P0

Miestas, Svarbu

Dėl eismo saugumo Luizės kvartale – raštas prezidentui (10)

Virginija Spurytė

Virginija Spurytė
2021-01-27


Operatyvių sprendimų, kaip pagerinti eismo saugumą Luizės kvartale, iš Klaipėdos savivaldybės pasigedę gyventojai kreipėsi ir į prezidentą. Uostamiesčio valdžia sprendimus žada priimti vasarį.

Luizės kvartale dėl išaugusio automobilių srauto ir įvairių trikdžių avarijos yra labai dažnas reiškinys. D. Lopatino nuotr.

„Atvira Klaipėda“ pernai gruodį rašė, jog Klaipėdos savivaldybės Eismo saugumo komisija nagrinėjo greta Šiaurės prospekto esančio Luizės kvartalo gyventojų prašymą padėti užtikrinti eismo saugumą. Gyventojai skundėsi, jog kvartale pasidarė labai nesaugu, nes greta atsirado prekybos centrų, kuriasi kitas gyvenamasis kvartalas, į Šiaurės prospektą persikėlė „Regitra“. Todėl siaurose gatvėse, kuriose matomumas prie sankryžų nėra geras, esą labai pavojinga, o automobilių srautas didelis.

Gyventojai prašė, jog Eismo saugumo komisija visame kvartale nustatytų leistiną 30 kilometrų per valandą greitį ir prie pavojingiausių sankryžų įrengtų greičio slopinimo kalnelius.

Tokį siūlymą Eismo saugumo komisijai Klaipėdos valdininkai ir buvo suformulavę, tačiau komisijos narys, Klaipėdos apskrities Kelių policijos viršininkas Mindaugas Džermeika pasiūlė kvartalą kelio ženklais paskelbti gyvenamąja zona, o tada leistinas greitis būtų tik 20 km/h, pirmenybę turėtų pėstieji ir dviratininkai. Be to, M. Džermeika pasiūlė prie sankryžų pastatyti kelio ženklus, žyminčius, kuris kelias yra pagrindinis, o kuris šalutinis.

Ilgai diskutavę Eismo saugumo komisijos nariai sprendimo nepriėmė ir klausimo svarstymą atidėjo kitam posėdžiui, nes esą dar reikia pasitarti su bendruomene.

Tačiau Luizės kvartalo bendruomenės atstovas Dmitrijus Lopatinas, nesulaukęs reikiamo dėmesio iš Klaipėdos savivaldybės, neseniai parašė raštą prezidentui Gitanui Nausėdai.

„Šiuo raštu noriu atkreipti dėmesį į susidariusią situaciją dėl eismo organizavimo Luizės privačiųjų namų kvartale, Klaipėdoje, ar panašiuose mažaaukščių, daugiabučių namų rajonuose. Nekart buvo kreiptasi dėl pavojingų situacijų eisme Luizės kvartale, turime daugybę avarijų: yra ir žmonių sužalojimų, nekart transporto priemonės dėl sukeltos avarijos įvažiuodavo žmonėms į kiemą nuversdami mūrines tvoras, žmonės net savo sklype patirdavo sužalojimus, kai juos partrenkdavo greitai lekiantys automobiliai; sudaužyti automobiliai nuversdami medžius įvažiuodavo į kiemą žmonėms, kurie turi tame kieme žaidžiančių mažamečių vaikų. Luizės rajone yra keli šimtai namų valdų, dažnai kas du-trys sklypai yra sankryžos, sklypai yra aptverti aukštomis tvoromis, krūmais, medžiais – matomumas tokiose sankryžose labai ribotas. Analogiška situacija dėl eismo saugumo susidarė ir Paupių gyvenamajame rajone, Klaipėdoje, kuris yra netoli Luizės kvartalo: žmonėms pavojinga eiti gatve, dėl dideliu greičiu lakstančių automobilių bendruomenė kreipiasi į policiją“, – rašte dėstė D. Lopatinas (kalba netaisyta – V. S.)

