Dviračio takų kai kur net sutrumpėjo

Transportas

Dviračių kainos ir toliau kyla, dar sparčiau auga jų pardavimai. Prekybininkai džiūgauja, kad šių transporto priemonių paklausa pastaraisiais metais išaugo net kelis kartus – tokio pirkimo bumo jie dar neregėjo.

Tik trumpam, per patį pirmojo karantino piką, pernai balandį buvo pristabdyta ir dviračių gamyba – Statistikos departamento duomenimis, tada jų Lietuvoje pagaminta 6,6 tūkst.

Pernai Klaipėdoje buvo nutiesta 5 km naujų dviračių takų, o šis takas baigtas šiemet. Palmiros Mart nuotr.

Bet jau vasarą dviračių gamyba mūsų šalyje ėmė grįžti į įprastas vėžes. Pernai birželį jų pagaminta jau 14,5 tūkst., o šių metų gegužę – beveik 26 tūkst.

Tačiau savivaldybės dviračių takais rūpinosi ne taip sparčiai. Dviratininkai pernai galėjo išbandyti 58,8 km naujų takų, arba vos 8 km daugiau, nei jų buvo nutiesta užpernai.

Statistikos departamento duomenimis, daugiausia dviratininkams skirtų takų driekiasi Kauno apskrityje – 330 km. Tiesa, pačiame Kaune jų ilgis pernai nesikeitė, o naujų atsirado Birštone, taip pat Kauno bei Raseinių rajonuose.

Nors sostinė pristatoma kaip draugiškas dviratininkams miestas, visoje Vilniaus apskrityje dviračių takų 2020 m. pabaigoje buvo 218,5 km, arba tik 12 km daugiau nei 2019 m. pabaigoje.

Susisiekimo ministras Marius Skuodis pasidalijo Lietuvos automobilių kelių direkcijos planais kitąmet pradėti beveik 35 km besitęsiančio dviračių tako Smiltynė–Nida atnaujinimą.

Jis užsiminė ir apie dar ambicingesnius užmojus ateityje kokybiška dviračių trasa sujungti Nidą ir Latvijos pasienį.

Tuo metu pernai Klaipėdoje buvo nutiesta 5 km naujų dviračių takų – tiek pat, kaip ir Marijampolės bei Biržų rajonuose.

„Beje, Kretingos rajone dviračių takų tinklą per metus pavyko išplėsti tik 100 metrų ir tai dar ne pati blogiausia žinia dviratininkams. Jiems skirti takai kai kuriuose rajonuose ar miestuose pernai netgi sutrumpėjo”, – rašoma Statistikos departamento pranešime spaudai.

Taip nutiko Skuode, kur dviračių takų ilgis sutrumpėjo 600 m, o labiausiai dviračių takai sutrumpėjo populiariame Druskininkų kurorte – net 4,2 km.

Susisiekimo ministerija iki 2024 m. dviračių takų skaičių žada padidinti 20 proc., bet M. Skuodis pastebi, jog kol kas tiksliai net nežinoma, kurie takai priklauso valstybei, kurie – savivaldybėms. Dėl to planuojama jų inventorizacija. 

Pasak susisiekimo ministro, dabar neretai viena savivaldybė turi vieną dviračių tako atkarpą, kita – kitą, jos neturi jungties ir dviratininkams nepatogu nuvažiuoti ilgesnį atstumą.

Pačių dviratininkų netenkina ir takų kokybė.

„Trūksta takų, kuriais būtų galima saugiai važiuoti. Jie įrengiami bet kaip ir dažnai būna tik takų imitacija“, – cituojamas Lietuvos dviračių bendrijos vadovas Paulius Bakutis.

Be to, dviračių entuziastai pasigenda ir kitų priemonių, kurios labiau skatintų žmones iš automobilių persėsti ant dviračių – esą neužtenka vien tik nutiesti takus.

1 Comment

  1. Dviratistas

    Reikia vystyti takų tinklą, o ne trupinti fragmemtais

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Veidai

Dėl aviacijos inžinerijos pajūrį iškeitė į Kauną

Aviacija Kauno technologijos universiteto (KTU) transporto inžinerijos doktorantą Mindaugą Dagilį privertė iškeisti Kretingą į Kauną. „Nuo antros klasės gyvenau Klaipėdoje, ...
2024-04-09
Skaityti daugiau

Mums rašo

Respublikinėje konferencijoje dalintasi patirtimi

Klaipėdos uostamiesčio progimnazijoje šią savaitę vyko respublikinė konferencija „Inovacijos, kompetencijos ir integracija įgyvendinant Erasmus + programos patirtį”. Konferencijos organizatorės – ...
2024-04-07
Skaityti daugiau

Švietimas

Palangoje aptarti ir vienuoliktokų matematikos tarpiniai patikrinimai

Šiuo metu šalyje vykstantys vienuoliktokų tarpiniai patikrinimai jau sukėlė nemažai kalbų. Daug nepasitenkinimo sulaukė matematikos užduotys, apie jas pasisakė ir ...
2024-03-15
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This