Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2021-05-03 |
J. Janonio gatvėje, buvusių Klaipėdos prekybos uosto kultūros rūmų vietoje planuojama naujam prekybos paskirties pastatui pastabų turėjo ir gyventojai, ir visuomenininkai. Pastarieji pageidavo, jog būsimas pastatas savo išvaizda būtų labiau būdingas senamiesčiui ir naujamiesčiui, o gyventojai nuogąstavo, kad dėl būsimų transporto srautų turės kentėti triukšmą.
J. Janonio g. 27 sklype ir dabar dar stovinčio pastato, kuriame veikė uostamiestyje gerai žinomi naktiniai klubai „Indigo“, „Dada“, „Kiwi“, o pastaruoju metu yra įsikūręs baldų komisas, rekonstrukcijos projektiniai pasiūlymai penktadienio popietę buvo pristatyti viešame susirinkime.
„Atvira Klaipėda“ jau rašė, kad rekonstrukcijos metu numatoma išsaugoti pamatus, dalį sienų, o kitą dalį nugriauti.
Po rekonstrukcijos J. Janonio g. 27 turėtų atsirasti 8,5 metrų aukščio vieno aukšto prekybos paskirties pastatas. Numatoma, kad apie 1250 kv. m rekonstruoto pastato ploto bus skirta prekybai maisto produktais, o apie 360 kv. m – prekybai ne maisto produktais.
„Kokia bus konkreti paskirtis pastato paskirtis, dar nėra aišku. Gal tai bus prekyba maisto produktais, o gal turgus, kokie dabar yra labai populiarūs, kur gaminamas maistas. Patalpų planas dar galės būti detalizuojamas, kai labiau aiškės paskirtis“, – viešame susirinkime tvirtino projektinius pasiūlymus parengusios bendrovės „A 405“ vadovas, architektas Gintaras Čičiurka.
Jis atkreipė dėmesį, jog detalusis planas J. Janonio g. 27 sklype leidžia net 29 metrų aukščio pastato statybas, tačiau nuspręsta statyti tik vieno aukšto pastatą, nes gerokai didesnis turėtų įtakos aplinkiniams gyventojams.
G. Čičiurka akcentavo, jog pats didžiausias dėmesys skirtas būsimo pastato architektūrai.
„Tradiciškai prekybos paskirties pastatai yra aiškaus konstruktyvo, aukščio. Mums norėjosi, kad šis pastatas savo architektūra pabrėžtų svarbią vietą, kurioje jis yra. Todėl buvo ieškoma idėjos, kaip tai realizuoti ir pasitelktos architektūrinės priemonės. Pastatą sugalvojome „apvilkti“ tam tikromis apdailos medžiagomis ir taip į pastatą inkorporuoti Klaipėdos miestui ir senamiesčiui būdingus fasadus. Ypatingas dėmesys skiriamas pastato naktiniam apšvietimui. Mūsų nuomone, įrengus apšvietimą, visas pastatas naktį būtų tamsus, o tik išryškėtų tų simboliškai istorinių pastatų siluetai“, – dėstė G. Čičiurka.
Istorinius pastatų į naujojo pastato fasadą numatoma įtraukti formuojant daugiasluoksnį fasadą iš perforuotų aliuminio kasečių, kurios „atitraukiamos“ nuo pagrindinio fasado skirtingais atstumais, siekiant išryškinti integruojamų istorinių pastatų siluetus.
Detaliuoju planu numatyta J. Janonio 27 pastatui priskirtame sklype atkurti Gulbių gatvės tęsinį iš tašytų lauko akmenų. Šis gatvės ruožas numatytas ir projektiniuose pasiūlymuose. Gulbių gatvės tąsa taps ir vienu įvažiavimu į sklypą.
Automobilių stovėjimo aikštelės planuojamos palei J. Janonio gatvę ir Naująją Uosto gatves. Į vieną jų bus galima įvažiuoti iš J. Janonio gatvės naująją Gulbių gatvės tąsa, o į kitą – iš Karklų gatvės.
Sklypo šiaurinėje pusėje projektuojama 44 vietų aikštelė, o pietinėje pusėje 39 vietų aikštelė.
„Pagal servitutą įvažiavimas į sklypą buvo numatytas palei Karklų g. 17 namo šiaurės vakarinė pusę. Tačiau siekdami gyventojams komforto ir laikydamiesi įstatymų, patraukėme įvažiavimą žymiai toliau. STR reikalauja, kad įvažiavimai nuo namų būtų 10 metrų, pas mus visur yra ne mažiau nei 15 metrų“, – aiškino G. Čičiurka.
