„Gatvių apšvietimo” likimas nuspręstas: nauda ar klaida?

Miestas, Svarbu

Valdiškos įmonės „Gatvių apšvietimas“ nebeliks, nes ji bus prijungta prie savivaldybės valdomos bendrovės „Klaipėdos autobusų parkas“. Taip antradienį nusprendė Klaipėdos miesto tarybos dauguma, nors kai kurie politikai ir suabejojo tokio sprendimo nauda.

Bendrovė „Gatvių apšvietimas” bus prijungta prie „Klaipėdos autobusų parko”. Martyno Vainoriaus nuotr.

Apie „Gatvių apšvietimo“ likimą diskutuojama jau beveik pusantrų metų – nuo tada, kai iš pareigų buvo atleistas tuometis jos vadovas. Nuo tada įmonei laikinai vadovauja „Klaipėdos autobusų parko“ generalinis direktorius Vaidas Ramanauskas.

Miesto tarybos kolegija jau anksčiau pritarė Klaipėdos savivaldybės administracijos sumanymui, „Gatvių apšvietimą“ prijungti prie „Klaipėdos autobusų parko“. Toks sprendimo projektas antradienį pasiekė ir miesto tarybą.

Klaipėdos savivaldybės Turto valdymo skyriaus vedėjas Edvardas Simokaitis aiškino, kad įmonės reorganizuojamos, vieną prijungiant prie kitos, nes jų veikla yra panaši, nors ir atrodo skirtinga. „Žinome, kad „Klaipėdos autobusų parkas“ eina į projektus, kurie leis įsigyti elektra varomų autobusų, tad sujungus įmones turima kompetencija elektros srityje leistų padaryti elektra varomo transporto proveržį mieste, plėsti elektros įkrovimo stoteles. Be to, autobusų tinklą galima panaudoti transporto valdymo sistemoje, Visa tai leis pasiekti geresnę ilgalaikę naudą tiek eismo valdymo, tiek viešojo transporto srityse“, – tvirtino E. Simokaitis.

Įmones siūloma reorganizuoti ir todėl, kad tai leistų mažinti tiek bendrąsias, tiek valdymo išlaidas, efektyviau naudoti turtą. Skaičiuojama, kad per metus pavyktų sutaupyti 300 tūkst. eurų.

„Kokie yra tikrieji labai pelningos įmonės („Gatvių apšvietimo“ – V. S.) jungimo su mažo pelningumo įmone tikslai? Jei reorganizacija įvyks, „Gatvių apšvietimo“ pelnas bus suvalgytas, dividendų niekada nebegausime. Neatmesčiau galimybės, kad bus parduotas „Gatvių apšvietimo“ turtas, kuris yra Rūtų gatvėje, ir labai greitai pamatysime, kaip sumažinti „Klaipėdos autobusų parko“ nuostoliai“, – ir klausė, ir teigė miesto tarybos narė Alina Velykienė.

Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis teigė, kad jei įmonės nebus sujungtos, reikės skelbti konkursą, išrinkti naują „Gatvių apšvietimo“ vadovą ir jokių sutaupymų nebus. „O jei priimame sprendimą, vadovas dirba su abiem bendrovėmis, kaip dabar, tik tai galima daryti dar efektyviau, pigiau ir geriau“, – tikino G. Neniškis.

Miesto tarybos narė Judita Simonavičiūtė taip pat buvo įsitikinusi, jog „Gatvių apšvietimas“ prie „Klaipėdos autobusų parko“ jungiamas tik todėl, kad padengtų pastarosios bendrovės nuostolius. „Jei „Klaipėdos autobusų parkas“ nebelaimės konkurso dėl keleivių vežimo, tai bus didelė problema ir šiandien pelningas „Gatvių apšvietimas“ tiesiog dengs nuostolius. Nežinau, ar jis bus tiek pajėgūs. Įmones kaip tik reikia išgryninti. Dabar bus taip, kad tik sumažės darbuotojų, o daugiau jokio efekto nematau“, – kalbėjo J. Simonavičiūtė.

G. Neniškis tvirtino, jog „Klaipėdos autobusų parkas“ jau mažiausiai penkerius metus dirba pelningai, o viešojo transporto nuostoliai atitenka „Klaipėdos keleiviniam transportui“, bet ne vežėjams. „Tad abi įmonės yra pelningos ir nėra kalbos apie nuostolių dengimą. Sprendimas reikalingas dėl to, kad būtų galima ištaisyti anksčiau padarytas klaidas. Šis sprendimas duos ne tik ekonominės, bet ir socialinės naudos“, – tikino G. Neniškis.

Tokie argumentai politikus įtikino – 19 miesto tarybos narių balsavo už įmonių reorganizaciją, tik keturi buvo prieš ir keturi susilaikė.

„Kartais užduodu sau klausimą, kas lemia balsavimo rezultatus. Naivumas? Gudrumas? Bet tik ne racionalus protas“, – po balsavimo replikavo J. Simonavičiūtė.

4 Comments

  1. Klaipėda

    Dėl Gatvių apšvietimo, dalybos vyksta po kiekvienų savivaldos rinkimų jau daugiau nei 20 metų. Atėjo Neniškio patikėtinis direktoriauti ir atidavė šeimininkui raktelį.Gatvvių apšvietimas tik laikinai išspręs Klaipėdos autobusų parko problemas, bet save sužlugdys ir vėliau grįžti į pradinę padėti tai jau nepavyks.

    Reply
  2. Simona

    Šiandien Kl.autobusų parkas miestui teikia tik 30 proc. viešojo transporto paslaugų . Po šio sprendimo manau, kad klaipėdiečius veš kauniečiai ar kitos valstybės vežėjas

    Reply
  3. Racionali Klaipėda

    Tai kitas logiškas ir racionalus žingsnis yra uab Senąjį turgų prijungti prie uab Naujojo turgaus.

    Reply
  4. manau

    Tai didelė klaida arba labiau tinka – vagystė, kuriai pritarė valstiečiai, kas reiškia, jie yra bendrininkai. Vaitkus nori būti meras, bet jau dabar dalyvauja neaiškiose schemose. Kas būtų jei būtų meras, gali būti abiem rankom griebtų. Kvailiai arba gudrūs savanaudžiai.

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Transportas

Integruotiesiems maršrutiniams taksi – 6 metai

Antradienį sukanka 6 metai, kai į viešąjį Klaipėdos transportą kaip integruota jo dalis įsiliejo maršrutiniai taksi. Per tą laiką M5, ...
2024-04-16
Skaityti daugiau

Transportas

100 000 000-asis keleivis gaus dovanų metinį bilietą

Šį ketvirtadienį peržengsime reikšmingą simbolinę ribą – šimtamilijoninę kelionę naujojo elektroninio bilieto sistemoje. Po šio fakto turbūt jau ir nebederės ...
2024-04-08
Skaityti daugiau

Miestas, Svarbu

Dėl senosios Klaipėdos pirties likimo - idėjų lietus

„Tai reikia ją padaryti visiškai nemokama”, – trečiadienį Klaipėdos miesto tarybos Finansų ir ekonomikos komiteto posėdžio metu pasiūlė konservatorius Aidas ...
2024-04-03
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This