Dėsto argumentus, kodėl reikia didinti parkavimo rinkliavą

Transportas

Klaipėdos savivaldybės administracija antradienį išplatino pranešimą, kuriame dėsto savo argumentus dėl politikams jau pateikto siūlymo didinti automobilių stovėjimo rinkliavą ir plėsti apmokestinamąsias zonas. Anot savivaldybės, tai nėra tik būdas papildyti miesto piniginę: tokiu sprendimu esą siekiama aktyviau reguliuoti eismo srautus, skatinti miestiečius vietoj automobilių rinktis viešąjį transportą, ekologiškas transporto priemones arba alternatyvius keliavimo būdus ir taip mažinti aplinkos taršą bei triukšmą.

Martyno Vainoriaus nuotr.

„Dabar galiojantys vietinės rinkliavos už automobilių stovėjimą tarifai nesikeitė dešimt metų, juos būtina peržiūrėti, o kartu – kompleksiškai spręsti kitus klausimus, kurie, kaip tikimasi, ne tik paskatins miestiečius keisti judėjimo įpročius, bet ir ilgainiui sąlygos geresnį eismo pralaidumą, užtikrins eismo organizavimo tvarką šalia lankomų objektų”, – pranešime cituojamas Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis.

„Rinkliavos peržiūra reikalinga siekiant įgyvendinti darnaus judumo tikslus. Didžiausi pokyčiai, kuriuos siūlome įgyvendinti etapais, numatomi dėl mokamų zonų priskyrimo vienai ar kitai spalvai, jų tarifai, išskyrus raudonąją zoną, nedidės. Net ir patvirtinus didžiausią siūlomą valandos tarifą raudonojoje zonoje, kuris įsigaliotų nuo rugsėjo vidurio, parkavimas šioje zonoje kainuos mažiau negu kituose didžiuosiuose šalies miestuose, – cituojamas ir savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Rimantas Mockus.

Sprendimu siūloma žaliąją zoną pakeisti į geltonąją (išskyrus Girulių plente naujai įrengtas automobilių stovėjimo aikšteles, kurios liktų žaliojoje zonoje). Mokestis už automobilių stovėjimą 1 val. žaliojoje zonoje dabar kainuoja 0,3 Eur/val., geltonojoje – 0,6 Eur/val.

Atsižvelgiant į Parko g. gyventojų nusiskundimus dėl lankytojų eismo pažeidimų Poilsio parko prieigose, siūloma papildomai apmokestinti šią teritoriją priskiriant ją geltonajai zonai, o Melnragėje, Audros gatvėje, esančią automobilių stovėjimo aikštelę siūloma priskirti raudonajai zonai.

Numatyta pakeisti senamiestyje esančios raudonosios zonos rinkliavos rinkimo laiką sezoniškumo principu, t. y., siūloma, kad laikotarpiu nuo gegužės 1 d. iki rugsėjo 15 d. rinkliava būtų renkama visomis savaitės dienomis nuo 8 iki 22 val., o nuo rugsėjo 16 d. iki balandžio 30 d. – visomis savaitės dienomis nuo 8 iki 20 val. Dabar rinkliava renkama darbo dienomis nuo 8 iki 18 val.

Smiltynėje, kuri yra priskirta raudonajai zonai, rinkliava ir toliau būtų renkama kiekvieną dieną, laikotarpiu nuo gegužės 1 d. iki rugsėjo 15 d. – nuo 8 val. iki 22 val.

Centrinėje miesto dalyje esančias mėlynosios zonos aikšteles siūloma perkelti į mokamų zonų prieigas.

Savivaldybės taryba šį ketvirtadienį spręs, ar pritarti siūlymui nuo 2021 m. rugsėjo 16 d. raudonosios zonos tarifus padidinti nuo 0,9 Eur/val. iki 1,5 Eur/val.

Kitų zonų tarifų artimiausiu metu keisti neketinama.

Kartu nuo kitų metų pradžios siūloma pabranginti visus automobilių stovėjimo leidimus. Miesto tarybai pritarus, gyventojų leidimas, kuris dabar metams kainuoja 2 eurus, pabrangtų iki 10-ies, o verslo leidimus siūloma branginti 50 proc.

