Uosto direkcija paskelbė naujo pastato ir kruizinio terminalo architektūrinį konkursą

Uostas ir jūra

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija paskelbė naujo įmonės administracinio pastato ir kruizinių laivų terminalo projektinių pasiūlymų tarptautinį konkursą. Dėl išskirtinės vietos bei architektūrinių sprendimų tikimasi, kad naujasis pastatas, o kartu ir būsimasis kruizinis laivų terminalas taps Klaipėdos uosto simboliu, atspindinčiu jūrinį identitetą.

Uosto direkcijos nuotr.

„Atlikome skaičiavimus bei vertinimus dėl dabartinio administracinio pastato, kuris statytas dar 1980 metais, kapitalinio remonto. Akivaizdu, kad lėšos remontui būtų milžiniškos, tad buvo nuspręsta statyti naują, visus šiuolaikinio pastato reikalavimus – ne tik energinius, bet ir darnumo, išmanumo bei ergonomikos kriterijus atitinkantį. Mūsų lūkestis, kad naujas pastatas būtų funkcionalus – čia bus sutelktos ir uosto kapitono tarnybos, o taip pat išskirtinis, taptų puošmena bei duotų impulsą naujai uostamiesčio architektūrai“, – pranešime cituojamas Algis Latakas, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius.

Administracinis pastatas numatomas centrinėje miesto dalyje greta vystomos „Memelio miesto” teritorijos. Čia yra planuojamas ir dar vienas kruizinių laivų terminalas. Pasak A. Latako, išskyrus pandeminį laikotarpį, Klaipėda neturi užtektinai vietos kruiziniams laivams švartuoti.

Paskelbto konkurso tikslas yra nustatyti konkurso laimėtoją, kuris pasiūlys tinkamiausius projekto sprendinius, atitinkančius urbanistinius, architektūros ir funkcinius aspektus bei kitus reikalavimus. Uosto direkcija su konkurso I vietos laimėtoju sudarys pirkimo sutartį, pagal kurią bus rengiami projektiniai pasiūlymai, techninis, darbo ir interjero projektai.

Konkurso dalyviams yra keliami uždaviniai išnagrinėti sklypo užstatymo galimybes, sukurti geriausią architektūrinį–urbanistinį sprendinį, tinkantį įgyvendinti projektuojamame sklype ir atitinkantį projektuojamai teritorijai bei statiniams galiojančius reglamentus, planuojamą programą bei kokybiškos architektūros principus.

Dėl objekto išskirtinės vietos pastatas bus puikiai matomas Klaipėdos miesto urbanistinėje panoramoje, neliks nepastebėtas įplaukiančių ir praplaukiančių laivų, jį bus galima stebėti ir iš Kuršių nerijos pusės. Tikimasi, kad bus suprojektuotas išskirtinės architektūros pastatas, atitinkantis urbanistinio integralumo principus, savo architektūra išsiskirsiantis iš esamos aplinkos bei sukursiantis jungtis su esama visuomeninių erdvių sistema, išsaugant miestui ir visuomenei svarbius vizualinius–erdvinius koridorius ir apžvalgos taškus.

Taip pat konkurso dalyviai turės pateikti sprendimą, kaip sukurti patrauklią kruizinių laivų terminalo viešąją erdvę.

Šiame konkurse pirmas tris vietas užėmusiems dalyviams bus skiriamos premijos: I vietos laimėtojui bus skiriama 9000 Eur, II – 7000 Eur, III – 5000 Eur premija.

Pateiktus darbus vertins komisija, kurią sudarys Uosto direkcijos, miesto ir architektų bendruomenės atstovai.

Projektinių pasiūlymų laukiama iki šių metų spalio 21 dienos.

5 Comments

  1. Eimantas Blažys

    Aišku reikia naujo konkurso gi suplanavo kažkaip ne bomžadėžę. Kaip Klaipėdoje dabar ims ir statys kažką gražaus??

    Reply
  2. Judas

    Kraustykitės į klasco palapines, o miesto erdves palikit miestiečiams. !!!

