Klaipėdoje gyvenimą gerins už 630 mln. eurų

Miestas, Svarbu

Klaipėdoje iki 2030 metų suplanuoti 203 pažangos projektai, kuriems prireiks 632 mln. eurų. Didžioji jų dalis bus nukreiptą į tvarų ir darnų urbanistinį miesto vystymą.

Klaipėdos savivaldybė jau parengė Strateginį plėtros planą iki 2030 metų, kurį gegužę svarstys miesto taryba. Tačiau pirmiausia jis buvo pristatytas Miesto plėtros ir strateginio planavimo komiteto nariams. Dokumentams bus pristatytas ir kitiems komitetams.

Per artimiausių dešimtmetį planuojama ne tik pastatyti Baltijos prospekto estakadą, bet rekonstruoti ir kitas šios arterijos sankryžas. Martyno Vainoriaus nuotr.

„Labai kviečiu aktyviai ir atidžiai išsinagrinėti visus į planą įtrauktus investicinius projektus, nes jie suplanuoti dešimtmečiui, o strateginis planas dažnai nėra kaitaliojimas. Galiu tik pastebėti, kad rengiant šį dokumentą labai aktyvi buvo opozicija, ji praktiškai vadovavo darbo grupėms. Todėl tikrai kviečiu kiekvieną miesto tarybos narį labai atidžiai įvertinti parengtą planą, kad paskui nebūtų staigmenų“, – pirmadienį vykusiame Miesto plėtros ir strateginio planavimo komiteto posėdyje pabrėžė politikė Alina Velykienė, kuri aktyviai dalyvavo Strateginio plėtros plano rengimo procese.

Klaipėdos savivaldybės Strateginio planavimo skyriaus vedėja Indrė Butenienė akcentavo, jog bene svarbiausia šio plano dalis yra yra į keliolika puslapių sutilpę 203 investiciniai projektai, kurie vadinami pažangos projektais. Skaičiuojama, kad visus juos įgyvendinti reikės 632 mln. eurų.

„Aišku, per dešimtmetį lėšų poreikis tikrai pasikeis. Čia labai preliminarūs skaičiai“, – pabrėžė I. Butenienė.

Didžioji dalis lėšų – apie 490 mln. eurų planuojama tvariam ir darbiam mieto vystymui, o tai, anot I. Butenienės, yra ir gatvių remontas, ir nauji parkai bei skverai.

Itin daug dėmesio Strateginiame plėtros plane skiriama priemonėms, kurios turėtų skatinti gyventojus rinktis alternatyvius automobiliui keliavimo būdus. Todėl numatyta rekonstruoti ar įrengti daugybę dviračių takų, tobulinti viešojo transporto sistemą.

Tarp numatomų svarbiausių miestui projektui galima išskirti Atgimimo aikštės sutvarkymo projektą, kurį numatoma baigti 2025 metais.

Tarp projektų, kurie turėtų prisidėti prie miesto grąžinimo ir patrauklumo, galima paminėti ir tai, jog planuojama atstatyti Klaipėdos pilies bokštą, vakarinę kurtiną, sutvarkyti Vasaros estradą.

Šiame plane ne tik numatoma baigti Baltijos prospekto ir Šilutės plento žiedinės sankryžos rekonstrukciją, bet ir imtis kitų šios arterijos sankryžų. Planuojama, kad 2024-2027 metais turėtų būti rekonstruota Baltijos ir Taikos prospektų žiedinė sankryža, kuri po rekonstrukcijos taps dviejų lygių sankryža. Iki 2030 metų planuojama rekonstruoti ir Baltijos prospekto bei Minijos gatvės sankryžą.

Strateginiame plėtros plane taip pat įrašyta, jog 2025-2030 metais turėtų būti nutiestas pietinis aplinkkelis. Tuo turėtų pasirūpinti Lietuvos automobilių kelių direkcija ir Uosto direkcija.

Tolimoje perspektyvoje, 2028-2030 metais, numatyta rekonstruoti vadinamąją Senojo turgaus žiedinę sankryžą. Tais pačiais metais numatyta ir įrengti naują jungtį per Dangės upę.

„Aš projektus skirstyčiau į kelias dalis. Tie, kurie yra realiai įgyvendinami, kurie yra vidutiniškai sunkiai ar sunkiai įgyvendinami, o kurie sunkiai tikėtini įgyvendinti, nes tokių tikrai yra“, – teigė A. Velykienė.

Komiteto pirmininkė Judita Simonavičiūtė teiravo, kaip paprastam klaipėdiečiui paaiškinti, kas Klaipėdoje pasikeis po 10 metų.

„Turėtume paaugti bendrame aplinkosaugos lygmenyje. Suplanuota įdiegti tiek žaliųjų plotų, darnaus judumo priemonių, kad iš D klasės iškoptume aukščiau. Taip pat turėtume aukščiau iškopti patogaus gyventi miesto reitinguose“, – teigė I. Butenienė.

