P0

Fotoreportažai, Sportas

„Ambersail-2“ įgula startavo iššūkių kupiname pirmajame „The Ocean Race Europe“ etape

Atvira Klaipėda

Atvira Klaipėda
2021-05-29


Šeštadienio popietę Lietuvai atstovaujanti „Ambersail-2“ įgula paliko Prancūzijos Lorjano krantus ir, buriuodama lenktyniniu režimu, per Biskajos įlanką pasuko atšiauraus Atlanto link – prasidėjo pirmasis „The Ocean Race Europe“ etapas.

Jame iš viso startavo 12 įspūdingų lenktyninių jachtų – 7 „Volvo 65“ ir 5 IMOCA 60, kurios šiuo metu jau rungiasi beveik 1400 jūrmylių distancijoje, kuri driekiasi per Biskajos įlanką ir Atlanto pakrantę link Kaškaiso Portugalijoje ir žada buriuotojams ne vieną iššūkį.

Aistės Ridikaitės ir Felix Diemar nuotr.

Iškart po starto lengvo vėjo sąlygomis į priekį „Volvo 65“ laivyne akivaizdžiai išsiveržė portugalų komanda „Mirpuri Foundation Racing Team“ (kpt. Yoann Richomme), iškart už jų – „Ambersail-2“ ir „Team Childhood 1“ (kpt. Simeon Tienpont) komandos, kovojančios dėl geresnės pozicijos. Likusios „Volvo 65“ komandos išsidėstė už jų. Tačiau prieš akis – stipresni vėjai ir dar kone 1400 jūrmylių kelias iki finišo Kaškaise.

Pasak lietuvių komandos navigatoriaus, triskart pasaulį lenktyniniu režimu apiplaukusio naujazelandiečio Conrado Colmano, nors įgula startavo su lengvu vėju, palikus Biskajos įlanką ir pasiekus atvirus Atlanto vandenis, sąlygos aštrės, vėjas stiprės ir įgula turės progą parodyti, ką šios lenktyninės jachtos iš tiesų sugeba.

„Pirmasis etapas žada būti tiesiog fantastiškas! Per Biskają turėtume pajudėti pavėjiniais kursais, su lengvu vėju. Tačiau vėliau gausime vis daugiau ir daugiau vėjo, kol galų gale tiesiog šuoliuosime per bangas. Manau, iš tiesų turėsime progą sužinoti, ką ši jachta ir ši komanda sugeba tokiomis smagiomis buriavimo sąlygomis. Tuomet, pasiekę lenktynių organizatorių nustatytą ženklą Atlante ir jį apsukę, pajudėsime link Kaškaiso. Finišuoti turėtume trečiadienio rytą“, – prieš startą pasakojo C. Colmanas.

Pasak komandos kapitono Roko Milevičiaus, tiek komanda, tiek laivas varžyboms jaučiasi pasiruošę – tam buvo skirta daug jėgų ir laiko, įgulos nariai jau spėjo apsiprasti su buriuotojiška buitimi laive ir pamažu visą dėmesį ima skirti būtent buriavimui. Be to, prieš pat startą įgulą pasiekė ir jiems itin svarbi pavėjinių kursų burė A4, kuri ne kartą įgulai pakišo koją kovojant dėl aukštesnės pozicijos Prologo metu.

„Mane mano komanda motyvuoja, nes yra labai užsidegusių žmonių. Vis dažniau įguloje prasideda nuoširdi diskusija, ką mes dar galime padaryti, kad laivas plauktų greičiau. Tai skatina judėti į priekį ir ieškoti būdų, kaip šį laivą padaryti vienu greičiausių šiame laivyne. Su šitais laivais reikia mokėti buriuoti – techniškai jie labai panašūs, tad rezultatą dažniausiai lemia tai, kaip jame moka elgtis įgula: kiek jie pažįsta laivą ir jo galimybes, kaip moka jas išnaudoti, kaip susipažinę su burių sistemomis, kaip moka sureguliuoti bures ir stiebą“, – pastebėjimais dalijosi R. Milevičius.

Pasak kapitono, „Ambersail-2“ įgula tokios patirties turinčių narių turi tikrai nemažai, tarp jų – ir jis pats, ir tokie buriuotojai kaip Linas Ivanauskas, Tomas Ivanauskas, Domantas Juškevičius, kurie buriuodami ir lenktyniaudami šiuo laivu yra praleidę nemažai laiko.

„Ambersail-2“ komandos vadovo Raimundo Daubaro teigimu, pliusas yra ir tai, kad Lietuvos jachta, priešingai nei konkurentų jachtos, lenktynėse aplink pasaulį yra plaukusi tik vieną kartą, o ne du. Tai reiškia, kad tiek ji, tiek visas jos inventorius mažiau nusidėvėję.

„Prieš šitas varžybas mes atsinaujinome visą savo burių inventorių. Per paskutines tris dienas vyko itin intensyvūs pasiruošimai Lorjane, į jachtą buvo suinstaliuotos ir paruoštos visos sistemos, leidžiančios užtikrinti aukščiausią jachtų ir įgulų saugumą, kurio reikalauja „The Ocean Race“ protokolas. Taip pat pagaliau gavome ir mums itin reikalingą A4 burę – už ją esame dėkingi savo partneriams, jaunųjų vadovų organizacijai YPO Lithuania Chapter bei įgulos nariui Tomui Gižui. Dabar jau pavėjiniuose kursuose neturėsime pasiteisinimo ir turėsime kovoti su lyderiais“, – prieš startą džiaugėsi R. Daubaras.

Kita vertus, įgula pripažino, kad konkurentai taip pat turi savo stipriąsias puses – kai kuriose buriuoja ne vienose „The Ocean Race“ lenktynėse aplink pasaulį plaukę ir milžinišką patirtį sukaupę buriuotojai.

Pasak Lietuvos buriuotojų, mūsų šaliai šis startas – jau savaime yra laimėjimas, nes būdama nedidelė jūrinė valstybė ji sugebėjo patekti į vieną aukščiausio rango pasaulinį buriavimo įvykį.

„Ambersail-2“ komandą šiame etape sudaro: kapitonas Rokas Milevičius, Tomas Ivanauskas, Linas Ivanauskas, Domantas Juškevičius, Conradas Colmanas, Deimantė Jarmalavičiūtė, Aistė Ridikaitė, Arnas Eimutis, Saulius Pajarskas, Arvydas Paunksnis, Nerijus Eidukevičius, Ramūnas Janonis, Ramūnas Bložė, Darius Vaičiulis, Jurgis Radzevičius.

„The Ocean Race Europe“ etapai:

Lorjanas (Prancūzija) – Kaškaisas (Portugalija): startas gegužės 29 d.

Kaškaisas (Portugalija) – Alikantė (Ispanija): startas birželio 6 d.

Alikantė (Ispanija) – Genuja (Italija): startas birželio 13 d.


    2021-05-29

    Parašykite komentarą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas.

    Parama

    Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

    Paremti
    Atviri dokumentai

    VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

    Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

    Su dokumentais galite susipažinti čia
    Informacija

    Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
    VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

    Puslapio taisyklės. 

    Redakcijos adresas: Bangų g. 5A-3F, Klaipėda, LT-91250, Tel. + 370 650 77550
    el. paštas: info@atviraklaipeda.lt