P0

Politikų tribūna

Klaipėdos parkavimo zonos plėtra – rūke skendinčios pajamos ir apgautas verslas (3)

Alina Velykienė, Klaipėdos miesto tarybos narė
2021-06-16


Kodėl savivaldybė, įrengusi daugiau nei 600 automobilių stovėjimo vietų už Europos Sąjungos lėšas, planuoja gauti grašius?

Po viešos kritikos dėl parkavimo zonos išplėtimo Klaipėdos miesto teritorijoje tarp Sausio 15-osios g., Taikos pr., Kauno g. ir Šilutės pl. visa Klaipėdos miesto taryba gavo informaciją apie tai, kad jokių lėšų grąžinti Europos Sąjungai nereikės. Administracijos direktorius Gintaras Neniškis rašo, kad iš viso už daugiau nei 600 naujai įrengiamų parkavimo vietų metinės pajamos sudarys 9 820 Eur. O sąnaudos šių aikštelių priežiūrai sudarys 51 952 Eur. Ypatingai nerimą kelią pateikta informacija, kad parkavimo rinkliavos administravimo kaštai sudarys net 10 595 Eur. Tai reiškia, kad parkavimo sistema kainuoja brangiau nei pati rinkliava.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Apskritai, pateiktoje informacijoje nėra nei žodžiu užsimenama kaip išlaidos buvo paskaičiuotos, kodėl jos tokios, kuom remiantis ir panašiai. Prie išlaidų priskaičiuotos teritorijų priežiūros sąnaudos, nėra aišku, už ką ir kodėl jos tokios.

Taip pat paminėtina, kad projekto sąnaudos gali būti tik tos teritorijos, kuri generuoja pajamas, t.y. tik automobilių stovėjimo aikštelės. Nėra aišku, ar Klaipėdos miesto savivaldybės administracija skaičiuodama būsimas sąnaudas, neįtraukė želdynų priežiūros ar kitų sąnaudų.

Pažymėtina, kad Europos Sąjungos projektais Klaipėdos miesto savivaldybė siekė iš esmės sutvarkyti daugiabučių kiemus, pagerinti gyvenamąją aplinką bei pritaikyti smulkiam ir vidutiniam verslui.

Iš viso projekte naujai pastatomos 607 automobilių stovėjimo vietos, o papildomai rekonstruojamos 212 anksčiau buvusios automobilių stovėjimo vietos. Bendras automobilių stovėjimo aikštelių vietų skaičius – 819.

G. Neniškio pateiktas pajamų ir sąnaudų prognozavimas ES projektui „Kompleksinis tikslinės teritorijos daugiabučių kiemų tvarkymas“
Pajamų ir sąnaudų prognozavimas ES projektui „Pėsčiųjų tako sutvarkymas palei Taikos pr. Nuo Sausio 15-osios iki Kauno g. paverčiant viešąja erdve, pritaikyta gyventojams ir smulkiam ir vidutiniam verslui”

Centrinė projektų valdymo agentūra juodai ant balto parašė: „projektų įgyvendinimo metu įrengtų automobilių parkavimo vietų apmokestinimo, vertinama, kad vietinės rinkliavos už automobilių stovėjimą lėšos bus laikomos projekto veiklos pajamomis, o Projektai bus priskiriami pajamas generuojančių projektų kategorijai.“ Kitaip tariant Klaipėdos miesto savivaldybei teiks penkerius metus grąžinti visas gautas grynąsias pajamas už parkavimą (atėmus aikštelių priežiūros išlaidas).

Taigi, administracijos direktorius G. Neniškis deklaruoja, kad jokių pinigų grąžinti Europos Sąjungai nereikės. Iš pateiktos informacijos matyti, kad teritorijoje tarp Sausio 15-osios gatvės, Šilutės pl., Kauno g. ir Taikos pr. teritorijoje esančiose parkavimo zonoje savivaldybė planuoja gauti tik 9820 Eur metinių pajamų.

Galiu teigti, kad administracijos direktorius Gintaras Neniškis meluoja slėpdamas būsimas parkavimo pajamas, nes atlikus elementarią teritorijos, kurioje yra Europos Sąjungos lėšomis įrengiamos parkavimo aikštelės, butų skaičiaus ir parkavimo poreikio analizę, matyti, kad vien gyventojų leidimų pajamos sudarys dvigubai didesnę pajamų sumą, nei teigiama oficialiai.

Tik tuose namuose, prie kurių įrenginėjamos naujos ar rekonstruojamos senos aikštelės, yra 2200 butų. Tikėtina, kad mažiausiai pusė gyventojų turi automobilius, o jei bute gyvena ir senyvo amžiaus žmonės, tai jų vaikai, norėdami aplankyti tėvus, tikrai norės gauti leidimą statyti automobilį tėvų namo kieme. Metinis leidimas gyventojui pirmam automobiliui kainuos 10 Eur, o antram – 30 Eur. Todėl pajamos vien už gyventojų leidimus gerokai viršys G. Neniškio skaičiuojamą 9820 Eur pajamų ribą. Dar net neįvertinus verslo subjektams išduodamų leidimų skaičiaus, taip pat trumpalaikio sustojimo, t.y. parkavimo mokesčio. Šių pajamų tendenciją galima tik spėlioti.

Esmė tokia, kad šioje teritorijoje yra įsikūrę bankai, AB „Klaipėdos vanduo”, gydymo, aukštojo mokslo įstaigos, tad, matyt, tikrai dalis jų lankytojų vyksta savo automobiliais. Norisi, kad Klaipėdos miesto administracija suprastų, jog tokie sprendimai lems verslo sąlygų bloginimą.

