Klaipėdos politikai surėmė ietis dėl miesto ateities: vienas balsas tapo lemiamu

Miestas, Svarbu

Planuojamas naujas vandens autobusų maršrutas Dangės upėje, dengto futbolo maniežo statybos ir chromu užterštų šiaurinės miesto dalies teritorijų išvalymas tarp politikų sukėlė tiek diskusijų, kad jie vos pritarė Klaipėdos savivaldybės strateginio veiklos plano pakeitimams, kuriuose, beje, numatyta ir hibridinių klasių uostamiesčio mokyklose įdiegimas, kad bent dalis vaikų nuo rugsėjo 1-osios galėtų mokytis ne nuotoliniu būdu.

Bene daugiau politikų diskusijų dėl dėl Dangės upėje planuojamo vandens autobusų maršruto. Martyno Vainoriaus nuotr.

Atsirado naujų planų

Klaipėdos savivaldybės strateginis veiklos planas iki 2023 metų miesto taryboje buvo patvirtintas vasarį, tačiau antradienį vykusiame posėdyje jau pateiktas ir jo korekcijos projektas.

Anot Klaipėdos savivaldybės Strateginio planavimo skyriaus vedėjos Indrės Butenienės, pakoreguoti strateginės veiklos planą prireikė, nes atsirado naujų priemonių, kurias norima įgyvendinti, be to, dėl įvairių priežasčių reikia perskirstyti biudžeto lėšas.

Esminiai strateginio veiklos plano pokyčiai, apie kuriuos rašė ir „Atvira Klaipėda“, yra tokie, kad į jį siūloma įtraukti detaliojo plano korektūros parengimą dėl dengto futbolo maniežo statybos teritorijoje prie Baltijos pr. bei dengto futbolo maniežo statybą. Detaliojo plano korektūrą numatyta atlikti šiemet, o po to skelbti maniežo architektūrinį konkursą.

Plano korekcija ir tokia, kad jame siūloma numatyta Pilies g. 2A esančios sporto salės nugriovimą ir automobilių stovėjimo aikštelės įrengimą.

Dar viena nauja priemonė strateginiame veiklos plane – Danės upės pritaikymas laivybai ir vandens autobuso maršruto įdiegimas.

Šiame dokumente taip pat pasiūlyta numatyta ir hibridinių klasių uostamiesčio mokyklose įrengimą, kad nuo rugsėjo dalis vaikų, jei prireiktų, galėtų mokytis mokyklose, o dalis tuo pat metu – iš namų.

Strateginiame veiklos plane taip pat siūloma numatyta daugiau (280 tūkst. eurų) lėšų chromu užterštų teritorijų šiaurinėje miesto dalyje išvalymui.

Klausimai dėl skaidrumo

Tačiau numatyti nauji projektai ir koreguojamos jau dabar vystomų apimtys sužavėjo ne visus politikus.

„Norėčiau palaikyti tuos pasiūlymus plane, kurie yra racionalus, priimtini, bet padarėte tokią mišrainę, į gerą patiekalą pridėjote ir tų sprendimų, kurie miestui nėra tinkami. Iš plano tikrai reikia išimti tą dalį, kad užterštoms teritorijoms valyti papildomai skiriama 280 tūkst. eurų. Šią dalį reikia palikti mero veiklai su uosto įmonėmis ir pramonininkais, kad verslas kompensuotų išvalymą, nes ne gyventojai ir darželinukai tas teritorijas užteršė. Tai yra trečdalis milijono eurų, už kuriuos galime pagerinti klaipėdiečių gyvenimą, o ne sutaupyti uosto milijonierių milijonus“, – kalbėjo ir siūlė politikė Nina Puteikienė.

Miesto tarybos narė Judita Simonavičiūtė pabrėžė, kad metų viduryje į strateginį veiklos planą galima įtraukti tik tas naujas priemones, kai yra aiškūs argumentai, kodėl taip reikia daryti.

