P0

Uostas ir jūra

Ar baltarusiškus krovinius pakeis ukrainietiški? (2)

Palmira Martinkienė

Palmira Mart
2021-07-07


Šiuo metu Klaipėdos uoste perkraunama vos 1 proc. ukrainietiškų krovinių, tarp kurių dominuoja grūdai ir kukurūzai, mineralinės ir cheminės trąšos bei granulės iš saulėgrąžų pluošto išspaudų. Tuo metu iš visų Lietuvos geležinkeliais pervežamų krovinių ukrainietiški nesudaro nė 4 proc.

Viliamasi, jog ši situacija turėtų pagerėti po trečiadienį Klaipėdos uoste apsilankiusio Ukrainos infrastruktūros ministro Oleksandro Kubrakovo.

Svečias buvo supažindintas su Klaipėdos uostu. Susisiekimo ministerijos nuotr.

Svečias buvo išsamiai supažindintas su Klaipėdos uosto veikla, jam pristatyta galimybė per Klaipėdos uostą geležinkeliais krovinius transportuoti puspriekabėse.

Pasak kolegą iš Ukrainos lydėjusio susisiekimo ministro Mariaus Skuodžio, Klaipėdą „siekiama paversti Ukrainos šiaurės prekybos vartais į Skandinaviją”.

Kartu tikimasi, jog mūsų regiono verslas išnaudos Ukrainos uostus kaip pietų vartus į Turkiją bei visą artimųjų rytų regioną.

Uoste surengtos trumposios spaudos konferencijos metu M. Skuodis informavo, jog Ukrainos delegacija buvo supažindinta su puspriekabių transportavimu geležinkeliais galimybe ir esą su ministru iš Ukrainos sutarta startuoti šioje srityje su pilotiniais projektais jau netrukus.

„Ukraina yra ta kryptis, kuri mums sukuria daug naujo ir neišnaudoto potencialo (…) Ir aš tikiuosi, kad tų krovinių, kurių mes turime iš Ukrainos, skaičiai augs”, – vylėsi susisiekimo ministras.

Pasak „Lietuvos geležinkelių” generalinio direktoriaus Manto Bartuškos, svečiui buvo pademonstruota, „kaip puspriekabes įmanoma užkrauti Klaipėdos uoste ir kaip jos gali būti sėkmingai vežamos iki Kijevo ar Odesos”.

„Tai yra ateitis, ta linkme juda visa Europa, džiugu, kad mes galėsim išnaudoti šias technologijas ir mūsų „Vikingo” koridoriumi Klaipėda – Odesa”, – sakė M. Bartuška.

Klaipėdos uosto generalinis direktorius Algis Latakas išreiškė viltį, jog „bus dedamos pastangos iš abiejų valstybių pusės, kad tie ukrainietiški kroviniai pajudėtų per Klaipėdą”.

Iškilus grėsmei Klaipėdos uostui netekti baltarusiškų krovinių, kurie sudaro net trečdalį visos uosto krovos, šalies Vyriausybė kartu su uostininkais bei verslu ėmė intensyviau žvalgytis naujų rinkų.


    2021-07-07

    2 komentarai “Ar baltarusiškus krovinius pakeis ukrainietiški?”

    1. AvatarS (IP: 78.16.139.65)

      Tegu jusu ponai is JAV dabar duoda saibu uosto islaikimui juk ju uzsakyma vygde komjaunimo sekretorius Linas Linkewic su Grybowskaja dirbdami ir rendami baltarusijos namu seiminike nuversti Lukasenkai. Ai dabar jau raga, sukites maip norit, neee as mastau kad uz tokiys lietuvos patirtusnuostoliu turi atsakyti kitu valstybiu agentai dirbantis lietuvos valstybes vadovaujanciose pareiguose

    2. AvatarTik vienas klausimas (IP: 90.131.46.243)

      Gal Latakas ir Skuodis galėtų pasižiūrėti į žemėlapį ir atsakyti į klausimą, kiek uostų turi Ukraina pati? Tai kam reikia svaigti?

    Parašykite komentarą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas.

    Parama

    Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

    Paremti
    Atviri dokumentai

    VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

    Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

    Su dokumentais galite susipažinti čia
    Informacija

    Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
    VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

    Puslapio taisyklės. 

    Redakcijos adresas: Bangų g. 5A-3C, Klaipėda, LT-91250, Tel. + 370 650 77550
    el. paštas: info@atviraklaipeda.lt