Ministerija: augo ir Klaipėdos uosto, ir Smiltynės perkėlos rodikliai

Uostas ir jūra

Transporto sektoriui 2020-ieji buvo iššūkių metai – susisiekimą stipriai stabdė prasidėjusi COVID-19 pandemija, pradėjo galioti dalis naujų ES Mobilumo paketo nuostatų. Tačiau išskyrus didžiausią smūgį patyrusius aviacijos ir keleivių vežimo sektorius, pokyčiai susisiekimo sektoriuje buvo nuosaikūs, dalis rezultatų geresni nei tikėtasi. Praėjusiais metais augo krovinių vežimai, o Klaipėdos uostas pasiekė visų laikų krovos rekordą, pažymima Susisiekimo ministerijos parengtoje 2020 m. transporto rinkos apžvalgoje.

Pasak Susisiekimo ministerijos, kelionių vidaus vandens transportu padidėjimui didelės įtakos turėjo padažnėjusios kelionės keltais tarp Klaipėdos ir Kuršių nerijos. Palmiros Mart nuotr.

Nors traukėsi įmonių veiklos apyvarta ir sukuriama pridėtinė vertė, bendras transporto sektoriaus darbuotojų ir įmonių skaičius išliko stabilus. Šiuo atžvilgiu teigiamais pokyčiais išsiskiria krovininis kelių transportas: išankstiniais duomenimis, šios srities darbuotojų per metus padaugėjo 4,6 proc., įmonių – 3,5 proc.

Apžvalgoje pažymima, kad praėjusiais metais, palyginti su 2019 m., visų rūšių transportu bendrai buvo vežta 2,3 proc. daugiau krovinių, iš jų kelių transportu vežta 4,9 proc. daugiau (105,7 mln. t), geležinkeliais – 3,2 proc. mažiau (53,4 mln. t). Krovinių krova Klaipėdos uoste augo 3,3 proc. ir pasiekė rekordinį lygį (47,8 mln. t), per oro uostus gabenta 16 proc. daugiau krovinių (19,9 tūkst. t).

Pranešama, jog krovos augimą Klaipėdos uoste lėmė biriųjų krovinių krova, iš jų labiausiai grūdų (+32 proc.) ir trąšų (+12,2 proc.). Mažėjo metalų (-27 proc.),  naftos produktų (-21 proc.) ir konteinerių (-9,8 proc.) krova. Išankstiniais duomenimis, tarp Baltijos jūros rytinės pakrantės uostų pernai krova augo tik Klaipėdos ir Talino uostuose.

Pažymėtina, kad Baltijos valstybių kontekste „Lietuvos geležinkeliai“ pernai vežė daugiausia krovinių ir patyrė mažiausią – 3,2 proc. – krovinių netektį, palyginti su Latvija ir Estija, kuriose krovinių gabenimas geležinkeliais  mažėjo atitinkamai 43 proc. ir 15 proc. Lietuvos rezultatus labiausiai gerino grūdų vežimas.

Aviacijos sektorius dėl COVID-19 pandemijos poveikio patyrė didžiausią nuosmukį. Palyginti su 2019 m., praėjusiais metais keleivių srautas Lietuvos oro uostuose krito 72 proc. (nuo 6,5 mln. iki 1,8 mln. keleivių). Skrydžių skaičius mažėjo 52 proc., skrydžių krypčių – 30 proc. Krovinių krovos oro uostuose augimą (+16 proc.) lėmė specialiais reisais į Lietuvą gabenti dideli kiekiai medicinos priemonių.

Keleivių vežimas visomis transporto rūšimis 2020 m. dėl pandemijos iš viso sumažėjo 36,8 proc. Palyginti su 2019 m., pernai traukiniais keliavo 39,4 proc. mažiau (3,3 mln.) keleivių, jūrų transportu – 26,3 proc. mažiau (0,3 mln.) keleivių. Kelių transportu važiavo 37,7 proc. mažiau (232,5 mln.) keleivių, iš jų troleibusais – 42,8 proc. mažiau, autobusais – 36,2 proc. mažiau.

Išimtimi tapo tik kelionės vidaus vandens transportu – keleivių skaičius išaugo daugiau nei dvigubai – 134,5 proc. (5 mln. keleivių), šiam skaičiui didelės įtakos turėjo padažnėjusios kelionės keltais tarp Klaipėdos ir Kuršių nerijos.

1 Comment

  1. Dokininkas

    Kam visa ši statistika, jei žmonės, prisidėję prie tokių gerų rodiklių, nukentėjo. Pavyzdžiui Smiltynės perkėlos keltų įgulos, nors srautai išaugo, buvo nubaustos ir joms sumažintos visos išmokos. Ar jos bus atstatytos ateityje – vadovai apie tai nutyli, nes neturi savo nuomonės ir vizijos!

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Uostas ir jūra

Daugiau krauta grūdų, mažiau - naftos produktų

Pirmą šių metų ketvirtį Klaipėdos uoste krauta beveik 8,5 mln. tonų krovinių. Palyginti šį kiekį su tuo pačiu praėjusių metų ...
2024-04-24
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Siekia stiprinti jūrų transporto ryšius su Egiptu

Lietuva ir Egiptas ketina glaudžiau bendradarbiauti, gerindami šalių tiesioginį susisiekimą oru ir plėtodami jūrų transporto ir logistikos jungtis. Tokias galimybes ...
2024-04-23
Skaityti daugiau

Svarbu, Uostas ir jūra

Stringa konkursai dėl vandenilio gamyklos statybos Klaipėdoje

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija nukėlė atviro tarptautinio konkurso dėl vandenilio gamybos uoste įrangos, įskaitant jos montavimą, paleidimą, pasiūlymų pateikimo ...
2024-04-22
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This