Įvažiavimas aptarnaujančiam transportui numatytas palei Karklų g. 17A esančius garažus. O netoli šio įvažiavimo atsiras pusiau požeminių konteinerių aikštelė, kuri yra jau ne šio projekto dalis.
Projektiniuose pasiūlymuose rašoma, jog šiuo metu esamame sklype auga 26 medžiai, iš kurių 13 bus šalinami, o 13 saugoma. Naujai sodinami 4 medžiai.
G. Čičiurka teigė, jog prieš viešą svarstymą sulaukta dviejų raštų. Vieną jų parašė Klaipėdos miestiečių draugija, o pretenziją atsiuntė Karklų g. 17 namo gyventojai. Jie nurodė, jog nepritaria sumanymui palei Karklų g. 17A garažus įrengti įvažiavimą į būsimo prekybos centro ūkinį kiemą. Gyventojai tvirtino, kad dėl šio įvažiavimo ir juo dažnai važiuosiančio sunkiasvorio aptarnaujančio transporto smarkiai išaugs triukšmo lygis, be to, kils grėsmė vaikų saugumui. Todėl projektuotojų prašyta ieškoti kitų variantų. Tokias pat pretenzijas Karklų g. 17 namo gyventoja Andžela Baužienė išdėstė ir viešame susirinkime.
Tačiau G. Čičiurka tik priminė, jog 2015 metų gruodį Klaipėdos savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu yra patvirtintas žemės sklypo J. Janonio g. 27 tvarkymo planas ir servitutai, kuriais ir suplanuoti įvažiavimai į sklypą.
„Kiek analizavau centrinėje dalyje esančius ir planuojamus prekybos centrus, neteko susidurti, kad atvažiuoja sunkiasvorės mašinos su priekabomis. Kitas dalykas – neseniai vyko viešas svarstymas ir numatyta netoli Karklų g. 17A įvažiavimo statyti pusiau požeminius šiukšlių konteinerius. Manau, kad atliekų mašinos atvažiavimas veikiausiai sukels didesnį triukšmą nei prekių atvežimas“, – tvirtino G. Čičiurka.
Klaipėdos miestiečių draugija projektuotojams, o sykiu ir paveldosaugininkams, atsiuntė raštą, kuriuo prašo J. Janonio g. 27 sklype, kuris yra naujamiestyje, projektuoti ne „dėžę“, o ją išskaidyti į atskiras pastatų dalis, kurios galėtų sudaryti bendrą jungtį, tačiau vizualiai atrodytų kaip atskiros dalys.
Rašte taip pat atkreipiamas dėmesys, jog būsimo pastato stogo konstrukcija nėra būdinga senojo miesto tradicinės architektūros elementams, todėl prašoma, kad stogas būtų bent jau mažo nuolaidumo šlaitinis stogas su čerpių danga ar jų imitacija.
„Dėl esamos padėties, dėl to, kad nėra išlikę nei istorinių gatvių tinklo, nei pastatų, niekaip negalime inkorporuoti tos paveldosauginės situacijos. Pasistengėme, kad pastatas būtų išskirtinis savo fasadu, kad jame simboliškai būtų pažymėti istorinių pastatų siluetai“, – teigė G. Čičiurka.
Viešame svarstyme dalyvavęs Daukanto seniūnijos seniūnaitis Eimantas Koševoj teiravosi, ar nebūtų galima padaryti ilgesnio Gulbių gatvės tęsinio, o palei jį išskaidyti planuojamo pastato tūrius ir dalinai atkurti buvusius fasadus.
„Gal ta gatvė galėtų pereiti į vidinę galeriją Bet siekis yra, kad bendras tūris būtų išskaidytas“, – kalbėjo E. Koševoj.
G. Čičiurka dėkojo už tokį pasiūlymą ir teigė, jog kai bus tikrai aiškus prekybos paskirties patalpų planas, tuomet ir būtų galima svarstyti, ar įmanoma pastatą paversti pasažu.
E. Koševoj taip pat teiravosi, kodėl automobilių stovėjimo aikštelės yra planuojamos palei gatvę, o ne sklypo viduje.
„Tikrai visame mieste akis bado, jog aikštelės atsiranda prie gatvių, o pastatai yra atitraukiami. Tai turėtų būti būdinga laisvoms ekonominėms zonoms, pramonėms parkams, bet ne miestams“, – teigė E. Koševoj.
G. Čičiurka tvirtino, jog buvo analizuoti įvairiausi variantai, o įrengti aikšteles palei J. Janonio ir Naujojo Uosto gatves nuspręsta dėl planuojamų įvažiavimų.
