Daugiau nei po dešimtmečio atgimė karšto vandens tiekėjo klausimas

Svarbu, Temos

Uostamiesčio savivaldybės valdoma AB „Klaipėdos vanduo” vėl į paviršių iškėlė karšto vandens tiekimo klausimą, kuris nesėkmingai buvo sprendžiamas beveik visą pirmą šio amžiaus dešimtmetį.

Bendrovė paskelbė, kad daugiabučių namų savininkų bendrijoms arba administratoriams nesudarius atitinkamų sutarčių, karšto vandens tiekėju taps kita savivaldybės valdoma įmonė „Klaipėdos energija“.

Pastarosios atstovai kaip ir XXI amžiaus pradžioje tikina, kad tokiu atveju gyventojams už karštą vandenį tektų mokėti daugiau.

Daliai klaipėdiečių vėl teks spręsti, kaip atsiskaitinėti už karštą vandenį.
Pasirinko seną tvarką

2002-2003 metais Klaipėdos spauda skelbė apie vis nesibaigiančius ginčus dėl to, kas mieste turi imtis karšto vandens tiekėjo rolės.

2002 m. vasarą buvo teigiama, kad pirmiausia minėtosios įmonės turi susitarti dėl vandens skaitiklių patikros ir eksploatacijos. Visgi joks susitarimas tada nebuvo pasiektas – 2003-iųjų rudenį kalbėta apie darbo grupę, kuri turėtų pateikti galutines išvadas dėl karšto vandens tiekėjo Klaipėdos mieste, o tuometinis vandentiekininkų vadas Jurgis Nausėda kalbėjo ir apie galimybę galutinį sprendimą rasti teisme.

Karšto vandens tiekėjo mieste dar nebuvo ir 2008-aisias, kai įsigaliojo nauja atsiskaitymo už vandenį tvarka, o „Klaipėdos vandens” sąskaitose atsirado grafa „Ats. karšto v. apsk. priet. aptarn. mokestis”.

Tašką šioje istorijoje turėjo padėti 2009-aisiais priimti teisės aktai, pagal kuriuos per pirmus tris 2010 metų mėnesius visi šalies daugiabučių gyventojai privalėjo nuspręsti, ar kaip karšto vandens tiekėją renkasi šilumininkus, ar pasilieka prie senos tvarkos, kai mokama už šaltą vandenį ir pagal viso namo deklaruotą kubinių metrų kiekį jam išdalintos šilumos energijos kainą. Gyventojams per nustatytą terminą nepareiškus valios, naujoji tvarka su šilumos įmone kaip karšto vandens tiekėju tada įsigaliojo automatiškai.

Tuometinė Kainų ir energetikos kontrolės komisija aiškino, kad pasirinkus šilumos tiekėją karšto vandens tiekėju, galutinės gyventojo išlaidos karštam vandeniui ir „gyvatukui“ bus mažesnės, įvertinus ir tai, kad tektų mokėti už skaitiklio priežiūrą, rodmenų nuskaitymą bei patikrą.

„Karšto vandens tiekėjas, pastebėjęs neatitikimą tarp įvadinio ir butų skaitiklių rodmenų, turės tikrinti skaitiklių rodmenis ir rasti, kas nedeklaruoja suvartoto karšto vandens ar kuriame bute yra sugedęs skaitiklis. Karšto vandens tiekėjas bus suinteresuotas rasti nesąžiningus vartotojus, nes kitaip patirs nuostolių. Nusprendus karštu vandeniu apsirūpinti perkant atskirai šilumą ir šaltą vandenį, gyventojams bus išdalinama visas sunaudotas ir namo įvadinio skaitiklio užfiksuotas šilumos bei vandens kiekis, todėl esant nesąžiningų kaimynų, kurie nedeklaruoja ar nurodo mažesnį suvartotų kubų kiekį, visiems teks užmokėti ir už juos”, – tada dėstė minėtoji komisija.

Tuo metu „Klaipėdos energija” tada klojo kitokius skaičius. Esą šiai įmonei tapus karšto vandens tiekėju jo kubinis metras pabrangtų nuo 12 iki 16 litų, „gyvatuko” mokestis esą išaugtų net 60 proc. ir dar padidėtų mėnesinis skaitiklių aptarnavimo mokestis nuo 2 iki 7 litų, nes reikėtų įrengti atitinkamą prietaisų nuotolinio nuskaitymo įrangą.