„Dabar išsakomas motyvas, kad yra patvirtintas Strateginis planas iki 2030 metų ir jame tos priemonės numatytos. Bet ten priemonių yra daug, kas atrinko, kurias dabar įtraukti į strateginį veiklos planą. Įvertinant tai, kad valdančioji dauguma tapo mažuma, strateginio plano koregavime turėjo dalyvauti visi politikai, nes tik tokiu būdu galima susitarti, kurias priemones įtraukti, o kurių ne. Dabar girdime, kad tik rugpjūtį bus sprendžiama, kaip vaikai mokysis naujais mokslo metais, o mes tiek daug kalbame apie Dangės upės įveiklinimą ir vandens autobusus. Tai rodo, kad administracija dirba ne tuo keliu, kaip diktuoja situacija. Šis planas paruoštas nekokybiškai, tad balsuodama susilaikysiu, nors kai kurios priemonės ir turėtų būti įtrauktos. Manau, kad per mėnesį planas gali būti pakoreguotas ir tos priemonės, dėl kurių nesutariame, išimtos“, – pabrėžė J. Simonavičiūtė.

Planuojamas vandens autobusų maršrutas Dangės upėje užkliuvo ir miesto tarybos nariui Arvydui Vaitkui.

„Projekto vertė yra daugiau nei 400 tūkst. eurų. Mums paaiškinta tik tiek, kad bus įrengtos prieplaukos, savivaldybės atstovai negalėjo atsakyti į klausimą, iki kurios vietos galima laivyba Dangėje, nes kalbant apie Botanikos sodą, tai jis yra ženkliai toliau, nei leidžiama laivyba. Niekas neatsako, ar bus išvalyta užžėlusi upės vaga. Mes nesame prieš šį projektą, bet reikia ieškoti kitų finansinių šaltinių, kad nekiltų klausimo dėl skaidrumo. Kodėl šis projektas neteiktas metų pradžioje, o jau įsibėgėjus vasarai? Kyla klausimų, ar šis projektas nėra rengiamas tik vienai kompanijai, kuri nori plukdyti keleivius elektra varomais laiveliais. Miesto biudžete nerandama pinigų darželių, mokyklų remontui, didinami parkavimo mokesčiai, aiškinant, kad miesto biudžete trūksta pinigų. Negalime palaikyti tokio vandens autobusų projekto, tad susilaikysime balsuodami ir dėl viso sprendimo projekto“, – teigė Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos frakcijos seniūnas miesto taryboje A. Vaitkus.

Lėtėja svarbiausi projektai

Miesto tarybos narys Saulius Budinas atkreipė dėmesį, jog koreguojamame strateginiame veiklos plane lėtėja svarbiausių miesto projektų tempai.

„Skaičiai rodo, kad vasarį, kai tvirtinome šį strateginį veiklos planą, buvo numatyta, kad šiemet bus atlikta 45 proc. Baltijos pr. žiedinės sankryžos rekonstrukcijos darbų, dabar jau liko 35 proc. tad toks svarbus projektas lėtėja, nors finansavimą, kaip buvo patikinta, esame užsitikrinę. Kalbant apie naujosios mokyklos statybas, šiemet buvo numatyta atlikti 70 proc. darbų, dabar liko 65 proc. Tad vėl vėliname projekto pabaigą. Darželio „Svirpliukas” rekonstrukcijos buvo suplanuota šiemet 50 proc. darbų, dabar liko 20 proc. 2023 metais Klaipėda švęs rimtą jubiliejų ir Skulptūrų parko sutvarkymas buvo viena pagrindinių priemonių paminėti šią datą. Dabar matome, kad darbai perkelti į 2022 metus, tai reiškia, kad projektas vėluoja. Liūdina tokia situacija ir tai nerimą turėtų kelti ne tik man“, – vardijo S. Budinas.

Kai iš politikų pasisakymų ėmė aiškėti, kad strateginio veiklos plano pakeitimai gali būti nepatvirtinti, I. Butenienė paaiškino, kokios pasekmes laukia.

