Dėl vilkikų spūsčių Baltijos prospekte – specialus pasitarimas

Svarbu, Transportas

„Taip, kaip yra, būti nebegali“, – pareiškė Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis ir į Eismo saugumo komisijos posėdį ketvirtadienį išsikvietė bendrovės „DFDS Seaways“ atstovus. Spręstina problema – Baltijos prospekte susidarančios vilkikų spūstys.

Vilkikų spūstys Baltijos prospekte. Jury Lazar nuotr.

„Čia tas variantas, kai nieko daryt nereikia. Tema yra epizodiniai kamščiai Baltijos prospekte ir dėl to kylantis gyventojų erzelis. Jei tai nėra karšta problema, tai posėdį galime baigti. Jei tik erzelis matant išsirikiavusį sunkiojo transporto srautą, tai pasiūlymų neturime. Bet jei srautas blokuoja miesto eismą, tai bent galime pateikti skaičius ir situaciją kas kaip ir kodėl“, – kalbėjo į Eismo saugumo komisijos posėdį pakviestas bendrovės „DFDS Seaways“ vadovas Jonas Nazarovas.

Anot jo, sunkesnės dienos yra antradienis, ketvirtadienis ir šiek tiek trečiadienis bei sekmadienis.

Kovą pagrindinė piko diena buvo mėnesio 9-oji, kai vilkikų į centrinį Klaipėdos terminalą per parą atvažiavo beveik maksimaliai tiek, kiek jų galima priimti. Teorinis maksimumas yra 530 vilkikų.

„Problema ta, kad srautas nevažiuoja pavalandžiui, o yra piko valandos. 55 proc. krovinių pasirodė per keturias valandas, kurios miestui yra brangios“, – pripažino J. Nazarovas.

Jis patikino, jog Centrinio Klaipėdos terminalo vartai, jei sistemos veikia puikiai, per valandą gali priimti 150 vilkikų.

„Manome, kad mus gelbėja Baltijos prospekto ir Minijos gatvės sankryžos šviesoforas. Žalia šviesa dega 30 sekundžių ir per tą laiką pravažiuoja keturi vilkikai, o paksui yra dviejų minučių pauzė. 70 proc. apkrovimo ateina per piko valandas. Tada gauname transporto srautą – 123 vilkikus per valandą, bet šviesoforas apriboja iki 96, o likusieji rikiuojasi Baltijos prospekte iki Taikos prospekto. Hipotetiškai visi jie turi tilpti Baltijos prospekte ir neblokuoti žiedo. Tačiau didžioji problema, kad į žiedą gali įvažiuoti vilkikai, nematantys, jog Baltijos prospektas Minijos gatvės link jau užimtas. Taip gali būti ribojamas judėjimas žiedu kryptimi šiaurė-pietūs. Ir tais kriziniais momentais reikalinga karts nuo karto pristabdyti įvažiavimą iš Baltijos prospekto į Taikos prospekto žiedą. Turbūt tie kriziniai momentai bus antradieniais. Bet sunku pasakyti, kiek tų antradienių bus. Tai informuojame policijos pareigūnus, kokį srautą turime. O kažkokių kitokių pasiūlymų ir neturime“, – konstatavo J. Nazarovas.

Viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ laikinasis vadovas Andrius Samuilovas tvirtino, kad ir dabar antradieniais bei ketvirtadieniais Baltijos ir Taikos prospektų žiedinė sankryža yra užkimšta vilkikais, todėl net autobusams sunku judėti kryptimi šiaurė-pietūs.

„Pas mus pralaidumas pakankamas. Naikiname raudoną šviesą nuo Taikos prospekto iki mūsų ir mes nugurksime visą srautą. Jei žalia šviesoforo spalva kryptimi rytai-vakarai degtų ilgiau, mes galėtume priimti papildomą srautą“, – aiškino J. Nazarovas.

Tačiau bendrovės „Gatvių apšvietimas“ atstovas Mindaugas Vasiliauskas tvirtino, kad ši šviesoforinė sankryža sureguliuota taip, jog žalia spalva visomis kryptimis degtų po 120 sekundžių.

