Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2020-12-16 |
Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras praneša, jog jo vykdoma jaunųjų menininkų rezidencijos programa „Renkuosi Klaipėdą“ įgauna virtualų pagreitį: finalininkai ir jų pedagogai aktyviai dalyvauja nuotoliniuose mokymuose. Gilinamasi ne tik muzikos atlikimo paslaptis, bet ir daug dėmesio skiriama psichologiniam bei fiziniam jaunųjų talentų pasiruošimui.
Lietuvos muzikos ir teatro akademijos lektorė, komisijos atrenkant jaunuosius rezidencijos dalyvius narė, o dabar nuotoliniu būdu konsultuojanti juos individualiai Lina Marija Songailė sako, kad rezidencijos dalyvių atranka buvo įtempta.
„Gauta daug talentingų vaikų ir jaunuolių paraiškų bei įrašų. Rezidencijai jie ruošėsi labai atsakingai. Buvo malonu, kad ir nuotoliniu būdu, išgirsti talentingus, gabius, perspektyvius jaunuosius muzikus. Išskirti tik keletą geriausių nebuvo lengva, nes išgirdome daug unikalių vaikų net keliose amžiaus grupėse. Norėčiau pagirti moksleivius ir pedagogus išlaikiusius motyvaciją šiuo neįprastu ir keistu muzikai bei mokymo procesui laiku ir pasiruošusiems bei dalyvavusiems atrankoje. Labai malonu prisiliesti prie koncertui besiruošiančio atlikėjo ruošiamo kūrinio, patarti, pasiūlyti idėjų, pasidalinti pastebėjimais, tad ir individualus nuotolinis darbas yra įdomus. Noriu visiems dalyviams palinkėti didžiausios sėkmės šiame spalvingame muzikos kelyje!“, – sako L.M.Songailė.
Rezidencijų finalininkus atrinko žymių muzikų profesionalų komisija: Muzikinio teatro garbės dirigentas Stasys Domarkas, Klaipėdos J.Karoso muzikos mokyklos fortepijono mokytoja ekspertė Vaiva Purlytė, Lietuvos muzikos ir teatro akademijos profesoriui Vilmantas Bružas, Lietuvos muzikos ir teatro akademijos lektorės – L. M. Songailė ir Ingrida Spalinskaitė-Kurienė bei komisijos pirmininkas Muzikinio teatro vyriausias dirigentas Tomas Ambrozaitis.
Rezidencijoje dalyvauja Urtė Didžiulytė (smuikas, Klaipėdos E. Balsio menų gimnazija, mok. Saulutė Domarkienė), Adrijus Alminas (trombonas, Klaipėdos S. Šimkaus konservatorija, mok. E. Miknius), Meda Siliūtė (fortepijonas, Šilutės meno mokykla), Gustas Leskauskas (klarnetas, Klaipėdos E. Balsio menų gimnazija, mok. Antanas Milerius), Kaja Kašubaitė (fortepijonas, individualus pasiruošimas, mok. Viktorija Diubenko), Izabelė Orlaitė (fortepijonas, Klaipėdos J. Karoso muzikos mokykla, mok. Loreta Vainorienė), Klėja Kašubaitė (fortepijonas, individualus pasiruošimas, mok. Viktorija Diubenko), Izabelė Vasiliauskaitė (vokalas, Mažeikių V. Klovos muzikos mokykla, mok. Dalia Olberkienė), Benediktas Galvydis (fortepijonas, Klaipėdos J. Karoso muzikos mokykla, mok. Loreta Vainorienė), Benediktas Zonys (violončelė, Klaipėdos E. Balsio menų gimnazija, mok. Vidmantas Sadauskas).
Pirmąjį rezidentų nuotolinių susitikimų savaitgalį buvo nagrinėtos ir psichologinės temos. Psichologė Sandra Anuškevičienė jaunuosius talentus mokė, kaip įveikti scenos baimę ir kitus scenos žmonių patiriamus psichologinius sunkumus.
„Visos emocijos, kurias žmogus gali išgyventi, jam yra reikalingos ir naudingos, tai nuspalvina jo gyvenimą. Tik vienos emocijos, tokios kaip džiaugsmas, meilė, pasitenkinimas, žmonėms yra malonios, o kitos – baimė, liūdesys, pyktis, pavydas, kelia nemalonius išgyvenimus. Nors visi jausmai žmogui reikalingi ir naudingi, tačiau kai kurie gali „pakišti koją“. Taip gana dažnai nutinka muzikantų – atlikėjų ir kitų asmenų, kurių veikla susijusi su scena, gyvenimuose“, – sako S.Anuškevičienė.
Anot psichologės, scenos baimė arba kitaip gali būti pavadinta – viešo pasirodymo baimė, yra viena dažniausiai pasitaikančių baimės formų. Bijomasi ne pačios scenos, tačiau to, kad atlikėjas gali pasimesti, nežinoti, kaip atlikti kūrinį, suklysti, nusišnekėti, viešai apsijuokti. Visa tai yra natūralu, nes atlikėjas prieš lipdamas į sceną įdeda daug pastangų ir suprantama, kad nori parodyti geriausią savo atlikimo versiją. Psichologė priminė, jog scenoje realaus pavojaus atlikėjui nėra, todėl susiduriama su įsivaizduojamu pavojumi. Ji jauniesiems muzikams davė daug naudingų , konkrečių patarimų.
Rezidencijų dalyviai klausė ir Klaipėdos jūrininkų ligoninės Fizinės medicinos ir reabilitacijos skyriaus kineziterapeuto, humanitarinių mokslų srities etnologijos mokslų krypties daktaro Jono Tilviko paskaitos, kaip teisingai muzikuoti nekenkiant savo kūno laikysenai.
Artimiausią savaitgalį rezidencijos programoje be individualių susitikimų vyks ir seminaras muzikos mokytojams. Pedagogė, muzikinio ugdymo procesų tyrėja, muzikos vadovėlių autorė Rūta Girdzijauskienė pedagogams pristatys ugdymo naujoves.
Baigiamasis rezidencijos renginys – koncertas „Renkuosi Klaipėdą“, tikimasi vyks gyvai, tačiau pasibaigus karantino apribojimams. Jame talentingiausi rezidencijos dalyviai atliks solo kūrinius su Muzikinio teatro simfoniniu orkestru. Dirigentas – rezidencijos meno vadovas T. Ambrozaitis.
Parašykite komentarą