„Jie mus įpareigoja taip elgtis. Vienas įvažiavimas yra Gulbių gatvės tąsa, o kiti du yra iš Karklų gatvės. Jei pastatą pritrauktume arčiau gatvės, tai liktų tik vienas įvažiavimas iš rytinės pusės, iš Karklų gatvės, o toks transporto srautas gyventojams tikrai būtų nepakeliamas“, – tvirtino G. Čičiurka.
J. Janonio g. 27 pastato rekonstrukcijos užsakovė yra jų savininkė – bendrovė „Lendat“. Kiek anksčiau „Atviros Klaipėdos“ kalbintas bendrovės „Lendat“ vadovas Tautvydas Lenckus nesiryžo prognozuoti, kada šis projektas bus realizuotas, nes, anot jo, labai sunku pritraukti investicijų. Todėl jis pabrėžė, jog šiuo metu yra svarbiausia baigti projektinių pasiūlymų viešinimo procedūrą ir pasirengti techninį projektą.
Tos” parkovkės” šalia pastato iš gatvės pusės jau baigia visą Klaipėdą subjauroti.
Kokia cia architektura cia tik Klaipedoj stato viena uz kita baisesni pastata komercines paskirties, nes kazkokiu idomiu issiskirianciu su ziburiu nerasi visi kaskokius kubus stato , padare pagrindine siena ale namu forma ? jau geriau lieka tas senas supuves namas nei sitas s***s, bent jau tas pastatas naktinio gyvenimo istorija, o cia kazkokia lempa pastatys baisu ir tuscia ?
Kas mokina amoto tuos architektus, kad jie apart skardinių dėžių nieko suprojektuoti gražaus nebegali?
Rimkai po Rimkai,Rimkai po Rimkai……..! Pervaža! Užteks vogti,pastatytkit viaduką ar tunelį,ir galėsit toliau vogti,žmonės gimė paseno ir mirė nesulaukę .Priminsiu didžiausiam Klaipėdos Šuleriui varai į Plungę ir pasiselfini prie pervažos!
Džiugu kad bus prekybos centras. Bet is centro reikia kad KLASCO su savo taršia geležies rūdos krova ir triukšmu išsikeltų. Kiek gali terši žmonių sveikatą ir gyvenamąją aplinką. Gyventojams langus sugadino nuo rūdžių pageltonavo neina nuplauti. KLASCO gyventojų turtą niokoja o valdžia tyli.
esu senjore, gyvenu netoliese, labai dziaugiuosi kad sis apleistas pastatas pasikeis ir bus saugiau ties siuo objektu. Tuo paciu smagu bus salimais apsipirkti, jei bus turgelis ar didesnis prekybos paslaugu pastatas. Nes siuo metu tenka toli vaziuoti autobusu ir ypac Covid laikotarpiu gana nesaugu kazkur keliauti viesuoju transportu. Smagu matyt jog Vites kvartalas keiciasi. Bukim sveiki ir pozityvus!
Labai dziaugiuosi, kad pagaliau bus rekonstruotas sis sovietinis vaiduoklis ir nebus standartine prekybcentrio dezute- tikiuosi turgelio viduje, aciu!
Klaipeda tvarkosi sovietikos simbolika isnyksta.
Galetu ir Klasco su savo tarsa isnykti kaip sovietinis paveldas ir nebetersti centro gyventoju namu palangiu ir sveikatos.
Gyvenu salia,dziugu matyti jog susitvarkys si vieta.
Dziugu matyti jog susitvarkys si baisi vieta ir atsiras kazkas padoresnio. Tas tarybinis vaiduoklis tikrai nepuosia miesto vaizdo.
Kas liecia triuksma tai manau gyventojai lai labiau Klasco keilia subtarsa ir triuksmu.
Patikslinsiu, kad suplanuotas įvažiavimas į ūkinį kiema per Karklų g. 17 namo įvažiavimą buvo arčiau gyvenamojo namo (tik 3 m), o ne garažų Karklų g. 17A , nuo garažų atstumas suplanuotas didesnis, kas ir matosi vizualiniame pavaizdavime….garažams prie ivažiavimo ir ant rampos architektai net žolyte „pasejo”….
Gulbių gatvės ir Naujojo Uosto gatvės (su staigiu posūkiu, kur mažas matomumo atstumas) sankryža bus dažnų avarijų vieta.
Keistas tas G. Čičiurka. Bando dėžutę aliuminiu apsiūtą įkišti kaip istorinį pastatą. Ir apskritai silpni argumentai. Reikia tikėtis, kad toks projektas ne atsiras Klaipėdoje. Ir dėl vaizdo ir dėl automobilių eismo toje vietoje.