    Reply
  3. Blefas

    čia, o ne konkursas. Nes tas „išskirtinis” jau panašu, kad savų padarytas ir atliekami procedūriniai formalumai, kad KVJUD vadas galėtų garsiai trimituoti – buvo tarptautinis konkursas! Nes: 1. Rimti konkursai, tai „išskirtinei” vietai, neskelbiami siekiant ant šaros iškepti darbą per tris mėnesius ir dar atostogų piko metu. Ar jau suplanavote vis terminą pratęsinėti , pvz. dėl karantino? 2. Joks „tarptautinis” ar net padoresnis „LT vietinis” nesėdi be darbo ir nenumes visų turimų įsipareigojimų dėl uosto namo įgeidžio, o „įkišti” į tarpą tokio lygio ir atsakomybės darbą gali tik jaunatviškas avantiūrizmas – kaip nors kažką pavizulkinti. 3. Jei tikrai būtų norima geriausio rezultato, tai terminas turėtų būti min nors šv. Kalėdos, o normalus – pavasariui. Nes jau apie tai viešai pezate su visokiomis paslaptimis gal daugiau nei metai. 4. Rimtiems konkursams organizuoti samdomi tie kurie bent turi patirtį ir moka architektūrinius ( ne krantinių ar bulvių per VP ) organizuoti tokius konkursus ir jokiu būdu to neturėtų daryti pats KVJUD. Tam ši kontora neturi nei specialistų, nei išmanymo, nei kompetencijų. 4. Skelbiant konkursą vertinimo komisija turi būti JAU sudaryta ir viešai žinoma, o ne po to ją kažkas, kažką, kažkaip sudarys. 5. Save gerbianti kompanija , skelbdama arch. konkursą, iš karto turėtų pasakyti kokį procentą nuo statybos skaičiuojamosios kainos įsipareigoja mokėti konkurso nugalėtojui už projektą ir kiek ketina investuoti į statybos kvadratinį metrą, nes terminas „išskirtinė architektūra” yra abstrakcija. Bomžui sava, kūrėjui kita, o klaskininkui-? Ar paskui sukinėsite rankas numušinėdami projektavimo darbų kainą? Tauzijama apie išskirtini pastatą ir dar „…kaip sukurti patrauklią kruizinių laivų terminalo viešąją erdvę…” , o pradedate primityviai gudragalviauti kaip vakar nulipę nuo žagrės. Tai kas čia? Ech Latakai Latakai – generaliniu tapai, bet klaskininku likai.

    Reply
  4. Sigitas

    Savaime aišku kad norėtusi kad būtų suprojektuotas išskirtinės architektūros pastatas, atitinkantis urbanistinio integralumo principus, savo architektūra išsiskirsiantis iš esamos aplinkos bei sukursiantis jungtis su esama visuomeninių erdvių sistema, išsaugant miestui ir visuomenei svarbius vizualinius–erdvinius koridorius ir apžvalgos taškus. Na o jeigu to viso nebus, tai Klaipėdos miestas turės eilinį pseudodebilišką pastatą kai dabar Klaipėdos mietą ir jo senamiesčio aplinka darko kreivastatinys K-D.

    Reply
    • Anonimas

      O K-D ne isskirtinis?

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Svarbu, Verslas

Planuojami ir mobilieji vandenilio pilstymo punktai

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija paskelbė konkursą dėl viešųjų vandenilio pildymo punktų įrengimo Klaipėdos mieste. Sunkiasvoriam ir lengvajam transportui skirti ...
2024-03-23
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Margutis milžinas - jau ant šiaurinio molo

Praėjusiais metais klaipėdiečius ir miesto svečius nustebinęs margutis milžinas vėl užridentas ant šiaurinio molo Melnragėje. Trijų metrų aukščio ir pusantro ...
2024-03-22
Skaityti daugiau

Aplinkosauga

Paminėjo Žemės dieną

Tęsiama tradicija pavasario lygiadienį paminėti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijoje suburiant gausias uostamiesčio moksleivių gretas. Šįkart jaunimo gamtosauginis forumas kviečia ...
2024-03-20
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This