Kalnupės gatvė oficialiai taps uosto koridoriumi

Svarbu, Transportas

Kalnupės gatvė vadinamajame Žvejybos uosto rajone taps pagrindiniu išvažiavimu iš uosto šioje teritorijoje. Tai numatyta jau beveik patvirtintame specialiajame plane. Ir nors Klaipėdos savivaldybė tokiai alternatyvai nepritarė, ji privalės rekonstruoti šią gatvę ir dar kelias sankryžas. Tiesa, pinigų duoti pažadėjo Uosto direkcija.

Nagrinėtos trys alternatyvos, kaip organizuoti eismą iš centrinės uosto dalies.

Rengia jau penkerius metus

Miesto plėtros ir strateginio planavimo komiteto nariai pirmadienį vykusiame posėdyje analizavo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto susisiekimo infrastruktūros plėtros teritorijoje tarp Kalnupės, Minijos, Senosios Smiltelės, Marių gatvių ir Kuršių marių specialiojo plano bendruosius sprendinius. Juos numatoma patvirtinti dar šiais metais, nes didžioji dalis derinimo procedūrų jau yra įveiktos.

Klaipėdos savivaldybės Urbanistikos ir architektūros skyriaus vedėja Mantė Černiutė-Amšiejienė informavo, kad šis specialusis planas pradėtas rengti dar 2016 metais. Planuojama teritorija apima apie 100 hektarų plotą.

„Klaipėdos savivaldybė, galima sakyti, yra žemiausio lygio derinanti institucija, nes kitos yra ministerijos. Specialiojo plano užsakovė yra Susisiekimo ministerija“, – teigė M. Černiutė-Amšiejienė.

2019 metais buvo parengtos ir pristatytos trys koncepcinės alternatyvos, kokia infrastruktūros plėtra turėtų būti šioje teritorijoje.

M. Černiutė-Amšiejienė teigė, jog Klaipėdos savivaldybė pritarė tai alternatyvai, kurioje buvo numatyta, jog sunkiojo transporto eismas turėtų judėti vidinėmis uosto – Nemuno, Nevėžio gatvėmis, o į Minijos gatvę įsilietų tik sankryžoje su Senosios Smiltelės gatve.

Tačiau Susisiekimo ministerija pasirinko kitą alternatyva, kurioje numatyta, kad sunkusis transportas iš uosto teritorijos išvažiuoja Kalnupės gatve, o tada juda Minijos gatve iki Jūrininkų prospekto, o iš jo – į pietinį aplinkkelį. Kol jo vis nėra, sunkusis transportas Jūrininkų gatve važiuos iki Šilutės plento, o juo pasieks Vilniaus plentą.

Šioje alternatyvoje numatyta Kalnupės ir Minijos gatvių sankryžą pertvarkyti į žiedinę, taip pat sutvarkyti sankryžą su Žalgirio gatve, o sankryžą su Minijos gatve pertvarkyti į šviesoforinę, o Senosios Smiltelės ir Minijos gatvių sankryžoje įrengti dviejų lygių sankryžą.

Nepritarė, bet suderino

Anot M. Černiutės-Amšiejienės, specialiojo plano sprendiniuose numatytos ir kompensacinės priemonės gyventojams. Planuojama, jog palei gatves, kuriose padaugės sunkiojo transporto, turi būti pasodinta naujų želdinių, Kalnupės gatvėje turi būti įrengta prieštriukšminė sienutė, o gyventojams pakeisti langai ir įstiklinti balkonai.

„Mes visus šiuos pasiūlymus surašėme Susisiekimo ministerijai, o atsakymai buvo lakoniški. Tada savivaldybės administracija kreipėsi dar kartą ir paprašė įvertinti iš naujo, pažymėjo, kad su tokiais sprendiniais savivaldybė nebuvo sutikusi. Gavome atsakymą, kad visi sprendiniai jau pateikti derinti per teritorijų planavimo informacinę sistemą ir laukia mūsų išvados“, – aiškino M. Černiutė-Amšiejienė.