„Mes kalbame apie dabartinę situaciją, o po mėnesio dar bus uždaryta viena Vilniaus plento pusė ir pralaidumas kartais sumažės. Reikia ieškoti sprendinių. Gal vilkikus galima palaikyti kažkur šalia, rezervinėse teritorijose“, – svarstė G. Neniškis.

Klaipėdos apskrities Kelių policijos tarnybos viršininkas Mindaugas Džermeika konstatavo, jog šiuo metu didžiausia našta krenta pareigūnams.

„Mums reikia reguliuoti dvi žiedines sankryžas – Baltijos prospekto tiek su Šilutės plentu, tiek su Taikos prospektu. Antradieniais ir ketvirtadieniais prie šių sankryžų reikia budėti ir tai yra žvėriški policijos pajėgumai. Kai atsidarys Baltijos prospekto estakada, vis tiek problema bus Baltijos ir Taikos prospektų žiedas. Mes matome, ką galėtų padaryti vežėjai, savivaldybė, reikia kalbėti apie alternatyvas, kur nukreipti  vilkikus. Yra daug pasiūlymų, bet jau reikia pradėti kalbėtis. Mes maksimaliai padėsime, bet reikia bėgti į priekį keliais žingsniais greičiau nei tie kamščiai formuojasi“, – pabrėžė M. Džermeika.

Todėl G. Neniškis pasiūlė kitą savaitę surengti pasitarimą, kuriame dalyvautų ir Kelių policijos, ir savivaldybės, ir „DFDS Seaways“ atstovai.

26 Comments

  1. marko

    Terminala grazinti i sena vieta .Ten ir vietos ir toliau nuo miesto , ne tokia tarsa o ir Jurininku pr.paruostas.

    Reply
    • xas

      butent.

  2. Tyras

    Nieko nuostabaus, kaip visada daroma per vieną vietą. Tik tunelis išgelbės miestą nuo dulkių, triukšmo ir haosa

    Reply
  3. Rimkai

    Tegul stato tuneli rimkuose kol visus neišvare iš šiltu kedžiu

    Reply
  4. S

    Ir asilui buvo aišku, kad įrengus konteinerių terminalą miesto viduryje bus transporto chaosas. Dabar miesto valdžia įvairiais pasitarimais tik imituoja problemod sprendimą, bet jos realiai nesprendžia.

    Reply
  5. Gintaras Kr.

    Kai buvo statomas naujas kelto terminalas…. Petrauskas pristatinejo projekta…. gal butu pats laikas pasiziureti kaip jis atrode !!! O kas jo nemate ppasakysiu, jis buvo planuojamas taip kad is Baltijos pr. žalios velojos vidurio bus tunelis po Minijos g. i terminalo teritorija…..
    Klausymas tam paciam miesto merui ir vir architektui…. kiek suvalgėte skaniu nwmokamu pietu kad sugebejote leisti nukrypti nuo projekto ir miesto saskaita dadėti viena šviesaforo signala taip apsunkindami musu miesto gyventoju gyvenima….. Manau reikia kelti sita klausyma ir ipareigoti Terminala pasidaryti tuneli kaip buvo planuota pradineje stadijoje ir viska pasidaryri uz Terminalo lešas…..

    Reply
  6. Baltijos pr fanas

    O tai piko metu negali ta zalia sviesa degti daugiau nei 120 sekundziu, o kitos trumpiau? Neimanoma problema tipo

    Reply
    • Anonimas

      Tada užsikimš Minijos gatvė

  7. Sergej

    Šuduvaldybe

    Reply
  8. Tadas

    Neniskis nieko neveikia kaip ir puse savivaldybes tik babkes gauna ir kyśius ima su atkatais. Nieko nei vienas nepadare del geroves

    Reply
    • Suvalkietis

      Tikra tiesa, tokie Neniškiai tik į savo kišenę o į problemas nusispjaut, vyt lauk iš valdovo posto

  9. Vairuotojas

    Reikėtų irenkti Laikinus šviesoforus, ir Policija piko metu reguliuoti eismą kaip buvo daroma prieš 10 metu kai remontuodavo tiltus sankryžas…

    Reply
  10. Judas

    O kai Petrausko terminalas bankrutuos, kur dėsim estakadą ? Gal vaikams sūpuoklių prikabinsim, ar amerikietiškus kalnelius sumontuodim ??????????

