Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2021-05-05 |
Dėmesio pastaraisiais metais nestokojusi „Klaipėdos jūrų krovinių kompanija“ („Klasco“) šiomis dienomis jo sulaukia dar daugiau. Priežastis – nuo gegužės 1 dienos įsigaliojo griežtesni aplinkosauginiai reikalavimai, kuriuose nurodoma, kad įmonių tarša kietosiomis dalelės draudžiama ir už teritorijos ribų.
Trečiadienį Klaipėdos savivaldybėje surengtas pasitarimas su „Klasco“, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos atstovais, aplinkosaugininkais, kuriame siekta išsiaiškinti, kaip bendrovė, dėl kurios krovos nuolat skundžiasi Vitės kvartalo gyventojai, įgyvendins naujus aplinkosauginius reikalavimus.
„Šiandien iš „Klasco“ atstovų išgirdome, kad šitos nerimą, diskomfortą keliančios krovos apimtys sumažėjusios 40-50 proc. tai yra gera oficiali žinia, bet lygiai taip pat kėlėme klausimą, kad krovą reikia ne tik mažinti, bet tinkamai suvaldyti įmonės viduje. Juo labiau, kad viešai nuskambėjo informacija apie planus šią krovą perkelti į 10 ir 11 krantinę, o tai reiškia, kad arčiau Danės. Klausėme kokie planai ir perspektyvos ir išgirdome, jog kol kas kalbame tik apie poveikio aplinkai vertinimo atrankos procedūras, po to – vykdymas. Tai gali užtrukti nuo metų iki pusantrų. Kol poveikio aplinkai vertinimo procedūros nėra baigtos, natūralu, kad krovos perkėlimas tiek į kitas krantines, tiek į pietinę uosto dalį yra negalimas. Krova kol kas lieka ten, kur yra. Todėl ir kalbėjome apie tai, kad esant naujam reglamentavimui, kuris yra ženkliai griežtesnis, tiek krova turi būti švaresnė, tiek kontrolė ir reakcija į atvejus turi būti visai kitokia“, – po pasitarimo teigė Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas.
Jis išreiškė viltį, norą tikėti, kad tiek krovos sumažėjimas, tiek kitos priemonės kurias pristatė „Klasco“ atstovai, duos tokį efektą, kad „gyventojams nebereikės savo palangių valyti nuo juodų dulkių, kad visus nusiskundimus galėsime pamiršti“.
„Viskas daroma, kad iš gyventojų nebereikėtų sulaukti reakcijų, nes jei jų bus, tada įsijungs kiti kontrolės mechanizmai. Dabar tiek įgyvendinamos priemonės, tiek sumažėjusi krova tarsi suponuoja viltį, kad tikrai tai turėtų turėti lemiamos įtakos toms pasekmės, kurias miestiečiai jausdavo iki šiol“, – kalbėjo V. Grubliauskas.
„Klasco“ dar praėjusią savaitę išplatino pranešimą spaudai, kuriame teigė, jog „pertvarko veiklą ir mažina poveikį aplinkai“.
„Nuo pernai įgyvendiname naują aplinkosauginių priemonių planą, suderintą su Aplinkos apsaugos agentūra. Tiek KVJUD, tiek valstybinių stočių oro kokybės monitoringo duomenys, tiek Savivaldybės patvirtinta ataskaita aiškiai liudija, kad oro kokybė gerėja. Siekiame, kad mūsų vykdoma veikla darytų kiek įmanoma mažiausią įtaką gyvenamai aplinkai, kuri dėl istorinių aplinkybių kelia nepatogumų verslo plėtrai ir miestiečiams. Taip pat ieškome galimybių perkelti dalį birių krovinių į kitą uosto dalį, toliau nuo gyvenamųjų namų, kai tik bus parengta atitinkama infrastruktūra ir gauti suderinimai“, – pranešime spaudai cituotas „Klasco“ infrastruktūros direktorius Vidas Endzinas.
