Luizės kvartalo gatvėmis – tik 30 km/h greičiu

Svarbu, Transportas

Leistino greičio iki 30 kilometrų per valandą sumažinimą visame Luizės kvartale pasiekę gyventojai buvo nepatenkinti, kad jis sumažintas per mažai.

Eismo saugumui Luizės kvartale problemų kelia ir per arti sankryžų esantys želdiniai. KMSA Transporto skyriaus nuotr.

Prie Šiaurės prospekto esančio Luizės kvartalo gyventojų pagalbos šauksmą Eismo saugumo komisija nagrinėjo prieš daugiau nei mėnesį.

Tąkart gyventojai prašė, kad visame kvartale leistinas greitis būtų sumažintas iki 30 kilometrų per valandą, kad prie daugelio sankryžų būtų įrengti greičio slopinimo kalneliai. Gyventojai savo prašymus argumentavo tuo, jog kvartale pastaruoju metu labai suintensyvėjo eismas, o siauros gatvės, prie kurių sankryžų yra prastas matomumas, jam nepritaikytos. Todėl esą kvartale vis gausėja avarijų, kurių pasekmės būna ir skaudžios.

Eismo saugumo komisijoje buvo sutarta, kad situaciją reikia išanalizuoti detaliau ir klausimą svarstyti kitame posėdyje. Be to, Klaipėdos apskrities Kelių policijos tarnybos viršininkas Mindaugas Džermeika pasiūlė pagalvoti apie galimybę kvartalą kelio ženklais paskelbti gyvenamąja zona.

Ketvirtadienį Eismo saugumo komisija vėl ėmėsi svarstyti Luizės kvartalo eismo saugumo problemas.

„Buvau nuvykęs į vietą, viską apžiūrėjau. Tiesą sakant, eismo saugumui pliusų neprideda tai, kad gyventojų augmenija ir tvoros ir labai arti sankryžų. Reikėtų ir tai susitvarkyti“, – pastebėjo Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriaus vyriausiasis specialistas Vytautas Paukštė.

Jis pabrėžė, kad gyventojams patiko siūlymas dėl gyvenamosios zonos, tačiau gatvių tik pėstiesiems ir dviratininkams atiduoti negalima, nes jose vyksta pakankamai intensyvus eismas.

„Tad siūlomas variantas yra kvartale greitį riboti iki 30 kilometrų per valandą ir įrengti greičio slopinimo kalnelius ar iškiliąsias sankryžas“, – siūlė V. Paukštė.

Papildomas eismo saugumo priemones siūloma įrengti Pakruojo ir Kupiškio gatvių sankryžoje, Utenos gatvės sankryžose su Rokiškio, Biržų ir Alytaus gatvėmis bei Biržų ir Plytinės gatvių sankryžoje.

„Visos priemonės šiame kvartale tik gerins eismo saugumą, nes jų ten trūksta, jų realiai nėra. Šitas rajonas eismo saugumo prasme yra pamirštas. Iškiliosios perėjos, greičio slopinimo kalneliai yra priemonės, kurios sumažina pavojų. Pritariu, kad leistinas greitis turi būti sumažintas iki 30 km/h. Tačiau nelabai būtume už tai, kad kvartalas būtų paskelbtas gyvenamąja zona. Jame yra gatvės, skirtos važiuoti automobiliams, tai – ne daugiabučių namų kiemai. Be to, šiame kvartale dar reikėtų pažymėti, kurios gatvės yra pagrindinės, o kurios šalutinės“, – siūlomas eismo saugumo priemones komentavo Klaipėdos apskrities Kelių policijos tarybos atstovas Aurelijus Jankauskas.

Jam antrino ir Klaipėdos savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Andrius Dobranskis: „Tai yra maksimalu, ką galime padaryti greitai ir nesudėtingai“.

Tačiau Eismo saugumo komisijos posėdyje dalyvavęs Luizės kvartalo gyventojas Dmitrijus Lopatinas tvirtino, kad siūlomos priemonės yra netinkamos, nors anksčiau gyventojai patys jų ir prašė.

„Tai, kas siūloma, yra netinkama, nes kai kur matomumas yra tik 7 metrai, kai kur – 13-15 metrų. Jei leistinas greitis bus 30 km/h, realiai visi važiuos greičiau, nes praktika tokia, kad visi padidina greitį apie 10 km/h virš normos. Todėl žymiai protingesnis siūlymas yra 20 km/h greitis, nes jei vairuotojai jį ir viršys, jis vis tiek bus apie 25 km/h. 30 km/h leistinas greitis yra netinkamas, nes jis yra pavojingas. Greičio slopinimo kalneliai yra gerai, tik jų turėtų būti daugiau“, – kalbėjo D. Lopatinas.