Bus daug prakaitavimo dėl tikslių skaičių pateikimo, kiekvienas parkomatas, turės turėti savo atskirą pajamų apskaitą, nes priešingu atveju, apskaita bus netiksli ir nebus galimybės pateikti teisingos informacijos Europos Sąjungos projektą prižiūrinčiai institucijai Centrinei projektų valdymo agentūrai.

O dabar bendra situacija, kad būtų galima įsivaizduoti, kodėl Klaipėdos miesto taryba buvo suklaidinta.

Nesuprantu, kodėl teikiant Klaipėdos miesto savivaldybės tarybai sprendimą dėl rinkliavos zonos išplėtimo ir jos apmokestinimo nebuvo išnagrinėta teritorija. Ar administracijos direktoriaus G. Neniškio matymas yra tik parkavimo rinkliavos? Labai stebina, kad nuo kitų metų sausio 1 dienos „Lidl Lietuva lankytojams”, teks mokėti už automobilio statymą šalia įrengtoje automobilių stovėjimo aikštelėje Šilutės pl. 2A. Šią viešą parkavimo aikštelė UAB „Lidl Lietuva” įrengė už savo lėšas ir perdavė Klaipėdos miesto savivaldybei pagal infrastruktūros sutartį, ją įsipareigojo prižiūrėti. Čia nuo sausio 1 d. turės atsirasti parkomatai, o automobilių statymą kontroliuos VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas”.

„Lidl Lietuva” parduotuvė Tilžės g. 56B ir vieša automobilių stovėjimo aikštelė Šilutės pl.2A

Tai tik vienas iš pavyzdžių rodančių, kad Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktorius neanalizavo situacijos. Matyt, tokių panašių infrastruktūros objektų yra ne vienas šioje teritorijoje.

Taip pat stebina, kad siekiant prisitraukti investuotojus į Klaipėdą, miestas visada stengiasi sudaryti geriausias sąlygas, tačiau pasikeitus politinei valdžiai, deja šie įsipareigojimai lieka užmarštyje. Ar bus sprendžiama ši situacija? Čia investuotojas pastatė ir perdavė savivaldybei viešą aikštelę, kurdamas viešą infrastruktūrą mieste, o tokių tikrai ne vienas.

Atkreiptinas dėmesys į tai, kad Klaipėdos miesto savivaldybė privalo teikti teisingą, išsamią informaciją tarybos nariams, jų neklaidinant. Šiuo atveju matyti, kad administracijos direktorius veikė dėl siaurų interesų, parkavimo zonos plėtros.

Jei Tarybos nariai būtų žinoję, kokios realios pajamos, kiek reikės grąžinti lėšų ES, tokio sprendimo ji nebūtų priėmusi.

Šiandieną keliu klausimą – ar administracijos direktorius gebės pripažinti savo klaidą ir atsiprašyti visos Tarybos už neteisingos informacijos pateikimą?

Nevienareikšmiškai vertindama šį parkavimo zonos išplėtimą kviečiu Klaipėdos miesto tarybą rasti politinės valios atšaukti parkavimo zonos išplėtimą teritorijoje, kurioje parkavimo vietos buvo įrengtos už Europos Sąjungos lėšas 5 metams. Klaipėdos miesto savivaldybė rengė viešas diskusijas su gyventojais, verslu, kaip pagerinti esamo seniausio Klaipėdos mikrorajonų būklę, kad iš esmės pakeistų gyventojų gyvenamąją aplinką, sudarytų verslui sąlygas kurtis. Tam, kad miestas atgytų, žmonės džiaugtųsi, pagaliau galėtume sakyti, kad ir Klaipėdos mieste iš esmės pagaliau sutvarkyti kiemai.

Labai gaila, kad politikai tik prieš rinkimus prisimena, jog būtina įrengti automobilių statymo vietas daugiabučių kiemuose, čia problema numeris vienas, tačiau, kai jau yra tam sąlygos, įvedama parkavimo rinkliava. Juo labiau kad naudos miestas iš parkavimo rinkliavos nepajus. Ją pajus, tik VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas”, kuris drąsiai skaičiuodamas parkavimo administravimo veiklos sąnaudas nepasibodėjo dideliais apetitais.


    2021-06-16

    3 komentarai “Klaipėdos parkavimo zonos plėtra – rūke skendinčios pajamos ir apgautas verslas”

    1. AvatarJokių problemų (IP: 88.119.136.56)

      Kad Taryba atšauktų savo sprendimą, Jūs turite parengti sprendimo projektą ir užregistruoti !

    2. AvatarPerskaičiau ir nesupratau (IP: 195.182.76.3)

      tai ar reikės grąžinti ar ne… tai visgi pasirodo ne… ir kada pati parodysite pavyzdį ir pervesite savo dalį bent už vieną iš savo “promochų”, kai dėl prasto darbo su tos pačios ES priemonės projektais Klaipėdos miesto savivaldybė prieš porą metų iš realiai prarado per 3 mln. eurų….

    3. AvatarSava (IP: 86.100.10.45)

      Dirba vaikiškai. Nei analizės, nei atsakomybės.

    Parašykite komentarą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas.

    Parama

    Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

    Paremti
    Atviri dokumentai

    VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

    Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

    Su dokumentais galite susipažinti čia
    Informacija

    Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
    VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

    Puslapio taisyklės. 

    Redakcijos adresas: Bangų g. 5A-3C, Klaipėda, LT-91250, Tel. + 370 650 77550
    el. paštas: info@atviraklaipeda.lt