Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2021-03-05 |
Nuo birželio iš Klaipėdos į Nidą keleivius plukdys raketos tipo laivas, iš kitų išsiskiriantis savo greičiu. Todėl iš uostamiesčio pasiekti Kuršių nerijos kurortą bus galima per pusvalandį.
Atidaryti maršrutą Klaipėda-Nida-Klaipėda nuo birželio planuoja viešoji įstaiga „Vandens kelias“. Ji praėjusiais metais raketos tipo laivu „Raketa“ atnaujino vandens kelią Kaunas-Nida.
Verslininkai pabrėžė, kad maršrutas Klaipėda-Nida-Klaipėda ne tik planuojamas, bet jau baigiamas parengti ir raketos tipo laivas. Tikimasi, kad planams pandemija jau nebesutrukdys.
Numatoma, jog šiuo maršrutu raketos tipo laivas kursuos šešis kartus per savaitę, išskyrus pirmadienius.
„Vandens kelio“ atstovai vandens maršrutą Nida-Klaipėda penktadienį aptarė su Klaipėdos savivaldybės vadovais. Anot Klaipėdos vicemero Arūno Barbšio, verslininkai pageidavo, jog Klaipėdos savivaldybės nemokamai suteiktų vietą švartuoti laivą.
„Jei būtų prašoma vietos tik keleivių įlaipinimui ir išlaipinimui, gal ir galėtume galvoti ją suteikti nemokamai. Tačiau laivą Klaipėdoje norima laikyti kiekvieną naktį, o čia jau kiti niuansai. Todėl sprendimus verslininkai turi rasti su Dangės krantines valdančiu koncesininku“, – po pasitarimo teigė A. Barbšys.
Anot jo, diskutuota ir apie tai, kuri vieta yra geriausia švartuoti raketos tipo laivą. Jis esą nėra manevringas, todėl nuspręsta, kad jis bus švartuojamas Dangės žiotyse, kuo arčiau marių. Tinkamiausias variantas – prie krantinės šiaurinėje žiočių pusėje.
Raketos tipo laivu su povandeniniais sparnais vienu metu į Nidą iš Klaipėdos galės nuplaukti 48 žmonės. Šis laisvas išvysto 70 kilometrų per valandą greitį, todėl Nidą iš uostamiesčio bus galima pasiekti per pusvalandį. Jis, iš Klaipėdos išplaukęs į Nidą, tą pačią dieną ir grįš į uostamiestį, todėl gali tapti puikia transporto priemonę turistams, norintiems Nidoje praleisti tik kelias valandas, su ja susipažinti.
Be to, maršrutas Klaipėda-Nida-Klaipėda bus priderintas prie vandens keliu iš Kauno į Nidą plaukiančios „Raketos“ grafiko.
„Taip norime šį maršrutą pratęsti ar uždaryti. Norime, kad iš Kauno į Nidą atplaukę žmonės lengvai galėtų pasiekti ir Klaipėdą, nes tokių pageidavimų girdime. Taip pat norime, kad iš Klaipėdos į Nidą atplaukę žmones savo kelionę galėtų tęsti Nemunu iki Kauno“, – teigė viešosios įstaigos „Vandens kelias“ vadovas Nerijus Šilgalis.
Paklaustas, kiek galėtų kainuoti bilietas raketos tipo laivu nuplaukti iki Nidos, N. Šilgalis teigė, kad dėl jo kainos vis dar sprendžiama.
„Tokio tipo laivai niekada nėra išlaikomi tik iš bilietų, pajamos iš jų visų kaštų tikrai nepadengtų. Todėl kalbamės su rėmėjais, vyksta derybos. Kai jos baigsis, tada ir bus aišku. Tad kol kas apie kainą kalbėti anksti, bet mūsų tikslas yra, kad bilietas nekainuotų daugiau 25 eurų“, – tvirtino N. Šilgalis.
Numatoma, jog raketos tipo laivas keleivius iš Klaipėdos į Nidą ir atgal plukdys visą vasarą.
Ne vienerius metus vasaromis keleivius iš Klaipėdos į Nidą kasdien plukdė bendrovės „Smiltynės perkėla“ katamaranas. Tačiau bendrovė 2018 metais jį pardavė, o naujo laivo, nors ir buvo žadėjusi, dar neįsigijo.
Butu gera, bet kada gales plaukti? Ir kokia kaina
Nejaugi neįmanoma pastatyt naujo modernaus šiuolaikinio katamarano, kiek dar cirkinsis su tom praėjusio amžiaus geldom
Rašytoja apsiriko, ta raketa ne skrenda, o plaukia, iki Nidos nuplaukti reikės valandos.
Pritariu, nes nuo Klaipėdos centro iki Kiaules nugaros greitis ribojamas, reikia plaukti labai lėtai.
Pribrendo jau ir reisas „Klaipėda – Palanga”. Laukiame.
Šaunuoliai !!! Pagaliau turėsime vandens-ekologišką susisiekimą.
Kokios čia ekologijos prireikė ne kuriems, nepagaunu?
Žinoma tas Raketa laivo maršrutas nuo Kauno užsidarius po kelių reisų, bet iš Klaipėdos galimai bus našesnis.
Tauškalai, beprasmiai tauškalai
Tos raketos labai ne ekologiskos, tarybine atlieka o ne laivas
Bet tai kokia RAKIETA!!! Varys virš bangų, ribojimų, įstatymų. Pradeda biznį ir ant visos Lietuvos pareiškia, kad biznis bus nuostolingas. Įdomiai čia… Galvoju, gal nusipirkti išankstinių bilietų kokią 10 vnt. Padėsiu įsikurti, pradėti verslą…
Smiltynės perkėlos katamaranas vieno reiso metu plukdė iki 120 keleivių ir buvo nuostolingas. Čia su 48 keleiviais norima verslą padaryti. Kitą vasarą šios jungties vandens keliu nebeliks 🙁
.
Suprantu, kad tai pusiau reklaminis straipsnis ar informacija, bet per pusvalandį pasiekti Nidą… Žurnalistai irgi turėtų pasitikrinti informaciją. O ir pats transportas labai nedraugiškas ekosistemai, tinkantis sovietinės nostalgijos mylėtojams.
Nepamirškime, jog Klaipėdos uoste greitis ribojamas iki 8 mazgų, jau čia 20 minučių iki kiaulės nugaros, taip pat ties Juodrkante privalės sumažinti jau čia 15 min, taigi viena valanda iki Nidos, keista kad laivas negali išsilaikyti is gaunamų pajamų iš bilietų, laivo vertė nėra didelė, nekainuoja jis tiek kiek Smiltynės katamaranas, tad “verslas” turėtų taip dirbti, jog apsimokėtų. Kodėl savivaldybės turi skirti paramas privačiam verslui…
Kodėl kiti paslaugų tiekėjai vykdo maršrutus į Nidą be paramų ir išsilaiko, neprašo pagalbos?
Juodkrante gal ir pasieks per pusvalandi.??