Anot jo, rengdamasi nuo gegužės 1-osios įsigaliojusiam naujam aplinkosaugos teisiniam reguliavimui, „Klasco“ įdiegė ne vieną priemonę mažinti dulkėtumą ir poveikį aplinkai.
Nurodoma, kad krovimo vietose naudojamos vandens patrankos, laistomi pravažiavimo ir technologiniai keliai; krovos metu bendrovė naudoja transporterius su magnetu krauti geležies rūdos produktus į rietuves; įrengti mobilūs dulkių sulaikymo tinkliniai ekranai ir vagonų iškrovimo stočių užsidarymo grotos technologiniam proceso dulkėtumui sumažinti; naudojama ekologiška medžiaga biriems kroviniams uždengti, kurie gali dulkėti po krovos išdžiūvus jų viršutiniam sluoksniui; transporterių linijose naudojami dulkių surinkimo filtrai, naudojami vandens purkštukai; krovos metu naudojami dulkių slopinimo įrenginiai su dulkes absorbuojančiu preparatu; į laivą ir iš jo transportuojant krovinius naudojami tik uždaro tipo konvejeriai (lauderiai).
„Klasco“ informavo, kad yra įdiegti ir nauji metodai bei technologijos medžiagų dulkėjimui mažinti ir dulkių sklaidai riboti, pavyzdžiui, sumažintas krovinių rietuvių aukštis, „Pastaraisiais metais krovos metu susidarančių kietųjų dalelių kiekį sumažinome iš esmės ir toliau tęsiame darbą bei investicijas, mažinančias poveikį aplinkai“, – pranešime spaudai tvirtino V. Endzinas.
Nu lyg iki šiol kas klausėsi tų skundu, niekam neįdomu, nepatinka,vos ne kraustykis kitur?…
Nu ale kokie visi „protingi”…. Džiaugiasi, kad krova sumažėjo…. Geležies rūdos Klasco niekada nekrovė. Kas neskiria – galit pasikartoti šeštos klasės fizikos vadovėlį. „Meras” tikisi neišgirsti klaipėdiečių skundų…?Na tai kad ir dabar negirdi. Žvangantys 30 sidabrinių užgožia…??
Šnekėjimas mero ir klacko tai sutartinė kuri atliekama pilstymo iš tuščio į kiaurą. Dar vakar praėjau pro Bitės gimnazijos stadioną, tai už tvoros stovi piramidės kaip Egipte, tik čia ne smėlio, o geležies dulkių, tai kaip jūs gerbiamieji pasitvarkėt, jeigu rezultato nematyti, o jau gegužės 6 dieną, tiesiog meluoja į akis. Bet iš kur jie tuos suodžius gauna, jei Baltarusiai neveža?
Mūsų miesto meras yra tuščia vieta. Nieko neprarastume, jeigu spaudoje apie jį nerašytų.
Rietuvės nesumažėjo, nelaistomos ir nepadengtos. Tai kas čia toliau meluoja ir kuo čia džiaugtis? Negi tuo, kad Klasco savo taršią krovą arčiau senamiesčio perkels!?
Šios dienos nuotrauka:
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2957131837903640&id=1972018863081614
ir tikėjimais apsėsto mero nuolatinė darbo vieta turėtų būti bažnyčios laktos, o ne miesto vadovo kėdė. Kas taip galingai mūsų merą vis skatina tikėti? Rūdos krova pasislinks arčiau į miesto centrą, į patį senamiestį, o jis vis tiki. Greitu laiku Meat loverio terasoje, viso senamiesčio vasaros kavinės, staliukai ir terasos, kava, alus ir dešrelės dabar bus su rūda -firminiu Klaipėdos prieskoniu. Dizaineriai privalės sukurti naują KET ženklą – Mėlynojo proveržio zona į kurią nerekomenduojama eiti su baltais rūbais ir avalyne. Tik reikia sulaukti – „poveikio aplinkai vertinimo atrankos procedūrų” kurias nusipirks Klasco. Galingas TIKĖJIMAS.