Siūlo įrengti dviračių gatves, efektyviau organizuoti specialaus ir viešojo transporto eismą

Transportas

Susisiekimo ministerija Vyriausybei trečiadienį teiks svarstyti ir tvirtinti atnaujintą Kelių eismo taisyklių (KET) projektą, kuriame siūloma įtvirtinti naują ženklą „Dviračių gatvė“, efektyviau organizuoti specialaus transporto eismą, numatyti atskirus šviesoforo signalus maršrutiniam transportui, atlaisvinti įvažiavimus į kiemus. Šie pakeitimai įsigaliotų nuo 2022 m.

Palmiros Mart nuotr.

Pradžioje, nuo sausio 1 d. numatomi šie pakeitimai: keičiama avarinio koridoriaus sudarymo tvarka, draudžiama parkuotis kelio ir išvažiavimo iš kiemo sankirtose, patikslinama tvarka apsisukant šviesoforu reguliuojamoje sankirtoje ir išvažiuojant iš greitėjimo juostos ar įvažiuojant į ją, taip pat įtvirtinamas įpareigojimas nedelsiant patraukti įkrautą elektromobilį iš įkrovimo vietos.

Pakeitus specialių transporto priemonių su įjungtais mėlynais ir raudonais (arba tik mėlynais) švyturėliais ir specialiais garso signalais eismo tvarką, specialios tarnybos nelaimės vietą pasieks vidutiniškai 4 minutėmis greičiau. 

Uždraudus parkuotis gatvės ir išvažiavimo iš kiemo važiuojamųjų dalių sankirtoje, bus padidintas kelio matomumas, išvengta avarinių situacijų išvažiuojant iš kiemų, nebus sukeliama nepatogumų kitiems eismo dalyviams, kai įvažiavimas į kiemą užstatomas transporto priemonėmis ir apsunkinamas ne tik transporto priemonių, bet ir pėsčiųjų eismas. 

Specialistai taip pat pabrėžia, kad dalis elektromobilių vairuotojų, įkrovę elektromobilį, iškart jo nepatraukia iš įkrovimo stotelės. Taip mažinamas įkrovimų vietų prieinamumas kitiems vairuotojams. Todėl siūloma įtvirtinti reikalavimą elektromobilio vairuotojams pakrautą transporto priemonę iškart patraukti iš elektromobilio įkrovimo vietos. 

Pokyčiai dviračių eisme

Tuo metu nuo 2022 m. birželio 1 d. KET pakeitimais nustatomas naujas eismo organizavimo būdas – dviračių gatvė. Taip norima sudaryti geresnes sąlygas dviratininkų eismui, paskatinti žmones rinktis alternatyvias automobiliui keliavimo priemones mieste. Dviračių gatvės bus žymimos specialiu ženklu, jos galės būti įrengiamos ramaus, lėto eismo gatvėse, kuriose vyktų mišrus motorinių ir ne motorinių transporto priemonių eismas. Dviračių gatvėje bus leidžiamas iki 30 km/h greitis, nebus galima lenkti transporto priemonių, kai išvažiuojama į priešpriešinę eismo juostą, o dviratininkams nebus taikomas reikalavimas važiuoti viena eile ir kuo arčiau dešinio krašto. Šia priemone bus galima efektyviau planuoti vientisą dviračių takų tinklą, kai nebus galimybės įrengti atskirų dviračių takų ar dviračių juostų.

„Šalies miestuose norime pėstiesiems, dviratininkams, viešajam transportui suteikti daugiau galimybių ir laisvės judėti, kad tai, visų pirma, būtų patogu žmonėms. Įvertinę užsienio šalių gerąsias praktikas, atsižvelgdami į vykstančius pokyčius visame transporto sektoriuje ir kai kurias vairuotojų dviprasmiškai interpretuojamas situacijas keliuose, inicijavome Kelių eismo taisyklių pakeitimus. Juos gyvendinus, neabejoju, kad miestuose tikrai bus patogiau, saugiau, lengviau judėti visiems“, – pranešime spaudai pažymi susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Juosta A+

Norint, kad daugiau žmonių rinktųsi viešąjį transportą ir kitus aplinkai mažiau taršius keliavimo būdus, atsiras dviejų tipų maršrutiniam transportui skirtos eismo juostos, žymimos raide A arba simboliu A+. Raide A pažymėta eismo juosta galės važiuoti tik maršrutinis transportas, čia bus įrengti atskiri baltos spalvos šviesoforo signalai, skirti tik maršrutiniam transportui, kiti eismo dalyviai jais vadovautis negalės. 

