Paštas ir kiti siuntų gabentojai perspėja dėl galimo vėlavimo

Verslas

Liepos 1 d. visoje Europos Sąjungoje (ES) įsigalios naujos mažos vertės siuntų (iki 22 eurų) siuntimo taisyklės – visos bendrijos teritoriją pasiekusios siuntos turės būti deklaruojamos ir apmokestinamos pridėtinės vertės mokesčiu (PVM).

„Tai yra didelis pokytis, liečiantis ne tik gyventojus, verslo atstovus, prekybininkus, bet ir visą pasaulinį pašto tinklą bei muitinės procesus. Iš savo pusės esame pasiruošę – reikiami procesai adaptuoti, esame numatę papildomus darbo resursus, iki šio vakaro mūsų logistikos centrą pasiekusios mažos vertės siuntos iš trečiųjų šalių bus šiąnakt išskirstytos ir rytoj iš ryto perduotos pristatymui“, – pranešime cituojama Lietuvos pašto generalinė direktorė Asta Sungailienė.

Ji atkreipia dėmesį, kad nuo rytojaus įsigaliojančio naujo proceso sėkmingam startui didelę reikšmę turės sklandus Muitinės darbas.

„Praėjusią savaitę turėjome galimybę išbandyti muitinės parengtą duomenų apsikeitimo sistemą, testavimus vykdėme iki pat šios dienos. Tačiau toks trumpas sudėtingų sistemų testavimo laikas neleidžia jaustis užtikrintai. Nerimą kelia mintis, kaip bus, kai duomenų apsikeitimas pradės veikti visu pajėgumu – ar sistemos veiks be trikdžių, ar bus pajėgios apdoroti didelio siuntų srauto informaciją. Atsižvelgdami į šią situaciją, turime perspėti gyventojus – jeigu susidursime su nesklandumais, būsime įpareigoti siuntas laikyti tol, kol jie bus pašalinti ir siuntos galės būti išmuitintos. Suprantame, kad tai gyventojams gali sukelti nepatogumų, todėl esame pasiruošę bendradarbiauti su muitine ir padaryti viską, kad siuntos be uždelsimo galėtų keliauti pas gavėjus“, – perspėja A. Sungailienė.

Skubių siuntų gabentojų asociacijos teigimu, Muitinės departamentas sukurta elektroninė sistema veikia su trikdžiais ar net visai neveikia.

„Matome labai daug rizikų, kad tinkamai pasiruošti nebus suspėta ir dėl to pirmiausiai gali nukentėti siuntas gaunantys gyventojai“, ─ pranešime cituojama Skubių siuntų gabentojų asociacijos vadovė Rasa Čėsnienė.

Jos teigimu, teoriškai siuntų gabentojai ir šalies gyventojai jau nuo rytoj turėtų naudotis elektronine siuntų deklaravimo sistema, bet šią sistemą testuojantys verslai susiduria su nuolatiniais sistemos trikdžiais, o tai neleidžia tikėtis, kad perėjimas prie naujos tvarkos bus sklandus.

„Siuntos keliaus į Lietuvą, bet jeigu sistema strigs, jų nebus galima deklaruoti ar atlikti kitų svarbių formalumų. Tai reiškia, kad gyventojai siuntų negaus, jos kaupsis sandėliuose, kurie netruks persipildyti, o siuntų pristatymo kainas ims auginti ilgo sandėliavimo sąnaudos. Jeigu elektroninė deklaravimo sistema visai nustotų veikti, departamentas numato perėjimą prie popierinių deklaracijų pildymo, t. y. atkeliavus jūsų siuntai, mes pildysime popierinę deklaraciją, tuomet tą popierių perduosime muitinei, kuri galiausiai duomenis suves į savo sistemą ir tik tuomet kurjeris galės siuntą vežti jums. Akivaizdu, kad procesams vykstant tokiu tempu, siuntų bus išvežiojama kur kas mažiau, negu jų atkeliaus į šalį. Tad nuo liepos 1 d. tiek siuntas gaunantys gyventojai, tiek jas gabenantys verslai žengia į labai neapibrėžtą situaciją. Dėl to norime iš anksto perspėti gyventojus ir atsiprašyti dėl būsimų nuo mūsų nepriklausančių nesklandumų“, – sako asociacijos vadovė.

Muitinės praktikų asociacijos valdybos pirmininkas Jonas Sakalauskas teigia, kad dabartinė situacija susidarė dėl laiku nespręstų problemų.

„Verslai iš pradžių atskirai, po to ir bendromis jėgomis pradėjo su Muitinės departmentu bendrauti dar prieš pusantrų metų – 2020-ųjų pradžioje. Tačiau būdavo atsitrenkiama į sieną ─ pastabos, užklausos ir raginimai bendradarbiauti liko be atsako. Buvo matyti, kad departamentas nespės laiku pasirengti, tačiau tuomet terminas pratęstas dar 6 mėnesiams – atrodytų, tiek laiko pasiruošimams turėtų užtekti, bet net ir tada viskas judėjo labai vangiai. Tiesa, paskyrus naują Muitinės departamento vadovą ir įsitraukus Finansų ministerijai, procesai pajudėjo, tačiau taip atsitiko tik dabar“, – teigia jis.

Naujasis Mutinės departamento vadovas Darius Žvironas buvo paskirtas birželio 1 d. Iki tol beveik 3 metus – nuo 2018 m. liepos 8 d. – muitininkai nuolatinio vadovo neturėjo.

Su siuntomis susijusių verslų atstovai skundžiasi sudėtinga komunikacija su departamentu, jo nenoru atsižvelgti į siūlymus, leidžiančius automatizuoti procesus, mažinti biurokratinę naštą ir galutinę siuntimo kainą gyventojams.

0 Comments

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Konsultacijos

Paštu apsimetantys sukčiai masiškai atakuoja mobiliojo ryšio vartotojus

Daugiau nei 6500 pranešimų iš gyventojų vien tik per kovo mėnesį. Ir per pusę tūkstančio užblokuotų nuorodų per beveik metų ...
2024-04-04
Skaityti daugiau

Konsultacijos

Sukčiai prisidengia Lietuvos pašto vardu

Gyventojai perspėjami, kad pastarosiomis dienomis padaugėjo bandymų apgaulės būdu išvilioti lėšas, prisidengiant Lietuvos pašto vardu. Gyventojams siunčiamos SMS žinutės su ...
2024-03-28
Skaityti daugiau

ELTA

Teismai dėl Laimos Vilimienės laimėto konkurso tęsis

Buvęs Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro (LNOBT) direktorius Jonas Sakalauskas Lietuvos Apeliaciniam teismui apskundė pirmos instancijos teismo sprendimą atmesti ...
2024-01-28
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This