    Reply
  11. Algis

    Ir taip miestas dvokia , o dar kuo tenka kvėpuoti gyvenantiems Baltijos pr . Darot vaizdą , kad rūpinatės vaikais , o vaikai kvėpuoja nuodais , serga … VALDŽIA … Trimitas svarbiau …

    Reply
  12. Gal tikrai

    Atrodo kad Neniškis vakar gimė ir pamatė spūstis…

    Reply
  13. Pablo

    Perkeltu terminala į sena vieta ir baigtusi kamsčiai

    Reply
    • marko

      Pritariu

  14. Gintis

    Klausimas paprastas: kiek ta keltų kontora sumoka mokesčių šaliai iriestui?

    Reply
    • Faktas

      Tų pinigų užtektų 4 juostų estakadai per visą Baltijos pr. bet ne… reikia Tauralauki ir kitas valdžiažmogių gyvenamas vėtas tvarkyti

  15. Gintarai

    Gintarai, teisingos tavo mintys ir pastebėjimai. Tik prislopinsiu tavo įdėjinį optimizmą, tai jau keleta dešimtmečių visoms miesto valdžioms buvo siūloma, reikalaujama, perspėjama, kad taip nutiks. Neniškis tik vaidina iš debesų iškritusį „organizuos pasitarimą” . O ką jam daryti. Jis tik sprendėjo įmitacija. Direktoriai vienas pas kitą pavažinės, eilinius policininkus pavaikys ir tuo pasibaigs. Nuraminimui gal kokį spec planą pradės daryti. Bet , jei taip nutiktų kaip tu rašai, uosto savininkai prarastų didelę dalį pelno ir to jie nieku gyvu neleis. Prieš trisdešimt metų A.M.Brazauskas ir B.Lubys nutarė pasiimti sau uostą tą ir padarė su savais. Valstybinis jis tik tada kai reikia iš valstybės iždo ar jos vardu pasiimti šimtus milijonų pvz. kanalo kasimui kuriuos mes visi ir atiduosime. Tuo tarpu V.Dambrauskas viešai sako – čia mūsų privatus uostas. Per tą laiką spalvas ten daug kas persidažė, vienas kitą praretino, persidalino, bet uždara sistema kartu su teisėsauga galingai veikia. Ten jau šeimyniniai klanai vienas kitą kontroliuoja ir šeria partijas. Ir visai nesvarbu kokia – valstiečiai, liberalai, konservatoriai ir ypač socdemai. Niekas niekada mūsų uoste nepasikeis kol žmonės savo virtuvėse ant sofkelių dusdami kentės – fenomenali kantrybė ir vergiškas nuolankumas. O tiems kas dar tiki uosto geranoriškumu siūlau pasižiūrėti apie mūsų uosto ir tik labai mažytę dalelę-kelis mūsų Klaipėdos „uostininkus”
    (galite visą, bet apie Klaipėdos uostą žiūrėti nuo 33min.)
    https://www.youtube.com/watch?fbclid=IwAR2Ncu63xxOMHH0hceUGacb4pQUix7WRQaP1INsCA119zWTRNAqQigFNynQ&v=GrNnn6TknMk&feature=youtu.be

    Reply
  16. o kas regulioja eismo klausimus?

    jei administracijoje atsiras žmogus su smegenimis, kas supranta eismo sprendimą viskas bus geriau, o kol kas tik draugystė ir bičiulystė

    Reply
    • Anonimas

      IEŠKO DARBUOTOJO – tik specialistams su smegenimis mūsų savivaldybėje nėra vietos. Ir darbo kėdės. Galite nevargti, patys išeisite. Neniškis turi būti kvailesnis už Grubliauską. Patarėjas turi būti kvailesnis už Neniškį. Patarėjo vedėjas privalo būti durnesnis už patarėją ir t.t. bet už tai ir todėl mokamas solidus atlyginimas. Visi vyriausi specialistai bet niekas nieko nežino. Sušauks posėdį.

