Mokamas automobilių stovėjimas Klaipėdoje: pokyčiai – pavasarį

Miestas, Svarbu

Klaipėdoje automobilių stovėjimo zonos, kuriose privalu susimokėti, bus perstumdytos, atsiras ir naujų, bus keičiamas tarifo dydis ir ilgės rinkliavos rinkimo laikas. Kai kurie pokyčiai, kuriems penktadienį pritarė miesto tarybos kolegija, turėtų įsigalioti nuo šio pavasario, o kiti – nuo kitų metų pradžios.

Daugiausia rinkliavos už automobilių stovėjimą pokyčių numatoma pajūryje ir senamiestyje. Martyno Vainoriaus nuotr.

Apie rinkliavos už automobilių stovėjimo pokyčius Klaipėdoje kalbėta dar pernai – norėta ir ją didinti, ir apmokestinti naujas teritorijas. Tačiau visus planus sužlugdė prasidėjusi ir niekaip neatsitraukianti koronaviruso pandemija.

Tačiau penktadienį miesto tarybos kolegijai pateikti trys variantai, kokie turėtų būti vietinės rinkliavos už automobilių stovėjimą pakeitimai. Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis aiškino, kad pokyčiai būtini ir dėl galimybės įvesti daugiau tvarkos, ir dėl papildomų biudžeto pajamų.

Klaipėdos savivaldybės administracija pasiūlė, jog nuo gegužės 1-osios būtų praplėstos apmokestintos zonos. Numatoma naujovė – raudonąja zona paskelbti visas Audros gatvės Melnragėje aikšteles bei Poilsio parko prieigų teritoriją.

Be to, siūloma nuo gegužės pajūryje žaliąją zoną pakeisti į geltonąją zoną, išskyrus naujai įrengtas aikšteles palei Girulių plentą, kurios išliktų žaliosios zonos aikštelėmis.

Administracija taip pat siūlo nuo gegužės pakeisti raudonosios zonos apmokestinimo laiką – vietoj dabartinio laiko darbo dienomis nuo 8 iki 18 val. nustatyti rinkliavos rinkimo laiką visomis savaitės dienomis nuo 8 iki 22 val.

Šiuo pirmuoju variantu, kuriame išdėstyti šie siūlymai, taip pat numatoma visų rūšių leidimų kainas didinti nuo 2022 m. sausio 1 d. Metinis gyventojų leidimas, kuris dabar kainuoja 2 eurus, turėtų pabrangti iki 10 eurų.

Pakeitus zonas, jas praplėtus, pakeitus ir nustačius naujas leidimų kainas į miesto biudžetą kasmet esą pavyktų papildomai surinkti apie 400 tūkst. eurų. Šiuo metu iš vairuotojų, kurie moka rinkliavą už automobilių stovėjimą, kasmet surenkama apie 2 mln. eurų.

Antruoju variantu Klaipėdos savivaldybės administracija be visų jau išvardytų pokyčių papildomai siūlo nuo kitų metų pradžios praplėsti mokamas stovėjimo zonas Sportininkų rajone iki Malūnininkų gatvės, Vilhelmo Berbomo gatvės ruože iki Kretingos gatvės ir pietinėje miesto dalyje iki Kauno gatvės. Šiose teritorijose būtų mėlynoji zona, kurioje galioja pigiausias tarifas, nes jų tikslas esą yra įvesti daugiau tvarkos, o ne papildomai surinkti mokesčių.

Antruoju variantu taip pat siūloma nuo kitų metų pradžios raudonosios zonos tarifus dvigubai pabranginti – iki 1,8 euro už valandą, kai dabar jis siekia 0,90 euro už valandą.

Skaičiuojama, kad visi šie pokyčiai miesto biudžetą papildytų daugiau nei 500 tūkst. eurų kasmet.

Klaipėdos savivaldybė kolegijai pateikė ir trečiąjį variantą, kuriam ir pasiūlė pritarti. Jos esmė – įvesti visus pakeitimus, nurodytus pirmame ir antrame variantuose bei papildomai nuo šių metų rugsėjo padidinti tarifus visose apmokestintose zonose. Taip esą šiemet papildomai pavyktų surinkti apie 500 tūkst. eurų, o kitais metais – 900 tūkst. eurų.

Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Rimantas Mockus pabrėžė, jog rinkliavos už automobilių stovėjimą tarifai nėra keisti jau apie 10 metų.

„Trečią variantą siūlome įvertinę rinkliavos misiją, ekologiją, srautų sureguliavimą“, – teigė R. Mockus.

