„Belaruskaja neftenaja kampanija“ stabdo krovą per „Klaipėdos naftą”

Uostas ir jūra

Valstybės valdoma AB „Klaipėdos nafta” (KN) pranešė sulaukusi kompanijos „BNK (UK) Limited” informacijos apie laikiną naftos produktų krovos sustabdymą. „BNK (UK) Limited” priklauso didžiausiai Baltarusijos naftos produktų eksportuotojai – ZAT „Belaruskaja neftenaja kampanija“.

Anot KN pranešimo, visos sutartys tarp BNK ir KN galioja ir toliau, tačiau įsipareigojimai pristabdomi neapibrėžtam laikotarpiui. Kroviniai, nors ir mažesne apimtimi, šiuo metu siunčiami į Klaipėdą ir perkraunami KN naftos terminale tolimesniam eksportui.

Martyno Vainoriaus nuotr.

KN komercijos direktoriaus Mindaugo Naviko teigimu, pagal pasiekiančią informaciją šiuo metu sudėtinga konkrečiai įvertinti galimą tokio BNK sprendimo poveikį KN veiklai. Tačiau kol KN klientas neatnaujins įprastų prekybos apimčių, kraunant naftos produktus per Klaipėdą, tikimybė, jog baltarusiški kroviniai nebus siunčiami į Lietuvą, vertinama kaip pakankamai reali ir todėl būtina ruoštis įvairiems veiklos scenarijams.

„Vertinant ekonominiais argumentais, infrastruktūra Klaipėdoje yra parankiausia Baltarusiškų naftos produktų eksportui ar, prireikus, importui. Šiuo metu su klientais Baltarusijoje dirbame įprastiniu režimu, turime numatytų krovinių artimiausiam laikotarpiui. Tačiau suprantame, kad kliento sprendimus greičiausiai diktuoja ne ekonominė, o politinė logika, kurios mes valdyti negalime. Atidžiai vertiname visą mus šiemet pasiekiančią informaciją iš Baltarusijos ir atitinkamai adaptuojame savo veiklos planus diversifikuojant veiklą, plečiant paslaugų ir klientų ratą“, – pranešime spaudai cituojamas M. Navikas.

Pasak jo, atsižvelgiant į šiemet atsiradusį neapibrėžtumą dėl situacijos Baltarusijoje, 2020 m. KN skyrė naujų verslo galimybių paieškai. Tarp tokių – naftos produktų saugojimo paslaugos, kurių paklausa šiemet reikšmingai augo dėl koronaviruso nulemtos pandeminės situacijos ir istoriškai žemų naftos perdirbimo maržų.

„2020-aisiais KN pavyko sėkmingai sureaguoti į besikeičiančius klientų poreikius ir pasiūlyti naftos produktų saugojimo galimybių. Matome ir tolimesnę paklausą naftos terminalo talpų nuomai ir produktų saugojimui ilgalaikėmis sutartimis. Šiuo metu jau esame sudarę keletą tokios paslaugos sutarčių, įskaitant sutartis dėl benzino talpyklų nuomos, kurios mums leis įdarbinti esamą infrastruktūrą. Vertiname tai kaip gan stabilią alternatyvą šviesių naftos produktų krovai“, – teigia M. Navikas.

Kartu su naftos produktų saugojimo paslaugų plėtra ir augančia paklausa, bendrovė planuoja plėsti ir laivas-laivas krovos operacijų apimtis, išnaudojant valdomos infrastruktūros lankstumą.

„Mūsų konkurencinis pranašumas yra tas, kad esame multimodalinis terminalas, kuriame naftos produktai gali būti tiek iškrauti iš visų transporto priemonių, tiek pakrauti į visas transporto priemones. Šiuo metu terminale krauname dviženklį skaičių skirtingų pozicijų krovinių, tokių kaip įprasti naftos produktai, naftos chemijos produktai ir įvairūs biodegalai. KN veiklos strategijoje 2030 esame numatę, toliau diversifikuoti produktų ir paslaugų portfelį, siekiant išvengti vieno kliento ar vieno krovinio dominavimo“, – teigia komercijos direktorius.

