ISM Fondas drauge su „Klaipėda ID” Klaipėdos miesto verslus bei organizacijas kviečia vienytis ir prisidėti prie ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto „Švietimo lyderystės“ programos.
Tai specialiai švietimo sektoriaus darbuotojų kompetencijoms kelti sukurtos magistrantūros studijos. Teigiama, kad ši programa kaip niekad aktuali šiandien, mat Lietuvoje be nuolatinio lyderio veikia per 200 mokyklų arba kas dešimta šalies ugdymo įstaiga. Klaipėdos mieste be nuolatinio vadovo veikia kelios dešimtys ugdymo įstaigų. Konkursai, skelbiami šioms pareigoms užimti, dažnai nesulaukia tinkamų kandidatų, kurie atitiktų vadovų vertinimo agentūros reikalavimus. 2020 m. ugdymo įstaigų vadovų pareigoms užimti buvo skelbti 35 konkursai, iš kurių didžioji dalis neįvyko. 2021 m. suplanuota 12 konkursų, kurių skaičių padidins iš 2020 metų perkelti bei neįvykę konkursai.
„Švietimo įstaigų vadovų trūkumas yra itin opi visos šalies, o taip pat ir Klaipėdos miesto problema. Pirmą žingsnį problemų sprendimo link žengiame aiškiai įvardindami esamus iššūkius. Šiuo metu iššūkis aiškiai ir garsiai įvardintas, o dabar ypatingai svarbu susitelkti tam, kad sėkmės istorija būtų parašyta švietimo sektoriuje. Jeigu nesiimsime priemonių jau dabar, švietimo lyderių problemos padarinius ilgainiui pajusime mes visi. Tad Klaipėdos krašto verslus ir organizacijas kviečiame vienytis bei prisidėti prie „Švietimo lyderystės“ programos“, – pranešime cituojama „Klaipėda ID“ direktorės pareigas einanti Eglė Songailienė.
Bendrų pastangų dėka šiemet mokytis ir ugdyti savo lyderystės bei vadybos sugebėjimus „Švietimo lyderystės“ programoje pradėjo kelios dešimtys ugdymo įstaigų atstovų.
Teigiama, kad „Švietimo lyderystė“ padeda vystyti, tobulinti bei stiprinti esamų ir būsimų švietimo įstaigų vadovų kompetencijas. Patyrę savo srities profesionalai su programos dalyviais dalijasi savo žiniomis, praktikomis, juos skatina kurti ir dalintis vizija, burti bendruomenę lyderystės įgyvendinimu.
„Išleidusi 360 absolventų, programa yra įrodžiusi savo vertę – „Švietimo lyderystės“ turinys sulaukė teigiamų alumnų, verslo ir savivaldybių atsiliepimų. Tad raginame prie jos prisidėti verslus ir taip sudaryti sąlygas visapusiškai tobulėti dar vienai laidai“, – teigia Margarita
Pilkienė, programos vadovė.
„Švietimo lyderystės“ projektui sėkmingai veikti ir savo misiją atlikti padeda Lietuvos verslai – mokytojams steigiamos stipendijos studijoms ISM universitete atveria galimybes kelti savo kvalifikaciją, į savo bendruomenę atnešti naujausias žinias.
„Sveikiname ir palaikome šią ISM iniciatyvą, nukreiptą į švietimo įstaigų vadybos tobulinimą. Mūsų, kaip Uosto direkcijos, tikslas yra prisidėti sutelkiant šiam projektui uosto įmones bei paskatinant uostamiesčio ugdymo įstaigas jame dalyvauti. Visi suprantame, kad darželiai, mokyklos atlieka ypatingai svarbią ir pamatinę misiją žmogaus gyvenime. Tad jeigu šių įstaigų valdymas bus šiuolaikiškas, inovatyvus, neabejoju, kad tai atlieps ir visam mokymo ir ugdymo procesui bei potencialui“, – ISM iniciatyvos svarbą pabrėžia Algis Latakas, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius.
Kodėl trūksta mokyklos vadovų: 1. Didelė atsakomybė už visas mokyklos funkcijonavimo sritis; 2. Nekonkurecingas atlyginimas; 3. Didelė biurokratinė našta ir nesibaigiančios reformos, keičiantis valdžioms; 4. Biurokratinės ir perteklinės atrankos į mokyklos vadovus procedūros. Dėka nepamatuotų vadybinių reformų švietimas prarado daug puikių mokytojų ir vadovų.