Ko gero, energetikų argumentai tada buvo paveikesni, nes „Klaipėdos energijos” duomenimis, 99,5% daugiabučių namų yra pasirinkę už visą vandenį atsiskaityti su „Klaipėdos vandeniu”, o energetikams mokėti tik už apskaičiuotą vandens pašildymui sunaudotą šilumos energiją.

Po dešimtmečio tylos – užduotis gyventojams

Visgi, pasirodo, kad po daugiau nei dešimtmečio tylos „Klaipėdos vanduo” nusprendė iš naujo pagvildenti šią problemą ir taip sukėlė klausimų klaipėdiečiams.

Įmonės interneto svetainėje, naujienų skiltyje, dar rugpjūčio 13 dieną buvo paskelbta gana biurokratiškai išguldyta informacija „Keičiasi atsiskaitymo už geriamojo vandens tiekimą karštam vandeniui ruošti, tvarka”.

„Tiesiog tobula kalba. Tik nieko nesupratau. Gal „Atvira Klaipėda” gali išversti į lietuvių kalbą ir paaiškinti Klaipėdai, kas gi čia keičiasi?”, – parašė redakcijai klaipėdietis Tomas.

Nemažai klausimų įmonės užmojis sukėlė ir bendrijoms. 26 bendrijų pirmininkai raštu kreipėsi į Savivaldybės administracijos direktorių.

„Klaipėdos vanduo” komunikacijos vadovė Gintarė Butkienė teigė, jog tokia informacija buvo paskelbta dėl to, jog paaiškėjo, kad daugiabučių administratoriai ar bendrijos nėra iki galo įvykdę Šilumos tiekimo ir vartojimo taisyklėse numatytų veiksmų, kuriuos turi vainikuoti sutarties su „Klaipėdos vandeniu” pasirašymas dėl vandens tiekimo karštam vandeniui ruošti. To nepadarius laikoma, kad priimtas sprendimas apsirūpinti karštu vandeniu įgyvendintas netinkamai.

„Klaipėdos vanduo“ nori išvengti teisinių interpretacijų ir atsiskaitymą už tiekiamą geriamąjį vandenį karštam vandeniui ruošti įteisinti taip, kaip reglamentuoja Šilumos ūkio įstatymas bei Šilumos tiekimo ir vartojimo taisyklės bei vadovaujantis Valstybinės energetikos reguliavimo tarnybos rekomendacijomis”, – apie tokio raginimo priežastis teigė G. Butkienė.

Grafikas, iki kada konkrečios bendrijos ar administratoriai turi atlikti visas procedūras, skelbiamas įmonės puslapyje.

Pasak G. Butkienės, grafike skirtingos datos numatomos dėl didelių apimčių, nes reikia atlikti pakeitimus apskaitos programoje.

To nepadarius, sąskaitas už karštą vandenį ims išrašyti AB „Klaipėdos energija“. „Klaipėdos vandens“ pateikiamose sąskaitose tokiu atveju neliktų „laukelio“, kuriame reikia deklaruoti karšto vandens rodmenis, karšto vandens skaitikliai liktų tie patys.

„Daugiabučių administratoriai ir bendrijos prieš apsispręsdami turi vadovautis galiojančiais teisės aktais – turi būti organizuojamas gyventojų susirinkimas, kitais atvejais užtenka bendrijos narių valdybos sprendimo. Kokias procedūras atlikti, sprendžia administratoriai, bendrijos. Visais atvejais tuose namuose, kurie nurodyti grafike, gyventojai yra pasirinkę bendrovę „Klaipėdos vanduo“, tačiau nėra atlikę visų būtinųjų veiksmų, kad tai būtų pripažinta tinkamu pasirinkimu. Susirinkimo protokolo kopijas būtina pateikti bendrovėms „Klaipėdos vanduo“ ir „Klaipėdos energija“, – sakė G. Butkienė.

Ji taip pat akcentavo, jog jau nuo 2014 metų spalio galioja teismo suformuota praktika, kad vartotojams tinkamai neįgyvendinus pasirinkimo apsirūpinti karštu vandeniu būdo, karšto vandens tiekėjas yra šilumos įmonė.

