Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2020-11-06 |
Penktadienio rytą po šiek tiek daugiau nei pora savaičių trukusių planinio remonto darbų į savo įprastą vietą iš „Klaipėdos laivų remonto” doko pradėtas plukdyti vienu iš miesto simbolių laikomas burlaivis „Meridianas”.
Parplukdymo, kaip ir išplukdymo operacijai vadovavo kapitonas Valdemaras Vizbaras. Pagal jo rekomendacijas, atsižvelgus į orų prognozę, ir buvo pasirinkta laivo sugrįžimo diena.
Į upę burlaivis buvo įtemptas galu, nes Dangė per siaura, kad joje jis vėliau būtų apsuktas.
Kelios minutės po 11 val. burlaivis sėkmingai įplaukė į Dangės žiotis, o apie 11.20 val. praėjo pro pakeltą Pilies tiltą.
Šįkart, skirtingai nei plukdant „Meridianą“ į doką, iš Dangės atkarpos tarp tiltų buvo patraukti čia stovėję laiveliai – prie krantinės likęs tik vienas iš jų.
Prieš 12 val. burlaivis praplaukė ir antrąjį – Biržos tiltą, o jau 10 min. po vidurdienio vilkikas išplaukė atgal, palikęs „Meridianą“ baigti švartavimosi prie Dangės krantinės.
Tuo metu eismas per tiltą atnaujintas 12.17 val. , o „Meridianas“ galutinai prišvartuotas 12.27 val.
Pasak „Meridiano“ savininko Aloyzo Kuzmarskio, po remonto buvo įsitikinta, „kad laivas yra geram stovyje, kokybiškai sutvarkytas”.
„Šiandien mes turime puikų, tvarkingą, ilgaamžį laivą”, – penktadienį žurnalistams sakė A. Kuzmarskis.
Jo teigimu, „Meridianas“ buvo apvalytas nuo visokių apnašų, nuimtos balastinės dėžės, nuvalytos rūdys, pašalinti kai kurie defektai.
A. Kuzmarskis sakė galutinių sąskaitų dar neturįs, bet užsiminė, kad remontas gali atsieiti daugiau nei 100 tūkst. eurų.
Kapitonas V. Vizbaras užsibaigus operacijai juokavo, kad antras kartas visada lengvesnis.
„Viskas buvo labai gerai, buvo jau patirtis, kad po Biržos tiltu sunkiausia vieta. Kaip matėte, nekliuvome nė vienu trosu. Praėjusį kartą neįvertinome, kad tiltas nėra statmenai upei pastatytas. Tai labai gerai matėsi iš kažkieno drono nuotraukos. Jis šiek tiek įžambiai upės stovi. Praėjusį kartą taikėme pagal upės ašį eiti ir šiek tiek kliuvinėjome. O dabar kai žinojome, buvo pasitarimas pirmadienį iš to drono nuotraukos buvo parodyta vilkikams kaip reikia užeiti ir eiti įstrižai upės. Buvo labai geras orientyras šilumininkų kaminas ir stiebai. Dėl to ir aš stovėjau tokioje keistoje vietoje dėl komandavimo – kaip su šautuvu suvedi taikiklį ir juda. Visi žinojo, kad stiebus reikia suderinti su kaminu”, – pasakojo kapitonas.
Pasak jo, burlaivio vairo plunksna yra pritvirtinta stacionariai ir ji nesiblaško, bet pats laivas juda lengviau į priekį.
„Bet greičio rekordų čia nereikia. Svarbu laiku sustoti jei nepataikai, ką mes ir padarėme. Pasitaisėme ir judėjome”, – sakė V. Vizbaras.
Jis pasidžiaugė, kad šįkart jau nebuvo jokių problemų dėl upėje tarp tiltų stovinčių laivų – beveik visi jie buvo patraukti ir operacijos dalyviai turėjo kur kas didesnę manevro laisvę nei prieš dvi savaites.
Parašykite komentarą