Derinimo procedūros baigėsi šiemet vasarį. Ir nors Klaipėdos savivaldybė sprendiniams nepritarė, procesas juda toliau.

Klaipėdos savivaldybei pavyko pasiekti tiek, kad specialiajame plane dabar jau nurodytos atsakingos institucijos, kas ir ką turi įgyvendinti, nurodyti ir terminai.

„Kalnupės gatvės rekonstrukcijos vykdytoja turės būti Klaipėdos savivaldybė, o finansavimas skiriamas iš Uosto direkcijos pagal Vyriausybės nutarimą, kai lėšas galima skirti privažiuojamiesiems keliams. Savivaldybė tapo atsakinga ir už Senosios Smiltelės gatvės viaduko įrengimą, o lėšos – iš tų pačių šaltinių. Problema ta, jog iš šio šaltinio negalima finansuoti kompensacinių priemonių – želdinių, fasadų atnaujinimo, balkonų įstiklinimo“, – dėstė M. Černiūtė-Amšiejienė.

Atsisakė, nes per brangu

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos atstovė Dovilė Balsytė aiškino, jog antroji alternatyva buvo pasirinkta todėl, kad kitos yra realiai neįgyvendinamos arba labai brangios, nes planuojamoje teritorijoje numatoma ir geležinkelių plėtra.

„Jei Nemuno ir Nevėžio gatvės būtų pagrindinis koridorius, tai turėtume pamiršti geležinkelių plėtrą šioje teritorijoje. Realiai visą Nevėžio gatvę reikėtų iškelti į antrą lygį. Tada investicijos yra ženkliai didesnės ir turbūt nepakeliamos, todėl buvo atsisakyta šitos alternatyvos, kaip neįmanomos suderinti reikiamos geležinkelio plėtros ir transporto judėjimo“, – tvirtino D. Balsytė.

Be to, ji pabrėžė, jog uosto transportas nagrinėjamose gatvėse nėra dominuojantis. Esą Minijos gatvėje uosto transportas sudaro tik 8 proc. viso srauto, Kalnupės g. – 20 proc., Senosios Smiltelės g. – 12 proc.

Kalnupės gatvę numatoma rekonstruoti taip, kad būtų patogu ne tik uosto poreikiams, bet ir gyventojams. Nemažą jos dalį numatoma apie 15 metrų atitraukti nuo gyvenamųjų namų ir įrengti keturių juostų gatvę, kuria judėtų sunkiasvoris transportas. Šios keturios juostos būtų atskirtos triukšmą mažinančia sienute, o už jos būtų tarsi vidinė gatvelė, kuria galėtų naudotis gyventojai, joje būtų įrengtos parkavimo vietos.

Kalnupės gatvės po rekonstrukcijos vizualizacija.

„Stengėmės atsižvelgti į savivaldybės pastabas. Ir problema gal tik su tam tikru finansavimu, nes želdynams negalime skirti lėšų. Bet kalbėjome su uosto naudotojais, su jais tą klausimą galima išspręsti“, – teigė D. Balsytė.

„Mane šokiruoja įgyvendinimo dalykai, kad toks papildomas krūvis Klaipėdos administracijai nusimato. Realiai visko reikia uostui, bet ir gatvės, ir sankryžos yra mieste, todėl savivaldybė turės ir projektus rengti, ir rangovus išrinkti ir priežiūra rūpintis. Vadinasi, žmones reikės atitraukti nuo kitų projektų“, – savo nuomonę reiškė Miesto plėtros ir strateginio planavimo komiteto pirmininkė Judita Simonavičiūtė.

Tačiau komiteto narys Vidmantas Dambrauskas aiškino, jog Kalnupės gatve ir dabar važiuoja sunkusis transportas iš uosto, tad šios gatvės rekonstrukcija gyventojams tik pagerins sąlygas.

„Ir tai daroma už uosto pinigus, tai gal panaudokime savo organizacinius resursus“, – teigė V. Dambrauskas.

