Sirenos kaukė dėl SGD terminalo, jo atstovai tikina pasimokę (atnaujinta)

Miestas, Svarbu

Klaipėdos savivaldybė pranešė, kad ankstų sekmadienio rytą miesto gyventojų ramybę sutrikdžiusios garso sirenos kaukė be pagrindo.

„Tai – nesankcionuotas gyventojų perspėjimo sirenų įjungimas, kuriam nebuvo jokio pagrindo. Klaipėdos miesto savivaldybė atliks tarnybinį patikrinimą, siekdama išsiaiškinti, kas ir dėl kokios priežasties šį rytą įjungė sirenas”, – rašoma pranešime.

„Atviros Klaipėdos” duomenimis, sirenos automatiškai įsijungė dėl gauto atitinkamo signalo iš Suskystintųjų gamtinių dujų terminalo. Ar tai pagrįsta versija, ir kas nutiko terminale, „Atvira Klaipėda” paprašė pakomentuoti jo operatorės AB „Klaipėdos nafta” (KN).

Po užklausos bendrovė išplatino pranešimą, kuriame patvirtino, kad jos turimais duomenimis, signalas atėjo iš KN sirenos, esančios Birių krovinių terminalo teritorijoje.

Martyno Vainoriaus nuotr.

„Pati sirena yra sujungta su bendra Klaipėdos miesto gyventojų ir perspėjimo informavimo sistema, šiuo metu dar nėra aišku, dėl ko tiksliai ji įsijungė. Apgailestaujame dėl sutrikdyto klaipėdiečių poilsio sekmadienį. KN specialistų komanda iš savo pusės atliks išsamų incidento tyrimą. Tiriant incidentą bei siekiant, kad panašios situacijos ateityje nepasikartotų, dėl bendros gyventojų informavimo ir perspėjimo sistemos klausimų bendradarbiausime su atsakingomis institucijomis ir Klaipėdos miesto savivaldybe”, – rašoma įmonės pranešime.

„Dėkui Dievui, kiek jau dabar aiškėja tai buvo techninis sutrikimas, bet sukėlęs daug nemalonių potyrių pietvakarinėje miesto dalyje gyvenantiems klaipėdiečiams. Tik informuosiu, kad yra bent keletas strateginės svarbos ir padidintą riziką dėl savo veiklos specifikos keliančių ūkio subjektų miesto teritorijoje (pvz. SGD terminalas, „Klaipėdos nafta”, kai kurios krovos kompanijos). Jos turi autonomines sirenų sistemas, kurias įjungti galima tik griežtai nustatytais atvejais ir gavus leidimus iš derinančiųjų institucijų.

Šiandieninis atvejis (kol kas tik pagal preliminarią informaciją) buvo techninis vienos iš tų sistemų gedimas. Kurios iš jų, kodėl taip įvyko, kas kaltas ir kaip to išvengti ateityje – visa tai atsakys rytoj iš pat ryto pradėsianti dirbti komisija, kurioje dalyvaus ir nacionalinio lygmens institucijų atstovai, nes tai jau yra ir valstybės piliečių saugumo klausimas.

Ten kur technika – jos gedimų pasitaiko, todėl būtina juos tiksliai identifikuoti, nedelsiant pašalinti ir ateityje to išvengti. Būna ir „žmogiškasis faktorius” (nors šiuo atveju panašu, kad priežastis ne jame). Todėl ši situacija turi būti ir tikrai bus nuodugniai išanalizuota ir įvertinta, padarytos labai rimtos ir kompetetingos išvados, nes tokios klaidos gali labai brangiai kainuoti. Ir tai ne tik apie sutrikdytą ramybę, bet ir apie gyventojų klaidinimą, ir perspėjimo sistemų diskreditavimą, ir realaus pavojaus atveju deramo budrumo bei pasitikėjimo šia svarbia sistema praradimas”, – sekmadienį popiet savo Facebook profilyje parašė Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas.

ATNAUJINTA. Pirmadienio vakarą savivaldybės išplatintame pranešime teigiama, kad ji atlieka išsamų tarnybinį patikrinimą dėl šio inicidento ir jo metu bus siekiama numatyti prevencines priemones, kad tokios situacijos nepasikartotų.

Sekmadienį įsijungusios sirenos valdymo pultas yra ir Klaipėdos miesto savivaldybėje. Teigiama, kad ji kaukė tol, kol „Klaipėdos naftos“ atstovas atvyko įsitikinti, kad sugedo būtent jų, o ne kita sirena.

