Dar kartą apie parkavimo rinkliavas

Politikų tribūna

Arvydas Vaitkus
2021-04-29

Komentarų: 8

Šiandien miesto valdančioji dauguma padidino rinkliavas už automobilių parkavimą.

Žiniasklaidoje ne kartą kalbėjome apie tai, kad Klaipėdos miesto valdančioji dauguma pateikė sprendimą miesto tarybai, siūlantį ženkliai  didinti parkavimo rinkliavas Klaipėdos mieste. Projektą pristatantys miesto vadovai teigia, kad toks parkavimo rinkliavų padidinimas leistų padidinti miesto biudžetą maždaug vienu milijonu eurų, o taip pat skatintų žmonių judumą dviračiais, parkuojami automobiliai netrukdytų praeiti pėstiesiems, važinėti dviračiais mieste, būtų galimybė pasinaudoti viešuoju transportu, mažėtų miesto transporto sukeliama tarša.

Kas teiktų pirmenybę kelionei autobusu, kuriame keliauja didelės žmonių grupės, ir vežti savo vaikus vėžimėliuose? Martyno Vainoriaus nuotr.

Visų pirma, nepriimtinai atrodo tai, kad rinkliavų padidinimas yra ženklus ir tai ruošiamasi daryti rimtos ekonominės krizės, sukeltos koronoviruso pandemijos, metu. Ar teko girdėti, kad sunkmečio laiku civilizuotos šalys apkrautų savo piliečius papildomais mokesčiais ar rinkliavomis? Teiginys, kad padidintos parkavimo rinkliavos leis surinkti į miesto biudžetą papildomą milijoną, nėra visiškai teisingas. Žmonės tokiais atvejais išlaidų vengia. Bet ar to milijono trūksta?

Kalbant apie miesto biudžetą, 2019 metais nebuvo panaudotas apie 31 milijonas, o 2020 metais – maždaug 20 milijonų eurų. Matematika paprasta – pinigų biudžete buvo daugiau, nei panaudota. Kaip sakė vienas klasikas – „Kisa, kam tau pinigai, jei neturi fantazijos kaip juos išleisti“? Tuo labiau, kad šiais metais miesto biudžete taip pat netrūksta pinigų.  Pirmą metų ketvirtį surinkta į miesto biudžetą apie 1,4 milijono eurų daugiau nei planuota.

Ar ženkliai apmokestintas parkavimas padidins judumą dviračiais? Labai džiugu matyti vis daugiau klaipėdiečių, minančių dviračio pedalus. Sutikite, šiam pomėgiui reiktų labiau sutvarkytos miesto infrastruktūros. Kas važiavote dviračiu senamiesčio gatvėmis, tikrai suprasite, ką noriu pasakyti. Ar su dviračiu galime važiuoti visais metų laikais, ar tikrai galėsime saugiai, nekliudant kitiems juos palikti prie kavinių, restoranų ar teatro?  Ir ar tikrai į teatrą važiuosime dviračiais? Ar šeima su keliais mažamečiais vaikais galės dviračiais pasiekti paplūdimio teritoriją, ar vis dėlto teks važiuoti automobiliu ir mokėti didesnes rinkliavas ekonominio sunkmečio laikotarpiu?

Mieste nėra viešojo transporto, kuris užtikrintų autobuso važiavimo dažnį kas penkias ar net dešimt minučių. Tokios viešojo transporto patogumo normos egzistuoja išsivysčiusiose Europos sąjungos valstybėse. Klaipėdos autobusuose nėra patogumų, skirtų pervežti dviratį. Pavyzdžiui, pablogėjus orui, o Klaipėdoje lietus gana dažnas svečias.

Raginimas palikti nuosavą automobilį ir važiuoti viešuoju transportu kelia nemažai abejonių ypač pandemijos laikotarpiu. Kas teiktų pirmenybę kelionei autobusu, kuriame keliauja didelės žmonių grupės, ir vežti savo vaikus vėžimėliuose? Beje, ir ekologine prasme viešajam transportui dar reikia stipriai pasistengti, kad tapti tikrai švariu aplinkai.

Čia kyla klausimas, kaip yra vertinamas parkuojamo automobilio poveikis ekologijai? Rinkliavų didinimo iniciatoriai į šį klausimą neatsakė. Remiantis tokia logika, gal reiktų apmokestinti ir didžiųjų prekybos centrų parkavimo zonas? Jei ne tik kalbėti, bet ir siekti iš tikrųjų ekologiškos Klaipėdos, tai miesto tvarkymo skyriui tektų pradėti rūpintis visų pirma gatvių valymu nuo vis dar likusio iš po žiemos purvo. Mūsų miesto gatvių pakraščiuose kaupiasi purvas, kuriame  gyvena gana platus elementų sąrašas iš Mendelejevo lentelės, o jam apsigyventi ant miestiečių plaučių užduotis nesunki. Reiktų ne penkis metus vis diskutuoti apie intelektualių sankryžų įrengimą, o imti vieną kartą ir įrengti. Egzistuojanti miesto gatvėse „raudonojo šviesoforo“ banga (prieš sankryžą įsijungia raudonas signalas) padaro daug didesnę žalą ir jos jokiu būdu negali lyginti su priparkuoto automobilio poveikiu.