Tačiau Eismo saugumo komisija vienbalsiai nusprendė, jog leistinas greitis visame Luizės kvartale bus 30 km/h. Be to, sutarta, jog Transporto skyriaus specialistai kartu su Kelių policijos tarnybos pareigūnais atskirai įvertins kiekvieną sankryžą ir nuspręs, prie kurios įrengti greičio slopinimo kalnelius, nustatys, kur reikia pastatyti pagrindinį ir šalutinį kelius žyminčius ženklus.

15 Comments

  1. Dmitrijus ,papildau

    Ištrauka iš straipsnio del vaiko kuri pervažiavo mirtinai Slengiose „Neketinama tylėti
    ‘Gyventojai skundžiasi, kad Slengiuose nėra pėsčiųjų perėjų, pėsčiųjų takų, gatvių apšvietimo, greičio ribojimo kalnelių, greičio ribojimo ženklų, viešojo transporto stotelių
    Viso to reikalaudami žmonės šeštadienį susirinko į taikias eitynes „Netylėkime, mums svarbus mūsų ir mūsų vaikų saugumas”.Akcija buvo skirta perduoti žinutę Lietuvos automobilių kelių direkcijai, rajono valdžiai ir kitoms institucijoms.”
    https://m.kauno.diena.lt/naujienos/klaipeda/miesto-pulsas/slengiuose-gyventoju-eitynes-it-laidotuviu-procesija-988720

    Reply
  2. Dmitrijus - To Klp

    Preš tai kai vertinti ,reikia nagrineti situacija jei greitis leidžiamas 30 dažnoka vairuotojai šiek tiek vitšija greiti tai 34-38 tai 9-11 metru per sekunde km reliai ipač kai už 10 km nebaudžia o ovykus eismo ivykiui niekas ta greiti netikslins -nesiaiškins,o saugus gretis šio atveju svarbus del tuo kad yra maži matomumai sankryžose kad ir letai važioji matai kad nieko nera pravažioji ta sankryža o matiti gali tik 5 -7 -10-15 – 20 metrus i šona žiurint kokia sankryža bet reikia nepamiršti kad reikia dar pažiureti i visas puses o tai atimkit 0.3 ,0.5 sekundes iš kokios vienos puses skirto laiko i kuria žiurejai tai ir gaunasi realiai lengva kad pasitaikiti tai kat automobilis važiojantis tu 30 km greičiu dažnoka ir greičiau 34-38 km pravažios per 1 sekunde nuo 9- 11 metru ir gaunasi kad ir demesingai isižiurejas ar nera pagrindiniam keli automobilio pradedi važioti per sankryža ir pravažiaves puse kelio tai iš 6 metru kokius 2 metrus matai parlekianti automobili o sustsaditi reikia irgi 2 -2.5 metrus kad ir važioji 15 km ,ir gaunasi atsirandi kelio viduri kai i tave parlekia automobilis -viso šito nebutu jei greičiai butu mažesni net arti nebutu pavojaus -butu dideli atstumai ,kas liečia iškiliasias sankryžas kai kur gerai o kai kur reikia ir kalneliu nes iškiliaja sankryža yra jau visai pačioj sankryžoj o ne preš sankryža … štai žiurekit kokie matomumai Luizes kvartsae 2 min video Barbšys vicemeras pareiškia „Jus nenorekit ten užsidariti visai , 30 km greitis ir viskas „Dabar jei greitis butu 20 km tai vaoruotojai matitu kad kelio atkarpa ilgesnia be sankryžu ir padidinti kažkiek greito ir butu 24-27 km ir nekiltu problemu bet užtat butu pareiga ten kur sankryžos važioti tikrai saugiai .Pasisakiti neduoda ,skaičiavimu argumentu pateikti neleidžia ,kaip buvo ginduliose ar kur ten ? Žmones praše perejos ju niekas ligiai taip pat negirdejo -žmones yra „…..” pasekuoja mirtinai pervažiavo su paspirtuku paugli .Ponas Barbšys ir kite komisijos nariai nenori klausiti argumentu ,o pereja Pakruojo gatvej kur aktuali ipač vaikams einantems i mokykla o kai yra tamsu rytais žiema -tai nesuprartau ta pereja išnyko iš konteksto ? nes plane kaip ir neminejo ? Net nespejau paklausti -išjungia mikrofona ir kaip sakant ……. .O dabar video 2 min kokie matomumai ir jei važios biški greičiau kaip 30 km -tai 34-36 km apie 10 metru i sekunde ar saugu jei matomumai 7-8metrai tai kad ir 20 metru jei pravažioti reikia 6 metru kelia per 2 sekundes . Tai tiek viešumas vienintelia pagalba … https://youtu.be/dsXB1m-0R_I