23 Comments

  1. Burbakvakas Nr.2

    Tai kad vietų kur pastatyti automobilį prie namų vis mažėja. Žadėta senus laužus išvežti, kurie stovi eilę metų be judėjimo, bet niekas net nesiruošia vežti. O ir išvežus daug nelaimėtume. Lašą jūroje. Dabar priviso prie parduotuvių aikštelių su šlagbaumais ir dideliais valandos įkainiais, kurius nusigraibo kažkokia Vilniaus firma. Tiesa, teko girdėti, kad prie naujo Rimi už laiką, kai parduotuvė nedirba, mokėti nereikėsią, t.y. nuo 22:00 iki 8:00. Ačiū už locką, jei dirbu kaip normalus žmogus, nuo 8:00 iki 17:00, tai kur, po velnių, kišti mašiną tas penkias valandas iki nemokamo laiko? Namo neštis į 5-tą aukštą, ar kur? Nes jeigu mokėti į tą jų parkomatą, tai trečdalį dienos uždarbio ten sukišus, ne kažkas beliktų.
    Patarimas Antanui: krauk bulgarkės akumus ir daryk šlagbaumams kaput, nes kitaip jau, ko gero, susitarti nepavyks. Praeitais amžiais Anglijoje buvo paplitęs toks luditų judėjimas, visai nesinorėtų, kad jis atgimtų šiuolaikinėje civilizacijoje.

    Reply
  2. Gyventojo nuomonė

    It kaip visada, miestiečių niekas neklausia,ko trūksta geresniam gyvenimui mieste. O pristatymas savivaldybės foje tik dėl formalumo, nes priklauso. ….didž. dalis lėšų žadama išleisti parkams, skverams, kitaip tariant, išpjaut medžius ir užtrinkeliuot ir nusiplaut pinigus, juk pavyzdžių jau N turime!!! Arba teigimas , kad kelius tvarkys! — na taip, fūrom kurios važiuos per miesto centrą ir tik blogins gyvenimo sąlygas! O kiemų infrastuktūrai siūlo net 60% prisimest patiet gyventojam! Ir vėl numatomas pasitaškymas pinigais dėl dar vieno tilto per Danę! Ko gero ir tramvavų prisimins! …..Žodžiu prikūrė vizijų , kur daugiausia prasilplaus euriukų. ….vietoj to kad spręstų darželių, mokyklų trūkumą , taršos mieste realų mažinimą, apželdinimą ir tt…. o kiek į tuos 203 prikūrė utopimių projektų! , t .y. neįgivendinamų ,apsurdiškų. PRIBAIKT NORIMA KLAIPĖDĄ GALUTINAI.

    Reply
  3. Antanas

    O kaip su automobilių aikštelėmis prie namų? Žalios vietos pilna. Vietoje žalios pievos ten jau statomi automobiliai, šios pievos virto purvynais, nes nėra kur statyti automobilių. Vietoje šios problemos sprendimo, tik dedamos baudos.

    Reply
  4. Algirdas

    Pliurpalų plurpalai….kol bus džiazai ir džiazoriai gyvensim. Tame šiukšlyne …
    Su balandžio pirma 2030m…

    Reply
  5. Anonimas

    pasibaigs ten kur ir melynasis proverzis. Kada baigiasi melynasis proverzis? kiek padaryta tramvajaus studija? O kiek milijonu istaskyta? Kiek ten sake klaipedoje gyvens zmoniu? 150 tūkst? Nu jo, artejam po +10 asm. per metus ir tai GAL..

    Reply
  6. k

    Svaigalų svaigimas.

    Reply
  7. Singer

    Pažiūrėsim kaip padarysit ta Baltijos prospekto žiedą..Nuo minijos g.iki baltijos žiedo perėjimo nėra žmonės lenda po ratais sunku sutvarkyt žiedo laiptus kad žmonės ir su mažais vaikais. T.y su vezimukais galėtų nusileisti ir pasiekti,,Arena,,prekybos centrą…Simtas metų tas žiedas netvarkytas nerestauruotas..Žmonėms net su negalia negalit padaryt pakilimu nusileidimu gi mes žmonės mokame Jums duokle ir ne maza..Tad darykite vaikučių sinjoru negales žmonės ir ne tik geras tas sąlygas .
    Kagi lauksim tu gerų metų.

    Reply
  8. Ambicija

    Ambicingi planai, bet ar pakaks ambicijų ?

    Reply
  9. Miestietis

    Kurioje vietoje ir kokia jungtis per Danę: pėsčiųjų ir dviratininkų tiltas, milžiniškos taršos galingas, kelių juostų transporto tiltas-monstras „ekologiškame” mieste ar dar kažkas?
    Beje, jau baigiamas trinkelizuoti Dangės skveras. Išnyksta dar viena švari erdvė „ekologiškame” mieste.

