Parkavimo rinkliavos išplėtimas – europinių investicijų sąskaita?

Politikų tribūna

Alina Velykienė, Klaipėdos miesto tarybos narė
2021-04-27

Komentarų: 4

Klaipėdos miesto savivaldybės administracija jau kelintas mėnuo „stumia“ naują parkavimo rinkliavos praplėtimo ir rinkliavos kainos pakėlimo sprendimą. Pirmą kartą svarstant dar vasarį taryboje, dėl visuomenės ir tarybos narių pateiktų siūlymų keisti, taisyti sprendimą, tuo metu administracijos direktorius sprendimą atsiėmė. Šį kartą, sprendimą patobulinus, jis vėl teikiamas. Deja, plačios, argumentuotos diskusijos su visuomene kaip ir nevyko.

Europos Sąjunga skyrė Klaipėdos miesto integruotų investicijų teritorijos kompleksiniam tikslinės teritorijos daugiabučių kiemų tvarkymui 5 mln. Eur. Už šias lėšas yra įrengtos 446 parkavimo vietos Rumpiškės kvartale. Tai taip išeina, kad už Europos Sąjungos lėšas Klaipėdos miesto savivaldybės administracija vykdys ekonominę veiklą, tai yra rinks rinkliavą, nors toks sprendimas vienareikšmiškai sąlygos Europos lėšų grąžinimo sankciją.

Tik dvi dienas prieš Klaipėdos miesto tarybos posėdį vykusi Seniūnaičių sueiga rodo, kad klausimo su visuomenė svarstymo procedūra skubota, šiam sprendimui seniūnaičiai nepritarė. Verslo bendruomenė per asociacijas taip pat kreipėsi į Klaipėdos miesto savivaldybę su nepritarimu šiam sprendimui, argumentuodama į tai, kad klausimas yra ne laiku.

Šiuo metu vis dar esant karantinui, verslas tik po truputį pradeda atnaujinti savo veiklas po pusės metų trukusio veiklos ribojimo. Verslo nuomonė, kad rinkliavos dydžio ir praplėtimo klausimas turi būti sprendžiamas tik tada, kai bus įrengtos alternatyvios pigesnės parkavimo aikštelės gyventojų automobiliams senamiesčio prieigose.

Antradienį svarstant klausimą Sveikatos ir socialinių reikalų komitete, argumentai apie tai, kad gyvybiškai svarbu padidinti rinkliavos tarifus ir praplėsti parkavimo zoną nustebino ne tik mane, bet ir dalį komiteto narių.

Keletas pavyzdžių, kurie rodo, kad klausimui yra visiškai nepasirengta, siūlomi sprendimai yra visiškai prasilenkiantys su logika ir teisės aktų reikalavimais.

Kultūros ir poilsio parko prieigose iš ties labai daug tėvų atvyksta į parką, pasivaikščioti su mažamečiais vaikais. Šiandieną išgirdome Klaipėdos miesto administracijos direktoriaus Gintaro Neniškio poziciją, kad norint pasivaikščioti parke už automobilių stovėjimą, teks mokėti. Paklausus, kur alternatyviai būtų galima palikti automobilį ir pasivaikščioti parke, buvo atsakyta, kad kitoje Herkaus Manto pusėje esančioje parkavimo aikštelėje.

Stebina, kad administracija net nepasidomi, kad kitoje gatvės pusėje yra Klaipėdos universiteto teritorija, su jam apibrėžtu žemės sklypu. Tai yra ne vieša parkavimo aikštelė, tai yra universiteto sklypas, kuris skirtas jo reikmėms. Įsivaizduokite, kad kažkas tiesiog atvyktų į Jūsų valdomą sklypą, kurį Jūs prižiūrite, tvarkote ir jame kas tik nori paliktų automobilius.

Kitas pavyzdys apskritai nesuprantamas. Europos Sąjunga skyrė Klaipėdos miesto integruotų investicijų teritorijos kompleksiniam tikslinės teritorijos daugiabučių kiemų tvarkymui 5 mln. Eur. Už šias lėšas yra įrengtos 446 parkavimo vietos Rumpiškės kvartale. Tai taip išeina, kad už Europos Sąjungos lėšas Klaipėdos miesto savivaldybės administracija vykdys ekonominę veiklą, tai yra rinks rinkliavą, nors toks sprendimas vienareikšmiškai sąlygos Europos lėšų grąžinimo sankciją.

