Palangos oro uosto rekonstrukcijai duotas oficialus startas

Transportas

Susisiekimo ministras Marius Skuodis penktadienį oficialios ceremonijos metu Palangos oro uoste kartu su Lietuvos oro uostų ir Palangos miesto savivaldybės vadovais paskelbė šio oro uosto infrastruktūros rekonstrukcijos pradžią. Jau nuo pirmadienio, rugsėjo 6-osios, Palangos oro uostas bus uždaromas 45 dienų laikotarpiui, kurio metu bus atnaujintas lėktuvų kilimo ir tūpimo, riedėjimo takas, rekonstruotas orlaivių peronas, atnaujintos inžinerinės ir apšvietimo sistemos.

Pasak Lietuvos oro uostų vadovo Mariaus Gelžinio, parengiamieji darbai rekonstrukcijai Palangos oro uoste buvo pradėti dar šių metų balandį.

Pasak jo, Palangos oro uosto infrastruktūros atnaujinimas leis daugiau nei dešimtmetį pajūrio oro vartams atitikti visus tarptautinius aviacijos saugos ir saugumo reikalavimus.

Latvijos bendrovės „A.C.B.“, kuri atliks pagrindinius oro uosto rangos darbus, vykdomasis direktorius Armands Svikis teigia, kad visi paruošiamieji rekonstrukcijos darbai jau įvykdyti, todėl rekonstrukcijos pradžiai yra pasirengta.

„Šiuo metu galime pasidžiaugti, kad pasiruošimas buvo sėkmingas ir rekonstrukcijos darbus pradėsime pagal planą. Oro uostų rekonstrukcijos projektai mums nėra naujiena, šioje srityje patirties turime daug, sėkmingai atlikome Vilniaus oro uosto rekonstrukciją, tad esame tikri, kad Palangos oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcija taip pat įvyks sklandžiai“, – teigia A. Svikis.

Teigiama, kad Palangos oro uosto darbas bus stabdomas pačiam trumpiausiam reikalingam laikotarpiui – iki spalio 20 dienos. Šiuo aktyviausiu rangos darbų laikotarpiu darbai vyks nepertraukiamai – 24 val. per parą, 7 dienas per savaitę, todėl oro uostas bus uždarytas, skrydžiai nebus vykdomi.

Likę rekonstrukcijos darbai bus vykdomi iki 2021 metų gruodžio 2 dienos – visi procesai vyks veikiančiame oro uoste.

Viso oro uosto teritorijoje, įskaitant subrangovų resursus, darbuosis 340 specialistų bei 120 vienetų statybinės technikos. Rangovas rekonstruos beveik 2,3 km ilgio ir 45 m pločio kilimo ir tūpimo taką, įskaitant naujai nutiestus šoninius kraštus, kurie pagerina orlaivių kilimo ir tūpimo tako saugumą.

Projekto metu bus išmontuota apie 170 tūkst. kvadratinių metrų senosios dangos. Beveik visos statybinės medžiagos, arba 90 proc., kurios susidarys rekonstrukcijos metu, bus perdirbtos ir panaudotos pakartotinai. Medžiagos, kurių negalima perdirbti, bus atiduotos saugoti atitinkamai veiklai licencijuotoms įmonėms.

Rekonstrukcijos metu daugiausia bus naudojamos vietinės lietuviškos medžiagos – asfalto mišiniai, betonas, mineralinės medžiagos, dalis šulinių. Vamzdžiai, kabeliai, signalinių LED šviesų sistema, vandens valymo įrenginiai ir kiti komponentai bus tiekiami iš kitų ES šalių. Infrastruktūros atnaujinimui iš viso bus panaudota apie 83 tūkst. tonų asfalto mišinių, 190 tūkst. tonų mineralinių medžiagų, 800 tonų betono.

Nors nusimato itin didelio masto statybos darbai, kurie dėl įtemptų terminų vyks ištisą parą, teigiama, kad gyventojai turėtų justi minimalų rekonstrukcijos poveikį. Žadama, kad bus stengiamasi riboti triukšmą nakties metu. Specialiai šiam projektui parengtame poveikio aplinkai plane numatytos reikalingos priemonės triukšmo ir dulkėtumo slopinimui: žemės pylimai, reguliarus birių medžiagų laistymas vandeniu ir kitos priemonės.

Paskutinį kartą Palangos oro uosto aerodromas rekonstruotas 2007 metais.

„A.C. B.“ įsipareigojo visus darbus atlikti už 13,6 mln. eurų (be PVM). Didesnioji dalis šio projekto finansuojama iš valstybės biudžeto – Vyriausybės sprendimu Palangos oro uosto rekonstrukcijai skirta 10,25 mln. Eurų, šias investicijas patvirtino Europos Komisija. Likusi dalis, 3,35 mln. eurų, finansuojama iš Šiaurės investicijų banko paskolos Lietuvos oro uostams.

0 Comments

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Uostas ir jūra

Susisiekimo ministras paragino japonus išnaudoti Klaipėdos uosto galimybes

Japonijos įmonių investicijos ir aktyvus dalyvavimas plėtojant Klaipėdos uosto bei kitų regiono transporto infrastruktūros projektus svariai prisidėtų prie Trijų jūrų ...
2024-02-20
Skaityti daugiau

Transportas

Ministras Japonijoje tarsis ir dėl investicijų į Klaipėdos uostą

Susisiekimo ministras Marius Skuodis išvyko darbo vizito į Japoniją, kur su šios šalies transporto ministru, pareigūnais ir pramonės atstovais tarsis ...
2024-02-17
Skaityti daugiau

Svarbu, Transportas

Pietinis aplinkkelis: po pusantrų metų kalbų imsis popierių?

Susitikimo su Klaipėdos prekybos, pramonės ir amatų rūmų (KPPAR) nariais metu susisiekimo ministras Marius Skuodis ketvirtadienį pareiškė, jog tikisi, kad ...
2024-01-26
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This