Pokyčius mato skirtingai

„Klaipėdos energija“ teigia, jog, jos skaičiavimais, dabartinė tvarka yra pigiausia vartotojams.

„Jei situacija pasikeistų ir karšto vandens tiekėju taptų AB „Klaipėdos energija“, dėl teisės aktais energetikams nustatytų didesnių paslaugų tarifų Klaipėdos vartotojams kaina išaugtų nuo 7,6 iki 9 proc. Mūsų manymu, karšto vandens tiekėjo Klaipėdoje keisti neverta. Galiojanti tvarka yra teisėta, išnagrinėta ir patvirtinta Lietuvos teismų sprendimais”, – teigiama bendrovės komentare.

„Mūsų skaičiavimais, karšto vandens (šaltas vanduo plius vandens pašildymas), kaip galutinio produkto tiekiamo gyventojams, kaina dėl to neturėtų didėti, nes šalto vandens kaina yra patvirtinta, o šilumos, sunaudojamos šaltam vandeniui pašildyti, kiekis neturėtų pasikeisti (AB „Klaipėdos energija“ visada skaičiavo mokesčius gyventojams už šilumos sunaudojimą karštam vandeniui ruošti). Esame socialiai atsakinga įmonė, kuri iki šiol patirtus vandens nuostolius nurašydavome iš pelno, tačiau patirtų nuostolių neperkeldami ant gyventojų pečių. „Klaipėdos vanduo“ nuolat bendrauja ir bendradarbiauja su „Klaipėdos energija“, tikimės rasti sprendimą, tinkamiausią visoms pusėms teikiant geriamojo vandens tiekimo karštam vandeniui ruošti paslaugas”, – savo ruožtu teigia G. Butkienė.

Kaip realybėje?

„Atvira Klaipėda” palygino, kaip atrodo gegužės-liepos mėnesiais skirtinguose daugiabučiuose, atsiskaitančiuose su „Klaipėdos energija” tik už vandens pašildymą, sumokėtos sumos, lyginant su tuo metu galiojusiu šios įmonės nustatytu karšto vandens tarifu klientams, kurie ją yra pasirinkę kaip karšto vandens tiekėją.

Gegužę senos statybos nerenovuotame daugiabutyje I. Simonaitytės g. kub. m vandens pašildymas pridėjus šilumą su nepaskirstytu karštu vandeniu ir vieno kub. m šalto vandens kainą (0,81 Eur) atsiėjo 3,84 euro, nerenovuotame daugiabutyje Varpų gatvėje – 4,32 euro, naujos statybos daugiabutyje Taikos prospekte – 2,93 euro. Gegužę „Klaipėdos energijos” nustatytas karšto vandens tarifas siekė 3,86 Eur/kub. m.

Birželį, kai „Klaipėdos energijos” kub. m. karšto vandens tarifas siekė 3,96 Eur/kub. m, Varpų g. daugiabutyje žmonės mokėjo 4,06 Eur, Taikos pr. daugiabutyje – 2,88 Eur.

Liepą Varpų g. daugiabutyje kub. pašildymas su pačiu vandeniu atsiėjo 3,69 Eur, Taikos prospekto daugiabutyje – 2,83 Eur. Jei šie daugiabučiai kaip karšto vandens tiekėją būtų pasirinkę „Klaipėdos energiją”, už kub. m karšto vandens pašildymą tą mėnesį jų gyventojams būtų reikėję sumokėti 3,87 Eur.

Rugsėjui tiems vartotojams, kurie visgi yra pasirinkę „Klaipėdos energiją” kaip karšto vandens tiekėją, įmonė yra nustačiusi 4,1 Eur/kub. m tarifą.

Pasirinkus „Klaipėdos energiją” kaip karšto vandens tiekėją, vandens skaitiklius tikrina ir jos, ir „Klaipėdos vandens” darbuotojai, o atsiskaitant pagal kitą tvarką viską daro tik „Klaipėdos vandens” kontrolieriai.

14 Comments

  1. Cha

    Martynai, gražios foto, įdėk daugiau. Iš nugaros tai čia Velykienė pozavo?