    Reply
    • Juozas

      Dmitrijau,
      Nusivažiavai į lankas….daug rašliavos o klaidų…..nieko nesupratau ką norėjai pasakyti..

  3. To Juozas

    Esme paprasta teisingai pastebejai nereikia terorizoti nes pereis nežinka i kokia situacija ,o kas lečia matomumo tai gali žiureti kaip tu nori bet jei vieni važioja 15 km greičiu o už kampo 40 km greičiu tai kaip ir noredamas tu ju nematisi jei jie bus pakankamai toli o ivažiaves i sankryža jie staiga priarteja ,jei negyveni tokiam rajone tai nežinai kaip vertinti ir nevertink

    Reply
    • Klp

      Manau protingas valdzios sprendimas- 30km/h yra normali praktika.Klp, o gal ir visoje šalyje ,kažkodel, ignoruojama lygiareikšmės sąngryžos taisyklė- kažkokiu būdu reikėtu prversti vairuotojus šitą taisyklę pasikartoti.

  4. Dmitrijus

    https://m.delfi.lt/auto/baudos-kvitas/article.php?id=86512889
    Pasiskaitikit kiek atveju del analogiški situaciju ,žiurekit kas linija nespejo pravažioti kas nespejo praleisti staiga priartejusi „dviratininka-pestiji ” ir pažiurekit sankcija teisiu atemimas ,tuo tarpu kai ivyksta avarijos kad ir sunkesnes kur realiai pavojus žmonem teisiu dažnai neatima ar patys užpildat deklaracija ar policija atvyksta -susidaro ispudis kad vyksta kažkoks terorizavimas o kai kas save isivaizduoja gyvenimo dievais ? O minimos temos kitose komentarose gali susivieniti žmones iš keliu rajonu minimum ir pales koki buvusi ar esama seimo nari,tarybos ,nari,mera ir neišeis kad po viena bandis ten žiureti žmogeliuka koki .Keliu žmoniu pakanka kad butu kelišimtai epizodu palesta minimum -todel grižkim prie nuorodos )

    Reply
  5. Ramass

    Manau , kad pirma ten turėtų apsilankyti žemėtvarka . Jei tvoros ar gyvatvorės išlindę iš sklypo ribų , duodamas terminas susitvarkyti. Nesusitvarkė – bauda ir bodozeris su sąskaita už griovimo darbus. Pirma išmokite savo kieme apsikuopti , po to ieškokite priekaištų kitų darbe.

    Reply
    • Petras

      labai jau kvailas pamastymas-nusileisk ant žemės..

  6. Dmitrijus to supikusiam )

    Del Luizes kvartalo, Tvora, siena ,riba kokia)ir apie ka )) – medziai,krumai ir t.t zinom ir tuos momentus ,anksciau nebuvo JPS pririsimo atvazioji i sklypa 1988m gaves sklypa is 4 stulpeliu tik 2 ,pas kaimina 1 stulpelis pas kita kaimina ne vieno stulpelio ir is to viso zmones tempe linija kazkaip tos sklypus ir patikslindavo jokiu keliu ir ju ribu nebuvo net zvirotu keliu jokiu laukas ir tiek . Yra gal ten vienetiniai atvejai paeme gal kazkiek tu cm is krasto sklypu bet tai vienetai ,kas lecia krumu ant kampu tai kam priklauso kazkiek zmones ir apkarpis .Pagrindine problema greiciai ,rajonas formotas kaip uzdaras paskui sujunge su Siaures pr su panevezio g ,danges vingis rajonu o zenklu ,kalneliu neirenge .O jei bandis del menknekiu terorizoti zmones del sienu Luizes kvartale tai visi kelisimtai zmoniu apsijungsim ir iskelsim auksciausiu lygiu klausima ir palesta bus tema respublikiniu mastu ir surasim kur kreiptis .Negalima tokiam rajone 50 km greiciu vazineti kelt pavoju eisme ir eile metu neskirt tinkamo demesi eismo saugumui .O tam supikusiam ka galima pasakiti net nezinau….)jau nezinau …