Tačiau kolegijos nariai trečiąjį variantą iškart atmetė, nes jis esą pernelyg drastiškas. Nuomonės išsiskyrė ties kitais dviem variantais, nes kai kuriems politikams pasirodė nelogiška pakeisti zonų spalvas pajūryje, esą netikslinga apmokestinti naujas teritorijas, nes tvarkos reikia siekti kitais būdais. Politikams nepatiko ir tai, jog tuščiame senamiestyje rinkliavos laiką pratęsus iki 22 valandos, jis dar labiau ištuštės.

G. Neniškis tvirtino, jog administracija įvertins visas politikų išsakytas pastabas ir pateiks pakoreguotą miesto tarybos sprendimo projektą, kuris pirmiausia bus svarstomas komitetuose.

Vos vieno balso persvara kolegija pritarė antrajam administracijos pasiūlytam variantui, tačiau pabrėžta, kad jį reikia dar labai patobulinti.

48 Comments

  1. Vytas

    N.G turi sąžinės kaip lietuvis ,turėtum turėti gėdos geriau parašytum tau pensininkai surinks tau ir žmonai ir vaikams jug esi Klaipėdos gyventojas , ir taip sunku o tu nori tapti vargšų karalius ???

    Reply
  2. Ne visai lokalas

    … jei netyčia giminė.

    Reply
  3. Ne visai lokalas

    Bliacha, buvo geras spotas, tai ne, reikėjo visokių kavinių, parkų pristatyti… O dabar dar ir prisiparkavimas kosmosas bus.
    Ir kažkaip įtariu kad Neniškio surf schoolas turės klientams nemokamas vietas, miesto maloningai suteiktas.

    Reply
    • Faktas

      Taigi turi savivaldybė savo aptvertą aikštelę ir vargo nemato…. kaip avinai užtverti

  4. Nijolė

    Pradėsim važiuoti su dviračiais, kito kelio nėra. Ir biudžetui pinigu nesurinks kiek svajoja.

    Reply
  5. Gilys

    Is surinktu pinigu pastatykim raudu siena ir zinoma apmokesdinkime visus prie jos raudojancius.Isgarsesim ant viso svieto kaip maziausei verkenti gopniku tauta.

    Reply
  6. Mj

    Jau pradėjo lįsti ir į gyventojų kvartalus su savo mokesčiais… klaipėda jau senai baudų ir mokesčių miestas

    Reply
  7. senolė

    Baisu. Per tuos mokesčius ir vaikai nebegali aplankyti senų tėvų.,nors gimę ir užaugę tėvų name. Ne visi gali susimokėt tokias sumas. Kad juos perkūnas trenktų, be sąžinės ir gėdos.

    Reply
  8. Asilams

    Asilai nemoka skaiciuoti. Jei verslas mirs, nebus nei automobiliu, nei mokesciu. Nei asilu atlyginimu.
    Ir prie ko cia Mockus?

    Reply
  9. Na

    „Numatoma naujovė – raudonąja zona paskelbti visas … bei Poilsio parko prieigų teritoriją.” Be žodžių …

    Reply
  10. Aras

    Pietinį rajoną apmokęstinkit iki pat Jūrininkų prospekto, ten realios problemos su mašinų parkavimu.

    Reply
  11. V.M.

    Sveiks Dūdoriau, sugalvojau dar vieną būdą kaip pasididinti Tamstoms algas.Įveskite mokestį piestiesiems ,pristatykite užtvarų ir melžkite klaipėdiečius .Paėjėjai kilometriuką-mokėk euriuką o svečiams dvigubai.Nėr čia ko vaikštinėti po svetimą senamiestį, nes šaligatvių plytelės labai dyla.Geras ar ne……

    Reply
    • Anonimas

      Taip, düdorius sėdi ir nieko daugiau nemoka, tik sėdėti mero kėdėje ir galvoja, kur galės dūdą pusti

    • Vien tik auksas

      Netiesa, vienintelis rūpestis – kaip dar pinigų pasidaryti.

  12. Es

    Antzmogiai jie. Sabakos paskutines. Zmones ir taip ne lengva jjie dar galvoja kaip privogti.. Oraplesti zonas kur ne ne miesto centras.. Is kur tokie lenda i tas institucijas gnidos… Gaila kad lietuva ta tauta kuri visa gyvenima viska kencia ir kentes toliau..

    Reply
  13. Anonimas

    Galvojant apie didesnį mokesčių surinkimą dar galėtumėt apmokestinti visus turinčius šunis. Žinau, kad ne į temą, bet irgi reikia tramdyti. Mokesčiai – išeitis

    Reply
  14. Klaunai

    Net sportininkų prisireikė dar reikia ir įlysti ten į tą užkampį.

    Reply
  15. O

    Vokietijoj sekmadieniais parkingas nemokamas.

