Ar dabar tinkamas laikas didinti mokesčius?

Politikų tribūna

Saulius Budinas, Klaipėdos miesto tarybos narys
2021-04-27

Komentarų: 2

Įsisiūbavusi COVID-19 pandemija šienauja gyvybes ir gali paliesti kiekvieną iš mūsų, o ypač kiekvieno mūsų mylimą senjorą. Tai ypatingai aktualu Klaipėdai, nes mūsų mieste senjorų vakcinavimas nevyksta sklandžiai. Nepaisant to, miesto vadovai, užuot sukę galvas, kaip sklandžiau ir greičiau pasiruošti masinei vakcinacijai, intensyviai derina mokamų automobilių parkavimo zonų plėtros bei kainų didinimo klausimą.

Ar išties tai – pagrindinė šiandienos problema? Ar dabar tinkamas metas kelti mokesčius?

Martyno Vainoriaus nuotr.

Kavos puodelis senamiestyje pabrangs

Aš manau, kad šiuo metu šis klausimas neturėtų būti keliamas dėl labai elementarių priežasčių. Pirmiausia – visuomenė yra pavargusi nuo pandemijos, tiek moraline, tiek ekonomine prasme. Dėl susiklosčiusios situacijos daugeliui miestiečių tenka gyventi su mažesnėmis pajamomis.

Tik praaėjusią savaitę senamiesčio kavinės atvėrė savo lauko terasas. Dar iki pandemijos nuolat sukome galvas, kaip gaivinti senamiestį, kaip padėti jame veikiantiems verslininkams, o dabar regis smogiame jiems peilį į nugarą. Kavos puodelis senamiestyje klaipėdiečiams pabrangs, nes numatoma valandą raudonojoje zonoje branginti iki 1,5 euro, o taip pat ketinama pratęsti automobilių parkavimo apmokestinimo laiką iki dešimtos valandos vakaro vasaros sezono metu.

Taip pat numatyta, kad brangs automobilių parkavimas Melnragėje ir Giruliuose ir bus ilginamas automobilių parkavimo apmokestinimo laikas iki dešimtos valandos vakaro. Tai reiškia, kad vasaros vakarais vertėtų saulę lydėti prie Olando kepurės, t.y. kaimyninėje Klaipėdos rajono savivaldybėje, kur automobilio parkavimo valanda kainuoja kur kas pigiau.

Reikalingas kompleksinis požiūris

Oficiali miesto vadovų pozicija dėl šių pasiūlymų, kuriuos ketinama svarstyti miesto taryboje jau šį ketvirtadienį, yra ketinimai tokiu būdu mažinti automobilių taršą mieste ir skatinti darnų judumą, taip suvaldant transporto srautus. Tačiau visi puikia suprantame, kad norint puoselėti darnų judumą, siekiant išlaipinti žmones iš privačių automobilių į viešąjį transportą arba netaršias transporto priemones, pirmiausia reikia tinkamai paruošti infrastruktūrą, išplėsti dviračių takus, pasirūpinti papildomais autobusų maršrutais.

Svarstant privataus ir viešojo transporto alternatyvas, norisi grįžti prie pandemijos valdymo klausimo. Manau, visi suprantame, kad privatus transportas suteikia daugiau galimybių neužsikrėsti virusu ir neužkrėsti kitų. Juolab kad dar negalima numatyti to, kaip mums seksis valdyti pandemiją artimiausiu metu, nežinome, ar nesulauksime trečios pandemijos bangos ir kaip ji paveiks visuomenės sveikatą.

Ne automobiliai, o klaipėdiečiai moka mokestį

Dalyvaujant diskusijoje su miesto vadovais ir bandant įtikinti juos atidėti tokius pasiūlymus stabilesniems laikams tiek sveikatos, tiek ekonomine prasme, iš miestų vadovų pusės nuskambėjo argumentas, kad vis dėlto verta tokį pasiūlymą svarstyti, nes neva ketinama apmokestinti ne žmones, o automobilius. Manau, tokie posakiai puikiai reprezentuoja miesto vadovų cinišką požiūrį į miestiečių sveikatą bei ekonominę padėtį, taip pat į verslo gaivinimo galimybes po pandemijos.

Pasirodo, jog klaipėdiečiai pirmiausia turi uždirbti tam, kad galėtų sumokėti mokestį už automobilio parkavimą, tam, kad padengtų nepigius galimo darnaus judumo kaštus.

Verta paminėti, kad nuolat brangsta ir parkavimo mokesčių administravimo kaštai, nors seniai jau reikėjo priimti sprendimus optimizuoti administruojančios įmonės veiklą.

Raginu miesto vadovus atsakingai apmąstyti ketinimus teikti svarstymui šį klausimą miesto taryboje, o Klaipėdos politikus atsakingai įvertinti galimas tokio sprendimo pasekmes.

2 Comments

  1. Nasdaq

    Kiek kartų autobusų bilietėliai brango? O už parkavimą? Kodėl diskriminuojami viešojo transporto naudotojai. Parkavimą reika branginti, nes ne apsimokės tuoj su autobusais va_inėt

    Reply
    • Kęstas

      Tiktai prieš ir esamus parkavino mokesčius, ir juo labiau būsimus. Nėra čia tokios problemos kurią bandoma „spręsti” – tik bukas pasipinigavimas. Reikia patyrinėti ar kokių dovanėlių degtinės dėžutėse nebuvo perduot už parkomatu versliuko plėtimą….

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Svarbu, Sveikata

Baimes kėlusiam projektui pritarta vienbalsiai

Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus ketvirtadienį miesto Tarybos posėdžio metu dar kartą patikino, jog dėl sumanymo paliatyvios slaugos paslaugas vaikams teikti ...
2024-04-25
Skaityti daugiau

Sveikata

Saulius Budinas - KUL vadovybės komandoje

Pasitvirtino „Atviros Klaipėdos” jau skelbta informacija, jog konkursą užimti Klaipėdos universiteto ligoninės (KUL) generalinio direktoriaus pavaduotojo infrastruktūrai ir plėtrai pareigas ...
2024-04-08
Skaityti daugiau

Miestas, Svarbu

Dėl senosios Klaipėdos pirties likimo - idėjų lietus

„Tai reikia ją padaryti visiškai nemokama”, – trečiadienį Klaipėdos miesto tarybos Finansų ir ekonomikos komiteto posėdžio metu pasiūlė konservatorius Aidas ...
2024-04-03
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This