Klaipėdos transporto patogumai senamiesčio gyventojų sveikatos sąskaita

Mums rašo

Kęstas
2021-01-18

Komentarų: 19

Gimus vaikui nusprendėme iš Vilniaus persikelti į Klaipėdą, esam toli gražu ne pirmieji jauni žmonės, kurie susižavi idėja gyventi mieste su jūra.

Esame senamiesčio žmonės – Vilniuje gyvenome senamiestyje, kuris gyvas nuo pirmadienio iki pirmadienio, esame pripratę susitaikyti su šiokiais tokiais nepatogumais. Klaipėdos senamiestis gerokai mažesnis, tylesnis (bent mes taip naiviai įsivaizdavome), jūra – ranka pasiekiama, miško takų, tiek, kad gali surasti vienatvę be didesnių pastangų. Iš pažiūros atrodo tobula vieta auginti kūdikį, ilsėtis bei džiaugtis gyvenimu. Tad nusipirkome butą senamiestyje, Tiltų gatvėje.

Patys matėme ir buvome įspėti apie transporto srautą, tačiau mes jo pakankamai matėme ir Vilniuje, tai mūsų negąsdino. Pirmiausia įsidėjome kelių stiklo paketų langus, kas padėjo Vilniuje, padės ir Klaipėdoje. Tačiau po kiek laiko supratom, kad net patys geriausi langai nepadės nuo žemės drebėjimo.

Kelių balų pagal Richterio skalę žemės drebėjimai keliasdešimt kartų per parą, virpa sienos, juda vaikučio lova, skamba virtuvėje sudėtos lėkštės ir puodukai. Dar siaubingesni drebėjimai žiemą, kai atsiranda įšalas, tada lyg gyventum ant ledo, tik ledu ne važinėja ne rogutės, o automobiliai ir autobusai.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Pravažiuoja sunkiasvoris autobusas (kuris nevažiuoja tik tarp vidurnakčio ir 5 valandos ryto) – sudreba, 80-90 km/h greičiu 4 valandą ryto pralekia taksi automobilis – vėl dreba visas namas. Ir taip visą savaitę, visus metus.

Geriausios naktys, kai Jūros ar kita šventė, tada gatvė uždaryta, ramybė garantuota.

Skundėmės, tad po kiek laiko buvo užtaisytos kelios duobės, drebėjimų buvo vos mažiau, tačiau po pusės metų jos vėl atsirado tose pačiose vietose.

Per tiek laiko net nebuvo sugebėta pastatyti greičio matuoklio (nors Melnragėje toks atsirado, matyt, ten gyvena labiau privilegijuoti žmonės).

Iš pradžių mums atrodė, gal susigyvensime, tačiau su laiku pradėjome kelti klausimą, kodėl turėtume?

Miesto transporto srautus prižiūrintys asmenys puikiai žino šią problemą, tačiau jie taip pat puikiai žino apie Klaipėdiečių susitaikėliškumą, pabambės ir praeis. Deja, mes nesame klaipėdiečiai, mums nepriimtina, kad kelio danga, kuria geriausiu atveju iki 30 km/h gali riedėti automobilis, padaryta autostrada tūkstančiams transporto vienetų, kurių didesnė dalis – sunkiasvorės.

Beveik išmestas iš lovos nuo 5 ryto tuščia gatve lekiančio autobuso, eini prie vaiko lovelės (nes žinai, kad tuoj verks), mąstai, gal vertėtų nuvažiuoti į parduotuvę, užpirkti kelis kilogramus vinių ir švystelėti niekadėjams po ratais, vis tik norėtųsi viską spręsti civilizuotais metodais.

Lėtinis nuovargis kamuoja daugelį senamiesčio gyventojų, ypač, kai karantinas ir visi daugiau laiko praleidžiame namuose. Negi sunku uždaryti gatvę poilsio valandomis ir savaitgaliais kaip tai daroma Gedimino prospekte?

O gal tiesiog nuimam tuos akmenis, skirtus arkliams ir vežimams, sukalam polius, kad būtų stabilus pagrindas ir išliejam asfaltą, padarom senamiesčio autostradą su tinkama kelio danga?

