Aplinkos dulkinimas: už pažeidimus veiklos sustabdymas kol kas negresia

Svarbu, Uostas ir jūra

Penktadienį Klaipėdoje besilankantis aplinkos ministras Simonas Gentvilas, susitikęs su specialistais ir aptaręs, kaip sekasi įgyvendinti nuo gegužės įsigaliojusią normą, jog užsiimant birių krovinių krova dulkėjimas negali sklisti už įmonės teritorijos ribų, konstatavo, jog dėl AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanija („Klasco”) gali tekti ieškoti ir kietesnių metodų.

Praėjusią savaitę Aplinkos apsaugos agentūra pranešė, kad siekiant įvertinti, ar Klaipėdos uosto įmonės laikosi aplinkos ministro patvirtintų minimalių reikalavimų dulkėtumui mažinti, buvo pradėti ant paviršių nusėdančių suspenduotų kietųjų dalelių kiekių, sudėties ir šaltinių tyrimai. Pasyvieji kaupikliai nusėdančių suspenduotų kietųjų dalelių surinkimui buvo iškabinti „Klasco”,„Begos”, Birių krovinių terminalo  teritorijose ir už jos ribų.

Vienas iš kietųjų dalelių kaupiklių yra įrengtas ir ant stulpo Pievų skersgatvyje. Martyno Vainoriaus nuotr.

Tyrimus pagal agentūros užsakymus atliks Klaipėdos universiteto mokslininkai. Pasak jų, dalelės kaupikliuose bus renkamos porą mėnesių, dar porą užtruks tyrimai ir ataskaitos rengimas.

Pernai spalį Klaipėdos universiteto mokslininkai buvo konstatavę, kad geležies dulkės, identiškos „Klasco” kraunamai produkcijai, sklinda mieste iki 650 m atstumu, tik tiek, kad didėjant atstumui mažėja jos koncentracija. Tačiau „Klasco” tada kėlė klausimus dėl tokios tyrimų metodikos pagrįstumo.

Dr. Paulius Rapalis penktadienį ministrui aiškino, kad panašius tyrimus jau atlieka ir viena Didžiosios Britanijos laboratorija, turinti atstovų Lenkijoje, tik jie nebetiria nusėdusių dalelių sudėties. Kaupiklių metodą naudoja ir viena Šveicarijos įstaiga, bet ji naudoja brangesnę įrangą ir gali nustatyti dalelių formą bei dydžius. Klaipėdos universiteto mokslininkai jau baigia rengti atitinkamą publikaciją, kurią paskelbus toks tyrimas jau bus pripažįstamas tarptautiniu mastu.

Pasitarimo metu AAD vadovas Raimondas Sakalauskas informavo, kad „Klasco” apskundė teismui reikalavimą atnaujinti taršos leidimą pagal naujausius reikalavimus dulkėtumui mažinti.

„Tačiau vis tiek išlieka galimybė taikyti atsakomybę. Tikrai niekas nelauks tų keturių mėnesių, kol bus baigtas tyrimas. Metodų yra įvairių. Tinka ir filmuota medžiaga, fiksuojanti dulkėjimą už teritorijos. Savo ruožtu gyventojams atsiranda galimybė ir per civilinį procesą išsireikalauti, pavyzdžiui, fasadų valymo ir panašiai”, – sakė R. Sakalauskas.

Jis taip pat akcentavo, kad pagal galiojantį teisinį reguliavimą birių krovinių krova užsiimančioms įmonėms rinktis ar juos laistyti, ar organizuoti uždarą krovą.

„Laisto, gatves šluoja, o kur esminės priemonės? Gauname šimtus skundų. Žmonės bado pirštais, kad esame neįgalūs. Su teisės aktais tikriausiai negerai, nes aiškiai juk tyrimais įrodyta, kad yra geležis dulkėse”, – sakė Nacionalinio visuomenės sveikatos centro Klaipėdos departamento direktorius Raimundas Grigaliūnas.

Jis taip pat informavo, kad „Klasco” teismui yra apskundusi šios įstaigos nurodymą atlikti poveikio aplinkai vertinimą.

