Klausos aparatus vis dar gaubia nemažai mitų

Sveikata

Respublikinės Klaipėdos ligoninės konsultacinės poliklinikos gydytoja surdologė Marija Lebedeva sako, jog vis dar netrūksta klaidingų įsitikinimų apie klausą ir klausos aparatus.

Gydytoja dalinasi dažniausiai girdimais nepagrįstais teiginiais ir paneigia juos.

„Man netinka, netiko, netiks klausos aparatas“

Klausos aparatų ir jų dalių įvairovė šiai dienai yra labai didelė, 95 proc. žmonių juos galima pritaikyti pagal individualius poreikius.

„Bandžiau nešioti ir jaučiausi blogai, buvo per garsus, vis tiek blogai girdėjau“

Pirmą kartą pritaikant klausos aparatą gali būti netiksliai sureguliuotas garsinimas, kadangi žmogus negali suprasti, ar pakankamai gerai jis girdi, nedrįsta, nepasako technikui apie garso kokybę. Tam reikėtų grįžti į parduotuvę ir išsakyti savo pastabas, kurias su kompiuterine programa galima pakoreguoti.

„Aparatas išėjus iš parduotuvės labai cypė, švilpė“

Technikas neretai pamiršta paminėti dažniausią klausos aparatų savybę – nesandariai įsidėjus klausos aparato įdėkliuką į ausies landą jis pradeda skleisti pašalinius garsus – tai nėra nei blogos kokybės, nei sugedimo požymis, tiesiog toks veikimo principas. Atsiradus švilpimui reikėtų pataisyti įdėkliuko poziciją, pastumti giliau į ausies landą arba įsigyti individualiai pritaikytą detalę.

„Buvau nusipirkęs klausos aparatą internetu, iš prekybos centro ir man nepadėjo, greitai sulūžo“

Masinės gamybos nereguliuojami garsintuvai yra gaminami pagal bendrus standartus, orientuojantis ne į kokybę, bet į žemą kainą, todėl, kaip sakoma „jei tinka visiems – netinka niekam“. Specializuotose parduotuvėse siūlomi klausos aparatai turi galimybę būti pritaikyti ir programuojami kiekvienam žmogui pagal jo individualią klausą, jiems taikoma iki 5 metų garantija.

„Klausos aparatas blogina klausą, aš nuo jo visai apkursiu“

Klausos aparato nešiojimas blogina klausą tik vienu atveju – kai juo naudojamasi triukšmingoje aplinkoje, kitu atveju tinkamai suprogramuotas klausos aparatas neigiamos įtakos klausai neturi.

„Klausos aparatas brangiai kainuoja“

Tikrą klausos aparatą iš klausos aparatų parduotuvės galima įsigyti su valstybės teikiama 100proc. kainos kompensacija. Dėl informacijos kreipkitės į savo šeimos gydytoją, otorinolaringologą ar ligonių kasas.

„Aš girdžiu, bet nesuprantu ką žmonės sako“

Garsai, kuriuos girdime, yra skirstomi į žemus, vidutinius ir aukštus, o pagal žmogaus fiziologiją pirmiausia silpsta aukštus garsus registruojančios klausos ląstelės, žmogus pradeda negirdėti ne visų, bet aukštų garsų (tokių kaip t, s, k, p) ir todėl tampa sunku suprasti, ką žmonės kalba. Klausos aparatas suprogramuojamas taip, kad garsina tik tuos garsus, kurių žmogus negirdi, o kitus palieka negarsintus.

„Klausos aparatas didelis ir negražus“

Iš vaikystės prisimenama kaip kaimynai ar seneliai nešiodavo gremėzdiškus ar net ant kaklo kabinamus klausos aparatus, kurie šiandien jau yra istorija. Klausos aparatų dydis varijuoja nuo stiprinimo galios ir individualių savybių. Jų yra nuo kelių centimetrų dydžio, kabinamų už ausies, bet yra ir visai nematomų, dedamų į ausies landą.

„Klausos aparatus nešioja tik kurti senoliai“

Tai yra stereotipas, kurį derėtų išgyvendinti, kadangi klausos aparatas – tai priemonė pagerinti klausą ir atstatyti gyvenimo kokybę bei džiaugtis bendravimu, gyvenimo garsais. 65 proc. žmonių, kuriems jau reikėtų klausos aparato yra jaunesni nei 65 metų.

„Dar norėčiau pagyventi be klausos aparato“

Kokios priežastys belemtų šį nenorą, derėtų nepamiršti, kad silpstant klausai smegenyse esantys klausos centrai, nebestimuliuojami garsų, ima silpti, todėl ir kalbos suvokimas negrįžtamai blogėja. Todėl per ilgai uždelsus ir pradėjus per vėlai nešioti klausos aparatus pasitenkinimas klausos aparatais gali būti mažesnis. Kad būtų galima užkirsti tam kelią, reikėtų laiku kreiptis į gydytoją dėl klausos sutrikimo ir pradėti nešioti klausos aparatus neįsisenėjus prikurtimui.

„Nemokėsiu juo naudotis“

Klausos aparatai sukurti taip, kad jais būtų lengva ir paprasta naudotis, nors pirmais mėnesiais gali tekti pasinaudoti naudojimosi instrukcija, tačiau vėliau naudojimasis klausos aparatais taps automatiškas ir nekils jokių sunkumų.

0 Comments

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Mums rašo

Realybė ir suprantamas pasaulis yra skirtingi

Kodėl filosofija nėra mėgiama? Kodėl dauguma suvokia šios profesijos ar specialybės grupę arba kaip „parazitus“, arba kaip „atvykėlius ne iš ...
2024-03-27
Skaityti daugiau

Sveikata

Ryškūs ir intensyvūs sapnai, dingusi uoslė bei anksti žilstantys plaukai gali įspėti apie Parkinsono ligą

Neretai susitikę draugus, artimuosius ar kolegas ir išgirdę sakinį „O ką aš sapnavau!“ esame pasiruošę išklausyti išsamų pasakojimą apie neįtikėtinas ...
2024-02-26
Skaityti daugiau

Sveikata

Dėl galvos svaigimo kaklas nekaltas

Respublikinės Klaipėdos ligoninės Konsultacinės poliklinikos gydytoja otorinolaringologė Marija Lebedeva papasakojo atvejį, kai 45 metų Ana kreipėsi į gydytoją, dėl epizodiškai ...
2023-10-24
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This