„Būtų nuvilta švietimo ir sporto bendruomenės, kurios laukė šito sprendimo. Iki rugsėjo liko tik du mėnesiai, kad įrengtume hibridines klases, o jei neturėsime patvirtinto strateginio veiklos plano, nes viešųjų pirkimų negalime pradėti. Neturėsime teisės daryti ir kitų darbų. Tai apima ne tik rezonansines naujas priemones, apie kurias diskutuojama, bet ir daugybę kitų priemonių, kurios nekelia klausimų. Nepritarus šiam sprendimo projektui, rizikos yra labai didelės. Sustotų miesto gyvenimas, viskas nusikeltų ir reikėtų įgyvendinti per labai trumpą laiką. Negalėsime naujiems mokslo metams paruošti švietimo sistemos. Todėl prašome suprasti mus ir palaikyti, suprasti miesto bendruomenes, kurios laukia šitų sprendimų“, – politikų prašė I. Butenienė.

Nepaisant tokio prašymo, net 14 politikų balsuodami susilaikė, o vienas buvo prieš. Tačiau 15 politikų, kurie priklauso valdančiąja mažuma tapusiai daugumai, sprendimo projektui pritarė. Lemiamas tapo politikės Elos Andrejevos, miesto taryboje pakeitusios Viačeslavą Titovą, balsas. Ji balsavo už, o tai lėmė, kad strateginio plano pakeitimams buvo pritarta.

14 Comments

  1. Judas

    O tai vandens autobusai reikalingi apžvalgos turui tiesiog miesto centre naujai pastatytiems „fūrų” garažams apžiūrėti ???

    Reply
  2. Darker

    Vaikų darželis valdo Klaipėdą. Žiauru..
    Uostas teršia miestą, o miestas už miestiečių pinigus tvarkys uosto pridergtą teritoriją, jūs rimtai?? Negana to, kad uostas užsiėmęs gražiausias miesto vietas, naudojasi miesto infrastruktūra, taip gadindamas miestiečių gyvenimus, tai dar sugalvojo, kad miestas turi apmokėti už uosto taršią krovą..
    Įveiklinti Dangę gal ir būtų gerai, bet pirmiausia ją reikia išvalyti, kai kur pagilinti, įrengti krantines. Be to turi būti ir kažkokie lankytini objektai ar gražūs vaizdai pakeliui, o dabar kas.. krūmai, kaminai, sugriuvę pastatai, surūdiję laivai.. Nemanau, kad sudomins vietinius ir turistus.
    Ir kas per nesąmonė, kad vienas balsas gali nuspręsti miesto likimą..

    Reply
    • Pritariu

      Gryna teisybė! Džiugu, kad Klaipėdoje yra protingų žmonių, bet jie, matyt, neina į valdžią.

  3. Lijana

    Stebėjau tarybą ir man gaila, kad vardan politikavimo opozicija baudžia mus klaipėdiečius, kad mieste neatsirastų vandens taksi, vaikai nesimokytų pagal hibrinį modernų mokymąsi, nebūtų papildomai skiriama lėšų modernių klasių įrengimams. Gėda turėtų būti opozicijai už tokį požiūrį.
    Džiaugiuosi tais, kurie palaikė ir balsavo už.

    Reply
    • Gerhard

      kokia vandens taksi ir kam ji reikalinga? paskui vel bus pasakyta, mes neissilaikome duokite pinigu is miesto biudzeto. Cia is anksto projektas i nuostoli. Visi varo su masinom i miesta ir cia staigia p*st perses i vandens taksi????

  4. konservatoriams

    ir Titovo teisingumo narių prireikė pagalbai 🙂

    Reply
    • Gerhard

      Matosi kas per publika ir kaip neadekvaciai balsuoja.

  5. Simona

    Elačka parsiduoda valdantiesiems už ramybę. Ar tikit tokiu tarybos nariu?