    Reply
  16. Rulis

    Reik algas miesto ponam pasikelt, neproblema. Ipisim didesnusmokescius ir bus mum miesto ponam algu pakelimas.

    Reply
  17. Gyventojas

    Ko ten vaziuoti i ta nuskurdusi senamiesti, kojas gali issisukti eidamas grindiniu, kaimo vieskeliai daug lygesni, eidamas turi zvalgytis, kad koks tinkas neuzkristu, Klaipeda likusi visiska gluduma. Kuo daugiau branginsite, tuo maziau surinksite.

    Reply
  18. Audrius Vaišvila

    Tik vienas tikslas papildyti biudžetą. Visokie srautų sureguliavimai, „daugiau tvarkos”, fikcija. Reikia kažkaip apsiginti. Nekalbu apie senamiestį. Nuo senamiesčio iki Sausio 15osio g. Taikos pr. Galinio pylimo, Bangų gatvėse verslas merdi. Dabar mūsų išrinktieji nori, kad Klaipėdos dalis merdėtu iki Kauno g. Tam dėja įtakos turi ir automobilio stovėjimo vietų apmokestinimas. Sekmės

    Reply
  19. Praeivis

    Ir viskas tik dėl to, kad surinkti kuo daugiau pinigų ir papildyti miesto biudžetą, t.y. Užkariauti biudžeto skyles. Siūlau viena paprasta sprendimą, kuris biudžetą papildys nuo 60 iki 100 tūkst. Nemokėkit abejotinų metinių premijų darbuotojams metų gale. Ale tipo iš sutaupytų algoms pinigų. Tada nereiks apiplėšinėti vairuotojų. Nedėkokit.

    Reply
  20. Asta

    Man labai gaila, jog skubama didinti mokesčius, o apie tai kas bus padaryti už surinktus pinigus nė žodžio. Ir kas padaryta už per 10 metų surinktus pinigėlius taip pat neviešinama. Yra neteisinga senamiestyje gyvenančių ir mokančių už stovėjimą žmonių atžvilgiu. Aikštelių daugiau nėra, o ir kurios yra kieme dažnai grįžus randi užimtas. Ar nemanote jog miestietis gyvenantis senamiestyje yra diskriminuojamas, nerandi vietos kur pastatyti nors čia gyveni ir moki, Astao svečiai atvykę susistato ir ilsisi o tu parvykęs iš darbo suki ratus ir statai kažkur… Ar apie tai kas pagalvos

    Reply
  21. Gerhard

    KMSA pirgalvojo nesamoniu 2020 m. pavasari ir patvirtino ANTIKOVID strategija ir ten kazkokiu lengvatu visiems pridalino, o kad pinigai negrizo tai tik veliau suprato, nors visame pasaulyje buvo rasoma, kad atvirksciai reikes didinti mokescius, tai dabar didina.

    Reply
    • .

      Кazkokiu lengvatu? Ir kuris is kazkokiu?

  22. Atleiskite, man kvaliui,

    o kodėl į senamiestį reikia automobiliu važiuoti? Ir jeigu juo atvažiavus reikia mokėti už stovėjimą, tai reiškia, kad senamiestis miręs?

    Reply
  23. Tiesa

    Senamiestis buvo miręs, o dabar bus dar ir palaidotas. Mokėti už stovėjimą nuo 8 iki 22 val po 1,80….. 15 valandų x 1,80 eur = 27 eur uz dieną.. Manau turistai ir miesto svečiai aplenks labai dideliu lanku senamiestį… ???

    Reply
  24. Algirdas

    Dviratukas būtų gerai…bet takų nėra…o kels tai kukliai…5kartus …algas iš sau kelti

    Reply
  25. mrr

    Ir va čia vieno dunduko išrinkto į savivaldybę, kuris gyvena senamiestyje noras biški ramiau pagyventi. Ar ne tiesa?

    Reply
  26. Tam tikriems šnekoriams

    gal pakaks kriokti, komentatoriai? Nuvažiuokite į šalia esančią Palangą pradžiai, net ne kalbu apie Kauną ar Vilnių. Kokios kainos yra ten už stovėjimą? Nežinote 😀 O čia gi kriokti reikia kaip čia Klaipėdoje viskas blogai, brangu, kokie čia dundukai valdo. Jei čia taip blogai, tai kodėl vis dar čia? Gal jau laikas išvažiuoti ten kur geriau? Ups, bet jūs gi ir taip rajone gyvenate 😀

    Reply
    • Vytas

      Taip, cia dundukai valdo. Pritariu. Aš juos maitinu nuo pirmojo verslo, nuo 1989 m.