Prezidento kanceliarijos Asmenų aptarnavimo skyriaus vedėja Asta Bogušienė jį informavo, jog raštas nagrinėti perduotas Klaipėdos savivaldybės administracijos direktoriui Gintarui Neniškiui ir Policijos departamentui.

„Raštą parašiau, nes Klaipėdos savivaldybė tikrai nieko nedaro, o mums, gyventojams, kasdien yra grėsmė būti sužalotiems. Bent jau prie pačių pavojingiausių sankryžų galėjo greičio ribojimo kabelius įrengti“, – kalbėdamas su „Atvira Klaipėda“ piktinosi D. Lopatinas.

Jis teigė, kad Luizės kvartalo gyventojai pritaria siūlymui, jog būtų pastatyti gyvenamosios zonos ženklai ir kvartalo gatvėmis būtų galima važiuoti tik 20 km/h greičiu.

Miesto straipsnių vidus

„Tačiau tie kelio ženklai turi būti pastatyti ne tik prie įvažiavimų į kvartalą, bet ir pačiame kvartale. Nes yra labai daug vairuotojų, kurie gretai pamiršta kokį ženklą matė“, – pabrėžė D. Lopatinas.

Tačiau Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriaus vyriausiasis specialistas Vytautas Paukštė teigė, jog Eismo saugumo komisijai vėl teiks siūlymą kvartalo gatvėse nustatyti 30 km/h leistiną greitį ir įrenti greičio ribojimų kalnelių.

„Gyvenamoji zona reiškia, kad gatvėje gali žaisti vaikai, nes pėstiesiems pirmenybė. Bet juk gali atsirasti tokių vairuotojų, kurie lėks greičiau nei leistinas greitis ir gali įvykti skaudi nelaimė. Todėl logiškiau yra 30 km/h greitis. Be to, gyventojai ir patys galėtų pagalvoti, kaip prisidėti prie eismo saugumo. Gal galima pašalinti augmeniją, kuri trukdo matomumui“, – kalbėjo V. Paukštė.

Eismo saugumo komisija Luizės kvartalo klausimus svarstys vasarį planuojamame posėdyje.


    2021-01-27

    10 komentarai “Dėl eismo saugumo Luizės kvartale – raštas prezidentui”

    1. AvatarRunkelis (IP: 78.57.248.46)

      Visa problema atsirado kai perkele regitra.
      Sio rajono ralistai nepratę kad jiems trukdytų mokomieji.Rajono tvoras griauna ne mokomieji o jau patyre asai. Jei cia bus paskelbta gyven.zona tai dar leciau teks vaziuoti na aisku M raides netrukdys….

    2. AvatarPetras (IP: 90.131.34.220)

      Nekaltinkite augmenijos ir tvoru kalčiausi TIKTAI vairuotojai-greičio mėgėjai kurie nesilaiko KET. Yra vietu kur zeldiniai ir tvoros seniausiai stovi ir niekam netrukdo ir tikrai tvoru ar tai zeldiniu pašalinimas problemos neišspres.. Laikykis KET ir nei tvoros nei augmenija nemaišys …

    3. AvatarKlp (IP: 188.69.207.207)

      Seniai reikėjo išvaikyti tokius savivaldybes ” specialistus”- ar jie visiski neismanėliai ar tinginiai? Kur nepažvelgsi- visur nesamoniu pridaryta. Ir taip metai iš metų Klaipėdoje. Gatves rekonstruoja- turėtu būti geriau, bet yra atvirkščiai.Nei viena rekonstrukcija nepadaryta iki galo ir protingai.

    4. AvatarNeįgalios institucijos (IP: 78.57.217.149)

      Klaipėdoje niekas nekreipia dėmesio į pastatytus kelio ženklus.Tauralaukio gatvėje pastatyti ženklai draudžiantys važiuoti krovininiams automobiliams.Kaip važiavo taip ir važiuoja sunkiasvoriai automobiliai.Kiek skundėmės kelių policijai ,kiek savivaldybei-visiems dzin!

