P0

Politikų tribūna

Ar pasuks mieste esančios uosto įmonės socialiai atsakingo verslo keliu? (13)

Audrius Petrošius, Seimo narys
2020-12-01


KLASCO, kaip elgsitės toliau? Neigsite savo poveikį miestui, kvestionuosite mokslininkų išvadas, metodikas ar pagaliau žengsite brandų žingsnį ir pripažinsite, kad užterštumo problema iš KLASCO pusės egzistuoja ir pradėsite eiti ne problemų neigimo, o jų sprendimo linkme.

Modernizacija – gerai! Investicijos į infrastruktūrą – šaunu! Augančios krovos apyvartos – puiku! Bet ar ne laikas pradėti siekti savo tikslų socialiai atsakingu būdu, siekiant kompromiso su miestu ir jo gyventojais? Ar ne laikas pagalvoti apie darnų vystymąsi, dalį investicijų nukreipiant ne ten, kur tikimasi tiesioginės finansinės grąžos, bet ten, kur įmonės veikla kelia nepageidautinas pasekmes gyventojų gyvenimo kokybei, jų sveikatai?

Viską neigsite? Sakysite, kad problemų neturite, problemos yra visur kitur aplink? Žiūriu aš į savo nuotrauką KLASCO fone ir darosi liūdna, nes ji visai neblogai atvaizduoja įmonės santykį su jį supančiu pasauliu – niūrus fasadas, stūksantis veidu į miestą, apsuptas sovietmetį menančiais atributais, kažkur atokiau styro vienas kitas medis.

Žiūriu ir galvoju, o jei taip aplinkinis pasaulis imtų ir sutartinai pradėtų rūpintis tik savo finansiniais interesais – miestas apmokestintų per jo teritoriją į šį terminalą vykstantį transportą, valstybė nuspręstų pastebimai papildyti savo kišenę už įvairius leidimus ar suteikiamas naudoti teritorijas, galų gale prekių ir paslaugų pirkėjai pasiūlytų ženkliai mažesnes kainas iš čia atvykstantiems kroviniams.

Klaipėda pagal oro taršą kietosiomis dalelėmis Visuomenės sveikatos stebėsenos ataskaitoje yra raudonoje zonoje, t. y. visos Lietuvos kontekste yra pirmaujančių gretose.

Praėjusią savaitę Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos posėdžio metu išgirdau tai, kad KLASCO viešoje erdvėje pareiškė nesutinkanti su tyrimo rezultatais, juos pavadinusi neteisėtais, nes metodika, anot jos, Lietuvoje netaikoma. Papildomai pažadėjo ir savo pareiškimą, kurio, deja, iki šiol nėra. Sakyčiau, lengvas spaudimas mokslininkams, žvelgiant dar giliau, tyrimo rezultatus vadinant neteisėtais, mokslininkams galima tikėtis ir teisminio proceso. Rimtai? Manau, pamatysime jau greitu metu.

Ir visgi. Susisiekus su Klaipėdos universiteto rektoriumi Artūru Razbadausku paaiškėjo, kad Klaipėdos universitetas atliko mokslinį tyrimą, kuriuo nustatė bendrovės KLASCO veiklos daromą didžiulę žalą miestui ir gyventojų sveikatai. Nesu mokslininkas, tačiau, kiek paaiškino mokslininkai, su šia metodika viskas gerai. Kaip ir pats tyrimas parodo tikrą, labai prastą gyvenimo realybę.

Negerai yra su įmonės politika. Tokie atvejai, kai neigiama tai, kas akivaizdu, nors ir ne tiesiogiai, bet daromas spaudimas universiteto mokslininkams, neturi kartotis, kaip ir negali toliau tęstis toks miesto nuodijimas. Nederama praktika, kai uosto įmonės sau leidžia jaustis visagaliais ir nesiruošia spręsti problemų.

Būsimam aplinkos ministrui būtina imtis priemonių, nes miesto, kalbant apie santykį su uostu, kaip valstybine įstaiga, rankos yra surištos. Na, o naujasis susisiekimo ministras gal pagaliau primins Uosto direkcijai, kad jos atsakomybė ne tik uoste reziduojančių įmonių interesai, tačiau ir šalia gyvenančių žmonių sveikata ir gerovė.