Jau kelios miesto valdžios vis giriasi iniciatyvomis „atgaivinti“ senamiestį. Miesto senamiestyje padidinus parkavimo rinkliavas tikrai nepritrauksim žmonių, o priešingai – jų bus dar mažiau.

Dar š.m. vasario mėnesį mums buvo teigiama, kad rinkliavų didinimo projektas yra suderintas su visuomene. Akivaizdu, kad ne. Šiam projektui nepritarė Klaipėdos seniūnaičių sueiga, tai yra asmenys, atstovaujantys didelei miesto visuomenės daliai. Šiam projektui nepritarė ir pramonės atstovai.

Savivaldybės administracija negirdėjo sakomų pastabų rinkliavų kėlimo klausimu miesto komitetuose iš opozicijoje esančių tarybos narių bei svarstyti šį klausimą metų gale.

Tikėjimas šiandien tuo, kad pradėsim ieškoti kompleksinių sprendimų kaip išspręsti mieste esančias parkavimo problemas, kad ne atbaidyti, o pritraukti klaipėdiečius ir miesto svečius lankytis senamiesčio zonose, mėgautis pasivaikščiojamais Dangės upės pakrante ar Jono kalnelyje, miesto simbolio – Meridiano vaizdais, kavinių siūloma kava ar nuo uosto Šiaurinio molo regimais saulėlydžiais, buvo nubrauktas valdančiosios daugumos balsais.

Ši situacija nėra vien tik eilinis mokesčių pakėlimas pandemijos ir ekonominio nuosmukio metu. Ji labai gerai atspindi šiandien valdančios konservatorių ir Vytauto Grubliausko komandų požiūrį į žmogų, į klaipėdietį.

8 Comments

  1. Blefas

    Kažkoks spektaklis…Gerb. Vaitkau, jūsų vadovaujamos frakcijos nariai balsavo už parkavimo zonų praplėtimą ir mokesčių pakėlimą. Ką šiuo straipsniu norite apgauti? Manęs neapgausit! Klydau, kad už jumis balsavau.

    Reply
  2. Anonimas

    Nesinaudoju miesto autobusais dėl vienos priežasties – nenoriu papildyti p. G. Neniškio piniginės. Žinau, kiek metų jis sudaręs vergystės sąlygas Klaipėdos autotransporte naudojosi neteisėtomis pajamomis. Ir kas jam už tai? Paaukštino iki to, kad dabar visi jam privalom mokėti – ir kas autobusais važinėjasi, ir kas jais nesinaudoja. Įžūlumo viršūnė.

    Reply
  3. Tai jau!

    Tuma valstietis? Galima ilgai juoktis! Jis turi aiškių verslo inteteresų miestelio atžvilgiu. Piniginių! O Senčilos nesupratau.

    Reply
  4. ezys

    populizmas ir tiek, bet garantuoju, kad jei nutiks taip, kad kita kadencija gautumet dauguma, tai tikrai atgal to mokescio neatstatysit 😉 O ir siaip kokie jus „zalieji”? Gerai, kad frakcijoje bent du zmones su stuburu atsirado.

    Reply
    • Oi ežy

      nuo kada tarybos narys negali išsakyti savo pozicijos ? Aš manau , kad ponas Vaitkus kaip galvoja taip ir pasielgė 🙂 NEBALSAVO . Kame populizmas ? Rūkas galvoje ? 🙂 Aš visada stebiu kaip tarybos nariai balsuoja , nes tik taip išreikia poziciją . Kartais kalba vienaip , o balsuoja kitaip …. Vaitkaus garbei reikia pasakyti , ką kalba taip ir balsuoja . Pagarba .

  5. deja

    bet valstiečių frakcijos TRYS nariai neprieštaravo prieš šį sprendimą, taip, kad galima sakyti sulipote ir jūs į to mokesčio padidinimo vežimą…

    Reply
  6. Stebėtojas

    Panas Arvydai, nesiteisinkit. Jūsų frakcijos kolegų balsais šis sprendimas priimtas. Bent jau jūsų kolegos Tuma ir Senčila galėjo susilaikyti. Bet palaimino.

    Reply
  7. *****

    Malonu skaityti ir pritarti Jūsų kaip politiko nuomonei .

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Svarbu, Unikali urbanistinė istorija

Klaipėdos statybos objektas Nr. 1: didžiulės taršos, aistrų ir neatsakytų klausimų istorija V 

„Atvira Klaipėda“ cikle „Urbanistiniai jubiliejai” baigia pasakoti apie Klaipėdos naftos terminalo raidą ir jo įtaką miestui. Paskutinėje tam skirto rašinių ...
2024-04-27
Skaityti daugiau

Spyglys

Pirtį reikėjo perduoti vaistininkams, o ne teismų vanojamam šoferiui*

„Gal galima būtų sujungti vaistines su pirtimi”, – šaipėsi Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos narys Artūras Razbadauskas ketvirtadienį vykusio Klaipėdos valdžios ...
2024-04-26
Skaityti daugiau

Politika, Svarbu

Per opozicijos valandą - karšti klausimai  ir rusiškas keiksmas

Per jau antrąją šios kadencijos Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos opozicijos valandą ketvirtadienį svarstant, ar reikia daryti pietų pertrauką, iš posėdžių ...
2024-04-25
Skaityti daugiau

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This