Tarp oro taršos mažinimo priemonių – ir rinkliavos už parkavimą didinimas

Miestas, Svarbu

Mažinant oro taršą Klaipėdoje reikia gerinti eismo organizavimą, didinti rinkliavą už automobilių stovėjimą, skatinti gyventojus šildytis ne kietuoju kuru, inicijuoti reikalavimus ūkio subjektams diegti oro ir kvapų taršos monitoringo sistemas.

Tokios ir kitos priemonės numatytos Aplinkos oro kokybės valdymo priemonių 2020-2023 metų plane, kuriam pirmadienį pritarė Miesto plėtros ir strateginio planavimo komitetas.

Didžiausia oro tarša Klaipėdoje fiksuojama prie judriausių gatvių, kuriose neretai susidaro ir automobilių spūstys. Martyno Vainoriaus nuotr.

Šis priemonių planas parengtas po to, kai pusantrų metų Klaipėdos buvo atliekami oro kokybės tyrimai. Jų išvada tokia, jog didžiausia oro tarša Klaipėdoje yra kietosiomis dalelėmis ir azoto dioksidu, tačiau ir ji tik retais atvejais viršija leidžiamas normas. Didžiausiais taršos šaltiniais įvardijamas transportas, ūkio subjektai bei laivyba.

Atsižvelgiant į tokias išvadas ir buvo parengtas priemonių planas, kaip mažinti oro taršą. Plane bene daugiausia dėmesio skiriama transportui. Numatyta, jog iki 2023 metų Minijos gatvėje turi būti įdiegta koordinuota šviesoforų valdymo sistema, kuri leis sumažinti spūstis, eismą padaryti tolygesniu, todėl mažės ir oro tarša. Plane taip pat numatyta asfaltuoti ir valyti gatves, formuoti apsauginius želdinius.

Siekiant sumažinti asmeninių kelionių automobiliais skaičių, priemonių plane numatoma didinti rinkliavą už automobilių stovėjimą bei plėsti apmokestintas teritorijas.

Laivybos sukeliamai oro taršai mažinti numatoma įvertinti esamus elektros energijos prisijungimus krantinėse bei naujų elektros prisijungimų įrengimo galimybes. Klaipėdos savivaldybė turėtų inicijuoti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto laivybos taisyklių pakeitimą, numatant prievolę laivams prisijungti prie elektros energijos šaltinių krante tais atvejais, kai ši infrastruktūra yra prieinama.

Nors pripažįstama, jog Klaipėdoje aplinkos kokybei itin didžiulį poveikį turi ūkio subjektai, kurie yra oro ir kvapų taršos šaltiniai, tačiau konkrečių priemonių, kaip sumažinti tokią taršą realiai nenumatoma. Priemonių plane įrašyta nuostata, jog bus inicijuojami reikalavimai ūkio subjektams diegti oro ir kvapų taršos monitoringo sistemas.

Klaipėdos savivaldybės Aplinkos skyriaus vedėja Rasa Jievaitienė aiškino, kad tokius reikalavimus įmonėms savivaldybė gali išsakyti, kai pateikiami derinti taršos leidimai ar poveikio aplinkai vertinimo ataskaitos.

„Šių priemonių tikslas yra, kad įdiegus monitoringo sistemas ūkio subjektai numatytų procedūras, kaip šie duomenys turėtų būti renkami, saugomi, perduodami atitinkamos institucijoms bei kokios būtų reagavimo taisyklės, kai fiksuojami normų viršijimai“, – teigė už 191 tūkst. eurų Aplinkos oro kokybės valdymo priemonių plano parengimo paslaugas teikiančios UAB „Estonian, Latvian & Lithuanian environment“ atstovė Rūta Kurienė.

Priemonių plane taip pat numatyta plėsti aplinkos oro kokybės matavimo stotelių tinklą – per trejus metus papildomai įrengti penkias stoteles. Tačiau ši priemonė bus įgyvendinta tik tuomet, jei bus gautas ES finansavimas.