19 Comments

  1. Greta

    Kyla klausimas, kodėl KKT taip ‘nagais įsikibęs’ į Klaipėdos senamiestį… Yra du tinkami keliai ir tiltai, kuriais galima nukreipti transportą – Pilies ir Mokyklos gatvėmis. KODĖL PER SENAMIESTĮ??? Esu senamiesčio gyventoja. Matau ir manau, kad keleivių skaičius Senamiesčio stotelėje yra visai nereikšmingas. Visai. Šiaip jau senamiestyje nėra didelio gyventojų tankio…
    DAR MOMENTAS – kodėl neatsižvelgiama į Biržos tilto gedimus ir taisymo kainą??? Žinau, jog šis tiltelis neatlaiko daugiau nei vieno autobuso svorio, todėl yra nuolat gandantis per susigrūdusius autobusius ties sankryža, pačiu tilteliu ir perėja.

    Reply
  2. Renaldas

    Kęstai, tikiuosi Jums bus įdomūs komentarai ir rasite šią žinutę. Parašykite renaldaskba@gmail.com
    Aptarsime kaip keisti dalykus.

    Reply
  3. edgaras

    juos perspejo bet jie neisiklause apie perspejima del gatves .Garso izoliacija specialia visas grindis pasitare su profesionalais nebent

    Reply
  4. Tadas

    Tai varykit i savo luśna vilniu bomzu ir narkomanu miesta ir gyvenkit. Arba pirkit buta miegamajam rajone o ne centre. Viskas amzinai blogai tokiems.

    Reply
    • Dalia

      Koks kvailas komentaras. Jei žmogus nori gyventi civilizuotai jis tampa nepageidaujamu ir sulaukia daugybę priekaištų. Mužikų palikuonys, nemokantys nieko saugoti, kaip mankurtai sunaikina aplinką, kurioje gyvena. Vėliau keliasi į kitą, kad vėl sunaikintų. Kas liko iš tos vargšės Klaipėdėlės? Nei veido, nei dvasios nebeturi. Miegamuosius rajonus pavertėte savartynu dabar ir senamiesčio teritorijoms atėjo eilė pajausti mankurtų valdymą.

  5. Aldona

    Jūs ne klaipėdiečiai ( taip išsireiškėte) tai ir gyvenkite kaip ne klaipėdiečia.O Klaipėdos senamiestis – ne Vilniaus senamiestis! Kol to nesuprasite , tol klaipėdiečiu netapsite. O gal ir nebandykite. Miestą , kuriame gyvenate reikia pamilti. Ir gyventi miesto rajoną reikia pasirinkti su protu. O ne aiškinti , tik atvykus ką reikia daryti su senamiesčiu.

    Reply
    • Loreta

      Aldonai ir anonimui: esate pagiežingi ir pikti. Klaipėda ne Jūsų nuosavybė, į ją turi teisę atvažiuoti ir gyventi žmonės. Ir nepaprastai reikia džiaugtis, kad į Klaipėdą atvažiuoja jauni žmonės, ir jie ir jų vaikai turi teisę į ramų miegą. Senamiesčio pagrindinės gatvės. arterijos grindinys nėra skirtas greitam važiavimui.
      Klaipėda smiestas, kuriame anksčiau tramvajai važinėjo, o šiuolaikiški tramvajai važiuoja labai tyliai ir Klaipėdos grindinys prieškariu buvo ženkliai lygesnis, nei kai kuriose senamiesčio gatvėse.

  6. Lops

    Na nuo 22 val iki 7.00 tikrai galetu uzdraust bet koki eisma tiltu gatve. O ir siaip prisipirko autobusu tokio dydzio – kam tokiu reikia klaipedai?
    Nesu mates pilno autobuso, nebent per sventes, o pas mus zuja dvigubi(su priekaba) autobusai ir 5 zmones jame.

    Reply
    • Sigita

      jeigu „pilnas” suprantate kaip silkes statineje vaziuojancius keleivius, tai taip pilno nesu ir as maciusi. Taciau piko metu autobusai tikrai buna pilni sveiko proto prasme – keleiviai ne tik sedi bet ir stovi ir gana meiliai susiglaude. Aisku, nereikia noreti kad per karantina, kai visi namuose sedi autobusai butu sausakimsi.