    Reply
  2. Klaipedos vanduo kliente

    Klaipedos vanduo taip rupinasi savo klientais, kad pranesimus issiuntinejo ir tiems Klaipedos miesto gyvenatojams, kurie isvis turi tik salto vandens skaitiklius, o karsta vandeni ruosiasi dujomis. Nu tai aciu uz ta nereikalinga info ir klientu laiko gaisima. Patarimas kitam kartui – filtra savo programoj uzsidekit pries laiskus siusdami..

    Reply
  3. Adelė

    Klaipėdos energija nedeklaruotą kažkokių gyventojų karšto vandens kiekį išdalija viso namo gyventojams. Tokiu būdu jie gauna papildomą pelną. Nemanau, kad skolų jie nesusigražina iš skolininkų, tačiau perskaičiavimo gyventojams nevykdo. Kai kuriuose daugiabučiuose nedeklaruoto karšto vandens kiekiai milžiniški. Gyventojai neprivalo mokėti už skolininkus. Šilumininkai privalo įsiskolinimus už sunaudotą šilumą karštam vandeniui tiekti, kreiptis į teismą, tačiau nueina lengviausiu keliu, kam jiems vargintis, kai galima išdalinti visiems sąžiningiems gyventojams. nes Pasipriešinimo iš jų nesulaukia.
    O paprašius atlikti name karšto vandens skaitiklių rodmenų patikrą, nes jų rodmenys turi įtakos kitų butų savininkų mokėjimams, – pasityčiojantis atsakymas : ” jeigu esate įsitikinę, kad „kažkas iš namo gyventojų piktybiškai ir sąmoningai nedeklaruoja faktiškai suvartoto karšto vandens kiekio” nukreipia kreiptis į namo administratorių, nors sąskaitas
    teikia jie ir pateiktos sąskaitos kitoje lapo pusėje pateikia informaciją apie karšto vandens prietaiso rodmenis ir savininkų deklaruotą karšto vandens kiekį. Tai tokia šiandieninė demokratija mūsų Lietuvėlėje. GRIEBTI IR KUO DAUGIAU PAGRIEBTI.

    Reply
    • Adelei

      Nei daugiau, nei mažiau Klaipėdos energija nesurenka, nes išdalinamas visas name suvartotas šilumos kiekis pagal įvadinį apskaitos prietaisą todėl pelnas nuo to nei kiek nesikeičia. Atminkite, kad dalinama ne vanduo m3, o šiluma kWh.

  4. priemiestis

    sveiki, o mes tokį pranešimą iš klaipėdos vanduo gavome, nors turime individualų namą ne mieste, kad keisis tvarka, nors patys šildomės dujomis ir jokio karšto vandens skaitiklio namuose neturime, tai kokių velnių jūs mums siunčiate tokius pranešimus? ar tokiu būdu švaistomi mūsų pinigai, o po to lia lia lia nėra pinigų ir reikia tvarkas keisti?

    Reply
  5. klaipėdietė

    Klaipėdos vanduo neturi jokių nuostolių, nes juos susigražina keisdami vandens rodmenų skaitiklius. Nuimant skaitiklius vandens kiekis suapvalinamas. Naujieji – taip pat jau turi kažkokį kiekį rodmenų.

    Reply
  6. Pirmininkė

    Paskambinus į vandenų aptarnavimo centrą niekas net nesiūlė sudaryti kokios nors sutarties, jokio pasiūlymo nebuvome nei į bendrijos paštą gavę, tik jų idiotišką šantažuojantį raštą, telefonu buvo iš karto pasakyta, kad reikia keisti karšto vandens tiekėją ir nukreipė skambinti į energiją sudaryti su jais sutarties. Pasiskambinau į energiją, ten nukreipė pas tokį vaikinuką, jis normaliai paaiškino kokia situacija yra, kokie būdai ir pasirinkimai mūsų, tai bent žmogiškai išdėstė situaciją. Kai vaikinukas paklausė kokią sutartį su energija norime sudaryti tik tada supratome kaip mus apmulkino vandenų darbuotoja. Ačiū jam, nes jis ir mūsų protokolo kopiją, kurį jau buvome sunaikinę, persiuntė, tad ją ir perdavėme į vandenų įmonę. Vanduo komunikatorė galėtų pasiteirauti pas save įmonėje kokią komunikaciją suteikia aptarnavimo darbuotojos, nes didžiulis balaganas, likome labai nepatenkinti tokiais savivaldybės ir mūsų visų pinigais išlaikomos įmonės veiksmais. Iki šiol jokios sutarties mūsų bendrijai įmonė sudaryti nepasiūlė todėl laukiame, o jeigu nepateiksite, mokėti jums nieko daugiau ir neprivalome.

