Lietuvoje nuo į orą išmetamų kietųjų dalelių koncentracijos miršta daugiausia žmonių tarp išsivysčiusių valstybių, o automobiliais lietuviai naudojasi intensyviausiai Europos Sąjungoje.
Tokius Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (EBPO) ir Europos Sąjungos skelbiamus duomenis pristatė LRT Panorama.
Įdomu, ką nuspręs Klaipėdos politikai, kuriems prieš mėnesį buvo pristatytas savivaldybės administracijos strateginio planavimo skyriaus tarnautojų parengtas kitų metų biudžeto projektas, kuriame 2021 metais siūloma:
- neinvestuoti nei į vieną iš šešių dar praėjusiais metais planuotų įrengti dviračių ir pėsčiųjų takų jungčių, nukeliant darbų pradžią 1-2 metams;
- jau ne tik gyventojams, bet aukščiausio lygmens savivaldos tarnautojams aiškinant, kad nereikia kišti miestiečių mokesčiais suneštų pinigų į požeminį parkingą po Atgimimo aikšte už 16 mln. EUR, miesto strategai pučia akis, kad tai vienas svarbiausių prioritetų, o ir „įsipareigojimas” Muzikinio teatro projektą vystančiai Kultūros ministerijai. Į miestiečių prašymus parodyti tą Muzikinio teatro techninį projektą, kurio aprašomojoje dalyje būtų pažymėtas toks „įsipareigojimas”, atsakinėja frazėmis „slapta” ir „iš viso ne jūsų reikalas”;
- gyventojų kartu su atsakingais Klaipėdos LEZ verslininkais parengtai miesto taršos šaltinio identifikavimo sistemai sukurti pinigų nenumatoma, nors tam įrankiui reikėtų 30 kartų mažesnės sumos, nei Atgimimo aikštės parkingui. Primenu, kad Klaipėdos universiteto mokslininkų atliktoje naujausioje miestiečių apklausoje, taršos problema įvardinta kaip pati svarbiausia.
Miestiečiai šiais metais įvairių sumokėtų mokesčių pavidalu į miesto biudžetą dalies bendrų reikalų tvarkymui suneš 275 mln. EUR. Skirstydami šias lėšas ir rinkdamiesi esminius miestiečiams svarbius prioritetus, savivaldos tarnautojai kol kas spjauna į visų pasaulio mokslininkų ir institucijų rekomendacijas: nebereikia investuoti į perteklinę infrastruktūrą automobiliams, reikia investuoti į viešąjį transportą, dviračių ir pėsčiųjų takus ir jų naudojimo(-si) patogumą.
Ką pasakys ir kaip pakeis netinkamą planavimo kryptį mūsų interesų atstovauti į tarybą klaipėdiečių rinkti politikai – jos nariai ir meras, sužinosime jau artimiausiu metu. Stebėti tarybos posėdžius, kur balsuojama už tai, kaip gyvensime artimiausiu metu, galima YouTube sukurtoje paskyroje „Klaipėdos miesto savivaldybė”.
Tiesa, nenustebkite radę, kad savivaldos paskyra youtubėje smarkiai „sulyso”. Metus laiko šimtai, o kartais ir tūkstančiai klaipėdiečių turėjo galimybę stebėti mums atstovaujančių tarybos narių komitetų posėdžius ne tik gyvai, bet rasti jų įrašus ir pažiūrėti bet kuriuo jiems patogiu metu po valandos ar po mėnesio. Prieš savaitę tokios galimybės neliko. Maža to, buvo pašalinti visi komitetų posėdžiai, sudarę didžiąją dalį savivaldos paskyros turinio. Kastravimo veiksmas atliktas po to, kai vienas neišmanus tarybos narys raštu kreipėsi į administraciją, protestuodamas, kad jam į posėdžius prisijungiant iš namų, visi gali matyti jo tapetų spalvą, o viename įraše ir po sočių pusryčių likusią nepastebėta riebią kiaušinienės dėmę ant krūtinės.
Įrašai bijant tarybos nario advokatų ieškinių buvo laikinai pašalinti, kol speciali reglamento komisija oficialiu raštu neaprašys kaip zoom’e užsidėti foną. Sako, tam prireiks kokio mėnesio.
Stop pinigu plovimui per trinkelizacija ir miesto medžių naikinima
Tai kirsti Ikinti miesto medžius,tuo pačiu žmonių sveikata. Ir betonizuoti trinkelizuoti miesta prieš žmonių valia
Savivaldybė plau a mokesčių mokėtujų pinigus
Tarp kitko, ar žinote, kad Klaipėda yra vienas triukšmingiausių miestų Europoje? Tai išgirdau prieš kelis metus Visuomenės sveikatos centre. Bent miesto centre tikrai tenka įsitikinti triukšmingumu. Tuo galite patys įsitikinti ankstų rytą pvz. einant Mažvydo al. Išgirsite ir uosto gaudesį, ir nuo Vakarų medienos sklindantį triukšmą ir geležinkelio dundėjimą. Maždaug tik apie 11 km Smiltynėje nebesigirdi uosto gaudesio.