Komiteto narė Alina Velykienė atkreipė dėmesį, jog ne visiems gyventojams pagerės gyvenimas, nes, pavyzdžiui, Kalnupės ir Minijos gatvių sankryža lieka toje pačioje vietoje, o prie jos yra daugiabučių namų.

„Gal gyventojams nauji langai ir balkonai būtų patikę prieš 20 metų, tačiau šiais laikais reikia kalbėti apie viso namo renovaciją, kad jame tikrai būtų kokybiška gyventi“, – pabrėžė A. Velykienė.

Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis pažadėjo ieškoti sprendimų, kad „gyventojams būtų maksimaliai geriau nei yra dabar“.

Kalnupės gatvės rekonstrukcijos techninį projektą ketinama pradėti rengti kitais metais.

27 Comments

  1. Aš

    Ten ir taip nera kuo kvepuoti, namai dreba, kodėl
    savivaldybė nesutiko su kitu pasiulimu, Šalia yra dar vienas pravaziavimas kodel nesutiko ten daryti, matomai jiems šitas variantas pigesnis isejo, o ant žmoniu jiems vienodai….

    Reply
    • klp

      Ar straipsni skaitei? Savivaldybė NESUTIKO su šiuo pasiūlimu, bet šis pasiūlimas tiko ministerijai.

  2. Veronika

    Keturių eismo juostų Kalnupės g. buvo pastatyta prieš 40 metų , kaip įvažiavimas į žvejybos uostą . Tai ko dabar triukšmą kelti. Juk mašinoms važiuoti neuždrausi, o jei protestuosime prieš prieštriukšmines sieneles , tai jų uostas ir nedarys .
    Paradoksas čia tik tame, kad triukšmą kelia uosto įmonių transportas, o gatvę ir visą infrastruktūra statyti ruošiasi miestas ?

    Reply
  3. klaipėdiškis

    Mieli miesto žmonės, mes randami tik kai reikia balsuoti renkant politikus. Pirmiausiai , yra nesąmonė, kad politikas gali būti renkamas į miesto tarybą, jeigu jis deklaruoja savo gyvenamąją vietą mieste. Pažiūrėkite kur jų dauguma gyvena- užmiestyje, o tik deklaravę savo gyvenamąją vietą mieste, kuriai joks labiausiai užteršto miesto poveikis neturi reikšmės. Tie, kurie gyvena miesto teritorijoje gyvena dažniausiai pajūrio teritorijoje ar kitose, kur užterštumas neturi jokios įtakos. O uostininkai , kuriuos irgi išrinko žmonės, dabar skuba susitvarkyti savo verslo reikalus ir žmonių gyvenimo gerovė jiems nerūpėjo ir nerūpi. Todėl miestas tapo labiausiai užterštas šalyje, kuo tolyn, tuo daugiau teršiamas . Jokios infrastruktūros gerinti jau gyvenančių žmonių gyvenimo sąlygas, statyti naujus gyvenamuosius kvartalus. Linkiu visiems, kas tik galite bėgti iš šio miesto, nes dienomis situacija su užterštumu blogėja.

    Reply
  4. Tomas

    Nieko,tuoj Vaitkus taps meru, miestas virs uosto sandėlis.

    Reply
  5. Klaiprdiete

    Siaubas ka jus darote su vubentojais jau dabar niera kuom alsioti nuo automobiliu tvaiko ir triuksmo mus valfom avinu banda

    Reply
  6. Husky

    Koks dosnumas-įstiklins balkonus,pakeis langus…
    Visa tai,tik kaip klizma mirusiam…

    Reply
  7. Anonimas

    Nebus matyt jokiu zaliu korodoriu ir aplinkeliu matyt? Nes kai sunmerks tiek pinigu i sankryzas ir kt. Tikrai niekas matyt neinvestuos i aplinkelius? Tai visas srautas keliaus per miestą.