      • AvatarTauralaukis (IP: 78.57.193.166)

        Taip pat ir ženklas 40 pastatytas. Kaip varė džipai didžiausi greičiu, taip varo. Tokie imitaciniai kalneliai, kokius įrengė Tauralaukyje, nieko negelbėja. O šaligatvių tai nėra. Iki nelaimės vienas žingsnis, bet matyt kol neįvyks, niekas nieko nedarys. O sinkiasvoriai tai varinėja ir dar dideliu greičiu.

    5. AvatarFaktas (IP: 90.131.33.128)

      Tas paukštis nesuvokia ką daro, pvz. Vingio Smiltelės sankryžoje nestandartiniai ženklai. Iš Vingio į Smiltelės ženklas rodo 45 laipsniu posukį kai yra 90 laipsnių kampas. O iš Smiltelės į Vingio sukti kairiu posukiu negalima, bet ženklas toks, kad turbūt tik paukštis supranta, o pastatyti normalu draudžiama į kairę paukštis negali todėl, kad nesuvokia. Gaila, kad tas paukštis neišvaromas

    6. AvatarP (IP: 88.118.165.107)

      Aplamai Lietuvoje nėra kultūros laikytis KET, ištisos fb grupės skirtos vieni kitiem pranešt kur stovi policija ar trikojis. Tai apie koki KET laikymąsi, gali būt kalba.

    7. AvatarBėda (IP: 88.119.156.187)

      bet, gyvenamosios zonos ženklas dar ne mūsų kultūrai ir tai veiks tik pasekmėm-bausmėm ir baudom nelaimės atveju. Šiaip tai tokie transportiniai dalykai sprendžiami projektuojant gyvenamą teritoriją. Bėda , kad net ir dabar, kuriant naujus kvartalus, apie tai ( gatvių infrastruktūros pločiai, viešos erdvės, akligatviai ar tranzitas, buitinių atliekų šalinimas, gaisrinės, greitosios pagalbos privažiavimai) niekas negalvoja ir nauji kvartalai lipdomi žemėtvarkiniais projektais sklypuojant laukus. Verslininkų tikslas – max žemės pardavimui ir min viešai gatvės erdvei. Savivaldybė verslui turėtų pasiūlyti kompensacinius įrankius, o dar geriau jei miestas susikurtų savo tokių naujų teritorijų reglamentą projektavimui. Luizės kvartalo atveju patarčiau pradžiai eliminuoti tranzitinio eismo fizinę galimybę Dailidžių, Utenos ir Pievų gatvėmis. Tam reikėtų tik 6 akligatvio ženklų gatvių pradžioje ir 3-jų “vazų”. Išlaidų min , o efektas manau būtų maksimalus. Dabar toks įspūdis , kad planuojant šio kvartalo gatves buvo siekiama kuo didesnio pašalinio transporto tranzito iš magistralinių miesto gatvių nukertant kampus ar aplenkiant šviesoforus. Tuo pat labai mėgstamos ir “turistų” pasivažinėti kas ir kaip gyvena ar kokią fasado spalvą savo nameliui pasirinkti.

    8. AvatarAuksinis Kardas (IP: 90.131.44.49)

      Pagal transporto skyriaus vyr. specialisto logiką, 30km/h yra saugiau už 20km/h. Ir augmeniją pašalinti, kad netrukdytų matomumui ir būtų galima prasilėkt dar greičiau.

      • AvatarAnonimas (IP: 88.119.156.187)

        tai jau taip, bet tokie “vyr. specialistai” nuo ryto lig vakaro burnas pasitarimuose aušina visuose skyriuose už 2700/mėn +100 proc. algos dydžio metinis priedas. Neniškis žadėjo dar labiau skatinti, matyt nuo to paprotingės.

    Parašykite komentarą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas.

    Parama

    Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

    Paremti
    Atviri dokumentai

    VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

    Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

    Su dokumentais galite susipažinti čia
    Informacija

    Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
    VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

    Redakcijos adresas:
    Bangų g. 5A (3 aukštas)
    Klaipėda, LT-91250
    Tel. + 370 650 77550
    el. paštas: info@atviraklaipeda.lt