    Reply
    • Rinkėjai

      Tikim ir gerbiam!

    • manau

      Ela elgiasi labai protintai ir teisingai. Jos kolega visada balsuoja prieš arba susilaikau. Pasakykite, kam reikalingas toks išrinktasis kuris nieko nekalba, nieko nedaro, tik viską neigia, prieš viską. Ela yra protinga siekianti pateisinti savo išrinktųjų lūkesčius. Valdantieji už pagalbą jiems pritars ir padės įgyvendinti Elos darbus ir siekius miestui, savo rinkėjui. Ką laimi Šeršniovas prieštaraudamas? Turbūt nelabai protingo žmogaus įvaizdį.

  6. +-

    Manau kad politikai iečių tai tikrai neturi ir nelaužo , o ir net nesuvokia kas tai per ginklas ar instrumentas, kaip kad Miesto strategija . Jei į ją įtraukinėja tokius smulkius darbelius kaip Detaliojo plano korektūros atlikimą ir po to maniežo ( pūslės ) architektūrinio konkurso skelbimą . Dar viena nauja priemonė strateginiame veiklos plane – Danės upės pritaikymas laivybai . Tai kur dar nebuvo, bet vandens autobuso maršruto įdiegimui , tai visai ne į rėmus . O ir koks protinguolis tai galėjo sugalvoti ir pateikti politikams. Gerai kad bent vienas Vaitkus pastebėjo, kad vandens kelias baigiasi ties Klaipėdos Mediena. Atseit atvažiavai iš Klaipėdos rajono, palikai dyzelinį automobilį Joniškės kapinių aikštelėje ir sėdi į elektrinį vandens taksi ir už 30 minučių išlipi miesto centre. Krisk nesikelk koks darnus judumas ir strategija.
    O gal mūsų išrinktiesiems reikėtų susirūpinti, PASTRATEGUOTI , kaip Europos sankcijos Lukošenkos kalio trąšų gamintojams , palies Klaipėdos uoste dirbančių Klaipėdiečių šeimas. Bet čia ne strategija, čia šiaip nereikšmingas įvykis Klaipėdai, Klaipėdiečiams ir jos politikams.

    Reply
    • Anonimas

      „kad vandens kelias baigiasi ties Klaipėdos Mediena”
      Deja, bet klystate, vietinės reikšmės vidaus vandenų kelias Akmenos-Danės upė yra nuo žiočių iki Klaipėdos miesto teritorijos ribos (Susisiekimo ministro 1998-01-20 įsakymas Nr. 18, tik žiūrėkite aktualią redakciją) 😉

  7. Pilietis1

    Kas čia per taryba, kuri nieko naujo ir perspektyvaus nemato?Matyt, ne tuos išsirinkome.?

    Reply
  8. Anonimas

    O kodėl sprendimui pritarta, jeigu po lygiai balsai pasiskirstė?

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Transportas

Baigta Baltijos pr. žiedinės sankryžos rekonstrukcija

Klaipėdos savivaldybė praneša, jog baigti Baltijos pr., Šilutės pl. ir Vilniaus pl. žiedinės sankryžos rekonstrukcijos darbai. Šiuo metu rengiama techninė ...
2024-04-19
Skaityti daugiau

Miestas

Dabartiniai vicemerai uždirba ženkliai daugiau

Trijų Klaipėdos vicemerų mėnesiniai atlyginimai šių metų pirmą ketvirtį vidutiniškai buvo 5679 eurai neatskaičius mokesčių. O pernai metais šie pareigūnai ...
2024-04-19
Skaityti daugiau

Sveikata

Pradės projektuoti poliklinikos rekonstrukciją

Uostamiesčio savivaldybė skelbia, kad netrukus bus pradėtas rengti Klaipėdos miesto poliklinikos kapitalinio remonto techninis projektas. Miesto savivaldybė jau baigė konkursines ...
2024-04-18
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This