Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2021-06-22 |
Sunkiojo transporto keliamą triukšmą ir vibraciją jau ilgiau nei metus kenčiantys melnragiškiai baigia prarasti viltį, kad problema bus išspręsta. Tačiau, kaip patys teigia, jau paskutinį kartą prašo pagalbos ir skundą išsiuntė įvairioms institucijoms – nuo Klaipėdos savivaldybės iki ministerijų.
Melnragės seniūnaitė Marija Kalendė pasakojo, kas sunkusis transportas šios, prie jūros esančios, gyvenvietės gatvėmis intensyviai pradėjo kursuoti pernai pavasarį, kai Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos užsakymų prasidėjo uosto 1-osios krantinės rekonstrukcija. Rangovai statybvietę įsirengė greta krantinės, o suderintoje transporto judėjimo schemoje buvo nurodyta, kad sunkiasvoris transportas statybvietę gali pasiekti Burių gatve, pasukdamas į Smilčių gatvę, o jei eismo srautas didelis, išvažiuoti gali Vėtros gatve į Burių gatvę.
„Eismas Smilčių ir Vėtros gatvėmis jau yra problema, nes šios gatvelės nepritaikytos sunkiasvoriam transportui, todėl žmonės kenčia nuo vibracijų, langai dreba, kai sunkvežimis pravažiuoja. Tačiau šiomis gatvėmis bent jau legaliai važiuojama. Tačiau nemažai vairuotojų renkasi ir kitą maršrutą. Jie žiedinėje sankryžoje nepasuka į Burių gatvę, o įvažiuoja į Audros gatvę, o paskui jau Molo gatve juda link krantinės. Sunkiojo transporto eismas šiomis gatvėmis yra draudžiamas, bet niekam tai nė motais. Mes jau tiek skundų prirašėme, bet niekas nereaguoja, niekas nesikeičia. Kodėl žmonės turi kentėti?“ – piktinosi M. Kalendė.
Ji ir 1-osios Melnragės bendruomenės pirmininkas Andrius Dumbauskas šiomis dienomis išsiuntė dar vieną skundą. Jis adresuotas Klaipėdos savivaldybės administracijos direktoriui, Klaipėdos merui, Klaipėdos uosto vadovui, Seimo nariui Arvydui Pociui, susisiekimo, aplinkos, sveikatos ministrams, Nacionaliniam visuomenės sveikatos centrui, Klaipėdos policijai.
„Prašome mums paaiškinti, kodėl dėl Valstybinių įmonių veiklos turi kentėti valstybės mokesčių mokėtojai? Kas yra padaryta, kad pagerėtų miestiečių gyvenimo kokybė? LR Vyriausybes programos AM kuruojamų priemonių plano projekto pristatymo metu AM ministras S. Genvilas patvirtinto, kad Žalioji logistika priklauso nuo konkretaus miesto savivaldybės požiūrio. Matant besikartojančią situaciją Klaipėdos savivaldybėje, dėl ko nukenčia miesto gyventojai, teigiame, kad Žalioji logistika — tai Klaipėdos miesto ir KVJUD garbės reikalas. Prašome užtikrinti LR piliečiams, Klaipėdos miesto gyventojams gyvenimo kokybę taip, kaip to reikalauja LR konstitucija, LR įstatymai, Klaipėdos miesto savivaldybės pareiga“, – prašoma rašte.
„Mes tikrai nebežinome, ką daryti, kur kreiptis, bet taip nebegali būti. Be to, kenčia ne tik žmonės, nuniokotos ir gatvės, kuriomis važiuoja sunkvežimiai. Kas jas sutvarkys? Atrodytų, kad gyvename civilizuotojo valstybėje, bet viskas daroma taip, kaip kažkam reikia, o į žmogų neatsižvelgiama“, – nusivylimo neslėpė M. Kalendė.
Ji skaičiavo, kad šiomis dienomis per Melnragę įvairiomis gatvelėmis pravažiuoja po keliasdešimt sunkvežimių. Ir melnragiškių akys krypsta į Klaipėdos uostą, kad būtent dėl jo reikalų tie sunkvežimiai kursuoja.