    Reply
    • A

      Po Jono kalnelio betonizavimo
      trinkelės pradeda gerai atrodyti ?

  10. RIČARDAS

    Pro Rimkų pervažą gyvuliai nieko verti važuoja ,jau daug daug daug metų,ir dar tiek pat važuos jei miestui savanaudžiai vadovaus.Pasikartosiu nagerbiamas mere gal tave nuvežti i Plungę,kiek galima siūlyti.

    Reply
  11. Pensininke

    Penki metai negali tualeto pastatyti Melnrageje prie moterų pliazo , antisanitarija aplinkui, išgrūdo moteris toli toli ir pamiršo, nei suolelio nei jokio patogumo, o į rašymą ir prašymą nereguoja

    Reply
  12. Tomas

    Koks briedas, jie paleidžia furas po miestiečių langais ir toliau peza apie ekologija ir geresne gyvenimo kokybę. Jūs ten su galva draugaujat?

    Reply
  13. Kestas

    Labai norėtusi, kad tiesiant dviračiu takus, konsultuotusi su dviratininkais.

    Reply
    • Aktyvistas

      Kodėl viskas keliams? Ar neužtektinai jų yra? Galėtu ir prastesnis kelias būt, mažiau mašinų važiuotų. Ar labai sunku už tuos pinigus bent šiek tiek medžių pasodinti. Ar bent investuoti į žmonių, o ne „mašinų” patogumus… Bent dviračiams kelią atverti.

    • Daiva

      Tikrai taip. Kažin kidė negali oakliti dviračių tako be bangų, išraityų ties įvažiavimai į kiemus. Ypatingai tai matosi Slengių gyvenvietėje. O ir naujai tiesiamas Pajūrio g. Dvuračių takas banguotas. KAM TIE LYGIŲ SKIRTUMAI???

  14. LAIVAS KURŠIS

    1. Laivas SŪDUVIS stovės prie Pilies tilto, Dangės kairėje krantinėj, REGATOS vietoj.

    2. Laivas „SŪDUVIS” bus „UŽKONSERVUOTAS”, o ne „NURAŠYTAS”.

    Tiems, kas skaito komentarus tinklaraštyje ir jau žino kur Smiltynėje stovi „NURAŠYTAS” laivas „KOLYMA”,
    rekomenduojame nuvykti dar į Klaipėdos geležinkelio stotį ir apžiūrėti „UŽKONSERVUOTĄ” juodą garvežį…

    Reply
  15. KLAIPĖDOS RŪPINTOJĖLIS

    MAN VIENINTELIS KLAUSIMAS. AR GALIMA KLOTI TOKIOS KOKYBĖS ASFALTĄ, KAD NEREIKTŲ KIEKVIENAIS METAIS LOPYTI????????? GĖDA ŽIŪRĖTI, KAIP ŠIS „PLASTILINAS” NEATLAIKO TECHNIKOS SVORIO. NIEKUR VAKARŲ EUROPOJE TOKIO DALYKO NEMAČIAU

    Reply
  16. G

    Ar tas dokumentas paprastiems mirtingiesiems pasiekiamas?

    Reply
  17. Kirs medžius vėl

    Vykdys miesto trinkelicacija

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Kultūra

Paminėjo Imanuelio Kanto 300-ąsias gimimo metines

Pirmadienį Klaipėdos miesto savivaldybės Imanuelio Kanto viešoji biblioteka šventė išskirtinę dieną – Imanuelio Kanto 300-tąjį gimtadienį. Ta proga organizatoriai buvo ...
2024-04-23
Skaityti daugiau

Miestas

Vyks pratybos „Šventaragio žygis 2024“

Policijos departamentas praneša, jog balandžio 24-25 dienomis Vilniaus, Kauno, Šiaulių, Klaipėdos ir Marijampolės apskrityse organizuojamos pratybos „Šventaragio žygis 2024“. Pratybų ...
2024-04-23
Skaityti daugiau

Veidai

Iš Gargždų kilęs komikas: visi darbai yra svarbūs

Mantą Grimalį dažnai galima sutikti įvairiuose „stand-up“ komedijos renginiuose, pasiklausyti jo tinklalaidėse ar išvysti kituose nuotaikinguose projektuose. Nors žinomas komikas ...
2024-04-23
Skaityti daugiau

Regionas

Vykstantiems į „Žiobrines“ Neringoje - įvažiavimo lengvata

Artėjantį savaitgalį Neringa organizuoja „Žiobrines“ ir kviečia leistis į kulinarinę kelionę po Kuršių neriją. Čia bus kepami ypatingai paruošti, ant ...
2024-04-23
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Siekia stiprinti jūrų transporto ryšius su Egiptu

Lietuva ir Egiptas ketina glaudžiau bendradarbiauti, gerindami šalių tiesioginį susisiekimą oru ir plėtodami jūrų transporto ir logistikos jungtis. Tokias galimybes ...
2024-04-23
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This