Simboliu A+ pažymėta eismo juosta, be maršrutinio transporto, galės važiuoti kitos transporto priemonės: dviračiai, mopedai ir lengvieji keturračiai, taip pat automobiliai, pažymėti skiriamuoju ženklu „Neįgalusis“ arba neįgalių asmenų automobilių statymo kortele, kuriuose važiuoja neįgalieji į švietimo įstaigą ar iš jos arba į neįgaliųjų dienos užimtumo centrą ar iš jo, važiavimo maršrutą suderinus su kelio savininku.

Be to, kelio savininko (savivaldybės) sprendimu atitinkamai paženklinta A+ eismo juosta galės važiuoti taksi, automobiliai, kuriuose važiuoja keturi ir daugiau eismo dalyvių, elektromobiliai ir motociklai.

KET pakeitimais taip pat naikinami kelio ženklai „Internetas“ ir „Radijo stotis“, kurių naudojimas tapo nebeaktualus. Be to, į KET įtraukiami nauji kelio ženklai: „Motorinių dviračių eismas draudžiamas“ ir „Gyvenamųjų transporto priemonių eismas draudžiamas“, atsiranda naujas horizontalusis ženklinimas – įspėjamųjų kelio ženklų atvaizdai ant važiuojamosios dalies „Vaikai“ ir „Pėsčiųjų perėja“.

2 Comments

  1. Orakulas

    Kad dviratis dar nėra masinė transporto priemonė – faktas. Tačiau kas sutramdys dabar jokių taisyklių ir bendražmogiškų normų visuomenėje nesilaikančius važinėtojus dviračiais ir paspirtukais? Kada jiems bus išaiškinta, kad Manto gatvės šaligatviai nėra skirti ratais važinėti kosminiais greičiais, kad Girulių miško takuose turi tilpti ir pėstieji, ne tik 3-4 eilėm važiuojančios, bendraujančios ir nieko nepaisančios kompanijos. Taip, dviračiai aktualu. Tačiau kas lygiagrečiai pasirūpins pėsčiųjų saugumu? Nejau į šaligatvį bebus galima išeiti tik su šalmu ir kitomis viziškai apsaugojančiomis nuo traumų priemonėmis? Yra pasipiktinusių dviračių takų būkle, tačiau visiems absoliučiai dzin pėsčiųjų saugumas.

    Reply
    • Palmira Martinkienė

      Viskas priklauso nuo to, kas žiūri. Dviratį minu daugybę metų. Važiuoju tvarkingai. Tačiau negaliu atsistebėti, kad, pvz, šią vasarą, nutiesus nuo Kauno g. iki Sausio 15-os g. naujų dviračių taką praktiškai NEBUVO NĖ KARTO, kad juo važiuodama nesutikčiau žioplinėjančių pėsčiųjų, nors šalia – puikus naujas pėsčiųjų takas:) O jau kaip įsižeidžia, kai pasakai, jog trukdo eismui! Esmė yra ta, kad dalis pėsčiųjų dar nėra iki šiol suvokę, jog dviračiai yra tokie patys eismo dalyviai, kaip ir automobiliai, tik, ačiū Dievui, ne tokie pavojingi. Žinoma, yra ir nedrausmingų dviratininkų (dar labiau- paspirtukininkų), tačiau vien tik jų kaltinti negalima – visi eismo dalyviai, ir pėstieji taip pat, tiesiog privalo laikytis eismo taisyklių. Tada ir susipriešinimo nebus.

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Uostas ir jūra

Susisiekimo ministras paragino japonus išnaudoti Klaipėdos uosto galimybes

Japonijos įmonių investicijos ir aktyvus dalyvavimas plėtojant Klaipėdos uosto bei kitų regiono transporto infrastruktūros projektus svariai prisidėtų prie Trijų jūrų ...
2024-02-20
Skaityti daugiau

Transportas

Ministras Japonijoje tarsis ir dėl investicijų į Klaipėdos uostą

Susisiekimo ministras Marius Skuodis išvyko darbo vizito į Japoniją, kur su šios šalies transporto ministru, pareigūnais ir pramonės atstovais tarsis ...
2024-02-17
Skaityti daugiau

Svarbu, Transportas

Pietinis aplinkkelis: po pusantrų metų kalbų imsis popierių?

Susitikimo su Klaipėdos prekybos, pramonės ir amatų rūmų (KPPAR) nariais metu susisiekimo ministras Marius Skuodis ketvirtadienį pareiškė, jog tikisi, kad ...
2024-01-26
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This