    Reply
  8. nejuokingai

    f8ros ir kitoks transportas užgrius žvejybos uostą

    Reply
    • NE

      Ne uostą, o uosto patvorio gyventojus Kalnupės, Minijos gatvėse.

  9. S

    Geda skaityti tokius miesto valdininkų pasiaiškinimus

    Reply
  10. Romas

    Kada uostas baigs nuodytį Klaipediečių sveikatą!

    Reply
  11. Judas

    Kada patrauksit palapines iš miesto centro ?
    Kada uostas baigs nuodyti miestiečių gyvenimą ?
    Kada uostas baigs grobti miesto teritorija ?

    Reply
    • S

      Su tokia savivaldybe – niekada :)(:

  12. Povilaa

    Jūs neberaganėkite valdininkai!! Kas čia per fantazijos!?

    Reply
  13. Dd

    Visiska subine musu tam kvartaliukui.neparduosi buto uz normalia kaina.šliapadronai!

    Reply
  14. Strategijos

    didmeistrė, „šimtametė” tarybos narė Judita Simonavičiūtė jau pamiršo kaip ji pati nuolat gyrėsi prisidėjusi prie net trijų miesto bendrųjų planų ir juose visokius uosto planus ir ypač klaskininkams nuolat mūru ir krutine stūmė. Vis išminties visus mokė, kad čia ne vieta visokiems žalumams ir tobulumams, va ir pati, tik dabar opozicijoje, jau „netikėtai pajuto”sulaukusi uosto pirmų „žiedelių”. Tik čia dar pirmi žiedeliai. Jei kitas meras pasikvies ją „talkon” vėl bus viskas Ok. Priešingu atveju kam jai pirsčioti? Tik tikroji puokštė priešakyje – visi labai norėjo uosto darbo vietų. Šaunūs uosto Vyrai jas ir daro. Ta ministerija taip pat, kaip Dambrauskas ir moko” tik įrankėlis kuriuo reikia dabar „pasinaudoti”. Na, o naivuoliai lai skundus valdžioms rašo ar laukia langų keitimo. Siūlyčiau vienytis, kviestis anstolius užfiksuoti šios dienos oro kokybę, triukšmą, buto kvadratinio metro vidutinę rinkos kainą ir po to , nuvertėjus butui, duoti kolektyvinius ieškinius nuostoliams padengti asmeniškai iš derinusių ir tvirtinusiųjų kišenių ( tik čia labai slidi vieta). Tai taikytina ir visam Baltijos pr.. Procesas ilgas, bet linksmas ir daug vilties, kad laimėsite. Tik, jei susimesite visi- laimėsite, jei kiekvienas tik dėl savo lango burbuliuosite, tai jūsų butus už trečdalį dabartinės kainos pasisiūlys nupirkti pats Tuma ar Dambrauskas ir apgyvendins vergus iš kaimyninių šalių ir nematysite nei naujų langų, nei tų darbo vietų, nei galimybės išbėgti iš savo užgyvento „turto”.

    Reply
  15. Anonimas

    Vargšai gyventojai, valdininkų durnumo ir verslinykų chytrumo įkaitai.

    Reply
  16. Anonimas

    Kas norit tas emigruokit.