„Įvyko techninis gedimas, nesankcionuotas sirenos įsijungimas. Tačiau kur yra žmogus, kuris gali į jį sureaguoti ir išjungti sireną? Šito algoritmo nėra,“ – pranešime cituojamas V. Grubliauskas.

Jis paragino parengti tvarką, kaip turėtų veikti tarnybos nesankcionuotais atvejais ir numatyti, kada turėtų įsijungti žmogiškasis faktorius, jeigu
automatinis sprendimas yra negalimas ar neįmanomas.

Kaip paaiškėjo, pirmieji signalai apie suveikusias gyventojų informavimo ir perspėjimo sistemas atsakingą savivaldybės specialistą pasiekė iš Bendrojo pagalbos centro, į kurį skambino sunerimę gyventojai. Tada pradėta skubiai pradėta aiškintis, kam priklauso suveikusi sistema.

„Nors naujos kartos informavimo sistemą turinčių organizacijų ratas – nedidelis ir pakankamai operatyviai išskaičiuota, kieno sistema galimai suveikė ir kas turėtų pasirūpinti sirenos atjungimu, tai buvo padaryta pavėluotai. Iš esmės – dėl to, kad ankstų poilsio dienos rytą neatsirado žmogaus iš SGD terminalo, kuris patikrintų, ar tai nėra jų sirena”, – rašoma pranešime.

„Šis atvejis kompromituoja visą civilinės saugos sistemą. Turime visi drauge pasirūpinti, kad tokie atvejai nepasikartotų, kad tokie įrenginiai būtų stebimi nenutrūkstamai 24 valandas per parą“, – cituojamas Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis.

AB „Klaipėdos nafta“ atstovai, anot pranešimo, aiškino, kad išvakarėse buvo atliktas „tylusis“ gyventojų perspėjimo ir informavimo sistemos bandymas, jokių sutrikimų nepastebėta, tokios sirenos įprastai įjungiamos rankiniu būdu.

„Norime išsiaiškinti situaciją ir padaryti, kad daugiau tai neįvyktų. Laikau tai labai rimtu inicidentu“, – cituojamas AB „Klaipėdos nafta“ vadovas Darius Šilenskis.

Jis esą patikino, kad bus imtasi veiksmų ir kad piktavališkų veiksmų šioje situacijoje tikrai nebuvo.

Jam antrinęs SGD terminalo eksploatacijos vadovas Rimas Rusinas patvirtino, kad perspėjimo sistemos priežiūra ir reguliarus jos tikrinimas vykdomas pagal gamintojo rekomendacijas, bet nuo šiol įmonė darys viską, kad tokios situacijos nesikartotų.

„Pamoka išmokta“, – cituojamas R. Rusinas.

17 Comments

  1. Šeštokas

    Koki žodį išmoko- ” algoritmas”!
    Vien už tai turi teisę vadintis Meras.

    Reply
  2. Giedrius

    Tiek pinigų išleista informacijos pranešimams telefonu – juk buvo galima persiųsti pranešimą, kad tai netikras pavojaus signalas

    Reply
  3. Grazina

    Kaukimas tikrai buvo pietineje puseje. Jei signalizacijos yra atskirtos, tai gali likti neaisku, kas kur sugedo, kas kaltas ar nekaltas del musu nemiego. Bet noretusi zinoti kaip reaguoti atetyje. Nes sureaguota buvo po 2, 5 val.kaukimo.

    Reply
  4. Fj

    Atsakymas toks kaip visada,kad kaltu NERA.

    Reply
  5. O kai bus tikras pavojus?

    Tai kol išsiaiškino, kad pavojus netikras, esant tikram buvo galima ir uždust? Grubliauskas – bejėgis klounas.

    Reply
  6. Klaipediete

    Kai vodovu daugiau negu specialistu ,darbuotoju ,va tokios ir pasėkmes .Geda ! Sirena kauke nuo ankstyvo ryto ir paskui vel pssikartojo apie puse 10 .Juk nuotolinis darbas kas negerai ?

