Klaipėdos meras apie „Klasco“ krovą: tikimės, kad gyventojų skundus pamiršime

Miestas, Svarbu

Dėmesio pastaraisiais metais nestokojusi „Klaipėdos jūrų krovinių kompanija“ („Klasco“) šiomis dienomis jo sulaukia dar daugiau. Priežastis – nuo gegužės 1 dienos įsigaliojo griežtesni aplinkosauginiai reikalavimai, kuriuose nurodoma, kad įmonių tarša kietosiomis dalelės draudžiama ir už teritorijos ribų.

„Klasco” krova. Mato Mačiulskio nuotr.

Trečiadienį Klaipėdos savivaldybėje surengtas pasitarimas su „Klasco“, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos atstovais, aplinkosaugininkais, kuriame siekta išsiaiškinti, kaip bendrovė, dėl kurios krovos nuolat skundžiasi Vitės kvartalo gyventojai, įgyvendins naujus aplinkosauginius reikalavimus.

„Šiandien iš „Klasco“ atstovų išgirdome, kad šitos nerimą, diskomfortą keliančios krovos apimtys sumažėjusios 40-50 proc. tai yra gera oficiali žinia, bet lygiai taip pat kėlėme klausimą, kad krovą reikia ne tik mažinti, bet tinkamai suvaldyti įmonės viduje. Juo labiau, kad viešai nuskambėjo informacija apie planus šią krovą perkelti į 10 ir 11 krantinę, o tai reiškia, kad arčiau Danės. Klausėme kokie planai ir perspektyvos ir išgirdome, jog kol kas kalbame tik apie poveikio aplinkai vertinimo atrankos procedūras, po to – vykdymas. Tai gali užtrukti nuo metų iki pusantrų. Kol poveikio aplinkai vertinimo procedūros nėra baigtos, natūralu, kad krovos perkėlimas tiek į kitas krantines, tiek į pietinę uosto dalį yra negalimas. Krova kol kas lieka ten, kur yra. Todėl ir kalbėjome apie tai, kad esant naujam reglamentavimui, kuris yra ženkliai griežtesnis, tiek krova turi būti švaresnė, tiek kontrolė ir reakcija į atvejus turi būti visai kitokia“, – po pasitarimo teigė Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas.

Jis išreiškė viltį, norą tikėti, kad tiek krovos sumažėjimas, tiek kitos priemonės kurias pristatė „Klasco“ atstovai, duos tokį efektą, kad „gyventojams nebereikės savo palangių valyti nuo juodų dulkių, kad visus nusiskundimus galėsime pamiršti“.

„Viskas daroma, kad iš gyventojų nebereikėtų sulaukti reakcijų, nes jei jų bus, tada įsijungs kiti kontrolės mechanizmai. Dabar tiek įgyvendinamos priemonės, tiek sumažėjusi krova tarsi suponuoja viltį, kad tikrai tai turėtų turėti lemiamos įtakos toms pasekmės, kurias miestiečiai jausdavo iki šiol“, – kalbėjo V. Grubliauskas.

„Klasco“ dar praėjusią savaitę išplatino pranešimą spaudai, kuriame teigė, jog „pertvarko veiklą ir mažina poveikį aplinkai“.    

„Nuo pernai įgyvendiname naują aplinkosauginių priemonių planą, suderintą su Aplinkos apsaugos agentūra. Tiek KVJUD, tiek valstybinių stočių oro kokybės monitoringo duomenys, tiek Savivaldybės patvirtinta ataskaita aiškiai liudija, kad oro kokybė gerėja. Siekiame, kad mūsų vykdoma veikla darytų kiek įmanoma mažiausią įtaką gyvenamai aplinkai, kuri dėl istorinių aplinkybių kelia nepatogumų verslo plėtrai ir miestiečiams. Taip pat ieškome galimybių perkelti dalį birių krovinių į kitą uosto dalį, toliau nuo gyvenamųjų namų, kai tik bus parengta atitinkama infrastruktūra ir gauti suderinimai“, – pranešime spaudai cituotas  „Klasco“ infrastruktūros direktorius Vidas Endzinas.

Anot jo, rengdamasi nuo gegužės 1-osios įsigaliojusiam naujam aplinkosaugos teisiniam reguliavimui, „Klasco“ įdiegė ne vieną priemonę mažinti dulkėtumą ir poveikį aplinkai.