Pasak R. Sakalausko, kadangi paviršinėse tiek „Klasco”, tiek kitų kai kurių uosto kompanijų nuotekose fiksuojami leistini taršos viršijimai, šiemet bus atliekama nemažai tokių patikrinimų. O pagal dabartinį reglamentavimą per metus laiko užfiksavus tris tokius viršijimus gali būti stabdoma įmonės veikla.

„Įmonė turės pagalvoti, į ką verta investuoti”, – sakė jis.

Tuo metu kol „Klasco” nėra pasikeitusi taršos leidimo pagal naują dulkėtumo mažinimo reguliavimą, tol tokia sankcija už nustatytus pažeidimus jai negresia.

Pasak S. Gentvilo, matant tokią situaciją nelieka nieko kito kaip kalbėtis su „Klasco” valdančia „Achemos grupe” ir rasti ekonominių argumentų, kurie priverstų įmonę keisti savo elgesį.

„Jei įmonė elgiasi taip piktybiškai, neturėtų būti jokio lankstumo jos atžvilgiu”, – antrino pasitarime dalyvavęs klaipėdietis Seimo narys Audrius Petrošius.

Po pasitarimo Pušyno skersgatvyje specialistai kartu su ministru lankėsi ir pačioje „Klasco“  teritorijoje.

„Jeigu „Klasco“ pati nesusipras, kad turi susitvarkyti, ją uždarysime – tam turime visas priemones“, – po šio vizito išplatintame pranešime cituojamas S. Gentvilas.

6 Comments

  1. Anonimas

    O kaip su dulkėtumu ir triukšmo tarša pas mus pietinėje miesto dalyje. Ten sėkmingai valstietis Tuma metalo laužą ir durpes atviru būdu krauna.

    Reply
  2. Geras!

    Taip išeina kol KLasko nepasikeis taršos leidimų tol jokios sankcijos ir baudos jai negresia!!!! Tai ir toliau dulkins Klaipėdiečius su Gentviliuko neva ,, Pabarimu”. …. tai ko vertas toks įstatymas !! Ir dar ištaškyti pinigai toms stotelėms, kai ir taip matos tos dulkės.!!! ….o dar tas pasakymas , kad du mėnesius rinks , po to dar 2 mėn. tirs tad dulkes, po to dar ataskaitą pagražins ! ….žodžiu apsurdas.

    Reply
  3. jo.....

    Man patiko vaizdelis: ministras kalba, o šalia stovintis uniformuotas aplinkosaugininkas rankas susikišęs į kelnių kišenes matyt „kišeninį bilijardą žaidžia”. O gal jis taip nori pasakyti: šnekėkit, ginčykitės, o aš ant visko dėjau skersą. Gal nors ministras tokį veikėją galėtu paauklėti ir pasakyti jog uniformuotam pareigūnui nemandagu prieš visus stovėti susikišus rankas į kelnių kišenes?

    Reply
  4. Dokininkas

    Tada lieka apsiverkti visiems kartu ir su seimo nariais prie šikušios, šikančios ir toliaus šiksiančios KLASCO tvoros!

    Reply
  5. Equalizer

    Juokinga ka pasake S.Gentvilas, kad uzdarys KLASCO.

    Reply
  6. šiaip

    Valdiškų impotentų pasibėdavojimai ir neiko realaus neveikimas

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Svarbu, Uostas ir jūra

Deginimui skirtų atliekų importas per uostą: judama toliau

Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos „Bega“ toliau vykdo procedūras, kad galėtų įgyvendinti planus per metus krauti apie 120 tūkst. tonų nepavojingomis ...
2024-03-29
Skaityti daugiau

Miestas, Svarbu

„Mobingo problema“ savivaldybėje: užteko mokymų?

Sausio viduryje kilęs ažiotažas dėl naujosios Klaipėdos valdančiosios daugumos esą vykdomo mobingo Savivaldybės administracijoje bent jau instituciniame lygyje užsibaigė. Per ...
2024-03-27
Skaityti daugiau

Politika

Klaipėdos liberalai išsirinko vienmandatininkus

Liberalų sąjūdžio Klaipėdos skyrius visuotiniame susirinkime sprendė​, kas atstovaus partijai rudenį vyksiančiuose Seimo rinkimuose uostamiestyje. Danės, Pajūrio, Baltijos ir Marių ...
2024-03-25
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This