Klaipėdos prekybos, pramonės ir amatų rūmai (KPPAR) kreipėsi į susisiekimo ministrą Marių Skuodį ir VĮ Lietuvos oro uostai gen. direktorių Marių Gelžinį dėl skrydžių krypčių į/iš Palangos oro uosto didinimo bei jų finansinio rėmimo.
Palangos oro uoste dabar yra likusios tik dvi skrydžių kryptys. Į Danijos sostinę Kopenhagą tęsia skrydžius Skandinavijos oro linijų bendrovė „SAS – Scandinavian Airlines“, į kaimyninės Latvijos sostinę Rygą – „airBaltic“, o nuo gegužės pabaigos į Norvegijos sostinę Oslą vėl turėtų skraidinti „Norwegian Air Shuttle”. Nuo pandemijos ir karantino pradžios nebeliko skrydžių į Dubliną (Airija), Londoną (Jungtinė Karalystė), Dortmundą (Vokietija) ir į Stokholmą (Švedija).
Anot rūmų, likusios skrydžių kryptys yra nepakankamos ir netenkina Vakarų Lietuvos verslo, esamų ir potencialių investuotojų, jos nėra palankios būsimiems turistų srautams.
Remiantis KPPAR surinktais apklausos duomenimis (2020 m. rugsėjis), įmonės daugiausia partnerių/svečių/turistų sulaukdavo iš Vokietijos, Norvegijos ir Švedijos. Verslui aktualios skrydžių kryptys nesikeitė: kaip ir anksčiau, didžiausią prioritetą verslo atstovai skiria Vokietijai – (Hamburgo, Berlyno oro uostams) taip pat Nyderlandams (skrydžiui į Amsterdamą) ir Belgijai (skrydžiui į Briuselį). Priežastys, dėl kurių šias šalis verslas nurodė prioritetinėmis, yra tai, jog jose įmonės plėtoja verslą, vykdo projektus, susitinka su partneriais ir investuotojais, turi dalį klientų ir kt.
Anot KPPAR, anksčiau vykdytos ir šiuo metu atšauktos skrydžių kryptys iš Palangos oro uosto yra taip pat svarbios. Kaip svarbiausias buvusias skrydžių kryptis nurodė skrydžius į Varšuvą (Lenkiją) ir Dortmundą (Vokietiją), į Stokholmą (Švedija) ir Kijevą (Ukrainą). Daugumai įmonių atstovų dažnai tenka naudotis jungiamaisiais reisais per Rygą/Kopenhagą.
Atsižvelgiant į susidariusią situaciją, siekiant padėti Vakarų Lietuvos verslui kuo greičiau sugrįžti į prieš krizinę situaciją, prašoma atsižvelgti į Vakarų Lietuvos verslo interesus svarstant buvusių skrydžių krypčių į/iš Palangos oro uosto grąžinimą bei naujų didinimą ir finansinį jų
rėmimą.
Labai teisingas straipsnis. Vakarų Lietuvos gyventojai nusipelnė skrydžių į Briuselį ir į kitas šalis, o dabar vargstame keliaudami į Vilnių , Rygą.Turime Palangos orouostą kodėl?
Pritariu. Klaipėdą Vilnius visai pamiršo. Prisimena tik vasarą, kai reikia atostogų prie jūros.