    Reply
  7. Darbuotojas

    Gerai suprantame kodėl mūsų vadovė Eglė išėjo iš Klaipėdos vanduo darbo – negalima apsikęsti tokios atmosferos darbe, kai visi mes matome, kad elgiamasi neteisingai ir nesilaikant numatytos tvarkos, kai skriaudžiami mūsų klientai, bet vis tiek turime vykdyti direktorių nurodymus kitaip mus pačius išmes… Taip blogai darbovietėje dar niekada nebuvo.

    Reply
  8. ....

    Ką stebi savivaldybės įmonių stebėtojai ? ! Pinigus ima , bet nieko dešimtmetį ” nemato ” ? O merą, kaip sakoma ” į muilą ” , dėl tokio rūpesčio klaipėdiečiais . Liberalus balaganas be jokios atsakomybės ?

    Reply
    • ...

      Stebėtojų vyriausias Anužis dabar pats „kitų” reikalų turi. Dabar jį patį stebi dėl Karpavičiaus milijonų…

  9. Ne problema

    Nematau problemos, administratoriai ir bendrijos lai pasirašo tuos susitarimus su Klaipėdos vanduo ir problemos neliks ir kaina nekils !

    Reply
  10. Rimas

    Klaipedos vanduo mus durneliais laiko. Palauke kol 11 metu praeis ir dabar praso dokumentus pateikti kurie naikinami kai 10 metu senumas sueina. Kur Klaipedos valdzia ziuri i tokia savo valdomos imones saviveikla? Apgavikai.

    Reply
  11. Gyventojas

    Esame labai nepatenkinti Klaipedos vanduo uzsiimama politika, kuri yra akivaizdziai orientuota pries miesto gyventojus. Komunikacijos vadove teigia, kad imone yra socialiai atsakinga, bet yra atvirksciai – imone siekia tik kuo didesnio pelno nusimesdama nuo saves visa atsakomybe, paaiskinkite, kurioje vietoja cia atsakingumas? Ir net atvirksciai – imone ne tik didesnius mokescius pridarys gyventojams, bet girdejau reikes i namus kaip Vilniuje isileidineti ir vienus ir kitus komunalininkus tai yra energija ir vandenis. Tai man reikes 2 kartus kad kazkas keistu skaitikli, reikes 2 kartus is darbo issiprasyti tai aciu jums labai Klaipedos vanduo ir direktoriui Benitui Jonikui is Vilniaus parsigrudusiam ir gadinanciam visiems Klaipedieciams laika ir pinigus

    Reply
  12. HM

    Iš pateiktų skaičių viskas aišku. Vandentiekiečiai nori atsikratyti karšto vandens nuostolių bet kokia kaina, o kad gyventojams nuo to padidės mokesčiai – čia jų problemos. Pamatysim, ką ta tema mano Klaipėdos valdžia 🙂

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Svarbu, Verslas

„Grigeo Klaipėda“ ir vandentiekininkai susikibo dėl šimtų tūkstančių 

Po teisėsaugininkų nustatyto fakto, jog pilnai neišvalytomis nuotekomis teršė Kuršių marias, uostamiesčio vandentiekininkų paslaugomis priversta naudotis AB „Grigeo Klaipėda“ už ...
2024-04-16
Skaityti daugiau

Verslas

Kovą - mažesnės sąskaitos už šildymą

AB „Klaipėdos energija“ skelbia jau paruošusi sąskaitas už kovo mėnesio šildymą, kurių dalis jau pasiekė uostamiesčio ir rajono gyventojus. Šių ...
2024-04-15
Skaityti daugiau

Svarbu, Verslas

Klaipėdiečiams ir rajono gyventojams atpigs vanduo

Valstybinės energetikos reguliavimo tarnyba (VERT) patvirtino naujas uostamiesčio savivaldybės valdomos AB „Klaipėdos vanduo“ kainas. Nauji, mažesni įkainiai Klaipėdos miesto ir ...
2024-04-04
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This