    • Anonimas

      Jauti diskomfortą kai kažkas mašiną po langu palieka ir tik eurą susimoka – važiuok gyventi į užmiestį. Ups – neturi vairuotojo pažymėjimo… Nėra ko lyginti Kauno, Vilniaus ar Palangos – su tokiom parkavimo kainom pas mus tik į Akropolį atvykėlį bepriviliosi.

  27. Neringa

    Amen senamiesčiui! Gi jis ir taip merdi ir tuščias, kai reikės mokėti už stovėjimą pasivaikščioti tikrai niekas nebevažiuos.

    Reply
  28. Kaimas

    Supratau .tikslas surinkti daugiau.tik tiek,viską branginti,laiką ilgint,čia ir durnius tai gali padaryt.
    Neisgirdau kur des tuos surinktus 500k eurų.jei aikštelės gyvenamuose raj.irengines,puiku,jei tik
    surinkti ir nežinia kur pinigai nueis,ir statymo problema pietiniam išliks,tai nieko gero

    Reply
  29. FU

    Teisingas savivaldybės sprendimas, seniai jau laikas didinti rinkliavas ir zonas. Automobilių per tuos 10 metų mieste padvigubėjo, atitinkamai ir kainos turi keistis.

    Reply
    • Vytas

      Ačiū, paimk pyragą iš lentynos.
      Pavargau dirbti nuotoliniu būdu?

    • Vytas

      Ar patiko metus dirbti nuotoliniu būdu? Paprašykite už tai padidinti atlyginimą, ir mes sumokėsime.

    • Tt

      kodel transporto skyriui vadovauja zmogus, neturintis teisiu ir nevairuojantis automobilio, manau yra neetiska vadovauti zmogui, kuris nesusijes su transportu ir kuriam automobiliu eismas ir vairuotoju bedos yra svetimas dalykas, o be to, tikriausiai vazineja nuolatiniu, isduotu uz savivaldybes pinigus….

  30. Piktas

    Valstybinės šiukšles nebesugalvoja kaip dar pasipelnyti is žmonių savo varkems

    Reply
  31. .

    Blet nebesvaikit.

    Reply
  32. Klaipėda

    Mokesčius prie jūros renka , tai galėtų pagerinti ir patekimą prie jūros , dabar pastatai automobilį naujuose įrengtose aikštelėse antrojoje Melnragėje ir neįgaliųjų , o eini tarp automobilių , pėsčiųjų tako jokio nėra, tarp automobilių reikia „nardyti” ir žiūrėti kad nenutrenktų

    Reply
    • Taip

      Pritariu!

  33. Vytas

    Viso gero, senamiestis!
    Ačiū asilams!

    Reply
  34. Lietuvis

    Taigi nebebus atvaziuojanciu i pajuri ir taip mieste mazai vietos ir nelabai ka yra veikti atvaziavus biski dideli tarifai as kaip buves klaipedietis atvaziaves i miesta randu vieta prekybos centro aiksteleje ir jei ten pastatys slagbaumus tai pasidarys uzdaras miestas toks pat kaip dabar per karantina

    Reply
  35. Vytas

    Iš kur iššoko šis Mockus? Rimantai, eik užsidirbk pats! O gal galite suskaičiuoti tik kažkieno kišenėje?

    Reply
    • to Vytas

      „Siūlome įvertinę rinkliavos misiją, ekologiją, srautų sureguliavimą”.Lažinuosi, kad Mockus net nesupranta ką tie žodžiai reiškia.

  36. Šakės

    Visai nupušo…

    Reply
  37. Kada?

    Dudorius žadėjo daugiau parkingo vietų prie daugiabučių, kada tas netikėlis pradės tesėt pažadus?

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Transportas

Integruotiesiems maršrutiniams taksi – 6 metai

Antradienį sukanka 6 metai, kai į viešąjį Klaipėdos transportą kaip integruota jo dalis įsiliejo maršrutiniai taksi. Per tą laiką M5, ...
2024-04-16
Skaityti daugiau

Transportas

100 000 000-asis keleivis gaus dovanų metinį bilietą

Šį ketvirtadienį peržengsime reikšmingą simbolinę ribą – šimtamilijoninę kelionę naujojo elektroninio bilieto sistemoje. Po šio fakto turbūt jau ir nebederės ...
2024-04-08
Skaityti daugiau

Transportas

Dirbtinis intelektas Klaipėdos autobusuose padės gaudyti zuikius*

VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ (KKT) pranešė, kad siekdama modernizuoti keleivių tikrinimo procesą ir užtikrinti teisingesnį bei efektyvesnį bilietų tikrinimo procesą, ...
2024-04-01
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This