Po 180 tūkst. eurų investicijos P. Lideikio gatvėje – didesnis greitis

Svarbu, Transportas

Prieš gerą mėnesį P. Lideikio gatvėje sumontuoti išmanieji kelio ženklai pagaliau pradės duoti naudą. Jais greitis bus reguliuojamas ant P. Lideikio gatvės viaduko, o visoje šioje jūros link vedančioje arterijoje leistinas greitis visus metus bus padidintas iki 70 kilometrų per valandą.

P. Lideikio gatve nuo Manto gatvės iki Girulių plento visus metus bus galima važiuoti 70 km/h greičiu. Martyno Vainoriaus nuotr.

Daugiafunkcinė kintamos informacijos kelio ženklų sistema ties P. Lideikio gatvės viaduku buvo įrengta pernai gruodį. Ji kainavo apie 180 tūkst. eurų.

„Sistemoje įdiegta kelio ir oro sąlygų stebėjimo stotelė nuotoliniu būdu stebės dangos būklę, identifikuos apledėjimą, drėgną dangą, vėjo greitį ant viaduko, oro temperatūrą. Įvertinusi visas šias aplinkybes sistema realiu laiku įspės vairuotojus apie suprastėjusias vairavimo sąlygas ir galės riboti maksimalų leistiną greitį“, – teigta gruodį Klaipėdos savivaldybės išplatintame pranešime.

Viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ laikinasis vadovas Andrius Samuilovas ketvirtadienį posėdžiavusiai Eismo saugumo komisijai pateikė pasiūlymus, „kaip maksimaliai išnaudoti šią dinaminę sistemą ir užtikrinti saugų greitį“.

Anot jo, esminis parametras, į kurį reikėtų atsižvelgti, yra sukibimo su kelio danga koeficientas.

Išmaniuosius kelio ženklus galima nustatyti taip, jog kai tik užfiksuojama, kad sukibimas su kelio danga suprastėja, leistinas greitis iškart mažinamas.

Pasiūlyta nustatyti, kad ruože, kuriame greitis nustatomas šiais išmaniaisiais ženklais, o tai yra – ant P. Lideikio gatvės viaduko, žiemą įprastomis sąlygomis maksimalus leistinas greitis būtų 50 km/h, o iki tam tikros ribos nukritus sukibimo koeficientui – 30 km/h. Vasarą leistinas greitis būtų 70 km/h, o suprastėjus sukibimui su danga – 60 km/h. Vasaros sezonas būtų nuo balandžio 11 dienos iki spalio 30-osios, nes tai susiję su padangų keitimu iš žieminių į vasarines.

„Turime priemonę, kurią pastatėme, kad būtų padidintas eismo saugumas, nes šioje vietoje turėjome labai liūdnų slydimų. Turime priemonę, kurią galime jau šiandien naudoti, vairuotojus įspėti apie rizikas. Tai ir reikia daryti“, – pritarė Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius ir Eismo saugumo komisijos pirmininkas Gintaras Neniškis.

Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriaus vyriausiasis specialistas Vytautas Paukštė pasiūlė, kad tokie greičio ribojimai, nustatomi išmaniaisiais ženklais, būtų taikomi ant P. Lideikio gatvės viaduko, o visoje gatvėje visus metus leistinas greitis būtų padidintas iki 70 kilometrų per valandą.

„Tie skaudūs slydimai įvyksta tikrai dėl didesnių nei 70 km/h greičių. Labai logiškas pasiūlymas“, – pritarė Klaipėdos savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Andrius Dobranskis.

Klaipėdos apskrities Kelių policijos tarnybos atstovas Aurelijus Jankauskas neprieštaravo, jog P. Lideikio gatvėje leistinas greitis būtų padidintas.

„Šitos gatvės ruožas nuo Manto gatvės iki Girulių plento turi po dvi juostas į kiekvieną pusę, neturi sankryžų ir kairinių posūkių, tad greičio padidinimas nesukels jokio pavojaus. Šiaip ar taip dabar visi tokiu greičiu iki radaro ir važiavo. Problematiška vieta yra P. Lideikio gatvės viadukas ir jo prieigos, bet manykime, kad problemą išspręs naujieji kelio ženklai“, – kalbėjo A. Jankauskas.

Vienintelis Eismo saugumo komisijos narys, dviratininkų interesus ginantis Saulius Ružinskas prieštaravo, jog P. Lideikio gatvėje būtų padidintas leistinas greitis.

„Nuo Melnragės miesto link yra labiau siauras pėsčiųjų ir dviračių takas, tai realu, kad vasarą dviratininkai nuslys į gatvę, o jei automobilių greičiai bus padidinti, žūtys neišvengiamos. Kol toje pusėje nebus normalaus tako, greičio bent toje pusėje didinti negalima“, – tvirtino. S. Ružinskas.