    • Jonas

      Kasdien prieš koroną reikėjo važiuoti į mokyklą ir iš jos autobusu. Patikėkit, dažniau loteriją laimėti pasiseka, nei sėdimąją vietą surasti. Užsikemša net ir tie, kurie su pailginimu.

  7. Petriukas

    Reikia paprasčiausiai uždrausti judėti transportą -paversti Tiltų gatvęs ir visą senamiestį zoną be transporto-ypač taršaus. Jis netoks jau didelis.Galima ir pėsčiomis pavaikščioti .Bus sveikiau ir namams ir žmonėms ir nebus auto smarvės.Laikas galvot apie sveiką gyvenimą…

    Reply
    • Anonimas

      Klaipėdos senamiestis turi likti autentiškas su grįstomis gatvėmis. Gyvenimui reikia
      Išsrinti namus ne 1270 metų statybos! Niekas nekaltas, kad išsirenkate muziejinius ekdponatus gyvenimui!

  8. Rami

    Tiltų gatvę reikia asfaltuoti. Vis tiek juk grindinys neoriginalus, o namus išsaugotume nuo vibracijos.

    Reply
  9. Justina

    Pritariu, skundai pagrįsti. Yra tekę gyventi Tiltų g. Kol butą nuomoji, gali susitaikyti, bet pirkti šioje gatvėje tikrai būtų nervų savižudybė.

    Reply
    • Nieko keisto, čia mieganti Klaipeda

      Ir baisiausia, kad niekas nesprendžia klausimo, kodėl jie juda šia gatve????? Senamiesčio grindinio ir tiltų draskymas. Niekas nepaskaičiavo, kiek tame senamiesčio ruože stotelėje įlipa keleivių. Manau nulis.
      Realiai niekas nepasikeistų juos paleidus pilies gatvė.
      Kam tai naudinga?

  10. Klaipėdietė

    Tapote klaipėdiečiais , tai dabar turite susitaikyti su tuo , kad čia visi gyvena pagal įstatymus – nieko nedaryti , nekeisti – kas gerina miestiečių gyvenimo kokybę. Aukštuomenės nėra, ponai – užmiestyje , o pilkai masei gerai ir triukšmas ir smarvė ir suodžiai ir vanduo užterštas ir gatvės nevalytos ir parkai išbetonuoti . Atsikėlėte į Klaipėdą . Jeigu norite gyventi kokybiškai sutvarkytame mieste , netoli jūros , važiuokite į Palangą , Gargždus ar Kretingą.

    Reply
  11. Kestas

    Suprantu, kad problema yra, bet kitos alternatyvos transportui, nei Tiltų g. – nėra. Reikia kažką su ja daryti. Arba su jūsų namu.

    Reply
    • Anonimas

      Reikia ieškoti alternatyvų. Tuoj tuoj sugrius Biržos tiltas. Ką tuomet darysite? Užtvenksite ir „išasfaltuosite” Dangę? Kiek kainavo Bastionų tilto studija? Kodėl ji numarinta?

  12. Tomas

    Naivuoli vilnietį, visa savivaldybės šutve gyvena užmiestyje arba liepų gatvėje, todėl jiems tavo žemės drebėjimai iki vienos vietos kaip ir Klaipėdos miestas.

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Transportas

Klaipėda perka ir senus miesto autobusus

Nors Klaipėdos savivaldybė tarp 2023–2027 metų veiklos prioritetų įrašė, kad netaršių autobusų dalis jos valdomoje UAB „Klaipėdos paslaugos” sudarys 100 ...
2024-04-04
Skaityti daugiau

Miestas, Svarbu

Šimtą metrų senamiesčio gatvės remontuos daugiau nei metus?

„Visoje Aukštosios gatvės atkarpoje, nuo Didžiosios Vandens g. iki Daržų g. namo, naudojami tik esami tašytų akmenų blokeliai!”, – šauktuku ...
2024-03-30
Skaityti daugiau

Transportas

„Klaipėdos paslaugos” pirks senus tolimojo susisiekimo autobusus

Klaipėdos savivaldybės valdoma UAB „Klaipėdos paslaugos” paskelbė rinkos konsultaciją dėl trijų naudotų tolimojo susisiekimo autobusų pirkimo. Ši bendrovė siekia įsigyti ...
2024-03-28
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This