  17. GintarasR.

    Jau seniai sakyta uostui ir miestui, kad Klaipėdai reikalinga taip vadinama nuotolinių uosto vartų technologija. Laukuose tarp Gargždų ir Klaipėdos įrengti uosto valdomą terminalą, kur fūros ir konteineriai perduodami uostui ir muitinės procedūroms. Reikiamu laiku uosto transportu kroviniai pristatomi į konkrečią krantinę, ar kaupimo aikštelę prieš pat ateinant laivui, bet priklausomai ir nuo apkrovimo mieste. Jau dabar galima būtų šioje trumpoje atkarpoje naudoti Scania ar Volvo elektrinius vilkikus ir maźinti taršą mieste, o ateityje ir autonominį transportą.
    Tačiau Baltijos pr. naudojimas kroviniams ilgalaikės perspektyvos neturi, reiktų sau nemeluoti ir tai pripaźinti. Uostas turi vidinę Nemuno g., kuria ir bus anksčiau ar vėliau priverstas naudotis. Arba vėliau negu anksčiau – bet vis tiek bus. Taip kad apie pietinį aplinkkelį rimtai galvoti ir jį Vyriausybėje prasimušti yra visų pirma uosto direkcijos ir komplekso interesas. CKT patupdyti ( visiškai kiauliškos apgaulės būdu) miesto pocentryje buvo klaida ir uostas uź tai turės susimokėti labiau darnios ir žalios logistikos sprendimais. Viskam savo kaina.

    Tuo tarpu gyventojams jau šiuo metu reiktų pasidomėti planais Baltijos pr. sujungti su Nemuno g. per Strėvos g. Va, tada bus daug juoko – kai Baltijos pr. judins ne tik CKT, bet ir Kl.Smeltės konteinerių srautą. Matot, yra nuomonė, kad tiesiai yra pigiau, negu per aplinkui Šilutės pl., Jūrininkų, Minijos ir Kalnupės.
    Jau dabar vyrai renkasi pasikalbėti ką daryti dėl ckt fūrų, o kai prisidės ir konteineriai – vien graźiai kalbėti nebeužteks.

    Reply
    • robertas

      pritariu Gintarui

    • Suvalkietis

      Buvo perkėla, nutiesė kelią, su visa infrastruktūra, rekonstravo Jūrininkų prospektą, o dabar ten tuščia,milijonus išplovė ir laimingi, ir mes laimingi, juk laisva LIETUVA o Lansberginiai Rusai puola, o Povilionienė LGBT svarbiausia?

  18. Valdis

    Kai miesto meras su visa šutve spjauna į miestiečius, belieka palinkėti kad juos š sutrauktu.

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Transportas

Integruotiesiems maršrutiniams taksi – 6 metai

Antradienį sukanka 6 metai, kai į viešąjį Klaipėdos transportą kaip integruota jo dalis įsiliejo maršrutiniai taksi. Per tą laiką M5, ...
2024-04-16
Skaityti daugiau

Transportas

100 000 000-asis keleivis gaus dovanų metinį bilietą

Šį ketvirtadienį peržengsime reikšmingą simbolinę ribą – šimtamilijoninę kelionę naujojo elektroninio bilieto sistemoje. Po šio fakto turbūt jau ir nebederės ...
2024-04-08
Skaityti daugiau

Transportas

Dirbtinis intelektas Klaipėdos autobusuose padės gaudyti zuikius*

VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ (KKT) pranešė, kad siekdama modernizuoti keleivių tikrinimo procesą ir užtikrinti teisingesnį bei efektyvesnį bilietų tikrinimo procesą, ...
2024-04-01
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This