P0

Transportas

Apie geležinkelio ruožo Vilnius-Klaipėda elektrifikavimą – naujoje svetainėje (1)

Atvira Klaipėda

Atvira Klaipėda
2021-04-19


Įsibėgėjant geležinkelio ruožo Vilnius-Klaipėda elektrifikavimo darbams, „LTG Infra“ sukūrė specialią interneto svetainę www.elektrifikavimas.lt, kurioje bus galima rasti visą informaciją apie projekto eigą, atliekamus darbus bei atsakymus į klausimus apie elektrifikavimą ir jo naudą.

Itin svarbaus Lietuvos geležinkelio ruožo elektrifikavimo projektą numatoma įgyvendinti iki 2023 m. Ištisinis šio ruožo bėgių ilgis siekia 731 km. Projektas lygiagrečiai bus įgyvendinamas trijuose ruožuose: 114 km ilgio Vilniaus geležinkelio mazge, 261 km ilgio ruože Kaišiadorys–Radviliškis ir  ruože Radviliškis–Klaipėda (Draugystės st.), kurio ilgis yra 356 km.

Šiuo metu ruožuose vykdomi topografiniai bei geologiniai tyrimai, kurių duomenys padės tiksliai įvertinti situaciją bei konkrečius techninius poreikius.

„Elektra varomi traukiniai mažiau terš orą ir leis sumažinti kelionių ir krovinių gabenimo poveikį gamtai bei aplinkai. Labiausiai apkrautas Lietuvos geležinkelių ruožas, kuris yra ir tarptautinio IXB koridoriaus dalis, bus pritaikytas nulinės CO2 emisijos elektriniams riedmenims, todėl dėl sumažėjusių krovinių vežimo sąnaudų padidės ir Lietuvos geležinkelių tinklo teikiamų paslaugų efektyvumas bei konkurencinis pranašumas prieš kaimyninių šalių krovinių vežėjus“, – pranešime spauda pažymi o „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovski.

Elektrifikuojamas kelias priklauso transporto koridoriui, jungiančiam pagrindinį šalies krovinių ir logistikos centrą Klaipėdos jūrų uostą su Vilniumi ir Baltarusija. Įgyvendinus projektą elektrifikuota šalies geležinkelių tinklo dalis, kuri šiuo metu yra viena mažiausių Europoje ir siekia vos 9 proc., padidės iki 30 proc.

Elektrifikavimo sutartį praėjusių metų pabaigoje „Lietuvos geležinkeliai“ pasirašė su ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą konkurse pateikusių Ispanijos bendrovių „Elecnor“ ir „Instalaciones Inabensa“ konsorciumu.

Skaičiuojama, kad įgyvendinus projektą į aplinką išmetamų teršalų kiekiai sumažės apie 150 tūkst. tonų per metus, socialinė ekonominė nauda dėl mažesnės taršos sieks apie 700 mln. eurų, o sutaupymai dėl mažesnių energijos sąnaudų ir pigesnės riedmenų priežiūros sudarys 505 mln. eurų.

Svarbų Lietuvos geležinkelių infrastruktūros ruožą padedanti elektrifikuoti Ispanijos bendrovė „Elecnor“ veikia nuo 1958 metų ir yra įgijusi daug patirties dideliuose infrastruktūros projektuose, kuriuos įgyvendino 55 pasaulio šalyse. Grupėje dirba apie 14 tūkst. darbuotojų, jos apyvarta siekia 2,3 mlrd. eurų.


    Transporto straipsnių vidus kompas

    2021-04-19

    Vienas komentaras apie “Apie geležinkelio ruožo Vilnius-Klaipėda elektrifikavimą – naujoje svetainėje”

    1. AvatarX (IP: 188.69.195.111)

      OK, tik gal pamiršo paminėti apie įspūdingą vizualinę taršą ir 25 metrų atstumu kertamus visus medžius (ko ankščiau nedryso), kad užtikrintų šią ekologinę naudą. Primena gal kokius 1956m. pagal inovacijas.

    Parašykite komentarą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas.

    Parama

    Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

    Paremti
    Atviri dokumentai

    VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

    Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

    Su dokumentais galite susipažinti čia
    Informacija

    Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
    VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

    Puslapio taisyklės. 

    Redakcijos adresas: Bangų g. 5A-3C, Klaipėda, LT-91250, Tel. + 370 650 77550
    el. paštas: info@atviraklaipeda.lt