Nurodoma, kad krovimo vietose naudojamos vandens patrankos, laistomi pravažiavimo ir technologiniai keliai; krovos metu bendrovė naudoja transporterius su magnetu krauti geležies rūdos produktus į rietuves; įrengti mobilūs dulkių sulaikymo tinkliniai ekranai ir vagonų iškrovimo stočių užsidarymo grotos technologiniam proceso dulkėtumui sumažinti; naudojama ekologiška medžiaga biriems kroviniams uždengti, kurie gali dulkėti po krovos išdžiūvus jų viršutiniam sluoksniui; transporterių linijose naudojami dulkių surinkimo filtrai, naudojami vandens purkštukai; krovos metu naudojami dulkių slopinimo įrenginiai su dulkes absorbuojančiu preparatu; į laivą ir iš jo transportuojant krovinius naudojami tik uždaro tipo konvejeriai (lauderiai).

„Klasco“ informavo, kad yra įdiegti ir nauji metodai bei technologijos medžiagų dulkėjimui mažinti ir dulkių sklaidai riboti, pavyzdžiui, sumažintas krovinių rietuvių aukštis, „Pastaraisiais metais krovos metu susidarančių kietųjų dalelių kiekį sumažinome iš esmės ir toliau tęsiame darbą bei investicijas, mažinančias poveikį aplinkai“, – pranešime spaudai tvirtino V. Endzinas.

6 Comments

  1. Piktas

    Nu lyg iki šiol kas klausėsi tų skundu, niekam neįdomu, nepatinka,vos ne kraustykis kitur?…

    Reply
  2. Marijus

    Nu ale kokie visi „protingi”…. Džiaugiasi, kad krova sumažėjo…. Geležies rūdos Klasco niekada nekrovė. Kas neskiria – galit pasikartoti šeštos klasės fizikos vadovėlį. „Meras” tikisi neišgirsti klaipėdiečių skundų…?Na tai kad ir dabar negirdi. Žvangantys 30 sidabrinių užgožia…??

    Reply
  3. Klaipėdietė

    Šnekėjimas mero ir klacko tai sutartinė kuri atliekama pilstymo iš tuščio į kiaurą. Dar vakar praėjau pro Bitės gimnazijos stadioną, tai už tvoros stovi piramidės kaip Egipte, tik čia ne smėlio, o geležies dulkių, tai kaip jūs gerbiamieji pasitvarkėt, jeigu rezultato nematyti, o jau gegužės 6 dieną, tiesiog meluoja į akis. Bet iš kur jie tuos suodžius gauna, jei Baltarusiai neveža?

    Reply
  4. šiaip

    Mūsų miesto meras yra tuščia vieta. Nieko neprarastume, jeigu spaudoje apie jį nerašytų.

    Reply
  5. Tikintis

    ir tikėjimais apsėsto mero nuolatinė darbo vieta turėtų būti bažnyčios laktos, o ne miesto vadovo kėdė. Kas taip galingai mūsų merą vis skatina tikėti? Rūdos krova pasislinks arčiau į miesto centrą, į patį senamiestį, o jis vis tiki. Greitu laiku Meat loverio terasoje, viso senamiesčio vasaros kavinės, staliukai ir terasos, kava, alus ir dešrelės dabar bus su rūda -firminiu Klaipėdos prieskoniu. Dizaineriai privalės sukurti naują KET ženklą – Mėlynojo proveržio zona į kurią nerekomenduojama eiti su baltais rūbais ir avalyne. Tik reikia sulaukti – „poveikio aplinkai vertinimo atrankos procedūrų” kurias nusipirks Klasco. Galingas TIKĖJIMAS.

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Miestas

Dabartiniai vicemerai uždirba ženkliai daugiau

Trijų Klaipėdos vicemerų mėnesiniai atlyginimai šių metų pirmą ketvirtį vidutiniškai buvo 5679 eurai neatskaičius mokesčių. O pernai metais šie pareigūnai ...
2024-04-19
Skaityti daugiau

Spyglys

Eksmeras užsigeidė atsivesdinti Sporto skyriaus vedėją*

„Tikiuosi, neateisime iki tokios stadijos, kad reikės prašyti administracijos direktoriaus, kad atvesdintų jus į virtualią komiteto posėdžio erdvę”, – taip ...
2024-04-13
Skaityti daugiau

Sportas, Svarbu

Konfliktų draskomo „Viesulo” vadovo darbą meras vertina gerai

„Kiekvienas vadovas turi dar ir savo vadovą, išskyrus aukščiausiąjį miesto vadovą, nes jam vadovo nebėra”, – taip Klaipėdos miesto tarybos Kultūros, ...
2024-04-11
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This