Per 9 šių metų mėnesius KN naftos verslo segmente gavo 23,7 mln. eurų pajamų (23,9 mln. eurų prieš metus), iš šios veiklos uždirbtas koreguotas grynasis pelnas siekė 6,7 mln. eurų (7 mln. eurų 2019 m. atitinkamu laikotarpiu).

4 Comments

  1. Aidas

    Gerai ,gal lietuva pagalvos kas geriau ar laikyti prostitute uz mokesciu moketoju pinigus pas save kuria dulkina tik Nauseda ir linkevicius ar galvoti apie draugiska aplinka su kaimynais kurie duoda saliai pinigu ir darbo ,bet tokiam issygymeliui kaip Nausedai man atrodo nusispjauti ant zmoniu jam svarbiau ka pasakys seimininkas us jav o gal gyliai ikis i sikna jam ir jo barbei idiotei

    Reply
  2. Akcininkas Akcininkui

    Klaipėdos gyventojai dar rimtai nevertina viso uosto kaip nepateisinamo ciniškos taršos šaltinio. Visi intensyviai apsimeta: krovos kompanijos, kad neteršia, valstybė, kad kontroliuoja, uosto direkcija, kad derina interesus. Pvz. Valensijos (Ispanija) gyventojai balsavimu nusprendė visą pramoninį uostą iškelti, o miestą paversti turistų traukos oaze. Miestas klesti. O šiuo atveju brukami niekai apie KN. Trumpas moralas: verslas meluoja, gyventojai dejuoja, akcininkai nieko neuždirba, o valstybė jau 30 metų dreifuoja … – belieka tik tikėti, kad Klaipėda niekada nepamatys nafta ar benzinu užlieto pajūrio.

    Reply
  3. akcininkui

    gal šio straipsnio tikslas parodyti absurdą kai gražiausioje Lietuvos, Klaipėdos miesto vietoje, pagrindiniuose, reprezentaciniuose miesto vartuose iš jūros, marių ir jūros pakrantėje kur generuojami milžiniški žmonių srautai, geriausios Baltijos jūroje bangos kaitavimui, šalia gyvenamų teritorijų ir skleidžiamų smarvių visai šiaurinei miesto daliai šiandien stovi visiškas”žalio uosto” sovietinis absurdas – naftos produktų bačkos su taip vadinama ekonomine nauda valstybei ( ir keliems akcininkams) su trapia baltarusiškai rusiška priklausomybe ir realia gamtosaugine grėsme visai jūros, marių pakrantei ir miestui. Turint Butingės terminalą net uosto logistikos – laivų eismo kontekste, įplaukoje į uostą visiškai antilogišku sprendimu. Kaip manot, akcininke?

    Reply
  4. Akcininkas

    Koks šio straipsnio tikslas? Kam jis skirtas: darbuotojams, akcininkams ar konkurentams? Ar čia politinė apžvalga?
    Komercijos direktorius problemų neįžvelgia – veikla yra diversifikuota, todėl KN pajamos nemažės. Valio!

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Nuomonės

Minskas, Astana – lygiuok, ramiai!

Po Ukrainos kariuomenės bepiločių orlaivių (dronų) atakų prieš stambias Rusijos naftos perdirbimo įmones (refinerijas) europinėje šalies dalyje, pasekmės, atrodo, yra ...
2024-04-10
Skaityti daugiau

ELTA

Siūloma pratęsti draudimą retransliuoti rusiškus ir baltarusiškus TV kanalus

Vyriausybė pritaria siūlymui pratęsti draudimą retransliuoti Rusijos ir Baltarusijos kanalų programas. Šiuo metu numatyta, kad pastarasis ribojimas galioja iki 2024 ...
2024-04-10
Skaityti daugiau

Nuomonės

Ne tik apie litvinizmą

Ar pamenate, kas laimėjo Saulės mūšį 1236 metais? Jei pamiršote, apie tai jums primins Lenkijoje registruotas baltarusių informacinis portalas Chartija ...
2024-03-23
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This