Ir nors tarp eilučių galimai įskaitomi grasinimai bent jau šiuo metu neįgyvendinti, norėčiau išgirsti ir KLASCO nuomonę apie tai, kaip toks bendravimo tonas, kalbant su miesto bendruomenės nariais, tapo norma.

Dar šią savaitę kreipsiuosi į aukščiau paminėtas institucijas tam, kad sužinočiau, o kaip gi bus toliau?


    2020-12-01

    13 komentarai “Ar pasuks mieste esančios uosto įmonės socialiai atsakingo verslo keliu?”

    1. Tikiuosi, kad viskas nesibaigs tik šiuo straipsniu ir nebus užglaistyta viskas, o bus imamasi veiksmų ir atliekami tyrimai šiuo klausimu.

    2. Zmoniu gyvenanciu aplink ir greta pramones ir uosto imoniu gerove turi buti tiek pat svarbi kiek ir toms imonems ju pelnai.

    3. – “KLASCO, kaip elgsitės toliau? Neigsite savo poveikį miestui, kvestionuosite mokslininkų išvadas, metodikas”
      – (KLASCO) Taip!

      Modernizacija tai ne vien nauju irengimu pirkimas tai ir integracija i esamas ekologines normas ir bendra globalu poziuri i gamtos apsauga.

    4. Labai įdomu ne tik, ką atsakys KLASCO, bet ir kaip griežtai elgsis Aplinkos ministras. Audriau, tikiuosi spausite ir jį nepatogiais klausimais prie sienos. Per kadenciją nieko taip padaryta ir nebuvo iš pono.

    5. Gėda visoms institucijoms kurios visą laiką dangstė KLASCO geležies rūdos taršą. Juk ir vaikų ugdymo įstaigos ten pat už KLASCO tvoros yra.

    6. Prieš “Klasco” jau iš anksto turėtų būti ruošiamos kontroliuojančios aplinkosaugos institucijos, derinamos mėginių ėmimo metodikos, įmonės patikros strategijos, ir tam skiriami labiausiai patyrę specialistai, vien todėl, kad neišvengiamai teks susidurti su milžiniškais pinigais finansuojamais “Achemos’ teisininkais. Manyčiau, kad “Klasco ” savo nesustojama piktybine oro ir Kuršių marių tarša gerokai lenkia “Grigeo” ir dar kelių įmonių kartu paėmus taršą. Nereikėtų užmiršti fakto, kad dėl “Klasco” finansavimo savivaldybės klerkai seniai į taršą akis užmerkė, o pagrindinis šios neatsakingos įmonės “advokatas” yra Klaipėdos uosto direkcija su Lataku, atėjusiu iš šios įmonės priešakyje.

      • šiuo atveju Uosto direkcija lyg ir neneigia tyrimo rezultatų. Tik Klasco. Bus įdomu.

    7. Esu girdėjęs pletkų nuo dirbančių šioje kontoroje, kad kai tvarkoma sava teritorija, tai visa geležies rūda nuo grindinio šluojama ar plaunama tiesiai į marias. Ir taip jau senai senai…

    8. Kazkodel manau, kad Gentviliukas uzglaistys Klasco, Grigeo, verslines zukles ir Giruliu misko problemas.
      Audriui linkiu neprarast tvirtos pozicijos siais klausimais, rast bendraminciu, suburt stipria komanda. Klaipedieciu palaikymas yra

    9. Na, tokių aiškiai formuluojamų klausimų iš Seimo dar negirdėjom. Bus įdomu pamatyti ministerijų atsirašinėjimą ir tada ims aiškėti tolimesni situacijos kontūrai, tačiau miesto bendruomenės šio proceso užribyje tikrai nebebus.
      Beje, KVJUD tvirtina, kad esame užtikrintai Žalias Uostas ir kaip visada pirmaujantis, tai ir KLASCO klausimas tegul bus to žalumo testu praktikoje, o ne deklaracijom, kaip įprasta nuo seno.

    Parašykite komentarą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas.

    Parama

    Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

    Paremti
    Atviri dokumentai

    VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

    Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

    Su dokumentais galite susipažinti čia
    Informacija

    Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
    VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

    Redakcijos adresas:
    Bangų g. 5A (3 aukštas)
    Klaipėda, LT-91250
    Tel. + 370 650 77550
    el. paštas: info@atviraklaipeda.lt