Sudėtingas programas Klaipėdos įmonėms kuria ir gimnazistai

Švietimas

Talentingų informacinių technologijų (IT) specialistų Klaipėdos įmonės dairosi ne tik absolventų gretose, bet ir mokyklos suole. Klaipėdos „Ąžuolyno” gimnazijos ir įmonių „Omega 365 Lithuania“ bei „Creative Partner“ projektai parodė, kad naudingas programas gali sukurti ir moksleiviai.

„Klaipėda ID“ inicijuoto ir kuruoto gimnazistų profesinio orientavimo projekto metu abiejų įmonių vadovai liko patenkinti projekto rezultatais ir džiaugiasi supratę, kad talentų galima ieškoti jau mokyklos suole.

Išmoko naujų programavimo kalbų

Vasarį „Ąžuolyno” gimnazistas Tautvydas Kuklys iš „Creative Partner“ gavo pasiūlymą atlikti praktinę užduotį – sukurti platformą, kuri galėtų valdyti įrašus nutolusiuose ekranuose.

„Šie įrašai būtų naudojami mokyklos renginių bei švenčių pristatymui. Svetainė būtų naudojama renginių organizavimui ir atnaujinimui, o platforma būtų prijungta prie vieno iš mokyklos televizorių, kur šie įrašai būtų nuolat demonstruojami mokyklos bendruomenei,“ – pranešime spaudai pasakoja moksleivis.

Vaikinas sukūrė veikiančią platformą, pristatė ją bendraklasiams ir, kaip pabrėžė pats, su užduotimi dar neatsisveikina – toliau tobulins platformą. „Creative Partner” ir „Sąskaita123” įkūrėją ir vadovą Darių Šoparą maloniai nustebino, jog nuotolinę ekranų valdymo sistemą moksleivis sukūrė savarankiškai.

Tautvydo sukurta programa gali būti pritaikoma, pavyzdžiui, kino teatrų afišų nuotoliniam valdymui.

„Iš savo kompiuterio per nutolusį serverį visi įrenginiai susijungia į vieną sistemą ir tu gali valdyti tam tikrą turinį, pavyzdžiui, kino teatro, teatro repertuarą,” – sakė D. Šoparas.

Jis džiaugėsi, kad su įmone dirbti pradėjęs moksleivis yra pažengęs, gabus, protingas ir motyvuotas.

„Jo nereikėjo stumti, raginti, jis pats ėmėsi užduoties, savarankiškai ją padarė. Mes turėjome jam duoti tik technologinius atsakymus, kaip geriau daryti, kokias priemones rinktis, patarti, ko nedaryti. Bet jis sugebėjo atlikti viską savarankiškai,“ – pabrėžė D. Šoparas.

Gimnazistas pasakojo, kad pradžia nebuvo lengva. Su programavimu vaikinas daugiausia buvo susidūręs tik spręsdamas teorines olimpiadų užduotis.

„Iš pradžių teko išmokti kelias naujas programavimo kalbas. Šios kalbos buvo visiškai man nežinomos, todėl pirmomis dienomis buvo sunkoka, nes buvau šiek tiek pasimetęs, nežinojau, nuo ko pradėti,“ – pasakojo T. Kuklys.

Bendrovė skyrė jam mentorių, kuris, vaikino teigimu, labai padėjo, ir darbas toliau vyko gana sklandžiai.

Ilgą laiką „Creative Partner“ daugiau dėmesio skyrė bendradarbiavimui su studentais, nes manė, kad moksleiviai yra per jauni tokioms užduotims.

D. Šoparas pabrėžė, kad programuoti ir kurti sudėtingas programas jaunuoliai gali jau mokykloje. Tai rodo, kad IT specialistai jaunėja, todėl dairytis talentų galima ne tik absolventų gretose, bet ir mokyklos suole.

Sistemą sukūrė mažiau nei per mėnesį

Keturi „Ąžuolyno” gimnazijos mokiniai gavo IT įmonės „Omega 365 Lithuania“ užduotį – sukurti valgyklai sistemą, kuri leistų greitai ir lengvai nustatyti, ar atėjęs lankytojas yra įmonės darbuotojas, ar jis neviršija maksimalaus dienos limito, skirto darbuotojo maitinimui.

„Kiekvieną dieną įmonės darbuotojai eina valgyti į konkrečią maitinimo įstaigą, nes įmonė dalinai apmoka maitinimą. Problema ta, kad visi darbuotojų apsilankymai valgykloje būdavo fiksuojami popieriniame registre, o tai sukeldavo praktinių nepatogumų tiek pačiai maitinimo įstaigai, tiek įmonei. Pavyzdžiui, maitinimo įstaigai būdavo sudėtinga nustatyti, ar atėjęs lankytojas iš tikrųjų yra „Omegos 365“ darbuotojas,“ – pasakojo prie programos kūrimo prisidėję Juozas Skarbalius ir Benas Kučinskas.

Mokiniai sukūrė atskiras vartotojo sąsajas „Omegos 365“ administratoriams bei maitinimo įstaigai, kad jos realiu laiku galėtų sekti visus užsakymus, pridėti ar panaikinti darbuotojus, nustatyti dienos limitus.