Tačiau Eismo saugumo komisijos narių dauguma balsavo už tai, kad visoje P. Lideikio gatvėje, išskyrus viaduką, leistinas greitis visus metus būtų 70 km/h. Pokyčiai įsigalios, kai bus pastatyti atitinkami kelio ženklai.

„Investavome į infrastruktūrą, tai greičio didinimas yra priimtinas kompromisas“, – reziumavo G. Neniškis.

10 Comments

  1. Senelis 2

    Ar žinai kad pati plačiausė pasaulyje yra DANĖS upė. Šita tilta statė 11metu užtai ir apribojo greiti 30 per val

    Reply
  2. Klp

    70km/h ten gerai- niekam netrukdo, bet kokie proto bokštai sumastė apriboti greitį iki 30km/h ant Pilies tilto? Dar ir kamerą sumontavo!! Pastatytų kamerą Šilutės pl tarp Smiltelės g ir Jūrininkų pr- neštų pelną didesnį, nei visos miesto kameros kartu sudėjus. Ypač vasara. Corona stipriai paveikė valdininkų galvas….

    Reply
  3. Prasitrinkit smegenėles, valdininkai

    Vienoje Lideikio g. dalyje pastatytas stebuklingas argregatas už 180 tūkst. Eur. O kaip likusioje gatvės didesnėje dalyje ? Ten taip pat kaip ir reikėtų kito agregato už 180 tūkst. Eur. Ar ne ??
    Ar protinga taip išlaidauti, kai realus yra poreikis 2 kartus metuose apkeisti 2 ženklus (50 km/h ir 70 km/h)???? Sakykime tai kainuotų 1000 Eur (kas jau būtų kosmosas). Taip keitinėti būtų galima 180 metus !!!!!

    Reply
    • klp

      Poreikis yra tikrai ne 2 kartus per metus, o per kekvieną šalną ar pūgą ar kai už tilto formuojasi kamštis. Šiaip labai norėjot seniau, kad statytu kintamus ženklus. Prašom jūsu prašymai buvo išgirsti.

  4. Galvoju

    Man tik įdomu, o kaip policija įrodys, kad žmogus viršijo greitį, jeigu ženklas rodo vienaip, dokumentai – kitaip, o koks tuo metu buvo leistinas greitis, kai auto buvo sustabdytas, neaišku. Teismui teks kiekvienu atveju prašyt dokumentų iš sistemos administratoriaus? Toks bylinėjimasis gali užtrukti.

    Reply
    • Vėjai

      Tuo labiau, kad ir tie matuokliai pav. temperatūros -vėjus rodo. Ketvirtadienį apie 19 val. rodė, kad oro temperatūra – 0,1, nors iš tiesų buvo -10 laipsnių. Pajuokavom, kad peršalo, bet jei rimtas įvykis būtų jau nebejuokai.

  5. Pilie

    Įdomu kiek dar studija kainavo prieš darant tokią „protingą” investiciją???? Minkštagalviai mūsų klerkai…. Įdomu ar čia kartais Blėkausiukas sau nepasididino greičio, kad greičiau vyniuko galėtų sulakstyti?

    Reply
  6. Sky

    Dėl naujų parkavimo vietų iškirstas miškas, padidintas greitis Girulių plente, padidintas greitis Lideikio gatvėje, 180tūkst. už beprasmius ženklus. 0 investicijų į patogų viešąjį transportą pajūrio link, 0 investicijų į Lideikio gatvės dviračių taką. Darnus judumas Klaipėdietiškai.

    Reply
  7. A. V

    Vos ne miesto centre autostradas daro. Nieko gero.

    Reply
  8. Tai kad mieste

    Greitis 50 km/val

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Transportas

Integruotiesiems maršrutiniams taksi – 6 metai

Antradienį sukanka 6 metai, kai į viešąjį Klaipėdos transportą kaip integruota jo dalis įsiliejo maršrutiniai taksi. Per tą laiką M5, ...
2024-04-16
Skaityti daugiau

Svarbu, Transportas

Vardan atvažiuojančių iš Melnragės savivaldybė nori griauti namą

Klaipėdos meras siūlo nurašyti ir nugriauti savivaldybei nuosavybės teise priklausantį nereikalingą bei netinkamą naudoti nekilnojamąjį turtą – administracinį pastatą, esantį ...
2024-04-10
Skaityti daugiau

Kriminalai ir nelaimės

Užderėjo sprogmenų

Priešgaisrinės apsaugos departamentas pranešė, kad pirmadienį Klaipėdoje ir šalia jos buvo rasta sprogmenų. Pirmo tokio pranešimo buvo sulaukta 16.40 val. ...
2024-04-09
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This