Siauras parkavimo požiūris, rodo kompleksiškumo nebuvimą ir visuomeninės naudos nepasvėrimą.

Ne tam Europa skiria finansavimą, kad pasipinigautų VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas”. Šią įstaigą jau seniai reikėtų perorganizuoti į biudžetinę įstaigą, tuomet ir sprendimai, ir išlaidos būtų aiškios ir valdomos.

Šiuo metu, didžiausią naudą dėl rinkliavos padidinimo gaus VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas”, kurio finansavimui skiriama net 30 proc. nuo surinktų lėšų.

Kodėl strimgalviais drastiškai plečiama rinkliava gyvenamuosiuose kvartaluose, argumentai yra labai silpni. Savivaldybė daugelį metų siekė pagaliau pradėti investicijas į gyvenamuosius kvartalus, tačiau kalbos apie tai, kad sutvarkius kiemus, ten gyventojams reikės mokėti rinkliavą tikrai nebuvo. Atvirkščiai, savivaldybė privalo skatinti gyventojus prižiūrėti kiemus, galiausiai išsinuomoti priskirtus žemės sklypus ir taip skatinti būti savo miesto šeimininkais. Deja, šiuo klausimu mero pozicijos mes taip pat neišgirdome.

4 Comments

  1. Kurgi ne

    Ir vėl nusikalbėjote, čia kalba vyksta apie stovėjimo aikšteles o ne apie krantines, bet vis tiek smagu, kad skaitote, tai dar tuo pačiu pasidomėkite ar rinkliavos rinkimas yra ekonominė veikla…tiek laiko Krac,ą kuravote turėtumėte žinoti… jeigu paskaitėte, kai eilinis piš….

    Reply
  2. Tikros padorumo ribos

    Paskaičius tuos svaičiojimus sunku patikėti, kad čia rašo 8 metus administracijos direktoriaus pavaduotojo pareigybėje prabuvęs žmogelis…jeigu jau taip, tai kaip tada pačios administravimo laikotarpiu rinkliava buvo renkama už ES lėšas įrengtoje piliavietėje ….ir ar teisės aktai leidžia všį pertvarkyti į bį …Galima suprasti kodėl tokios „aukštos kompetencijos” vadovų kuruota sfera liko tokioje kokybėje…

    Reply
    • Teisės aktai

      Tai Jums pačiam reikia tikrintis kompetenciją, nes piliavietės sutvarkymas buvo projektas su numatoma ekonomine veikla, o tai yra didelis skirtumas, ES projektai būna dvejopi – arba leidžiama uždirbti iš jų arba ne. Paskaitykite teisės aktus

  3. Padorumo ribos

    Merui ir Co pinigiukų trūksta. Visas judumas ir darnumas- tik labai skylėtas pretekstas. Kuriuo patys netiki. Miesto tarybos padorumą ar jo nebuvimą pamatysim rytoj. Martynai, galėsim ta proga sužinoti apie balsavusius už? Kad neužmiršt iki kitų tinkimų?

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Transportas

Integruotiesiems maršrutiniams taksi – 6 metai

Antradienį sukanka 6 metai, kai į viešąjį Klaipėdos transportą kaip integruota jo dalis įsiliejo maršrutiniai taksi. Per tą laiką M5, ...
2024-04-16
Skaityti daugiau

Transportas

Paaiškėjo metinio bilieto laimėtojas

VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ skelbia, kad ketvirtadienį uostamiesčio viešojo transporto sistemoje buvo pažymėtas 100 000 000-asis bilietas nuo naujosios e-bilieto ...
2024-04-11
Skaityti daugiau

Transportas

100 000 000-asis keleivis gaus dovanų metinį bilietą

Šį ketvirtadienį peržengsime reikšmingą simbolinę ribą – šimtamilijoninę kelionę naujojo elektroninio bilieto sistemoje. Po šio fakto turbūt jau ir nebederės ...
2024-04-08
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This