    Reply
  17. Faktas

    Gal čia balandžio pirmos fantaxijos

    Reply
  18. Neteisėtas specialusis planas, netaps teisėtu,

    Net, jei jį kažkodėl apsvarstys Miesto plėtros ir strateginio planavimo komiteto nariai pirmadienį vykusiame posėdyje. Nevarkit, ponai ir ponios. Kaip mėgsta sakyti teisininkai: iš neteisės teisė negimsta. Tai galioja ir šiai Uosto direkcijos ir Susisiekimo ministerijos chaltūrai, kuri skirta, visų pirma, Kaminerai, kuriai labai reikia geležinkelio. O jo nėra. O kai labai reikia, tai ir yra daromas toks spec. planas. Bet, kadangi parengta chaltūrėlė neatitinka ir prieštarauja galiojančio Klaipėdos miesto bendrojo plano sprendiniams, Uosto bendrojo plano sprendiniams, neturi ir negali jis būti suderintas. Neatitinka tas spec.planas ir pačios Klaipėdos savivaldybės administracijos išduotų planavimo sąlygų, nes uostininkai ėmė ir suplanavo miesto teritoriją – Kalnupės bei Minijos gatves. O tos gatvės niekada nebuvo ir nėra uosto teritorijoje. Ir dar: ir derinti „analizuoti” šio spec. plano Miesto plėtros ir strateginio planavimo komitete, kur jo nariai dambrauskai, simonavičiūtės ir kt. jį”analizavo” pirmadienį vykusiame posėdyje, visiškai nereikia. Nei šis, nei joks kitas miesto tarybos komitetas neturi jokių įgaliojimų derinti („analizuoti”)ar nederinti valstybei svarbaus projekto spec. plano. Jį gali derinti ar nederinti tik savivaldybės administracija – t.y. tik Neniškis. Tai, kas yra dabar daroma – yra tik direktoriaus apsidraudimas. Priminsime, kad tas direktorius ką tik to specialiako pagrįstai ėmė ir nederino. Dabar, po papildomų svarstymų komitetuose su dambrauskais ir simonavičiūtėmis, ims ir suderins. Neišdegs, mielieji, neišdegs. Spec.planas kaip neatitiko jūsų išduotų planavimo sąlygų, taip neatitinka, kaip planavo ne savo, o Miesto teritoriją, taip ir toliau tą daro. Analizuokit toliau, o Kalnupės ir Minijos gatvių gyventojai niekada nesutiks, kad tos gatvės taptų įvažiavimais į Uostą, kaip teigia straipsnelio pavadinimas.

    Reply
    • Siūlau

      Gyventojams šiu gatvių rinkti parašus. Jai nepritars 50+1balsas,kiekvienas namas . Jie negalės juos nuodyti

  19. V

    Beviltiškų valdininkų armija skėščioja rankomis. Absurdas , nevykėlių armija valdo miestą. Prieš tai jie postringavo apie miestiečių gerovę. Šlykštu iki vėmimo jau nuoma jų.

    Reply
    • Anonimas

      Pritariu tamstai, kodel valdininkai nepakeicia istatymo vietoje to kad juos vykdytu? Juk tai taip paprasta

    • ezys

      Gal del to, kad valdininkai nei leidzia, nei keicia istatymus, nei turi teise tai daryti? Itariu, kad cia ironiskas komentaras buvo, nors ka gali zinoti, dar ne tokiu nesamoniu zmones priraso 🙂

  20. Ojojoi

    O Viešpatėli švenčiausai, ar čia iš tiesų tokie dalykai planuojami?!!??

    Reply
  21. Zita

    O kaip bus su namu Žalgirio g 15, kuris stovi ant pačio kampo prie Kalnupės – Nemuno g?
    O ką, šiam namui nei langų, nei balkonų nereikia keisti? Šio namo gyventojai kenčia uo sunkiasvorių mašinų triukšmo taip pat, kaip ir Kalnupės g. gyventojai

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Spyglys

Sporto bazių valdymo centro darbuotojai negauna algų*

Nors pinigų yra, bet nėra nėra kaip tų algų išmokėti. Nes policinė Klaipėdos valdžiai išmobingavo šios kontoros direktorių, o laikinai ...
2024-04-12
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Klaipėdą 19-ą kartą pristato kruizinės laivybos parodoje

Šią savaitę Majamyje vyksta didžiausia pasaulyje kruizinei laivybai skirta paroda „Seatrade Cruise Global 2024“. Joje jau 19 kartą dalyvaujantis Klaipėdos ...
2024-04-10
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Į Klaipėdą atplauks 50 karo laivų

Birželio 4–7 d. Klaipėdoje vyks vienas iš didžiausių Baltijos regione renginių – tarptautinių pratybų „Baltijos operacija 2024“ atvykimo konferencija. Planuojama, ...
2024-04-08
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This