„Taip, Melnragėje vyksta ir kitų statybų, tačiau jei statomas namas, maksimaliai statyboms aptarnauti reikia kokių dviejų sunkvežimių per dieną. Tad šitą sunkiojo transporto srautą turime tik dėl uosto“, – dėstė M. Kalendė.Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos infrastruktūros direktorius Vidmantas Paukštė teigė, kad 1-osios krantinės rekonstrukcija jau yra finišo tiesiojoje.
„Rangovai iki Joninių žadėjo objektą jau perduoti mums, tad dabar tų sunkvežimių jau važiuoja tikrai labai mažai, nes didelių darbų nebėra, tik defektų šalinimas. Be to, sunkusis transportas visus metus važiavo pagal suderintą eismo schemą. Kai tik gaudavome gyventojų skundų, kad sunkvežimiai važiuoja ir kitomis Melnragės gatvėmis, iškart įspėdavome rangovą, kad būtų imamasi kontrolės. Žinoma, visada yra žmogiškasis faktorius, gal navigacija ne tą kelią rodo, todėl vairuotojai ir nukrypsta į Molo gatvę. Bet taip nėra daroma specialiai, visi žino eismo schemą. Skundą gavome ir praėjusią savaitę, tad vėl kalbėjomės su rangovu, bet išgirdome, kad jie tikrai nevažiuoja, nes nebėra poreikio“, – tikino V. Paukštė.
„Mums uosto atstovai tai, kad darbai jau baigiami ir sunkvežimių nebeliks, sakė jau kovą, bet situaciją nesikeičia. Sunkvežimių nemažėja ir galima atsekti, kad jie važiuoja į uostą“, – tvirtino M. Kalendė.
Melnragiškiai įsitikinę, kad sunkvežimių srautai nemažėja, nes vis spartėja uosto molų rekonstrukcijos tempai. Tačiau V. Paukštė patiko, kad rekonstruojant molus, visos medžiagos ir technika plukdoma vandens keliais, tad sunkvežimiai tikrai nevažinėja.
Be to, V. Paukštė pabrėžė, kad vos tik bus baigta 1-osios krantinės rekonstrukcija, rangovai sutvarkys Smilčių ir Vėtros gatves, kuriomis buvo leidžiama važiuoti sunkvežimiams.
„Rekonstrukcijos pradžioje išsikvietėme antstolį, jis užfiksavo tų gatvių būklę. Kai tik darbai bus baigti, antstolį vėl išsikviesime, kad užfiksuotų dabartinę būklę ir rangovas gatves turės sutvarkyti taip, kaip buvo“, – teigė V. Paukštė.Melnragiškiai pageidautų, kad Uosto direkcija pasirūpintų ir Molo gatvės sutvarkymu, nes ir ja zuja sunkvežimiai.
„Dėl mūsų projektų sunkvežimiai Molo gatve nevažiavo, na, nebent koks pasiklydęs vairuotojas. Todėl negalima teigti, kad į uostą važiuojantys sunkvežimiai sugadino Molo gatvę“ – tvirtino Uosto direkcijos infrastruktūros direktorius.
Melnragiškiai aktyviai fiksuoja po gyvenvietę važinėjančius sunkvežimius, nes nemažai jų važiuoja ir tomis gatvėmis, kuriomis sunkiasvorio transporto eismas yra draudžiamas, pavyzdžiui, Audros, Molo gatvėmis.
„Mes tikrai kiekvienoje gatvėje ir kiekviename užkampyje nepastatysime po policininką. Gyvename 21 amžiuje, sukurta epolicija.lt sistema, į kurią visi gyventojai gali įkelti užfiksuotus pažeidimus. Svarbu, kad nuotraukoje matytųsi situacija ir automobilio valstybinis numeris. Mes tikrai tokius pažeidėjus surasime ir nubausime“, – teigė Klaipėdos apskrities Kelių policijos viršininkas Mindaugas Džermeika.
Ji pažadėjo, kad artimiausiomis dienomis šiose gatvėje dažniau patruliuos policijos pareigūnai, be to, bus organizuojam ir ir reidai.
