus vyriausiasis specialistas Vytautas Paukštė.

Jį papildė R, Mockus, kuris tvirtino, jog Transporto skyrius į savo planus įsitrauktų šioje vietoje įrengti pėsčiųjų šviesoforą.

„Gal neskubėkime su tais šviesoforais, nes jų kaina nėra maža“, – ambicijas pristabdė Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis.

M. Džermeika taip pat akcentavo, jog reikėtų pėsčiųjų šviesoforo, nes jis netrukdo įprastam eismui. „Ech, jei tik turėtume pinigų krepšelį. Bet dabar paprasta perėja ir gal ateis geresni laikai“, – komisijos sprendimą apibendrino G. Neniškis.

Nauja pėsčiųjų perėja turėtų atsirasti ir Taikos prospekte ties Jachtų gatve. „Šioje vietoje gatvė yra labai plati, tad reikėtų arba šviesoforinės perėjos arba su pėsčiųjų salele“, – teigė V. Paukštė.

M. Mockus teigė, kad pastarąją būtų galima įrengti minimaliomis investicijomis, o pėsčiųjų salelė reikalinga, kad greta esantis kvartalas vystosi.

„Šioje vietoje realiai reikėtų suprojektuoti ir įrengti tikrą šviesoforinę sankryžą, nes ateityje vis tiek reikės įvažiavimo į tą naują rajoną. Ir faktas, kad šviesoforinė perėja jau dabar būtina“, – teigė M. Džermeika.

G. Neniškis pritarė, jog „dabar greitu laiku užsibraižome greituoju būdu ir žiūrėsime, kas bus toliau, bet perspektyvoje projektuosime sankryžą“.

Eismo saugumo komisijos dėmesio sulaukė dviračių ir pėsčiųjų takas prie „Akropolio“. Dėmesį į problemą buvo atkreipęs dabar jau buvęs miesto tarybos narys, į Seimą išrinktas Audrius Petrošius. Jis nurodė, jog išvažiavimuose iš „Akropolio“ į Taikos prospektą yra nesaugu ir dviratininkams, ir pėstiesiems, todėl prie jų pasiūlė įrengti STOP ženklus, kad vairuotojai, prieš kirsdami pėsčiųjų ir dviračių taką, privalėtų sustoti.

Tačiau Eismo saugumo komisijos nariai nusprendė, jog geriau tose vietose yra įrengti iškiliąsias perėjas. „Tie išvažiavimai tikrai yra labai pavojingi. Iškiliosios perėjos yra labai tikslintos ir tada STOP ženklo nereikėtų“, – teigė komisijos narys, dviratininkų atstovas Saulius Ružinskas.

Tačiau M. Džermeika atkreipė dėmesį, jog ties išvažiavimu iš „Akropolio“ aikštelės, kuri yra prie buvusio vadinamojo pasų poskyrio, vairuotojams matomumas yra labai blogas, nes atvažiuojančius dviratininkus užstoja betoninė siena.

„Tad pritarčiau, kad turi būti ir iškilioji perėja, ir STOP ženklas. Be to, reikia pripažinti, kad ne visus vairuotojus iškilioji perėja pristabdo, tad tikslinga problemą spręsti kompleksiškai ir tuos STOP neklus įrengti prie visų trijų išvažiavimų“, – konstatavo M. Džermeika, o jo pasiūlymui buvo pritarta.


    2020-11-06

    Parašykite komentarą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas.

    Parama

    Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

    Paremti
    Atviri dokumentai

    VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

    Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

    Su dokumentais galite susipažinti čia
    Informacija

    Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
    VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

    Redakcijos adresas:
    Bangų g. 5A (3 aukštas)
    Klaipėda, LT-91250
    Tel. + 370 650 77550
    el. paštas: info@atviraklaipeda.lt