P0

Mums rašo

Kodėl „Aurum 1006 km“ lenktynės turėtų būti uždraustos?

Gretė Maziliauskaitė
2021-07-15


Žmonės pasiilgę švenčių ir to akivaizdus įrodymas – šį savaitgalį įvyksiančios 1006 km lenktynės Palangoje. Tai viena iš vis dar retų progų pabūti kartu minioje, pajausti adrenaliną ir pasigrožėti galingais automobiliais. Visa tai skamba puikiai, tačiau čia slypi didžiulė problema – lenktynės prisideda prie klimato kaitinimo.

Feisbuko nuotr.

Šią vasarą jau pasiekėme ne vieną karščio rekordą ir, panašu, jog tropinis oras mūsuose tampa jau įprastas. Klimatas šyla ir tą pagaliau matome savo akimis. Deja, to negalėtume pasakyti apie 1006 km lenktynių organizatorius, dalyvius ir rėmėjus.

Asociacijos „Aktyvus jaunimas“ projekto tvariau.lt komanda apskaičiavo, jog visi 42 lenktynėse startuosiantys automobiliai į atmosferą išmes apie 55 tūkst. kilogramų anglies dvideginio dujų (CO2), kurios – viena pagrindinių šylančio klimato priežasčių. Tiesa, visi šie kilogramai tik iš lenktyninių automobilių ir tik lenktynių dieną. O kur dar kvalifikaciniai važiavimai, papildomi renginiai Palangoje ir Vilniuje ir t.t.

Tvariau.lt komanda nesiryžo skaičiuoti, kiek CO2 bus „pagaminta“ iš viso, įvertinus visą logistiką – automobilių, įrangos, personalo atgabenimą į trasą Palangoje, sunaudotos elektros energijos kiekius bei gausų renginio žiūrovų atvykimą į vietą. Tiesa ta, jog skaičiai milžiniški.

„Tokios 1006 kilometrų lenktynės turėtų vykti tik su viena sąlyga – organizatoriai ir dalyviai privalo elgtis atsakingai. Oficialioje lenktynių komunikacijoje neradome jokių žinučių apie tvarumą. Apie tai nutyli ir jų internetinis puslapis bei lenktynėse dalyvaujančios komandos. Ta pati situacija ir su lenktynių bei atskirų komandų rėmėjais. Negali teigti, jog gamini tvarią produkciją ar statai tvarius namus, kai tavo remiama komanda dėl pramogos išdegina tūkstančius kilogramų degalų. Mažų mažiausiai – tai nenuoširdu“, – teigė tvariau.lt įkūrėjas Gediminas Kondrackis.

Anot G. Kondrackio, gera pradžia būtų būti atviriems apie „sukuriamą“ CO2 pėdsaką. Tuomet jau galima ieškoti būdų jam kompensuoti – sodinti medžius, naudotis saulės jėgainėmis, remti anglies dvideginio dujų kiekį atmosferoje mažinančius projektus. Dar svarbiau visuomenei komunikuoti, jog laikas keistis. Čia galima pasimokyti iš Formulės 1 (F1), kuri nuo 2030 metų žada būti neutrali klimatui. Kalbama ir apie elektriniais varikliais varomus bolidus.

„1006 km lenktynės šiais metais parodė, kaip galima būti itin neatsakingais. Visi dalyviai galėtų jų ateinančius 1006 km važiuoti tik dviračiais“, – liūdnai pajuokavo G. Kondrackis.


    2021-07-15

    Parašykite komentarą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas.

    Parama

    Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

    Paremti
    Atviri dokumentai

    VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

    Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

    Su dokumentais galite susipažinti čia
    Informacija

    Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
    VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

    Puslapio taisyklės. 

    Redakcijos adresas: Bangų g. 5A-3C, Klaipėda, LT-91250, Tel. + 370 650 77550
    el. paštas: info@atviraklaipeda.lt