„Tai palengvina sąskaitų faktūrų išrašymo procesą, didina skaidrumą tarp užsakovo ir tiekėjo, nes jie mato tą pačią informaciją. Visa tai lėmė, kad lankytojai maitinimo įstaigoje yra aptarnaujami greičiau, nes valgyklos personalui nebereikia nuolat pildyti popierinio registro, užtenka tik pažiūrėti į planšetinio kompiuterio ekraną,“ – pasakojo gimnazistai.

Įmonės vadovas Vadim Narožnij neslėpė, kad darbo su gimnazistais pradžia nebuvo itin sklandi. Pradžioje jie, kaip ir kiti įmonės praktikantai, turėjo susipažinti su dideliais kiekiais mokomosios medžiagos, kas, V. Narožnij nuomone, gerokai demotyvavo jaunus žmones.

„Jie taip ir nebaigė mokomosios medžiagos ir perėjo prie praktinės užduoties. Galbūt tai yra teisingas mokymosi būdas. Mums visiems reikėtų apie tai pagalvoti. Kai medžiagą „grauži“ ir pats nesupranti, kam to reikia, tai ir neturi motyvacijos. O iššūkiai jaunimui patinka,“ – kalbėjo V. Narožnij.

Su moksleiviais jis susitikdavo kiekvieną savaitę – gimnazistai kaskart turėjo pristatyti, ką nuveikė, kaip ištaisė klaidas, išklausyti naujas pastabas. Kiekvieną savaitę už ataskaitos pateikimą būdavo atsakingas vis naujas gimnazistas. Atsakomybės priskyrimas, V. Narožnij teigimu, dar labiau paspartino procesą.

J. Skarbalius ir B. Kučinskas darbo procesą vadino ypatingu ir džiaugiasi, kad sukurtas produktas jau yra naudojamas bei dėkoja įmonės specialistams už itin vertingas konsultacijas.

„Mokslas dėl mokslo nėra teisinga. Galbūt žmogų reikėtų vertinti iš praktinių pasiekimų,“ – mano V. Narožnij.

Praktika – geriausias būdas mokytis

„Ąžuolyno“ gimnazijos IT mokytoja Vaidilutė Žukauskienė tikina, kad praktinės užduotys jaunuoliams yra priimtiniausias būdas mokytis – dauguma mokinių mėgsta iššūkius.

„Būtent per praktiką jie išmoksta daug daugiau negu teorinėse paskaitose ar pamokose. Atlikdami praktines užduotis mokiniai pamato, ko dar nemoka. Siekis sukurti užsibrėžtą produktą juos skatina žingsnis po žingsnio eiti pirmyn, tobulėti. Mūsų gimnazijoje mokiniai, kurie mokosi programavimo, rengia kūrybinius darbus, savarankiškai pasirinkdami temą ir sugalvodami sau užduotį. Dažniausiai mokiniai renkasi kurti žaidimą, svetainę arba programėlę. Kai įmonė imasi vadovauti, temų spektras prasiplečia, darbai pakyla į aukštesnį lygį,“ – pasakojo mokytoja.

Vis tik V. Žukauskienė įsitikinusi, kad ne kiekvieną mokinį literatūros mokytoja gali paversti poetu, o programavimo mokytoja – užauginti talentingu programuotoju.

„Geru programuotoju, matyt, gimstama. Gimnazijoje turime labai daug gabių ir žingeidžių vaikų. Įmonėms gal tai buvo nuostaba, kad mokiniai viršijo jų lūkesčius, bet mums čia nieko nuostabaus, nes kiekvienais metais mūsų mokiniai parengia kūrybinių projektų, kurie priverčia žavėtis vertinimo komisiją, sudarytą iš profesionalių programuotojų,“ – sakė V. Žukauskienė.

Mokytoja atviravo, kad prie abiejų projektų dirbę mokiniai buvo labai įsitraukę, dirbo neskaičiuodami valandų. Jos nuomone, programavimą reikia rinktis tiems, kurie ne tik svajoja apie didesnį darbo užmokestį, bet kam šis darbas yra išties įdomus.

2 Comments

  1. P

    Kaip ir visi hackatonai, studentus, mokinius pasitelkit, nes už darbą mokėt nereikia

    Reply
    • To P

      Mokiniams už labai naudingus mokymus taip pat mokėti nereikėjo. 😉

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Mums rašo

„Mėlynosios bibliotekos" projektas bus tęsiamas kitomis veiklomis

2022 metais Klaipėdos miesto savivaldybės Imanuelio Kanto viešoji biblioteka inicijavo projektą „Mėlynosios bibliotekos: organizacijos ir inovacijos mėlynajai ekonomikai ir vandens ...
2024-04-04
Skaityti daugiau

Švietimas

Apdovanoti jaunieji atliekų tvarkymo žinovai

Klaipėdos miesto savivaldybėje apdovanoti konkurso – viktorinos „Daugiau žinių – mažiau atliekų“ nugalėtojai. Lapkričio pabaigoje, kai visoje Europoje buvo minima ...
2023-12-20
Skaityti daugiau

Aplinkosauga

Nacionaliniame aplinkosaugos egzamine dalyvavo per 900 klaipėdiečių

Antrą kartą organizuoto Nacionalinio aplinkosaugos egzamino rezultatai rodo, kad visuomenės aplinkosaugos žinių lygis vis dar nėra pakankamas. Kaip ir pernai, ...
2023-11-29
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This