    Reply
    • Juozas

      tikrai taip, pagal ankstesnius matavimus ir su dabartiniais JPS-sais matavimų reikšmės žymiai skiriasi, tad nereikia terorizuoti gyventojų tų, kurie gyvena prie sankryžų, kampų, ir/ar kitose judriose vietose. Žmonės nuo dulkių ir kitos taršos sodina želdinius, nuo triukšmo ir.t t., tai tie kurie purkštaujat, kad, neva, nėra matomumo-pradėkit nuo savęs ir pasiskaitykit KET kaip vairuotojas turi/privalo elgtis tokiose situacijose-privažiavai sankryžą sustok ir pagalvok ir viskas bus gerai. Nereikės pilti purvą ir žmeižtą ant nekaltų gyventojų….

  7. Dmitrijus - To supikisiam

    Supikisiu matom daug — tačiau pasiulik kaip tu matai problemu sprendimu

    Reply
  8. Dmitrijau,

    ko tu čia dabar krioki? Jei nori sprendimus priiminėti ir būti už juos atsakingas, tai ir užimk atitinkamas pareigas. Tik gal nelabai supratimo yra apie eismo saugumą, o ir išsilavinimas ne tas… Atsirado, mat, svieto lygintojas – man, manęs neklauso ir tt ir pan. Pravažiuoju kartais pro jūsų kvartalą ir pasakysiu tik vieną – ne nuo čia pradedate, nereikėjo su savo tvorom ir želdiniais už sklypų ribų išlysti, vietomis net į gatvę, tai ir nereikėtų kriokti. Baisu dėl to. O iš kitos pusės, jei proto nėra, tai niekas nepadės (čia ir apie vairuotojus, ir apie Dmitrijus) 😉

    Reply
  9. R.A.

    Teisinga idėja dėl gyvenamosios zonos. Šis rajonas savo struktūra yra labai panašus į Mokyklos gatvės rajoną, kuriame jau daugelį metų yra gyvenamoji zona, ir paneigiant Paukštės nuogastavimus, ten pėstieji ir dviratininkai nesimakaluoja automobiliams po ratais, eismas vyksta sklandžiai.