Tarp taršos mažinimo priemonių yra numatyta atlikti namų ūkių šildymo įrenginių inventorizaciją, kad būtų aišku, kiek būstų yra šildomi kietu kuru. Paraleliai žmonės būtų šviečiami, kaip kieto kuro katilus galima pasikeisti ar modernizuoti.

Miesto plėtros ir strateginio planavimo komiteto nariai parengtam priemonių planui turėjo pastabų, tačiau jam pritarė.

Komiteto narys Andrius Petraitis pasigedo informacijos ir priemonių mažinti „Klasco“ taršą, o komiteto narys Vidmantas Dambrauskas pareiškė, kad plane apskritai trūksta konkretumo, todėl balsuodamas susilaikė.

5 Comments

  1. Aegon

    Gerą rytą, gerbiamieji, rimtai iškilo klausimas dėl taršos? Tai gal pradžiai pradėkime nuo taršos bombų kaip Grigeo bei sąlyginės betvarkės uoste? Kur išties tarša viršija ne keletą skaičių po kablelio o dešimtimis. Kodėl nėra nuolatinio monitoringo kokia situacija šiai dienai šiose įmonėse? Koks planas ateinantiems metams, penketai?
    Gerbiama Virginija, tipsas tęstiniam straipsniu: Turime planą dėl taršos automobiliams mieste, o tai gal taip netyčia yra ir planas dėl įmonių įsikūrusių vidurį miesto taršos?

    Reply
  2. Se

    Oro taršos mažinimą siūlyčiau savivaldybei pirmiausiai pradėti nuo savęs, panaikinant specialius leidimus savivaldybės klierkams automobilius nemokamai parkuotis Liepų ir Vytauto gatvėse. Privilegijų laikai lyg ir turėtų baigtis.

    Reply
    • didesnę rinkliavą - ir valdžagyviams

      Ir Danės gatvėje. Nemoka ir tarybos nariai.

  3. Priedanga

    Kas šio gražaus plano padidinti rinkliavą už mašinų stovėjimą maro metu autorius?! Prašytume ištraukti į dienos šviesą!

    Reply
  4. Karolis

    Klausymas:ar nors vienas Miesto plėtros ir strateginio planavimo komiteto narys turi šilumininko išsilavinimą, bent kosultavosi su gaisrininkais dėl kuro panaudojimo? Skysto kuro panaudojimas gal ir būtų geresnis, jeigu jo panaudojimas nebūtų toks pavojingas. Iš kieto naudojamo kuro tarši yra tik akmens anglis, kuri dabar tiesiog ne naudojama. Kas dėl įrengimo papildomų aplinkos oro kokybės matavimo stotelių , tai labai panašu į Gogolio Čičikovą iš mirusių sielų. Virgaujantdėl oro taršos siekti, kad oro tarša sumažėtų reikalinga didinti kontrolę, kas savivaldybei peilis po kaklu

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Miestas, Svarbu

Medžių kirtimas: sprendžia vykdomoji institucija - meras

Želdynų komisijos išvada nėra galutinis žodis, nes vykdančioji institucija gali priimti kitokį sprendimą – tai yra reglamentuota įstatymu. O Vietos ...
2024-03-28
Skaityti daugiau

Nuomonės

Oro kokybės stebėsena toli gražu nėra pinigų švaistymas

Klaipėdos miestas ypatingas vien tuo, kad per visą miesto ilgį šiaurės-pietų kryptimi driekiasi uostas, į kurį veda svarbios valstybinės magistralės, ...
2024-02-21
Skaityti daugiau

Aplinkosauga, Svarbu

Suprato, kad šimtai tūkstančių - vėjais, bet sprendimui pritarė

„Pinigai – vėjais”, – taip diskusiją dėl projekto „Klaipėdos miesto savivaldybės automatinių (stacionarių) aplinkos oro kokybės stebėjimo stotelių įrengimas“ teikimo ...
2024-02-21
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This