Pastebėti sutrikimai, kai PVM už trečiųjų šalių prekes apmokamas pirkimo metu

Verslas

Lietuvos paštas ir muitinė informuoja, kad įsigyjant prekes iš ne Europos Sąjungos valstybių ir PVM apmokant pirkimo metu, siuntai atvykus galimi laikini sutrikimai dėl tokių siuntų duomenų perdavimo.

Pastarąją savaitę išaugus tokių siuntų srautui pastebėta problema – dalis jų į Lietuvą atvyksta be importo PVM apmokėjimą patvirtinančių duomenų (IOSS kodo). Neturint šios informacijos, deklaruojant siuntą gavėjai prašomi sumokėti už tokią siuntą mokesčius, nors tai jau buvo padarę pirkimo metu. Teigiama, kad su šiais sutrikimais susiduria ir kitų ES šalių pašto operatoriai.

Siekiant išspręsti situaciją, dalies tokių siuntų deklaravimo procesas yra laikinai sustabdytas. Siuntų gatvėjai apie tai informuojami SMS žinutėmis. Teigiama, kad Lietuvos paštas aktyviai bendradarbiauja su kitų šalių paštais, pagrindinėmis el. pardavimo platformomis bei muitine –ieškoma bendrų sprendimų, kad šie sutrikimai būtų kuo greičiau pašalinti.

„Kai importo PVM apmokėtas pirkimo metu, sistemoje prie siuntos būna nurodytas specialus standartizuotas IOSS kodas. Jeigu šio kodo nėra, gauta siunta mūsų sistemoje yra matoma kaip neapmokėta. Lietuvos paštas yra įpareigotas, kad visos siuntos iš trečiųjų šalių būtų tinkamai deklaruojamos ir apmokestinamos, todėl tokių siuntų gavėjams siunčiame pranešimus, kad reikia sumokėti PVM. Atsiprašome gavėjų dėl patiriamų nepatogumų. Vos tik identifikavę problemą, susisiekėme su kitais paštais, el. prekybos platformomis, muitine. Siekiame, kad minėti nesklandumai būtų greičiau išspręsti ir siuntos be trikdžių galėtų pasiekti gavėjus“, – pranešime cituojama Lietuvos pašto komunikacijos vadovė Ugnė Bartašiūtė.

Kol kas minėti sutrikimai pastebėti perkant skirtingus pardavėjus jungiančiose platformose, kaip pavyzdžiui, lietuvių pamėgtose „eBay“, „Etsy“. Taip pat fiksuojami duomenų apsikeitimo nesklandumai ir su kai kurių šalių paštais – Latvijos, Jungtinės Karalystės.

U. Bartašiūtė atkreipia dėmesį, kad šiems nesklandumams pašalinti būtini sprendimai yra užsienio paštų bei prekybos platformų pusėje, tai – tarptautinio lygio problema. Specialus kodas gali būti perduotas tik sistemiškai: pirkimo metu el. platforma sukuria minėta IOSS kodą, jį perduoda pašto operatoriui, per kurį siunta keliauja, o jis – gavėjo paštui. Kai kurie prekybininkai minėtą kodą nurodo prekės sąskaitoje, tuomet klientai bando jį perduoti Lietuvos paštui, tačiau tokiu būdu perduotas kodas pagal galiojantį reguliavimą nėra tinkamas deklaravimo ir išmuitinimo procedūroms – jį sistemiškai privalo perduoti siuntėjas.

Gavėjai, susidūrę su tokia situacija, kol ji bus išspręsta, turi kelias galimybes: atsisakyti siuntos arba sumokėti Lietuvoje priskaičiuotus mokesčius, o tada kreiptis į pardavėją dėl PVM, sumokėto prekės pirkimo metu, susigrąžinimo.

„Lietuvos muitinė supranta problemą ir tikisi, kad bendromis pajėgomis pavyks ją operatyviai išspręsti. Muitinė kasdien apdoroja apie 30 tūkstančių smulkių siuntų deklaracijų, dauguma jų pateikiamos sėkmingai ir siuntos laiku pasiekia gavėjus“, – sako Muitinės kontrolės organizavimo skyriaus vedėjas Laimis Žlabys, koordinuojantis jungtinės verslo ir muitinės atstovų grupės veiklą.

Su daugeliu didžiųjų el. prekybos platformų šiuo metu apsikeitimas informacija veikia sklandžiai, todėl gyventojai neturėtų bijoti PVM apmokėti pirkimo metu. Galimybė apmokėti PVM pirkimo metu gavėjui palengvina siuntos apmokėjimo ir deklaravimo procesą: tokios siuntos atkeliauja su pateikta pilna deklaravimui reikalinga informacija, deklaravimu automatiškai pasirūpina Lietuvos paštas. Šiuo metu už šią paslaugą netaikomas joks papildomas mokestis.

Muitinės kontrolės organizavimo skyriaus vedėjas L. Žlabys primena, kad IOSS schemos prekes gali deklaruoti tik vežėjai, o ne gyventojai, net jei pardavėjas ir atsiunčią jiems savo IOSS kodą. Netinkamai, t. y. ne per sistemas, perduodamas IOSS kodas (ar sąskaitoje nurodytas sumokėtas PVM) nėra mokesčio sumokėjimo įrodymas ir tokia deklaracija gali būti vertinama kaip muitinės suklaidinimas, o prekių deklaravimo ir pristatymo terminas gali užsitęsti.

0 Comments

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Konsultacijos

Paštu apsimetantys sukčiai masiškai atakuoja mobiliojo ryšio vartotojus

Daugiau nei 6500 pranešimų iš gyventojų vien tik per kovo mėnesį. Ir per pusę tūkstančio užblokuotų nuorodų per beveik metų ...
2024-04-04
Skaityti daugiau

Konsultacijos

Sukčiai prisidengia Lietuvos pašto vardu

Gyventojai perspėjami, kad pastarosiomis dienomis padaugėjo bandymų apgaulės būdu išvilioti lėšas, prisidengiant Lietuvos pašto vardu. Gyventojams siunčiamos SMS žinutės su ...
2024-03-28
Skaityti daugiau

Svarbu, Transportas

Dėl nesuvaldomo autovežių srauto - vicemero perspėjimas

Prieš kurį laiką socialiniuose tinkluose pasirodžius pranešimams, jog Žvejybos uosto gyvenamuosius rajonus užplūdo autovežiai iš Ukrainos, jų vairuotojams prieigas šalia ...
2024-01-18
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This