    Reply
  10. Dmitrijus Lopatinas

    Patikslinu kad konstruktyvus dialogas tarp gyventoju ir valdišku įstaigu pareigunu turi pereiti i kur kas kokybiškesnia forma .Leido pasisakiti tik keleta minučiu nors kitems leidžiama kalbeti daugiau ipač kad ši karta vetoj keliu žmoniu nuo Luizes kvartalo bivau aš vienas kiti negalejo nes užimti ,rajone yra 25-30 sankryžos dažnai sankryžos yra kas du -trys sklypai .Taip gyventojai praeitais metais paraše pirmini rašta su siulimu kad butu greitis 30 km tačiau nurodem kad sankryžose turi buri kalneliu ta greiti apriboti , kai paaiškejo kad yra ribotos galymybes premonems ženklams,kalnelems ir išgirde pasiulimu del gyvenamosios zonos kur greitis 20 km -tai tapo patrauklu ,bet ir argumentai kad gyvenamajai zonoj pirminybe pestesiams irgi turi savo trukumu .Visdelto kad ir be gyvenemosios zonos statuso greitis turi buti mažesnis nei 30 km tai turi buti 20 km val tal toks aukso viduris .Ir tam ir yra dialogas kad atrasti tinkama sprendima .Kai rašem rašta praeitu metu gale pozicija buvo tokia kad jei eis i dialogą komisiją tai detalizuosim ,sukonkretinsim ka ir darom tenka ir ginčitis .Del apriboto laiko pasisakimams nepavyko pakartoti kad prašem perejos Pakruojo gatvej nors ankstesniame komisijos posedija perejos tema buvo mineta ši kart perejos Pakruojo g temos nepalesta .Del konstatavimo kad visose sankryžose reikia irengti ženklu gal ir logiškas bet sankryžu yra labai daug ir išskirti kur pagrindinis kelias o kur šalutinis ar verta jei išsikovosim kad greičiai bus 20 km gal logiškiau palikti dešines rankos taisikle rajono viduja .Kas lečia krumu ,pastaba iš dalies pagrista bet tik iš dalies -pagrindini pavoju sudaro greitai važioantis automobiliai vieni važioja 15-20 km per sankryžas kiti 40 km.Nesuorantama nepamatota policijos praktika pagal šios dienos realybe Luizes rajone kur kai kuriose sankryžose matomumas i šonus yra 5-7-10 metru galima važioti 50 km greičiu ,nors policijos pareigunai ,eismo ekspertai žiniasklaidoj nekart nurodo kad saugus greitis nebutinai leistinas .Paradoksas tame gal pagrindinis faktorius avariju Luizes kvartale ir panašiose rajonose yra nepasirenktas saugus greitis o policijos traktavimas kad tokiame rajone galima važioti 50 km ir tai yra leistina norma labai stebina -analogiškai kai sodo bendriju vidiniose keliose ,daugiabučiu rajonose važioti 50 leistina jei nera greičio apribojimo ženklu ar gyvenamosios zonos ženklo ? Manau tai sukelia klausimu nes praktikoja kaip Luizes kvartale eile metu neirengia greičio apribojimo ženklu ,taip ir kitose minetose rajonu tipose visur ženklu neirengs ir fiziškai nebus irenginejama ir gaunasi kad praktikoj šiandienines policijos traktavimas kad saugus greitis priligsta leistinam tokiose rajonose avarijinguma nesumažina o tiksliau padidina avariju rizika- ka ir turime .Del situacijos Rokiškio -Utenos g sankryžoja kur Rokiškio g padarita pagrindine tačiau nuo susikertimo šios gatves su Utenos i rytu puse Rokiškio gatve tampa siauresnia ir tvoros ir krumai trugdo matomumui daugiau kaip preš 5 metus dalies Rokiškio g nebuvo -Rokškio gatve buvo irengta pilnumuoja o kelio infrastruktura su apribotais matomumais liko ta pačia kai dalies atkarpos Rokiškio g nebuvo ir pasidaro kad ten kur didesnis srautas Utenos g nuo pc Luize Utenos gatve tampa šalutine o Rokiškio gatvej galima važioti nepamatuotais nesaugias greičiais- yra sunkiu ir dažnu avariju šioj vietoj -čia butina peržiureti ženklu išdesima ir apriboti greiti Utenos gatvei ne tik ženklo pagalba bet ir kalneliu pagalba ir problema išnyktu .Visa tai norejau išdestiti komisijoj bet paminejau koks požiuris ,o iš tikruju diskutoti reika detaliai .Yra pavizdžiai kada gyventoju prašymai nebuvo išgirsti pasekuoja suaugusiuju ,vaiku mirtis keliose .Taip pat bandžiau kad šiame straipsnija butu plačiau pažvelgta ir tiksliau aprašytos problemos ir siulomi sprendimai,argumentai tačiau susisiekti nepavyko prašau papilditi išsamiau aprašoma situacija del Luizes kvartalo .
    Pagarbiai Dmitrijus

    Reply
  11. Pyp-pyyyp

    „Jis pabrėžė, kad gyventojams patiko siūlymas dėl gyvenamosios zonos, tačiau gatvių tik pėstiesiems ir dviratininkams atiduoti negalima, nes jose vyksta pakankamai intensyvus eismas.” Toli dar iki supratimo apie civilizuotą ir saugų eismą, oi toli… Apmaudu dėl saugaus eismo komisijos.

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Svarbu, Transportas

Dėl padėties Teatro gatvėje - revoliucinės nuotaikos

„Arba kavinėms leidimus atimti – daryti revoliuciją”, – gynė Klaipėdos vicemeras Algirdas Kamarauskas savivaldybės sprendimą Teatro gatvėje leisti automobilius statyti ...
2024-04-09
Skaityti daugiau

Svarbu, Transportas

Po dar vienos žūties avaringiausioje sankryžoje - draudimai

Vasario pabaigoje žuvus vairuotojai, o praėjusią savaitę avarijoje sužeidus nepilnametę, Eismo saugumo komisija Sausio 15-osios ir Rumpiškių gatvių sankryžoje rekomenduoja ...
2024-03-05
Skaityti daugiau

Svarbu, Transportas

Dėl „furų" sutramdymo - kritikos rimbai Uosto direkcijai

Bendrovės „DFDS Seaways” prašymas leisti trims elektriniams vilkikams važiuoti pirmyn ir atgal Minijos gatve, tarp Baltijos pr. ir Kalnupės gatvės, ...
2024-02-26
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This