    Reply
  7. GintarasR

    Jau prieš pora metų KBA klausinėjo KVJUD vadovų, ar kada nors bus surengti mokymai klaipėdiečiams, kad jie gerai žinotų kaip bus informuoti apie nutikusią bėdą ir galimų padarinių zonas, ką patariama klaipėdiečiui laikyti tame pavojaus krepšyje po lova, kurį griebs ir bėgs iš namų, kur rinktis organizuotam išgabenimui iš pavojaus zonos, ar kokiu maršrutu ir kur vykti savo transportu – kad rastume tą surinkimo/pagalbos punktą, kuriam esame priskirti ir kuriame rasime savo artimuosius, jeigu jie miestą paliko atskirai.
    Atsakingo verslo samprata lyg ir įpareigoja miesto valdžią ir KVJUD tokį mokymų/informacinį darbą padaryti. Bet jokių atsakymų gauta nebuvo.
    SGD terminalas buvo suplanuotas statyti Būtingės giliavandeniame uoste, o jo patupdymas miesto ribose, tiesiog labai judrioje akvatorijoje – buvo labai nevykęs ir nesaugus sprendimas. Tuos klausimus ir šiemet uždavėme dėl salietros sandėliavimo uoste, dėl didžiulių kiekių amoniako uosto šaldytuvuose, turime didžiules chemijos/plastiko gamyklas – bet jokių užuominų apie mokymus visiems miesto gyventojams, apie pavojingų įmonių ekstremalių situacijų valdymo planus nėra. Pagal gyventojų užklausas buvo surengtas tik KN organizuotas ekstremalių situacijų valdymo plano pristatymas Melnragės gyventojams.
    Ši „atsitiktinė” sirena yra tik raginimas atkreipti dėmesį į visiškai užleistą sritį.

    Reply
  8. Anonimas

    Korona jau nusibodo gąsdinti, tai perėjo prie kitų metodų? Juk užguitus, išsigandusius žmones lengviau valdyti

    Reply
    • ezys

      Negali buti ir kaip cia anksciau be to valdyti pavykdavo? 😀

    • Fui

      O būtent! Kvaila ir bažnyčioj muša. Taip ir čia!

  9. X

    Ko taip tyliai, jei būtų rimtas atvejis tai per tuos „celafaninius ” langus nieko negirdėti, nors gyvenu ne toli. Garsiau turėtų būti 🙂

    Reply
  10. Sestokas

    Įvykių seka: baltarusija „uzkure” atominė, Vilnius issidalino jodo tabletės, o Klaipėdos miesto galva nieko prieš atomą neturi tai ir
    užgulė mygtuka.

    Reply
    • ezys

      greiciau jau ivykiu seka: „litras degtines>>>jusu komentaras” 🙂

  11. Visiem PX

    „kaukė be pagrindo” ir tai visas paaiškinimas? PZDC!
    Ir žurnalistai – pxstai. Rimti būtų, išsiaiškintų greitai: kur pačios sirenos įrengtos, kur randasi jas įjungiantis mygtukas, kas gali paspausti šį mygtuką, kodėl jis buvo spaudinėjamas daug kartų (sirenos kaukė 3 kartus).

    Reply
    • ezys

      Jei ne paslaptis, o ka jus dirbate? 😉

  12. P

    Tai kad apie puse 10 vėl kaukia,112 nieko nežino, baisu pagalvot,kas būtų jei kas rimto nutiktų

    Reply
    • Klaipeda

      Būtent…nuo puses 6 iki turbut 10 nieko nebuvo žinoma..gavo atitinkamos tarnybos real pratybas- rezultatas 0. Gerai, kad tai buvo „fake”, o jei tikras koks oro pavojus….

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Miestas

Dabartiniai vicemerai uždirba ženkliai daugiau

Trijų Klaipėdos vicemerų mėnesiniai atlyginimai šių metų pirmą ketvirtį vidutiniškai buvo 5679 eurai neatskaičius mokesčių. O pernai metais šie pareigūnai ...
2024-04-19
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Rengs specialistus SGD terminalui

Trečiadienį tarptautinė energijos terminalų operatorė AB „KN Energies“ (KN), suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalo laivo-saugyklos „Independence“ techninė operatorė UAB „Hoegh ...
2024-04-17
Skaityti daugiau

Transportas

Integruotiesiems maršrutiniams taksi – 6 metai

Antradienį sukanka 6 metai, kai į viešąjį Klaipėdos transportą kaip integruota jo dalis įsiliejo maršrutiniai taksi. Per tą laiką M5, ...
2024-04-16
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This