„Tačiau žinote, kaip yra. Mes surengsime reidą, vieną sunkvežimio vairuotoją sustabdysime ir nubausime, tada jis per raciją praneš kitiems ir niekas nebevažiuos. Gal nevažiuos dar savaitę, nes bijos, kad gali vykti reidas. Bet po savaitės vėl įsidrąsins. Todėl tik pilietiški žmonės gali išspręsti tokias problemas. Tada vairuotojai iš lūpų į lūpas vieni kitiems perduos, kad bendruomenė yra aktyvi, kad pati fiksuoja pažeidėjus, o policija pagal tai rašo protokolus. Tik taip galima išspręsti šią problemą“, – išeitį pasiūlė M. Džermeika.
Tačiau M. Kalendė prašė, kad policijos reidai vyktų ne vieną kartą, nes būtent jie duoda rezultatų.
„Ir ta geresnė savaitė po reido, kai sunkvežimiai nevažiuos, mums jau būtų didžiulis laimėjimas. O mes, gyventojai, ne visada sugebame užfiksuoti pažeidėjus, nes jie taip pralekia, kad nespėjame nė fotoaparato išsitraukti“, – kalbėjo M. Kalendė.
per Girulius dar pavibruokit,supras,kaip smarvėje gyvena pietinis galas,vėl smirda naktimis
Lai pajaučia, kaip paprasti piliečiai pastoviai gyvena !!! Daugiau transporto i Melnragės pusę !!!
Visa laimė, kad ministeris Gentviliukas apsigyvens Melnragėje prie gatvės. Atvažiuos pats tėvas Gentvilas į anūkus pasižiūrėti ir kaip mat tvarką padarys . Išvaikys tuos uostininkų fusistus .
Mums tokį politiką į gyvenvietę , o tai vieni oligarchai kaimynystėje elektriniais robotais žolę pjauna ir elektrinėmis mašinomis be triukšmo važinėja. Koks čia gyvenimas , nėra ką užpulti, o kai kada taip norisi 🙂
Ką siūlote daryti, kai prie jūsų namo sunkiasvorė autotechnika sulaužo iš trinkelių sudėtą keliuką? Prie ko čia vilos ir brangūs butai Molo gatvėje?
Būtinai dėl trinkelių reikia kreiptis į ministrą 🙂 Daugiau nėra į ką 🙂 Ministras su žmona Melnragėje namus taip pat statosi ?
Sugadintų trinkelių reikia kreiptis į įmonę, kuri sudėjo. Nes trinkelių sudėtas kelias prie konteinerių terminalo per daugiai nei 20 metu nenukentėjo
Paklausius iš eterio neišlendandžio šoumeno Džermeikos , išeitų, jog kelių policija praktiškai nereikalinga. Todėl Klaipėdoje ir vyrauja eismo chaosas : kas kur nori, ten važiuoja , eismo kamšciuose niekad nepamatysi reguliuotojo, paspirtukininkai ir dviratininkai važiuoja pėstiesiems ant galvų, nors neretai greta yra jų važiavimo juosta, gyventojų ramybę drumsčia važinėjantys griaudėjantys motociklai ir automobiliai nučipintais duslintuvais. Visa tai galima būtų sutvarkyti per keletą mėnesių kaip kad buvo su prisisegimo diržais. Tačiau kol turime tokį neįgalų kvailai besišypsantį kelių policijos vadovą, tol šios miestiečių bėdos ir tęsis.
Pritariu, gėda policijai ir jos vadovui.
Kodėl niekas nereaguoja ? :)) Nereaguoju ir aš . Nusibodo ” nusipelnę ” gyventi geriau , nei kiti miestiečiai . Vieniems centras turi ” nevibruoti ” , kitiems – melnragės gatvės 🙂 O kaip reikia dirbti ? Jei skraidys lėktuvai su žvyru bus geriau ? 🙂
Kodel kai kurie piliečiai įsitikinę kad Melnragė tai išrinktųjų gyvenvietė??Ar ten senieji eiliniai klaipediečiai jau išnyko??O kituose miesto rajonuose nėra nei vilų,nei brangių butų?