Nuo 2022 m. sausio 1 d. siūloma praplėsti mokamas stovėjimo zonas šiaurinėje miesto dalyje: Sportininkų g. rajone – iki Malūnininkų g. ir pietinėje miesto dalyje – iki Kauno g. Jei miesto politikai pritars, naujos apmokestinamos teritorijos būtų priskirtos mėlynajai zonai, kurioje rinkliavos tarifas yra mažiausias. Toks siūlymas aiškinamas siekiu sparčiau tvarkyti senus gyvenamųjų daugiabučių kiemus. Jiems tvarkyti naudojamos iš vietinių rinkliavų surenkamos lėšos. Anot savivaldybės, išplėtus mokamų zonų ribas, būtų sukurta galimybė greičiau sukaupti lėšų daugiabučių kiemų tvarkymui.

2020 m. iš vietinės rinkliavos už automobilių stovėjimą surinkta 1, 9 mln. Eur. Išsami informacija kaip buvo panaudotos šios lėšos pateikiama čia.

6 Comments

  1. Antanas

    Tai buvo bandymas pasityčioti iš miesto gyventojų, bet laimė, kad laiku susiprato ir šį klausimą iš posėdžio dienotvarkės išbraukė. Iniciatoriai suprato, kad sveikas protas nugalės ir nesurinks reikiamo skaičiaus balsų dokumentui priimti. Klaipėdiečiai gyvena prie jūros, bet nuo jūros atskirti, jie gali „džiaugtis” tik fabrikų ir verslo įmonių teršiama aplinka ir skleidžiama smarve. Tas procesas nevaldomas, nors mokslas siūlo nemažai priemonių taršai sumažinti. Pandemijos metu iš viso turėjo būti suspenduotas parkavimosi mokestis mieste, reikėjo skatinti žmones naudotis nuosavu transportu ir kuo mažiau naudotis viešuoju transportu , taip mažinti galimybes užsikrėsti mirtinu virusu. Išvedžiojimai apie parkavimosi mokesčio didinimo naudą yra gėdingi, vieno žinomo „klasiko” žodžiais tariant „sisioja ant galvos ir liepia džiaugtis šiltu vandeniu”.

    Reply
  2. Nusivyles ciliabinskine klaipedA

    Kodel nekalba kad netik tuos 10 eur reikes miket kas yra 500 proc bet ir 100 eur uz antra auto

    Reply
  3. Nusivyles

    Gandonai!!!!!! Senamiesti senai numarine skatina prekybcentrius. Kraustausi i uzmiesti. Deginsiu kura daugiau vazinedamas iki miesto.

    Reply
  4. Tadas

    Pasigendu aiškumo dėl molo ir pajūrio aikštelių, kurios bus pakeistos į geltonas ir raudonas zonas. Ar jos bus apmokestintos ir žiemos metu?

    Reply
  5. Savivaldybė didina mokesčius

    Nes pandemijos metu nori taškyti pinigus,kaip jau priprato. Įpač per projektus ir medžių kirtimus

    Reply
    • G

      siaubas

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Transportas

Integruotiesiems maršrutiniams taksi – 6 metai

Antradienį sukanka 6 metai, kai į viešąjį Klaipėdos transportą kaip integruota jo dalis įsiliejo maršrutiniai taksi. Per tą laiką M5, ...
2024-04-16
Skaityti daugiau

Transportas

100 000 000-asis keleivis gaus dovanų metinį bilietą

Šį ketvirtadienį peržengsime reikšmingą simbolinę ribą – šimtamilijoninę kelionę naujojo elektroninio bilieto sistemoje. Po šio fakto turbūt jau ir nebederės ...
2024-04-08
Skaityti daugiau

Transportas

Dirbtinis intelektas Klaipėdos autobusuose padės gaudyti zuikius*

VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ (KKT) pranešė, kad siekdama modernizuoti keleivių tikrinimo procesą ir užtikrinti teisingesnį bei efektyvesnį bilietų tikrinimo procesą, ...
2024-04-01
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This